kialoog Geplaatst 20 Juli, 2011 Geplaatst 20 Juli, 2011 'smetjesmee' Nog ff een paar foto's om af te sluiten: Schitterende plaatjes hoor, vooral de middelste foto, hij blijft zelfs mooi met een bult op z'n kop. :)en dat vlak naast zo'n beroemde ster, en geen ene min punt, helemaal top he. Groet. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 20 Juli, 2011 Geplaatst 20 Juli, 2011 (aangepast) @smetjesmee, Leuk om te lezen en erg mooie foto's. Offtopic: wat een lelijke 4 kante blokkendoos is die mercedes zeg. 24 Juli, 2011 aangepast door Alex VB onnodige quotes Quote
chrichri Geplaatst 20 Juli, 2011 Geplaatst 20 Juli, 2011 Misschien lazen jullie het al in het topic over het stuurgedrag: we genieten op dit ogenblik van een deugddoend verlof in Slovenië. (het weer is tamelijk goed, wat wisselvallig, maar de zon komt er geregeld door...) Onze SP3 (2.0 CRDi) is fantastisch om mee te rijden. Ik som even de positieve punten op waar ik extra op gelet heb: stuurt goed en ligt als een blok op de baan. heeft meer dan genoeg trekkracht, zeker bij hernemingen en ook bij het nemen van de onoverkomelijke bergpassen. is stil vanbinnen (aan de buitenkant erger ik mij wel een beetje aan het lawaai dat de motor produceert. Vermoedelijk te weinig geïsoleerd) de cruisecontrol werkt subliem. na de rit van 1200 Km stapten we fris en monter uit de wagen ('s avonds aangezet en wel effe 'n uurtje of 4 gepit na 500 Km) de airco werkt perfect! Een half graadje meer of min vragen geeft al resultaat. De achteruitrijcamera zouden we niet meer willen missen. de fabrieksnavi is een pareltje, ondanks de vele kritieken die het systeem hier al kreeg.Het zette ons precies af aan de voordeur van het hotel. Geen enkele keer verkeerde aanwijzingen gekregen.Bij haperend verkeer kregen we tijdig de melding met de reden waarom en konden we - als we dat wilden - onmiddellijk een nieuwe route laten berekenen.Bij grote verkeersaders wordt de te volgen richting mooi getoond via een geanimeerd scherm met verkeersborden e.d. (je kent het wel van de reclame bij de gekende merken)En als je dan toch bij momenten eens slimmer wil zijn dan de dame in kwestie, dan hoor je nooit dat je moet terugkeren. De nieuwe route wordt al na een paar seconden op het scherm getoond zonder dat er een gesproken boodschap aan vooraf gaat.Dit zijn zaken waar ik mij al dikwijls aan geërgerd heb bij mijn Garmin die ik al een 4-tal jaar bezit. Negatieve punten vallen er tot nu toe (gelukkig) nog niet te melden, en hopelijk blijft dat zo. Het verbruik over gans de heenreis bedroeg zo'n 7,6 liter / 100 Km en dat met een topbox bovenop en erg slecht weer tot halverwege Duitsland. (veel wind en striemende regen) Ondanks het slechte weer in Duitsland ziet hij er nog mooi proper uit en blinkt hij mooi . Quote
frankd Geplaatst 24 Juli, 2011 Geplaatst 24 Juli, 2011 Vandaag was het weer in spanje wat minder, het waaide te hard voor het strand. Dus wij dachten, we gaan wat toeren door kleine dorpjes in de voorlopers van de pyreneen. Rij je door een smal straatje waar keren onmogelijk is, houd de ( verharde ) weg op. Wat doen we nu? ach we hebben 4wd dus we gaan door. Het bleek een smal bergweggetje te zijn van gravel, rots en zand met af en toe een heel klein plasje modder. We hebben genpten van deze greenlane route, waar er hier veel van zijn Ik meteen de hill decent control en de 4wd goed kunnen testen, komt zo'n SUV toch nog een end. Gelukkig waren de paden breder dan de auto ( dus zonder krassen ) maar soms wel flink steil Quote
Alex VB Geplaatst 24 Juli, 2011 Geplaatst 24 Juli, 2011 Geweldig om al deze vakantieverhalen te lezen. Wel heb ik een dringend verzoek aan de mensen die hun antwoord of mening over een geplaatst bericht willen ventileren! Het is ONZIN om het bericht wat boven jou bericht staat te citeren (QUOTE-functie) Het ziet niet alleen lullig uit, maar kost ook nog eens ruimte op de server als er foto's in het bericht staan. Een simpel @Smeetje (Naam poster waarop jij antwoord) is meer dan voldoende. En om het duidelijker te maken naar jullie zijn de"quotes" verwijderd.. Quote
cobus Geplaatst 26 Juli, 2011 Geplaatst 26 Juli, 2011 Gelukkig hebben de meeste Sportage rijders een positieve ervaring over gehouden aan het rijden naar hun vakantiebestemming. Helaas viel mijn Sportage in de buurt van Bolzano stil met de mededeling check start/stop systeem. en moest worden afgevoerd. Daar sta je dan met al je spullen langs de autostrada en zie je de Sportage op een bergingsvoertuig vertrekken. e.e.a geregeld door Kia Internationale Wegenhulpgarantie. Een dag later kwam de diagnose Marterschade en dat valt niet onder de garantie, ik schoot gelijk in de lach dat kan niet, als ik in Nederland in de garage de auto start dat ik ruim 1200 km verder ineens marterschade zou hebben . Of het moet zo zijn dat onderweg marters voorbij razende Kia s staan op te wachten langs de snelweg, of zich van viaducten laten vallen op Kia s om ze onklaar te maken. Al met al een leuk scenario voor een filmpje op You Tube The Revenge of the Marters. Ik heb alles vastgelegd , alleen zoek ik nog marters die met gevaar voor eigen leven mee willen spelen. Al met al is het vertrouwen in de Sportage weg, Kia Nederland staat achter de diagnose en expertise van de Italiaanse dealer en geeft verder niet thuis. Het is een mooie auto, hij voldoet aan onze verwachtingen m.b.t ruimte en uitrusting, je legt er comfortabel grote afstanden mee af , maar de vakantie s worden in hun verloop wel erg onzeker, en duur met een Kia Ik denk dat het helaas een verkeerde keus is geweest om voor Kia te kiezen. Quote
Alex VB Geplaatst 26 Juli, 2011 Geplaatst 26 Juli, 2011 @Cobus, Dit is duidelijk een gevalletje rechtsbijstand. Het is nl van de zotte je met dit kul verhaal af te schepen. Stuur ook eventjes je verhaal zo gedetaileerd mogelijk naar bigwade. Hij is je aanspreekpunt bij de KCG. Quote
bigwade Geplaatst 26 Juli, 2011 Geplaatst 26 Juli, 2011 @Cobus Bizar verhaal, Je hebt meer auto's zo te zien, hebben die ook last van marter gedoe? Geen idee waar je bent gestopt onderweg en "da marter bom" toe heeft kunnen slaan. Als er kabels aangevreten zijn kan ik me idd voorstellen dat dat buiten de garantie valt maar wel binnen e.o.a. Verzekering. Dan ben je er toch ook ? Kan je met elk merk gebeuren, denk ik dan.. Grtz! Quote
cobus Geplaatst 27 Juli, 2011 Geplaatst 27 Juli, 2011 @Cobus Bizar verhaal, Je hebt meer auto's zo te zien, hebben die ook last van marter gedoe? Geen idee waar je bent gestopt onderweg en "da marter bom" toe heeft kunnen slaan. Als er kabels aangevreten zijn kan ik me idd voorstellen dat dat buiten de garantie valt maar wel binnen e.o.a. Verzekering. Dan ben je er toch ook ? Kan je met elk merk gebeuren, denk ik dan.. Grtz! Nee verder geen last van marter gedoe Het gaat me niet alleen om het geld\, ik wil een betrouwbare auto, ik denk dat er iets anders aan de hand geweest is en de marters als excuus gebruikt worden . Als Kia deze\belachelijke diagnose blijft volhouden dan gaat die film er zeker komen en wordt het verder een juridisch verhaal. Quote
elmerblues Geplaatst 27 Juli, 2011 Topic Starter Geplaatst 27 Juli, 2011 Marterschade is echt wel aan te tonen. Aangevreten leidingen, kabels, slangen. Lijkt me toch stug dat zoiets als excuus wordt gebruikt voor een ander defect. Quote
bigwade Geplaatst 27 Juli, 2011 Geplaatst 27 Juli, 2011 We weten niet het hele verhaal. Dus Cobus kom maar op Het is toch prutweer in NL en ik kan wel wat hebben bij een koel glaasje wijn in Istrie.. Starten in NL en dan in 1 ruk naar Italie ? Parkeren stoppen bij tankstations ? Afgesleept door wie? Conclusie van wie ? KiaNL? Vragen, vragen....... Quote
cobus Geplaatst 27 Juli, 2011 Geplaatst 27 Juli, 2011 Marterschade is echt wel aan te tonen. Aangevreten leidingen, kabels, slangen. Lijkt me toch stug dat zoiets als excuus wordt gebruikt voor een ander defect. Ben ik met je eens maar kia vertrouwd op de diagnose en expertise van hun italiaanse dealer .Maar ik heb tot nu toe geen bewijs gezien. Maar eerst 1200 km aaneengesloten probleemloos rijden, behoudens 1 Tankstop, en dan er mee stoppen lijkt me sterk met aangevreten leidingen kabels of slangen. En dealers op hun blauwe ogen geloven doe ik allang niet meer. Of dat nu Nederlandserr of Italiaanse zijn. Met alle wil van de wereld ukan ik niets logisch ontdekken in het marter verhaal. Quote
cobus Geplaatst 27 Juli, 2011 Geplaatst 27 Juli, 2011 We weten niet het hele verhaal. Dus Cobus kom maar op Het is toch prutweer in NL en ik kan wel wat hebben bij een koel glaasje wijn in Istrie.. Starten in NL en dan in 1 ruk naar Italie ? Parkeren stoppen bij tankstations ? Afgesleept door wie? Conclusie van wie ? KiaNL? Vragen, vragen....... Proost, we zitten hier aan de warme chocomel Ja in 1 keer naar onze vakantie bestemming in Italie net voorbij Rimini, doen we meerdere keren per jaar. In de garage de auto gestart, net voor Munchen nog even brandstof getankt en de benen gestrekt voor het laatste stuk. Na de Brennerpas kwam de melding check start/stop systeem, omdat er verder geen meldingen kwamen of lampjes gingen branden dat ik direct zou moeten stoppen doorgereden tot net voorbij Bolzano en daar gestopt bij een tankstation. Auto uitgezet, instructieboekje gepakt om te kijken wat er aan de hand kon zijn. Ondertussen geprobeerd de auto te starten, niets meer. Kia assistentie gebeld , deze hebben besloten de auto door de plaatselijke berger op te laten halen en de auto ter reparatie te laten vervoeren naar de Kia dealer in Bolzano . De berger heeft nog geprobeerd de aut te starten met een startaccu, maar de accu was het probleem niet Volgens de berger was het een problemo electronica. Een dag later via Kia assistentie te horen gekregen dat de diagnose marterschade zou zijn en dat we de volgende dag de auto in Bolzano op konden halen. Gr Cobus Quote
elmerblues Geplaatst 27 Juli, 2011 Topic Starter Geplaatst 27 Juli, 2011 En in Nederland heeft het zoveel geregend dat we de dijken bijna niet meer nodig hebben, het peil is aan beide kanten bijna gelijk. Ik zou, als je de auto toch gaat ophalen, maar eens vragen aan die Bolzano dealer of ze die marterschade kunnen laten zien. Quote
bigwade Geplaatst 27 Juli, 2011 Geplaatst 27 Juli, 2011 Wat is nu het punt ? Gaat de Kia assistentie uit van het oordeel van Mario de Kiabakker ?? Dan mag die Mario die aangevroten kabels laten zien, toch ? Ik denk dat het een productie foutje is geweest en dat er een kabeltje te heet is geworden na zo'n lange rit. Kan zomaar. Voor de rest zijn het tot nu toe betrouwbare auto's hoor.. Laat even weten hoe verder. Quote
cobus Geplaatst 27 Juli, 2011 Geplaatst 27 Juli, 2011 En in Nederland heeft het zoveel geregend dat we de dijken bijna niet meer nodig hebben, het peil is aan beide kanten bijna gelijk. Ik zou, als je de auto toch gaat ophalen, maar eens vragen aan die Bolzano dealer of ze die marterschade kunnen laten zien. Ben al thuis, toen ik de Kia ophaalde in Bolzano heb ik Kia ass nog een sms gedaan met wat ik er van vond en dat ik er na mijn vakantie nog op terug zou komen. Ik had geen zin om de gehele vakantie met die Kia bezig te zijn ,de terugweg zou nog weleens spannend genoeg kunnen worden. Maar gelukkig de terugweg is goed verlopen Quote
cobus Geplaatst 27 Juli, 2011 Geplaatst 27 Juli, 2011 Wat is nu het punt ? Gaat de Kia assistentie uit van het oordeel van Mario de Kiabakker ?? Dan mag die Mario die aangevroten kabels laten zien, toch ? Ik denk dat het een productie foutje is geweest en dat er een kabeltje te heet is geworden na zo'n lange rit. Kan zomaar. Voor de rest zijn het tot nu toe betrouwbare auto's hoor.. Laat even weten hoe verder. Oke wordt vervolgt, prettige vakantie verder Gr Cobus Quote
2011-sportage Geplaatst 27 Juli, 2011 Geplaatst 27 Juli, 2011 Net terug uit Italië gardameer via Duitsland en Oostenrijk en daarbij in totaal 2600 km gereden met onze Sportage3 2.0.Automaat Benzine Gemiddeld verbruik 11.2 liter/per 100km ( met caravan) De sportage heeft zich netjes gedragen op de Oostenrijkse Brenner Autobahn geen enkele moeite om deze Brenner op te komen . Had zelf het genoegen dat ik samen met een Mercedes sprinters de tol overgaan verliet en naast elkaar rijdend de Brenner op ging en de eerste 300 meter ging het gelijk op maar naar deze 300 meter moest de benz netjes de achterkant van mijn caravan bekijken, lang kon deze hem niet bekijken want .De kia Sportage 2.0 automaat ging lekker vlot de heuvel op.. Het viel me 100% mee hoe we de Brenner over gingen . Ook het zit comfort op de lange weg is zeer goed te noemen. Wel is het even wennen als men met automaat in Duitsland op Cruisecontrol rijd schakelt snel twee versnellingen terug .Als je zonder de Cruisecontrol rijd dan kan je dit in de hand houden door met het gaspedaal een beetje te spelen. Voor de rest viel me wel op dat de wegligging bepakt en caravan er achter beter is dan leeg . En nog een puntje zag meer sportage aan het gardameer dan hier in mijn woonplaats .Bijna alle sportage die ik gezien heb waren met Nederlands kenteken en 1 duits kenteken. Voor de rest een heerlijke reis auto. Quote
Opa Geplaatst 27 Juli, 2011 Geplaatst 27 Juli, 2011 '2011-sportage' Net verbruik en héle mooie combinatie. Quote
2011-sportage Geplaatst 27 Juli, 2011 Geplaatst 27 Juli, 2011 '2011-sportage' Net verbruik en héle mooie combinatie. Nog een foto Quote
artu Geplaatst 31 Juli, 2011 Geplaatst 31 Juli, 2011 Inderdaad Sportage 2011, prachtige combinatie. Doet mij gelijk weer twijfelen niet toch de skidplates te plaatsen... Ze liggen klaar, maar heb ze nu te koop staan. Helaas kwam onze Sportage 3 weken te laat voor onze vakantie naar Noorwegen. Ik heb prachtige foto's, maar helaas de sportage staat er natuurlijk niet op. Kan moeilijk het forum bevuilen met foto's van een Mondeo. Vraagje, heb jij het snelle terugschakelen van de automaat bij de dealer aangekaart? Zo ja, wat was daar de reactie? Quote
Sage2011evoque Geplaatst 1 Augustus, 2011 Geplaatst 1 Augustus, 2011 Inderdaad Sportage 2011, prachtige combinatie. Doet mij gelijk weer twijfelen niet toch de skidplates te plaatsen... Ze liggen klaar, maar heb ze nu te koop staan. Helaas kwam onze Sportage 3 weken te laat voor onze vakantie naar Noorwegen. Ik heb prachtige foto's, maar helaas de sportage staat er natuurlijk niet op. Kan moeilijk het forum bevuilen met foto's van een Mondeo. Vraagje, heb jij het snelle terugschakelen van de automaat bij de dealer aangekaart? Zo ja, wat was daar de reactie? hey, ik wil ze anders wel overkopen voor een prijsje greetzzzz Quote
artu Geplaatst 1 Augustus, 2011 Geplaatst 1 Augustus, 2011 hey, ik wil ze anders wel overkopen voor een prijsje greetzzzz Zie m'n advertentie http://www.kiaclub.nl/topic/7552-te-koop-originele-skidplatessideskirts-sportage-2011/ Quote
chrichri Geplaatst 1 Augustus, 2011 Geplaatst 1 Augustus, 2011 We zijn voor een week naar Center Parcs "Les trois forets" te Hattigny(Frankrijk) geweest.Dit ligt een 80km voorbij Nancy(tegen de Duitse grens). Vertrokken in de gutsende regen en in Luxemburg even geluk gehad.We kwamen in een file terecht maar de Nederlander die achter me reed had dit niet op tijd opgemerkt.Ik zag hem in mijn achteruitkijkspiegel naar de achterkant van de auto komen geslipt.Gelukkig had ik voor mij nog wat afstand gelaten en kon ik snel nog wat vooruit rijden.Dit was juist genoeg om de andere wagen niet in mijn achterkant te krijgen.De vakantie was anders al slecht gestart. Een kleine vijf uurtjes over de 430 km gereden.Regelmatig eens in de file moeten staan en ook op tijd eens gestopt want met de problemen die ik heb met mijn rug kan ik niet aan één stuk in dezelfde houding rijden.In de streek een paar plaatsen bezichtigd(getuige hiervan de foto's). Nu wat rij-ervaringen: Over het algemeen zijn die positief. -Geen problemen met het sturen.Zowel op autosnelweg als de wegen in de bergen ging alles soepel.Ik moet er bij zeggen dat ik nooit de problemen heb ondervonden die velen hier aangeven. -De zetels waren redelijk comfortabel.Vooral met mijn rugproblemen was het mooi meegenomen om ginder toe te komen en bijna geen hinder te ondervinden van mijn rug. -Het verbruik was ook verrassend.Ik had voor het vertrek nog bijgetankt.Aangezien de tank nog voor een groot gedeelte gevuld was had ik geen correcte gegevens.Groot was wel mijn verbazing dat ik er iets meer als 700km heb mee kunnen rijden tot ik weer moest tanken.Als ik dan rekening hou met een volle tank(normaal kan er 58 liter in) komt mijn verbruik dicht bij de 8L/100km.Hiervoor was dit meestal rond de 8,6L.Ik heb dan wel veel autosnelweg gedaan maar zeker niet economisch gereden. Dus de meeste punten waren positief en eens op snelheid gaat hij redelijk snel.Het is alleen het stuk daartussen.Op de autosnelweg bij een stuk dat naar omhoog ging merk je dat hij wat power mist.Toch als je in zesde rijdt.Je moet al een versnelling minder schakelen om iets meer power te krijgen(en dan nog).Maar ondertussen zijn we dit al gewoon en je kan natuurlijk niet alles willen .Ik ben al tevreden als de rest wel in orde is. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.