WJD Geplaatst 2 Januari, 2013 Geplaatst 2 Januari, 2013 Geen een merk maakt waar wat men belooft, alleen Kia rijders liggen daar wakker van. (ben zeker een uitzondering). Nou, ik denk dat de auto's van de PSA groep, Peugeot 107, Toyota Aygo en Citroen C1, daar WEL aardig bij komen, die hebben wij ook 2 gehad en mijn kinderen rijden er in , kennissen van ons. Daar is 1op 20 geen probleem voor, zelf 1 op 22-23 wordt er gereden. Mijn schoondochter heeft een nieuwe Peugeot 107, rijdt daar nu gewoon 1 op 23 mee ! En pas 1200 km op de teller ! Quote
Tarkan Geplaatst 2 Januari, 2013 Geplaatst 2 Januari, 2013 Nou, ik denk dat de auto's van de PSA groep, Peugeot 107, Toyota Aygo en Citroen C1, daar WEL aardig bij komen, die hebben wij ook 2 gehad en mijn kinderen rijden er in , kennissen van ons. Daar is 1op 20 geen probleem voor, zelf 1 op 22-23 wordt er gereden. Mijn schoondochter heeft een nieuwe Peugeot 107, rijdt daar nu gewoon 1 op 23 mee ! En pas 1200 km op de teller ! Bij deze eerst een goed en gezond 2013 allen, wel zoals ik had uitgelegd in topic 1 het hangt er maar vanaf wat je wilt uitgeven. Ben gisteren van Bergen (NH) naar Amersfoort gereden en gewoon aan de max snelheid gehouden (50/70/90/100/120/130) en kwam uiteindelijk uit op 5.1 volgens bc (= 5.5 daadwerkelijk). Heb een 1.2 en 11500 op de teller. Gebruik wel continu de CC anders lukt het mij ook niet. Genomen over 2012: 5.6/100 en dat vindt ik niet verkeerd ookal is het echt veel minder dan beloofd. Mijn vorige P306 reed 7.3/100 dus... volgens mij is dus 5.6 echt te realiseren en kan zelfs beter maar ik wil wel vooruit...(ps, mijn moeder heeft ook een 107 3 mndn oud maar haalt de 1:20 bij lange na niet dus misschien toch rijstijl?) gr en succes, Tarkan Quote
WJD Geplaatst 2 Januari, 2013 Geplaatst 2 Januari, 2013 Volgens mij zit er verschil qua verbruik tussen de 1.0 en de 1.2 versies Die 1.0 kun je volgens mij meer vergelijken met die andere kleine 3-cylinder auto's. Ik lees hier volgens mij meer klachten van 1.0 bezitters ? Mogelijk dat het KCG dit bij een volgende overleg eens ter sprake kan brengen bij KIA , of is het mogelijk al eens bij een overleg besproken ? Quote
spoekie28 Geplaatst 2 Januari, 2013 Geplaatst 2 Januari, 2013 Als ik in de bij stadsritten gewoon rijd haalt mijn automaat 1 op 10 en met een ei onder het gaspedaal 1 op 11 !!!! Ja een automaat 1.2 gebruikt nu eenmaal meer benzine,denk dat ik het maar zal moeten accepteren ! Quote
jstalknecht Geplaatst 3 Januari, 2013 Geplaatst 3 Januari, 2013 Beste fonzie . Er is een groot verschil als dat er 1 op 23 wordt beloofd en je haalt 1 op 19 op je sloffen of er wordt 1 op 23 en je haalt maar 1 op 15 met moeite. Quote
Pico85 Geplaatst 3 Januari, 2013 Geplaatst 3 Januari, 2013 Voor het eerst getankt weer dit jaar. 693km gereden en de klik kwam pas na 38,70(!) liter. 1 op 17,9. Ongeveer 150km gereden in de stad. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 3 Januari, 2013 Geplaatst 3 Januari, 2013 Er is al veel over het benzine verbruik geschreven . (ook in de dagbladen) http://www.autoweek....uiksmonitor.php Bij deze een link waar prive-rijders hun verbruikcijfers bijhouden. Hier wordt ook vermeld wat de fabriek opgeeft. Dan schrik je wel dat ook andere merken de plank flink mis slaan. Bij sommige zie je een verschil van meer dan 50% En die problemen kunnen best worden opgelost maar dan moet Europa eerst wat aan de regelgeving moet doen. Quote
Pico85 Geplaatst 4 Januari, 2013 Geplaatst 4 Januari, 2013 Er is al veel over het benzine verbruik geschreven . (ook in de dagbladen) http://www.autoweek....uiksmonitor.php Bij deze een link waar prive-rijders hun verbruikcijfers bijhouden. Hier wordt ook vermeld wat de fabriek opgeeft. Dan schrik je wel dat ook andere merken de plank flink mis slaan. Bij sommige zie je een verschil van meer dan 50% En die problemen kunnen best worden opgelost maar dan moet Europa eerst wat aan de regelgeving moet doen. Onze Picanto zit na 34.000km gemiddeld 17,8% van de fabrieksopgave af. Een zelfde percentage zie ik bij onze andere auto. Ik gebruik het opgegeven gebruik meer om auto's onderling te vergelijken daar ze allemaal dezelfde cyclus doorlopen. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 4 Januari, 2013 Geplaatst 4 Januari, 2013 Onze Picanto zit na 34.000km gemiddeld 17,8% van de fabrieksopgave af. Dat verschil valt me nog mee. Wil natuurlijk niet zeggen dat dit goed is. Maar er hangen vele factoren aan vast om een auto in een zo gunstig mogelijk label te krijgen. De testen die in de fabriek worden gegaan onder de meest gunstige omstandigheden zal je op de openbare weg met allemaal een verschillende rijstijl bijna nooit halen. Als je een andere manier van testen hebt waar het werkelijke verbruik naar voren komt en een andere uitstoot van CO2 denk ik dat er weinig auto's nog onder het A label vallen. Bij de verbruikersmonitor kan je een gemiddelde halen wat meer zegt dan de fabrieksopgave. Het viel me op dat de hybride auto's de plank volledig mis slaan. Daar zie je verschillen van 125% Quote
bigmac Geplaatst 7 Januari, 2013 Geplaatst 7 Januari, 2013 Inmiddels 51.000 km gereden met mijn Picanto. Getankt in Duitsland E-10 voor 1,519/liter 600 KM gereden met 34,85 liter => 1 op 17,22 (5,8 L/100 km) BC gaf aan 5,7 Hierin zat wel veel Autobahn-kilometers en stadsverkeer, dus hoop wel dat ik de volgende keer weer iets zuiniger ben. Dit waren ook de eerste kilometers op de nieuwe 4-seasons banden, waarvan de bandenspanning nu nog op 2,2 staat. Ik heb die normaal hoger staan. Quote
blackviper Geplaatst 11 Januari, 2013 Geplaatst 11 Januari, 2013 Artikel van NOS: http://nos.nl/artikel/460484/ Afwijking Pico is fors: 45 % Nog niet de het slechtst maar goed volgens mij zijn er überhaupt geen winnaars in het verhaal. Quote
bigmac Geplaatst 11 Januari, 2013 Geplaatst 11 Januari, 2013 Afwijking Pico is fors: 45 % Nog niet de het slechtst maar goed volgens mij zijn er überhaupt geen winnaars in het verhaal. Blijft natuurlijk wel een overzicht van het verbruik van zakelijk gebruikte auto's; dus waarbij de bestuurder veelal niet zo bijster geinteresseerd is in het verbruik omdat hij deze toch niet zelf betaald. Maar de tendens is wel juist; dat de opgaves van geen kanten kloppen met het praktijkverbruik. Ik heb op 100 tankbeurten slechts 3 keer tegen de fabrieksopgave gehaald (rond de 1 op 23,7)en toen zat alles mee. Daar staan dan 4 x ritten tegenover waar meer dan 1 op 16,5 verbruikt werd (vakantie/bepakking/aanhanger) Quote
irma Geplaatst 11 Januari, 2013 Geplaatst 11 Januari, 2013 Beste Bigmac, kun je mij uitleggen hoe ik mijn verbruik moet uitrekenen. Bv als mijn boordcomputer een bepaalde waarde aangeeft? Heb er voordat ik mijn Picanto kocht en me op deze forum begaf nooit eerder interesse in mijn verbruik getoond ( waarschijnlijk ook omdat ik nu meer km maak en vaker moet tanken haha). Alvast bedankt. Quote
LED-Lightning Geplaatst 11 Januari, 2013 Geplaatst 11 Januari, 2013 Bijvoorbeeld: 5.5 Liter op 100 km komt overeen met 100/5.5=18.2 (afgerond), is dus 1 liter per 18.2 km. Let wel op dat boardcomputer optimistisch is, beter kun je het gemiddeld uitrekenen over meerdere tankbeurten. Quote
irma Geplaatst 11 Januari, 2013 Geplaatst 11 Januari, 2013 @LED-Lightning. Thanks voor je uitleg. Quote
blackviper Geplaatst 11 Januari, 2013 Geplaatst 11 Januari, 2013 @Irma als je zelf geen zin hebt dit te berekenen en bij te houden kan je dit doen bij autoweek.nl Je kan daar een verbruiksmeter bijhouden. Quote
LED-Lightning Geplaatst 12 Januari, 2013 Geplaatst 12 Januari, 2013 idd blackviper, het kan ook via spritmonitor.de, daar komt ook dat icoontje van mijn verbruik vandaan Quote
Pico85 Geplaatst 14 Januari, 2013 Geplaatst 14 Januari, 2013 Artikel van NOS: http://nos.nl/artikel/460484/ Afwijking Pico is fors: 45 % Nog niet de het slechtst maar goed volgens mij zijn er überhaupt geen winnaars in het verhaal. Deze cijfers zijn naar mijn inzien lichtelijk overdreven, ik ben zelf ook in het bezit van een Travelcard voor mijn Opel Corsa. Volgens de website www.werkelijkverbruik.nl (de website waar alle gegevens te vinden zijn) zou mijn auto/uitvoering 8,1 liter / 100km, 1 op 12,35 verbruiken. Fabrieksopgave 5,8L/100km - 1 op 17,24, dus ook een afwijking van om en rond de 40%. Ik heb het verbruik voor deze auto nu 76.000km bijgehouden op spritmonitor.de en kom uit op 6,79 liter / 100km (1 op 14,72) een afwijking van ongeveer 17%. Ik denk dat de meeste houders van een Travelcard geen interesse hebben in het verbruik (de werkgever betaalt de rekening immers toch). De waardes lijken mij daardoor ook flink hoger dan bij een gemiddelde particulier die een hoog verbruik direct in zijn portemonnee voelt. Mijn mening / ervaring is dat een verbruik van de fabrieksopgave + 20% goed haalbaar is. Quote
bigmac Geplaatst 17 Januari, 2013 Geplaatst 17 Januari, 2013 618 km gereden met 33,1 Liter => 1 op 18,7 (BC gaf aan 5,0) Ik had bij de vorige tankbeurt de bandenspanning verhoogd naar 2,7 bar. Quote
Pico85 Geplaatst 17 Januari, 2013 Geplaatst 17 Januari, 2013 618 km gereden met 33,1 Liter => 1 op 18,7 (BC gaf aan 5,0) Ik had bij de vorige tankbeurt de bandenspanning verhoogd naar 2,7 bar. Hoe rijd de picanto op 2,7 bar? Wij rijden nu op 2,5 bar. Laatste tankbeurt bij ons 512km - 28,02 liter - 1 op 18,6 (5,38L/100km) Kilometerstand inmiddels boven de 35000km. Volgende week vrijdag krijgt de auto een grote onderhoudsbeurt. Quote
bigmac Geplaatst 17 Januari, 2013 Geplaatst 17 Januari, 2013 Ik merk geen verschil in het rijden met een hogere bandenspanning. Meestal rijd ik met deze bandenspanning (2,7), maar na de onderhoudsbeurt en na de montage van mijn andere banden moet ik er even aan denken om het weer aan te passen. Quote
bkluivingh Geplaatst 17 Januari, 2013 Geplaatst 17 Januari, 2013 Er is al veel over het benzine verbruik geschreven . (ook in de dagbladen) http://www.autoweek....uiksmonitor.php Bij deze een link waar prive-rijders hun verbruikcijfers bijhouden. Hier wordt ook vermeld wat de fabriek opgeeft. Dan schrik je wel dat ook andere merken de plank flink mis slaan. Bij sommige zie je een verschil van meer dan 50% En die problemen kunnen best worden opgelost maar dan moet Europa eerst wat aan de regelgeving moet doen. Tja... Helaas zit ik ook bij degenen die 50% minder zuinig is... en dat terwijl ik best redelijk netjes rijd. Quote
spoekie28 Geplaatst 17 Januari, 2013 Geplaatst 17 Januari, 2013 Tja... Helaas zit ik ook bij degenen die 50% minder zuinig is... en dat terwijl ik best redelijk netjes rijd. is nog zuinig mijn 1.2 automaat loopt zo gemiddeld 1 op 11,en rijden als een oude dame anders moet ik bij elke benzinepomp stoppen!!!! Quote
bkluivingh Geplaatst 17 Januari, 2013 Geplaatst 17 Januari, 2013 Toch een kat in de zak ? Ik voel me wel een beetje bedrogen :-\ Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk Quote
Gio Geplaatst 17 Januari, 2013 Geplaatst 17 Januari, 2013 Onze Pica 1.2 verbruikt tussen de 1:16 en 1:17. we tanken de laatste maanden altijd Esso Euro95 aan de NL pomp. Als we echt agressief rijden tikt ie de 1:15.5 wel eens aan. Banden staan op 2.4 (winterbanden) en de auto heeft net geen 30.000 gelopen. Wij zijn er tevreden mee. Bij aankoop van de auto werd ook door de verkoper erop gewezen dat het verbruik zou afwijken van de fabrieksopgave en rond de 1:18 zou liggen voor de 1.0. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.