Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Volgens de verkoper is het "verbruiks probleem" sinds 2012 opgelost.

Heet die verkoper toevallig Pinokkio?

Geplaatst

@ Jutter

Dealer is P. de Winter in Winschoten, Gro.

Ik hoop dat de verkoper gelijk heeft, want de pica is een mooie auto. Het verbruik is voor mij een belangrijke factor.

Geplaatst

Ik heb vandaag proefgereden door

Amsterdam. Ik heb een verbruik gehad an 1:15. Ik vind dat netjes

Voor normaal gebruik.

Ik heb hem dus gekocht vandaag :)

Geplaatst

@ Twijfelaar.

Ik heb alle 30 pagina`s gelezen en het verschil vind ik nogal is nogal groot.

Ik ben benieuwd hoe rijders hun verbruik op dit moment ervaren.

Iemand die bijvoorbeeld vorig jaar 1:16 haalde kan bijvoorbeeld nu 1:20 hebben gehaald.

Volgens de verkoper is het "verbruiks probleem" sinds 2012 opgelost.

Ik weet niet of dit klopt want de verkoper wil natuurlijk verkopen.

Ik hou het in ieder geval in de gaten. Op dit moment kom ik er met deze dealer nog niet uit.

Citaat van de verkoper:"op elke hoek van de straat staat wel een c1/aygo/107 :tt1: daarom kan ik niet meer inruil geven."

Het is een klinkklare onzin dat het verbruiksprobleem sinds 2012 is opgelost. Ik heb gisteren deze auto gekocht, en de verkoper gaf heel duidelijk aan dat er niks is veranderd aan motor(management).

Geplaatst

Voordat ik een verkoper geloof informeer ik altijd eerst bij een forum/club.

Leden praten uit ervaring en verkopers willen verkoper daarom hou ik van fora. ;)

Geplaatst

Ik ben ietsje verwonderd dat er zo'n ophef is mbt het verbruik van de Picanto.

Dat de auto qua verbruik de opgegeven constructeurcijfers niet haalt, is immers niet alleen op de Picanto van toepassing maar op alle wagens.

In de 25ste editie van Koopwijzer Autogids staat voor de Picanto vermeld

* voor de 1.0 : min. 4,5 - max. 8 - gemiddeld 6,4 (l / 100 km)

* voor de 1,2 : min. 5,6 - max. 8 - gemiddeld 6,7 (l / 100 km)

Geplaatst

@Sense

Dat alle auto's niet het verbruik dat door de fabrikanten opgeven halen klopt maar door de zwakke punten van de Pico's kan het verbruik toch erg tegenvallen. Met name acceleren op snelweg en optrekken voor de stoplichten zie ik misselijk makend verbruik van sportwagens, zelfs als je heeeeel rustig optrekt... In vroege ochtend haal ik met eerste paar honderd meters verbruik van 1 op 3 tot 1 op 7 (geen grap). Enkel als je lange afstand rustig en constant rijdt duikt ie pas onder 5 liter op 100km. Ook hard rijden met 120/130 is het geen optie terwijl je met o.a. Aygo's dat wel redelijk kan, weliswaar met geluid van een gillende keukenmeid. Zolang iedereen rustig rijden is het verbruik geen probleem, alleen zijn er dus wel mensen die heel veel in stad of snel op snelweg rijden en daardoor tegenvallend cijfers krijgen.

Kortom, ieder auto heeft zijn eigen zwakke plekken en de Pico heeft dat op foute plekken ;).

• Like 1
Geplaatst

Een bijzonder goedenavond allen,

Even tussendoor, maar ik heb een 1.2 met alle toeters en bellen sinds december en moet zeggen dat het gemmidelde rond de 5.4 op 100km ligt als men zich aan de max snelheid houdt. Ik rij 25% stad en rest snelweg, gebruik de CC regelmatig omdat ik moeite heb met "rustig" rijden. Een ritje op en neer Parijs scheelde mij 12 euri als ik rond de 100 km/h bleef echter ook een "straftijd" van 50 minuten!!! het is maar wat je het waard vindt....

maw het is al vele malen beter dan ik had verwacht en voor 12 euro hou ik mijn voet niet meer van het gaspendaal!

De speakers mogen beter maar dat was het ook wel, voor de rest een heerlijke stille auto die zijn klasse VER voorbij gaat.

Jelledeboer en Sense hebben gelijk, het is maar waar je de prio legt. Bij mij is dit toch echt HET autootje!

fijne avond allen

gr Tarkan

Geplaatst

Onze Jazz 1,4 met de zogn. I-Vtec motor (model 2009) verbruikte ook veel bij het optrekken en/of in stadsomgeving. Wij vonden het een luie motor, toch in vergelijking met de Jazz 1,4 van 2002.

Wij vinden het juist fijn dat de motor van de Picanto 1,2 sportiever aangelegd is en nemen het verbruik erbij. In het slechtste geval zal de pica evenveel verbruiken als de Jazz, maar hebben wij meer rijplezier :)

Geplaatst

Mijn citybug verbruikt op dit moment tussen 1:21 - 1:22. Als het weer stabiel is (20 - 25 graden) zal het nog wel beter worden.

De auto is belangrijk maar in het A segment is verbruik ook zeer belangrijk.

Geplaatst

Vakantietripje naar het Ruhrgebied gemaakt (Neandertal/Düsseldorf/Essen/Wuppertal), dus veel snelweg, veel stadsverkeer(voor mijn doen) en af en toe de airco gebruikt op de laatste dag. 3 personen + bagage en max snelheid zo'n 110 kmh

Inmiddels de 30.000 km gepasseerd en donderdag krijgt de Picanto z'n grote onderhoudsbeurt.

595 km met 30,0 liter => 1 op 19,8 (BC gaf aan 4,8 )

Geplaatst

We hebben onze Picanto 1.2 nu en maand +/- 1600 km.

Het gemiddelde verbruik is berekend 1:14.8.

We rijden wel op 195/45/15 banden dus meerverbruik hoort er bij.

Veel korte ritjes in stad/dorp soms 80 km wegen.

Verbruik valt mij mee onze zoon rijdt ook veel in de auto(rijdt flink door).

We hebben deze auto gekocht om uiterlijk/rijgedrag/garantie en dan pas verbruik.

Hij bevalt dus zeer goed.

Groet Peter

Geplaatst

Ik heb vandaag proefgereden door

Amsterdam. Ik heb een verbruik gehad an 1:15. Ik vind dat netjes

Voor normaal gebruik.

Ik heb hem dus gekocht vandaag :)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst,en ik hoop dat het verbruik zo blijft!!!!!
Geplaatst

Heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in een Picanto 1.2 van 30-40 minuten gemaak. Volgens de teller reed ik tijdens snelweggebruik (120km/u voor ongeveer 15-20 minuten) 4.8/100 en op 80 km/u weg nog iets zuiniger. Dit is dan ook de keuze dat de Picanto over een aantal maanden bij mij op de stoep komt te staan.

Geplaatst

Inmiddels 6000km op de teller. Verbruik 1:12,4........... Ik snap er onderhand niets meer van!

O ja, het is een Picanto 1.0 en heb niet sneller gereden dan 110km/uur. Rustig opgetrokken, etc etc.

Geplaatst

Inmiddels 6000km op de teller. Verbruik 1:12,4........... Ik snap er onderhand niets meer van!

O ja, het is een Picanto 1.0 en heb niet sneller gereden dan 110km/uur. Rustig opgetrokken, etc etc.

Wat geeft je boordcomputer aan onder het rijden; ik bedoel niet met optrekken, maar zodra je een stukje constant rijdt (en dan zonder airco/licht/achterruitverwarming). Daar zou je een indicatie uit kunnen halen of er echt iets mis is.

Geplaatst

Wat geeft je boordcomputer aan onder het rijden; ik bedoel niet met optrekken, maar zodra je een stukje constant rijdt (en dan zonder airco/licht/achterruitverwarming). Daar zou je een indicatie uit kunnen halen of er echt iets mis is.

De computer geeft ongeveer hetzelfde verbruik aan dan mijn tankbonnetje.

Geplaatst

De computer geeft ongeveer hetzelfde verbruik aan dan mijn tankbonnetje.

Vreemd; wat is het laagste dat je op je boordcomputer hebt gezien? (ik bedoel actueel gebruik = momentopname, niet gemiddelde)

Bij mij bij normaal rijden is 2,9 het laagst; (bergaf of met gas los voor een stoplicht of rotonden 0,0)

Geplaatst

Vreemd; wat is het laagste dat je op je boordcomputer hebt gezien? (ik bedoel actueel gebruik = momentopname, niet gemiddelde)

Bij mij bij normaal rijden is 2,9 het laagst; (bergaf of met gas los voor een stoplicht of rotonden 0,0)

0,0. Bij laten uitrollen in een versnelling. Hoezo?

Geplaatst

Maar als je bc hetzelfde laat zien als je tankbonnetje, zou je vaak 8,0/8,1 moeten zien tijdens het rijden. Dat zie ik als ik overschakel naar de 5de; daarna wordt het minder.

Geplaatst

Maar als je bc hetzelfde laat zien als je tankbonnetje, zou je vaak 8,0/8,1 moeten zien tijdens het rijden. Dat zie ik als ik overschakel naar de 5de; daarna wordt het minder.

De 8,0/8,1 zie ik pas als ik op zijn allerzuinigst rij. De garage heeft hem laatst ook een week mee gehad; zij kwamen ook niet zuiniger uit...... De leenauto die ik meehad, ook een Picanto 1.0, was een stuk zuiniger: bij lekker doortrekken en 120km/uur rijden nam die 1:16,8! Zou ik echt met die leenauto heel zuinig mee hebben gereden dan had ik wel 1:19 of 1:20 gehaalt! Affijn, aanstaande vrijdag maar weer met de dealer om tafel.......

Geplaatst

Gisteren weer getankt, dankzij mooie weer van afgelopen week heb ik voor het eerst de grens van 1 op 20 gepasseerd :-).

538km met 26,67 liter = 1 op 20,17.

Gast velour100
Geplaatst

Vandaag ook wezen tanken. Was wel benieuwd, naar het gemiddels verbruik, omdat ik vorige week de airco veel heb aangehad en toch ook wel wat pittiger het gaspedaal heb moeten indrukken. Je merkt echt wel dat het vermogen van de motor, op het moment dat de airco aan is, in vermogen terug valt. Anyway, 476 km en 26 liter getankt, dus dat maakt 1 op 18.3. Niet slecht, en het lampje van de benzine meter brande nog niet, dus ik had nog verder kunnen rijden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...