Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee, dat geloof ik niet. Hij rijdt veel kilometers dus dat geld voor dat gebak

zal ongetwijfeld gebruikt worden voor de aankoop van benzine. :rolleyes:^_^:D

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Heb mijn Pica nu een week en het valt best wel mee het verbruik , heb 545 km gereden 27ltr getankt dus 1:20.2 gecombineerd stad - snelweg - en 140 - 160 km.

Rij met een 1.2 sp isg

Geplaatst

getankt: 740 km met 35,57 liter (E10) => 1 op 20,8 (bc zei 4,4)

Daarna vanmorgen de auto eens een keer de sporen gegeven (weg afgesloten, dus ik moest een flink stuk omrijden naar kantoor); dus sneller optrekken, 140 op de teller op de snelweg (ipv 85 op de provinciale weg). De boordcomputer staat daardoor nu op 5,2 na 60 km.

Geplaatst

Vandaag weer getankt (omdat de Tango op donderdag 4 cent extra korting geeft):

338 km met 15,26 liter (euro 95) => 1 op 22,14

(het lijkt er toch aardig op dat ik met Duitse E-10 veel zuiniger kan rijden dan met Nederlandse witte pomp euro 95)

E10 1 op 19.93 km/l

Witte pomp euro 95: 1 op 18.97 km/l

Geplaatst

Vandaag weer getankt (omdat de Tango op donderdag 4 cent extra korting geeft):

338 km met 15,26 liter (euro 95) => 1 op 22,14

(het lijkt er toch aardig op dat ik met Duitse E-10 veel zuiniger kan rijden dan met Nederlandse witte pomp euro 95)

E10 1 op 19.93 km/l

Witte pomp euro 95: 1 op 18.97 km/l

Zou dit niet eerder te maken hebben met het feit dat de verschillende benzinepompen de Picanto niet even vol krijgen met benzine? Zie mijn verbruik in de grafiek als attachment. Alles voor de piek is getankt bij Shell, alles daarna bij een witte pomp (beide tankstations zelfde pompnummer). Bij het veranderen van tankstation was het verbruik opeens 1 op 17,5 terwijl de tankbeurten om de piek heen redelijk stabiel rond de 1 op 20 zitten.

post-6134-0-84739200-1345792746_thumb.png

Geplaatst

Dat kan toch niet.

Het verbruik wordt berekend door het verreden aantal km te delen door de getankte hoeveelheid.

Het maakt dan niet uit tot hoever de tank vol zit.

Door meerdere aaneengesloten tankbeurten te tellen , wordt de uitkomst alleen maar nauwkeuriger.

Het is anders als je uitgaat van alleen een keer "vol" getankt.

Ik zou bij het wisselen van het tankstation toch maar eens kijken welke soort benzine er wordt getankt.

Ben

Geplaatst

Dat kan toch niet.

Het verbruik wordt berekend door het verreden aantal km te delen door de getankte hoeveelheid.

Het maakt dan niet uit tot hoever de tank vol zit.

Door meerdere aaneengesloten tankbeurten te tellen , wordt de uitkomst alleen maar nauwkeuriger.

Het is anders als je uitgaat van alleen een keer "vol" getankt.

Ik zou bij het wisselen van het tankstation toch maar eens kijken welke soort benzine er wordt getankt.

Ben

Ik had begrepen dat het om 2 tankbeurten ging. Met een gemiddelde maak het inderdaad niets uit :)

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Ik had begrepen dat het om 2 tankbeurten ging. Met een gemiddelde maak het inderdaad niets uit :)

Nee, het gaat hier om heel wat meer tankbeurten, ik heb nu de gereden kilometers er ook bijgezet; ik hou per keer bij welke soort benzine er getankt is (dat kan nl op www.spritmonitor.de)

E10: 1 op 19.93 km 12.254 km en 615 l

Shell Fuelsave 95 1 op 19.75 km 7.394 km en 374 l

Witte pomp Euro 95 1 op 18.97 km 18.383 km en 969 l

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Dat van die maismeuk vind ik opmerkelijk :wink:

Het zou niet moeten kunnen...

Het is ongelofelijk moeilijk om exacte verbruikcijfers van diverse brandstofmerken te verkrijgen. Wil je het echt weten dan moeten alle omgevingsfactoren als temperatuur, snelheid, afstand, gewicht, windsnelheid/windrichting exact hetzelfde zijn en dat lukt je alleen op een testbaan. Bicmac heeft in de periode van 1oktober tm 31 maart 6 x E10 getankt en van de periode 1april tm 26 augustus 16 x. Het verschil zit 'm dus niet in de brandstof maar in de buitentemperatuur.

Geplaatst

Dat van die maismeuk vind ik opmerkelijk :wink:

Het zou niet moeten kunnen...

Iemand anders die ook beide (of nog andere) benzinesoorten tankt en bijhoudt of er verschil in verbruik in bij gelijke rijstijl?

Wat temperatuur betreft: in Juli/Augustus heb ik op vakantie natuurlijk enkel E10 getankt in Frankrijk,maar dat mag je eigenlijk niet vergelijken ivm aanhangwagentje + bagage. Toen verbruikte ik juist méér dan in mijn normale woon-werk-verkeer.

Ik zou ook wel een staatje kunnen maken van enkel de wintermaanden of enkel voorjaar (excl. vakantiemaand).

Januari-Maart:

E10 5,18 L/100 km (3030 km)

Premium Euro 95(Shell): 5,27 L/100 km (1530 km)

Super (Tinq/Tango) 5,58 L/100 km (2217 km)

April-Juni:

E10 4,78 L/100 km (4076 km)

Premium Euro 95(Shell): 4,85 L/100 km (2720 km)

Super (Tinq/Tango) 5,20 L/100 km (1363 km)

Het verschil blijft dus; in de winter zowel als in de lente, zo'n 8 % ??

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Ik hou dat zelf ook bij voor E95 bij Elan, Tinq en Shell Express (ik heb dat hier al eens gepost). De verschillen zijn erg klein en slechts een indicatie omdat zeker het weer (temperatuur, regen en zeer zeker wind/windrichting) een behoorlijk grote invloed heeft op het verbruik. Je zou dan ook per rit die factoren moeten registreren. Ik heb daar geen zin in, elke tankbeurt nauwgezet registreren vind ik al genoeg moeite.. :sweatdrop:

Geplaatst

Tja tja tja, daar wordt ook weer niet veel meer gezegd dan dat we al weten. Top auto slechte audio en verbruik bij normale rij snelheden (dus geen 100 als je 120 mag).

Dat gezegd hebbende heb ik de smaak wel te pakken met maximaal 100 rijden een stuk rustiger gevoel geeft dat vind ik persoonlijk en het is beter voor het gebruik, portemonnee en het milieu. En als ik dan toch een beetje "haast" heb kan ik alsnog 120 rijden.

Denk dat ik bij de komende beurt (nu 12k) CC laat inbouwen, is lekkerder voor het pootje.

Geplaatst

Zo, we mogen nu dan op sommige snelwegen 130 kmh rijden, maar ik vind het verbruik belangrijker dan de tijdswinst die hiermee te behalen is. Ik blijf dus gewoon maximaal 110 (op de teller) rijden op de snelweg en 88 op de provinciale wegen.

Gisteren getankt bij Tango:

705,4 km met 34,59 liter => 1 op 20,38 (=4,9L/100km), BC gaf aan 4,6.

Geplaatst

Ik heb nu 6800 zomerse km gereden met mijn pico.

Gemiddel 18,1 km/liter.

Hoofdzakelijk autoweg rond de 100-110 km/h.

Hij doet dus waarvoor ik hem gekocht heb.

Ben alleen nog benieuwd of het verbruik in de winter inzakt.

Geplaatst

Ik heb nu 6800 zomerse km gereden met mijn pico.

Gemiddel 18,1 km/liter.

Hoofdzakelijk autoweg rond de 100-110 km/h.

Hij doet dus waarvoor ik hem gekocht heb.

Ben alleen nog benieuwd of het verbruik in de winter inzakt.

Wellicht kun je je nickname nu veranderen.????? :-)

Volgens mij twijfel je nu niet meer. Hij doet waar je hem voor gekocht hebt. toch ?

Grtz.

Specialmade

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Heb nu inmiddels voor de 5e keer getankt en het was super en dit met een stukje van 160 op de autobahn ( ongeveer 20 min. ) met 2 personen en bagage

1:23.1. Dus hier ben ik blij mee.

Heb nu op 5 tankbeurten een gemiddelde van 1:18.6

Geplaatst

Volgens mij twijfel je nu niet meer. Hij doet waar je hem voor gekocht hebt. toch ?

Ik maar ik rij nu nog met een ei onder de pedaal, en weet niet hoe lang ik dit nog vol blijf houden. :cool:

En zomers rijdt sowieso zuiniger, dus definitieve oordeel volgt nog.

Geplaatst

Bij mij zit ik bij gemiddeld gebruik en dat is voornamelijk woon/werk (stukje woonwijk-70-120-uithof) rond de 1:18 - 1:19 en dat vind ik erg netjes. Merk wanneer ik weer eens naar t zuiden rij naar familie dat ik dan wanneer ik rond de 110 blijf rijden het verbruik daalt naar 1:20 - 1:21 ongeveer. Maar ik denk dat ook de weersomstandigheden en dan met name de wind erg bepalend zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...