Sense Geplaatst 12 Juni, 2012 Geplaatst 12 Juni, 2012 De keuze is aan de bestuurder. Ik vind 'm zuinig zat als dat nodig is, en pittig genoeg als daarom gevraagd wordt. Precies Quote
fonzie Geplaatst 12 Juni, 2012 Geplaatst 12 Juni, 2012 Stop a.u.b. met dit gezeur over het benzineverbruik, Dit gaat vervelen !! Quote
bigmac Geplaatst 12 Juni, 2012 Geplaatst 12 Juni, 2012 Ik vind dit nu net een interessant topic. Proberen of we de juiste manier kunnen vinden om toch voordelig( zoals de meeste Picanto-rijders toch gehoopt hadden) van A naar B te komen. Als Kia niet met die 4,2 L/100km gemiddeld had geadverteerd, had ik nu een Daihatsu Sirion gereden. Verder is het ook wel een beetje een hobbie om met de verbruikscijfers bezig te zijn, mijn gas, water en licht wordt ook goed bijgehouden en we hebben niet voor niets zonnepanelen op het dak. Quote
Pico85 Geplaatst 13 Juni, 2012 Geplaatst 13 Juni, 2012 Stop a.u.b. met dit gezeur over het benzineverbruik, Dit gaat vervelen !! Er is niemand hier die je verplicht dit topic te volgen natuurlijk Quote
Derrek Geplaatst 13 Juni, 2012 Geplaatst 13 Juni, 2012 Er is niemand hier die je verplicht dit topic te volgen natuurlijk Nee, maar ik begin wel heel veel medelijden te krijgen met degenen die dat wel doen. Quote
bigmac Geplaatst 13 Juni, 2012 Geplaatst 13 Juni, 2012 tja, er zijn natuurlijk veel topics die enkel voor de liefhebbers zijn, zoals -xenon en led verlichting -velgen -verbruik -audio -chroom accessoires -hoe lang wacht jij al -poetsen de topics die er werkelijk toe doen zijn het delen van je ervaringen, hoe problemen op te lossen, het geven van tips. We hoeven niet het wiel telkens opnieuw uit te vinden. Quote
Pico85 Geplaatst 13 Juni, 2012 Geplaatst 13 Juni, 2012 Nee, maar ik begin wel heel veel medelijden te krijgen met degenen die dat wel doen. Ik heb vooral medelijden met diegene die zich druk maken over een waxoil behandeling bijvoorbeeld. Wat is je punt? Quote
BioBak Geplaatst 13 Juni, 2012 Geplaatst 13 Juni, 2012 Ja man, waxoil behandeling Wie verzint en betaalt uberhaupt voor zoiets ?! Quote
fonzie Geplaatst 13 Juni, 2012 Geplaatst 13 Juni, 2012 Ik vind dit nu net een interessant topic. Proberen of we de juiste manier kunnen vinden om toch voordelig( zoals de meeste Picanto-rijders toch gehoopt hadden) van A naar B te komen. Als Kia niet met die 4,2 L/100km gemiddeld had geadverteerd, had ik nu een Daihatsu Sirion gereden. Verder is het ook wel een beetje een hobbie om met de verbruikscijfers bezig te zijn, mijn gas, water en licht wordt ook goed bijgehouden en we hebben niet voor niets zonnepaer steeds op het verbruik ntnelen op het dak. Leuke hobby ??, maar ik vind autorijden leuker, zonder steeds op het verbruik te moeten letten. Heb de BC ook nooit op het verbruik staan.hoef ik daar niet op te letten. Quote
jutter Geplaatst 13 Juni, 2012 Geplaatst 13 Juni, 2012 Leuke hobby ??, maar ik vind autorijden leuker, zonder steeds op het verbruik te moeten letten. Heb de BC ook nooit op het verbruik staan.hoef ik daar niet op te letten. Daar maak ik op uit dat het jouw interesse ook niet heeft. Bij sommigen anderen wel. Die proberen hier hun voordeel uit te halen d.m.v. bijvoorbeeld de tips. Als het je niet interesseert reageer dan niet. Dat voorkomt een hoop topic vervuiling. Quote
bama67 Geplaatst 13 Juni, 2012 Geplaatst 13 Juni, 2012 Daar maak ik op uit dat het jouw interesse ook niet heeft. Bij sommigen anderen wel. Die proberen hier hun voordeel uit te halen d.m.v. bijvoorbeeld de tips. Als het je niet interesseert reageer dan niet. Dat voorkomt een hoop topic vervuiling. Hallo Jutter, Ik begrijp je wel..je gaat uit van een bepaald gebruik, en dat je de fabrieksopgave niet haalt is ook wel te begrijpen. Maar jouw verbruik is, lijkt mij, niet normaal! Ik heb de 1.2 en spaar het motortje niet...onder de 1 op 15 krijg ik hem niet! (nog geen 1500 km gereden) Ik heb het al eens eerder ergens gevraagd, maar lopen jouw remmen niet aan.(blijven hangen oid) Quote
bigmac Geplaatst 13 Juni, 2012 Geplaatst 13 Juni, 2012 ik vind autorijden leuker, zonder steeds op het verbruik te moeten letten. Ik maak nogal veel kilometers en dat kost me over een jaar gerekend EUR 7,70/dag. Als ik niet op het verbruik zou letten, was ik EUR 10,- per dag kwijt aan benzine. Quote
Twijfelaar Geplaatst 13 Juni, 2012 Geplaatst 13 Juni, 2012 Stop a.u.b. met dit gezeur over het benzineverbruik, Dit gaat vervelen !! Waarom lees je dan mee in deze thread over het verbruik? Je ben toch niet verplicht om iedere thread te volgen op dit forum? Quote
Derrek Geplaatst 13 Juni, 2012 Geplaatst 13 Juni, 2012 Ik heb vooral medelijden met diegene die zich druk maken over een waxoil behandeling bijvoorbeeld. Wat is je punt? Mijn punt is dat je beter kunt genieten van je auto. Ik begrijp wel de argumenten (vnl. kosten) van het verbruik en als er dan goede tips zijn die anderen kunnen gebruiken, bijvoorbeeld hoe je voordeliger kunt rijden of tanken, eco tuning, etc. dan is dat een goede bijdrage (daar is dit forum voor bedoelt dacht ik en daarom lees ik het ook en probeer soms een bijdrage te leveren). Maar zijn mensen die blijkbaar niets van juridische zaken afweten en dan met het idee komen of een poll openen om de fabrikant of importeur gezamenlijk voor de rechter te slepen, wat echt een kansloze zaak is, dan vind ik dat geen goede bijdrage want daar kan niemand iets mee. Waarom begint bijv. de ANWB of de Conumentenbond geen procedure? Er is immers geen enkele auto die in de praktijk voldoet aan de fabrieksverbruikscijfers. Maar dat is algemeen bekend. Toch? Geniet van je Pica, Rio, etc. want het zijn geweldige auto's. Toch? 1 Quote
phoenix2149 Geplaatst 14 Juni, 2012 Geplaatst 14 Juni, 2012 Ik begrijp je punt wel. Ik geniet ELKE dag van de auto, ik ben super tevreden op een punt na en dat is het tegenvallende verbruik in normale omstandigheden, ik ben toch zeker niet gek en loop niet met oogkleppen op..... En niet met 120km/h met windkracht 8 tegen. Of wij als klant nou wel of niet juridisch sterk staan interesseert me geen kont. Wij voelen ons gewoon belazerd. men koopt een auto met het idee dat deze voldoet aan onze eissen en voor ons was dat zuinigheid, en wegenbelasting vrij. Dat deze aut gruwelijk mooi is voor een redelijke prijs heeft ons van de keuze op een nieuwe Aygo af laten stappen omdat het verbruik vergelijkbaar zou zijn. Nou de Aygo kan ik je vertellen haalde 1:18 met normaal rijgedrag en 120 op de snelweg waar het mag. Dit halen wij nu NEVER NOOIT, met een beetje geluk als je 100km/h rijd en als een oud opatje optrekt. Het is gewoon heel simpel, als jij een pak van 2 kilo suiker koopt en er zit maar 1,5 kilo in (want 25% afwijking gemiddelde gebruik!!!!), je gaat terug naar de winkel(ier) met ongeopende verpakking en die zegt tegen jou: "ja meneer, er staat dat er E2,0 kilo in zit, dit betekend dat er rekening wordt gehouden met kleine rekenfouten". Zoals jij nu spreekt ga jij hiermee accoord, nou als iedereen zo was dan wist ik het wel als suiker producent.... En dit is nu precies wat er in de auto industie gebeurd. Alles op het nippertje onder ideale omstandigheden binnen de grenzen krijgen zodat je binnen de belasting grenzen valt zodat men jou auto koopt die eigenlijk nog meer verbruikt dan een 3 pitter uit 1980. Waar ik van op kijk is dat de belasting hier nog steeds niets mee heeft gedaan, kijk maar eens hoe het verkoop dan gaat als ineens blijkt dat je in categorie D zit.... ik chargeer voor het geval je het niet door hebt..... Quote
Pico85 Geplaatst 14 Juni, 2012 Geplaatst 14 Juni, 2012 We zijn weer 667 kilometer en 33 liter verder: 1 op 20,2 (4,95L/100km) Quote
Jmtpes Geplaatst 15 Juni, 2012 Geplaatst 15 Juni, 2012 tijdje geleden dat ik op dit forum heb gereageerd. Inmiddels staat er al 11500 km op de teller. Tot een maand geleden was mijn verbruik tussen de 1 op 15 en 1 op 17. Nu heb ik mijn bandenspanning opgepompt tot 2.7 bar ( bedankt voor je tip Bigmac ) en haal ik mijn laatste 3 tankbeurten tussen de 1 op 17 en 1 op 18. Quote
jelledeboer Geplaatst 15 Juni, 2012 Geplaatst 15 Juni, 2012 tijdje geleden dat ik op dit forum heb gereageerd. Inmiddels staat er al 11500 km op de teller. Tot een maand geleden was mijn verbruik tussen de 1 op 15 en 1 op 17. Nu heb ik mijn bandenspanning opgepompt tot 2.7 bar ( bedankt voor je tip Bigmac ) en haal ik mijn laatste 3 tankbeurten tussen de 1 op 17 en 1 op 18. Ik vraag me af hoe de Pico rijdt als je de banden harder oppompt? Overweeg namelijk ook om mijn banden te oppompen maar als het comfort flink verpest hoeft dat mij niet... Quote
bigmac Geplaatst 15 Juni, 2012 Geplaatst 15 Juni, 2012 Ik vraag me af hoe de Pico rijdt als je de banden harder oppompt? The proof of the pudding is in the eating, m.a.w. probeer het even uit. Bevalt het niet, zet je de spanning weer lager. Quote
phoenix2149 Geplaatst 15 Juni, 2012 Geplaatst 15 Juni, 2012 Mijn ervaring is als volgt: Ik had net als sommige het probleem dat je blijft corrigeren. bij hoge snelheden. Nu was de dealer "not amused" omdat ik de bandenspanning op 2,7 gezet had (net als bicmac). Dit is eigenlijk ook veel te hard en veroorzaakte het zwabberen aldus de dealer. Nu heeft hij ze op 2,1 gezet terwijl achter best 2,3 mocht zijn. Heb ze nu 2,3 al om en dat is prima. Ook wordt het rijgedrag een stuk stoteriger. Maar dat is ook weer anders als je de 14"velgen hebt denk ik. Quote
bigmac Geplaatst 15 Juni, 2012 Geplaatst 15 Juni, 2012 Ik geloof dat dat constante corrigeren misschien ook iets met de afstelling van de wielen/uitlijning te maken kan hebben? Mijn dealer noemde zoiets bij de 15.000 km beurt; dat ze daarnaar wilden kijken, maar of dat ook echt gebeurd is weet ik niet. Maar mijn auto heeft in elk geval geen last meer van nerveus weggedrag; ik kan op een rechte weg het stuur wel 200 m loslaten voor de picanto van zijn spoor afwijkt en normaal (lange rechte stukken 80km-wegen) stuur ik met 2 vingers. Ik moet wel zeggen dat mijn vorige autos fijner stuurden. Quote
Jmtpes Geplaatst 15 Juni, 2012 Geplaatst 15 Juni, 2012 Ik voel geen verschil bij het sturen op de snelweg. Ik vind het persoonlijk net zo lekker rijden. Als ik 5% tot 10% benzine kan besparen pomp ik graag. Wat is jullie aanbevolen aantal bar voor jullie picantos? Quote
jelledeboer Geplaatst 15 Juni, 2012 Geplaatst 15 Juni, 2012 Tja okee, dan zal ik maar even uitproberen. Ik ga volgende maand namelijk op vakantie en ga zeker iets van 3000km in 2 weken rijden. Zou dus mooi zijn als ik wat kan besparen. Quote
BioBak Geplaatst 17 Juni, 2012 Geplaatst 17 Juni, 2012 461 km en 28.11 liter getankt. Precies halve tank op snelweg gereden, wel vlot soms wel 130+. Gemiddeld komt dat uit op 6.1 BC gaf 6.0 aan. Dus 1: 16,4. Is mijn tweede tankbeurt, ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben. Quote
bigmac Geplaatst 17 Juni, 2012 Geplaatst 17 Juni, 2012 gisteren getankt Shell fuelsave 95 649 km 31,46 liter => 1 op 20,6 (bc 4,6) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.