Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Besten,

Bij deze mijn eerste post ;)

Ik heb gisteren de Picanto besteld zonder enig vooronderzoek. Echter ben ik geschrokken van dit topic, :( want de verkoper vertelde mij dat ik 1:18 zou rijden met mijn rijstijl (dat is vlot en voornamelijk stadsverkeer). Nu ik alle reacties lees, denk ik dat ik deze waardes nooit zal halen.

Ik ga morgen langs om de financiering rond te krijgen, wat denken jullie stel ik me aan (dus valt het verbruik wel mee) of moet ik dit aankaarten bij de verkoper?

Ik heb wel het gevoel dat ik ben voorgelogen, maar weet ook niet zeker of het waar is of niet.

Ik lees ook ergens over een software update, is er zichtbaar verschil na de ECU aanpassing?

Tja, ik heb een 1.0 een nieuw gekocht in februari dit jaar. Ik ben ook al naar de dealer terug geweest vanwege het verbruik. Die van mij neemt 1:14,2! en ik rij dan niet sneller dan 100-110 km/uur. Aanstaande vrijdag heb ik weer een gesprek met de dealer. Eens kijken of we er uit kunnen komen. Ik wil er momenteel weinig over kwijt. Eerst maar het gesprek aan gaan. Wat ik wel kan vertellen is dat het verbruik mij vies tegenvalt.

Geplaatst

Tja, ik heb een 1.0 een nieuw gekocht in februari dit jaar. Ik ben ook al naar de dealer terug geweest vanwege het verbruik. Die van mij neemt 1:14,2! en ik rij dan niet sneller dan 100-110 km/uur. Aanstaande vrijdag heb ik weer een gesprek met de dealer. Eens kijken of we er uit kunnen komen. Ik wil er momenteel weinig over kwijt. Eerst maar het gesprek aan gaan. Wat ik wel kan vertellen is dat het verbruik mij vies tegenvalt.

Hmm, ik heb gisteren getekend maar wil misschien morgen annuleren. Ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren als ik dit ga aankaarten.

Rij je voornamelijk stadsverkeer of is het een gecombineerde verbruik?

Geplaatst

Hmm, ik heb gisteren getekend maar wil misschien morgen annuleren. Ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren als ik dit ga aankaarten.

Rij je voornamelijk stadsverkeer of is het een gecombineerde verbruik?

Beide. Hoofdzakelijk snelweg; 80%

Geplaatst

op de site van autoweek http://www.autoweek....a&model=Picanto kun je het verbruik in de praktijk bekijken:

Hoogste: 6,67 l/100km (=1 op 15,0)

Laagste: 5,21 l/100km (=1 op 19,2)

Gemiddeld: 5,61 l/100km (=1 op 17,8 )

Op http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/23-Kia/213-Picanto.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2011&constyear_e=2013&power_s=51&power_e=56&gearing=1 kun je meer internationale verbruikscijfers vergelijken:

Picanto 1.0: Benzine / zuinigste 1 op19,56 / gemiddelde 1 op 16,51 / Hoogste verbruik: 1 op 11,04

Geplaatst

op de site van autoweek http://www.autoweek....a&model=Picanto kun je het verbruik in de praktijk bekijken:

Hoogste: 6,67 l/100km (=1 op 15,0)

Laagste: 5,21 l/100km (=1 op 19,2)

Gemiddeld: 5,61 l/100km (=1 op 17,8 )

Op http://www.spritmoni..._e=56&gearing=1 kun je meer internationale verbruikscijfers vergelijken:

Picanto 1.0: Benzine / zuinigste 1 op19,56 / gemiddelde 1 op 16,51 / Hoogste verbruik: 1 op 11,04

Hmm, ik vraag me dus serieus af of ik alleen met stadskilometers die gemiddelde ooit kan halen :wacko:

Geplaatst

Hmm, ik vraag me dus serieus af of ik alleen met stadskilometers die gemiddelde ooit kan halen :wacko:

Reken er maar niet op. Ik denk dat enkel stadsverkeer zo'n 1 op 14/ 1 op 15 zou betekenen.

Ik kan best door de stad tuffen in de 5de met zo'n 1 op 30, maar zodra je 1 stoplicht tegenkomt ben je het haasje, want bij optrekken zie ik 1 op 5 tot 1 op 8 op de boordcomputer. Dat zijn dan wel korte stukjes waarin je optrekt, maar die trekken het gemiddelde toch flink naar beneden. Zoals je in mijn gemiddelde kunt zien, rijd ik weinig in de stad (of juist erg veel buiten de stad).

Geplaatst

Ik kom op 1:14 bij veel stadsverkeer. Luie regenachtige dagen.... geen zin om op de fiets te gaan...

23,51L 331km --> 7.1L/100km --> 1/14.1

Wat hierboven al wordt vermeld. ~55 in zijn 5 geeft BC 3.8 aan. maar ja dat optrekken.... en wij hebben de 1.2 bij de weg.

Geplaatst

@BioBak, zoals anderen hierboven al zeggen, reken maar op van niet...

Het rijden in stad, met name optrekken, is juist een zwakke punt van de Pico´s.

Het gemiddelde verbruik in mijn siggy komt doordat ik heel veel op buitenwegen en snelwegen rijd.

Als de verkoper zegt dat je 1 op 18 in de stad kan halen, dan ben je echt voorgelogen...

Mijn hoogste verbruik per tank was 1 op 15,6, hier werd voor 40% stad gereden.

Ik durf te wedden als de verkoper zelf een tank in de stad leeg rijdt, dat hij geen 1 op 18 haalt.

Als de verkoper dit via de BC wilt aantonen moet je niet erop verrtrouwen omdat de BC niet helemaal betrouwbaar is.

De BC zegt vaak dat ik 1 op 21 per tank heb gereden maar blijkt bij het tanken altijd 1 op 18~19, dus een marge van 0,5 l op 100km.

Buiten het verbruik is de Pico een geweldige auto, zeer luxe voor zijn prijsklasse.

EDIT: BC = Boordcomputer

Geplaatst

Besten,

Bij deze mijn eerste post ;)

Ik heb gisteren de Picanto besteld zonder enig vooronderzoek. Echter ben ik geschrokken van dit topic, :( want de verkoper vertelde mij dat ik 1:18 zou rijden met mijn rijstijl (dat is vlot en voornamelijk stadsverkeer). Nu ik alle reacties lees, denk ik dat ik deze waardes nooit zal halen.

Ik ga morgen langs om de financiering rond te krijgen, wat denken jullie stel ik me aan (dus valt het verbruik wel mee) of moet ik dit aankaarten bij de verkoper?

Ik heb wel het gevoel dat ik ben voorgelogen, maar weet ook niet zeker of het waar is of niet.

Ik lees ook ergens over een software update, is er zichtbaar verschil na de ECU aanpassing?

IK heb vandaag weer getankt,ik heb een 1.2 motor en automaat alleen stadsverkeer gereden,en als een oude man....verbruik 1 op 11,5
Geplaatst

Ik heb ook net getankt; de meter stond voorbij het laatste streepje, dwars door de ' 0 ',

er ging 34,7 liter in (het is een 35 liter tank) en daar had ik 707 km mee gereden.

Verbruik dus 1 op 20,4. De BC gaf aan 4,6 Ltr/100 km.

• Like 1
Geplaatst

Ik heb ook net getankt; de meter stond voorbij het laatste streepje, dwars door de ' 0 ',

er ging 34,7 liter in (het is een 35 liter tank) en daar had ik 707 km mee gereden.

Verbruik dus 1 op 20,4. De BC gaf aan 4,6 Ltr/100 km.

700 kilometer kost mij bijna 2 volle tanken!!!!
Geplaatst

700 kilometer kost mij bijna 2 volle tanken!!!!

Dan klopt er echt iets niet, of je rijdt steeds plank gas :wink:

Geplaatst

Ik ben gisteren langs de dealer geweest. Ik ga vrijdag een langere proefrit houden. Ik mag de verbruik dan testen, als het idd zo onzuinig is als het wordt beweerd zie ik van mijn koop af.

De verkoper probeerde mij duidelijk te maken van dat ik niet teleurgesteld zou raken, hij 'garandeerde' een verbruik van 1:15 of 1:16 alleen stadsverkeer. Ik hoop dat hij gelijk heeft, want ik wil de auto wel graag.

Geplaatst

Dan klopt er echt iets niet, of je rijdt steeds plank gas :wink:

Hoi,

Nee, ik heb een 1.2 motor automaat,en ik rijd als een oude man, ja ik ben al terug geweest naar de dealer,

maar mijn auto komt in de klasse zuinigheid F uit......!!!

Dit werd mij dus verteld!!!

Ik rijd dus wel zeer veel in de stad,en het optrekken kost erg veel bij een pico,ook als je de pedaal

haast niet indrukt komt je b.c. op dat moment toch even 35/100 km uit!!!

Geplaatst

Ik ben gisteren langs de dealer geweest. Ik ga vrijdag een langere proefrit houden. Ik mag de verbruik dan testen, als het idd zo onzuinig is als het wordt beweerd zie ik van mijn koop af.

De verkoper probeerde mij duidelijk te maken van dat ik niet teleurgesteld zou raken, hij 'garandeerde' een verbruik van 1:15 of 1:16 alleen stadsverkeer. Ik hoop dat hij gelijk heeft, want ik wil de auto wel graag.

Ik hoor graag het verbruik dan!!!

Geplaatst

Ik heb een keer (2009) meegedaan met de Hyundai Challenge; een zuinigheidswedstrijd met de Hyundai i30 BlueMotion. 1 op 19,2 heb ik toen gehaald, wat goed was voor de 87ste plaats :) Maar toen kon ik nog niet met een boordcomputer omgaan om te weten waar en wanneer een auto zuinig kan rijden.

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Maar toen kon ik nog niet met een boordcomputer omgaan om te weten waar en wanneer een auto zuinig kan rijden.

Dat wij nagenoeg hetzelfde verbruik hebben bewijst dat het ook zonder boordcomputer kan. Maar ik weet natuurlijk niet of ik nog zuiniger zou rijden als ik wel een boordcomputer zou hebben... :rolleyes:

Geplaatst

Dat wij nagenoeg hetzelfde verbruik hebben bewijst dat het ook zonder boordcomputer kan. Maar ik weet natuurlijk niet of ik nog zuiniger zou rijden als ik wel een boordcomputer zou hebben... :rolleyes:

Bij die wedstrijd mocht je maar 10 minuten rijden; en in een onbekende auto. Ik denk dat je met een boordcomputer nog zuiniger zou kunnen rijden :detective:, maar zonder bc vind ik jouw gebruik prima in orde hoor!

Geplaatst

Veel succes!

Let wel op dat je niet volledig op de boordcomputer moet vertrouwen omdat het verbruik uiteindelijk altijd hoger uitvalt. Neem hier dan een marge van 0,5l op 100km. Ik betwijfel of hier wel 1 op 15~16 in enkel stad haalbaar is. Wees voorzichtig met optrekken!

Het verbruik buiten gelaten is de Pico echt geweldige auto!

Geplaatst

Gisteren voor de derde keer tank vol gegooid( 70 % stad...30 % snelweg), 300km en 20 liter precies. Exact 1 op 15!

Ik rij op snelweg stevig door, en met 800 km op de teller! Kan alleen maar beter worden...

1.2 zonder automaat..

gr, Marcel

Geplaatst

Vorige week een offerte laten maken voor een Picanto 1.0 Base 3deurs.

Ik zei tegen de verkoper dat ik de Pica een mooie en complete auto vind, maar dat ik op kiaclub.nl nogal forse verbruikscijfers tegen kom.

De verkoper antwoorde dat dit in de software zit en sinds kort in opgelost. 1 op 20 zou haalbaar moeten zijn volgens hem.

Mijn citybug verbruikt op dit moment 1:21,3 tot 1:22,8. Toegegeven dat ik veel met het verbruik bezig ben.

Zijn er leden die met de 1.0 3 cilinder mooie verbruikscijfers halen?

Geplaatst

@ Twijfelaar.

Ik heb alle 30 pagina`s gelezen en het verschil vind ik nogal is nogal groot.

Ik ben benieuwd hoe rijders hun verbruik op dit moment ervaren.

Iemand die bijvoorbeeld vorig jaar 1:16 haalde kan bijvoorbeeld nu 1:20 hebben gehaald.

Volgens de verkoper is het "verbruiks probleem" sinds 2012 opgelost.

Ik weet niet of dit klopt want de verkoper wil natuurlijk verkopen.

Ik hou het in ieder geval in de gaten. Op dit moment kom ik er met deze dealer nog niet uit.

Citaat van de verkoper:"op elke hoek van de straat staat wel een c1/aygo/107 :tt1: daarom kan ik niet meer inruil geven."

Geplaatst

Met zowel de 1.0 als de 1.2 zijn mooie verbruikscijfers te halen, reken voor het stadsverbruik 1 op 14/15 en snelweg 1 op 19/20.

Het verbruik ligt grotendeels aan weersomstandigheden en rijgedrag. Sinds eind maart zitten wij gemiddeld 1 op 19,3 met een 1.2.

Geplaatst

@ Twijfelaar.

Ik heb alle 30 pagina`s gelezen en het verschil vind ik nogal is nogal groot.

Ik ben benieuwd hoe rijders hun verbruik op dit moment ervaren.

Iemand die bijvoorbeeld vorig jaar 1:16 haalde kan bijvoorbeeld nu 1:20 hebben gehaald.

Volgens de verkoper is het "verbruiks probleem" sinds 2012 opgelost.

Ik weet niet of dit klopt want de verkoper wil natuurlijk verkopen.

Ik hou het in ieder geval in de gaten. Op dit moment kom ik er met deze dealer nog niet uit.

Citaat van de verkoper:"op elke hoek van de straat staat wel een c1/aygo/107 :tt1: daarom kan ik niet meer inruil geven."

Ik zou heel graag de naam en adres van dat bedrijf willen hebben. Daarmee kan ik naar mijn dealer zodat zij met jouw bedrijf kunnen kortsluiten hoe ze mijn (te hoog) verbruik kunnen aanpakken. Mag je ook per messenger doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...