Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Ik vond dat mijn Picanto opeens meer begon te verbruiken nadat ik donderdag getankt had(Tinq)

Ik kon bij 80 constant de bc niet meer beneden de 4,1 krijgen. Zou dat door de benzine of door het koudere weer komen?

294,4 km met 15,8 liter => 1 op 18,6.

Nadat ik getankt had, staat mijn boordcomputer wel weer gewoon op 'zuinig'.

Nog even over dat zuinige asfalt rond arnhem; dat is mij ook opgevallen op die route:

80 km/h: bc 3,1

90 km/h: bc 3,3

100km/h:bc 3,4

aangepast door bigmac
Geplaatst

ik heb een kia picanto en die zuipt als een alcolische,een automaat 1.2 alle pack's

323 kilometer op 26 liter 1 op 12,5

325 kilometer op 25 liter 1 op 13

334 kilometer op 29 liter 1 op 11,5

345 kilometer op 30 liter 1 op 11,5

en vandaag

143 kilometer op 13 liter 1 op 11

dit is 80 km gereden in de stad en 60 km op de snelweg!

En ik rij als een oude kerel,met een ongekookte ei onder mijn gaspedaal!!

Mij kia is van januarie 2012 en ik heb nu gereden 2600 km in het totaal!

Geplaatst

Tja, het is hier al vaker geroepen..

Ga toch fietsen in de stad :wink:

Zonder dollen; zo'n prachtbak met automaat van stoplicht naar stoplicht sleuren kost nou

eenmaal heel veel energie en dus sap.

Jammer maar helaas, het is niet anders.

Geplaatst

Hallo allemaal,

vandaag heb ik de grens van 1 op 20 gehaald , de auto heeft nu 2500 km op de teller staan ( het was wel een hele tour om dit resultaat te halen)

De dealer geeft aan dat hij na 5000 km het beste ingelopen is

Ik zou het fijn vinden als andere mensen ook hun km stand aangeven bij de verbruiksresultaten.

Geplaatst (aangepast)

Ik heb inmiddels 26.000 km gereden en als ik hier een overzichtje van mijn verbruik per tankbeurt zet(zie bijlage), kun je zien wanneer het verbruik hoger is:

juli/augustus; vakantie met vouwwagentje en 3 personen

November: 4 personen in gezwinde spoed over de snelweg naar maastricht vv

januari-februari: de koude periode

Daarnaast heeft mijn rijgedrag invloed:

rustig style_1.png19.60 km/l

normaal style_2.png18.46 km/l

vlot style_3.png17.38 km/l

Verder kan ik ook nog laten zien met welke soort benzine ik welk verbruik haal:

E10 benzine 19.64 km/l

Shell Fuelsave 95 19.27 km/l

Euro 95 (witte pomp) 18.87 km/l

Normale benzine 91 19.58 km/l

aangepast door bigmac
Geplaatst

Dank voor het zo bijhouden !

Opmerkelijk die zogenaamde aangelengde E10 maïs benzine...

Wat zit er dan in echte benzine......

Geplaatst (aangepast)

@Spoekie58

Deze auto haalt het verbruik die de fabrikant opgeeft pas in ideale omgeving. Dat is met 80 km in de stad absoluut niet!

Het is hetzelfde als jij zelf fietst, bij optrekken moet je zelf ook inspannen om op snelheid te komen.

Als ik 5 km in de stad heb gereden moet ik daar 20 tot 30km buitenwegen rijden om op verbruik van 1 op 20 te halen.

Met mijn vaders Toyota haal ik ook belachelijk hoge verbruik als ik veel in stad rijd.

Zoals Bigwade al zegt, ga toch lekker fietsen als je in de stad gaat, lekker gezond!

@bigmac

Wil je met je statistieken aangeven dat het gebruik van juiste merk benzine ook gunstig is voor het verbruik?

Overigens, vandaag 110km gereden, vanmorgen 4.4l/100km volgens de BC en vanmiddag door drukke wegen 4.6l/100km volgens BC.

Wordt steeds zuiniger :-)

aangepast door jelledeboer
Geplaatst (aangepast)

Op de site: www.spritmonitor.de kun je je verbruik op deze uitgebreide manier bijhouden; ook al dan niet winterbanden/aircogebruik/aanhanger.

Ja, ik verbaas me ook over de E10; kan natuurlijk ook met het al dan niet rustig/normale rijgedrag samenhangen; maar ik heb ondertussen al bijna 4000 km met E10 gereden. Gewone benzine zou je kunnen omschrijven als E05, die heeft nl 5% toegevoegde alcohol.

Ik kijk niet naar het merk benzine, maar tank waar ik het goedkoopste kan tanken (en soms is shell goedkoop; zondag Shell getankt voor 1,749) maar zie aan dit overzicht wel dat het verschil lijkt te maken.

aangepast door bigmac
Geplaatst

@bigmac

Ik zal ook eens even een blik werpen op de site, houd nu alles in een exceltje bij.

Tank zelf ook waar ik het goedkoopste kan tanken.

Zag vanmorgen dat de prijs weer omhoog is gegaan :shit:

Geplaatst

Misschien stomme vraag (maar ben dan ook niet voor niks een vrouw die niks van autos weet).

Heb nu voor het eerst in mn leven een nieuwe auto gekocht, jippie!! Kia picanto 1.0 cvvt airco

hiervoor reed ik wagentjes van 10 jaar oud en reed hiermee gemiddels 1:16 a 1:18 mee. Wel volgens het nieuwe rijden, al jaren.

Moet je een nieuwe auto op een bepaalde manier "inrijden"??? Om zo aan de beste zuinigheid te komen. zoja, hoe?

En ik las dat het ook vorm moet geven de maanden nadat je de auto hebt gekocht. Ik heb gekozen voor de kia vanwege de testresultaten, top 10 zuinigheid en ook door dit artikel:

http://autotesten.nl/kia/kia-picanto-comfort-1.0-cvvt-auto-test.php

maar als ik jullie verhalen zo lees voorspelt het niet veel goed......

Geplaatst

Gisterenavond de Picanto weer eens afgetankt. Tot nu toe hebben wij alleen maar bij de Shell getankt.

487km, 25,43 liter, 1 op 19,2

Huidige kilometerstand is 11030km met een gemiddelde van 5,58L/100km 1 op 17,9. 24% van de fabrieksopgave af. Mijn doel is om te proberen dit onder de 20% te krijgen :-).

Geplaatst

@Peetje

Als eerste gefeliciteerd met aankoop van deze prachtige auto.

Ik had bij afhalen van mijn Pico nagevraagd hoe de auto ingereden moest worden, het bleek dat voor deze auto niet echt hoeft.

Het is voor ons ook belangrijk om te weten wat voor routes je het vaakst rijdt, de Picanto's rijden best zuinig op buitenwegen en snelwegen.

Ik haal volgens de BC vaak onder 5.0l/100km met 50%~60% snelweg, 30%~40% buitenwegen en 10% stad.

Mensen zoals Sjoekie58 die zeer hoge verbruiken halen rijden heel vaak in de stad (in zijn geval maar liefst 60% stad).

@Pico85

Da's een lekkere verbruik. Veel succes verder!

Ik probeer nu ook boven 1 op 20 per tank te halen, tot nu toe max 1 op 19,5.

Geplaatst

even een update het is nog steeds bar en boos.

nu ruim 1200 km op teller verbruik is 1 op 12.2

dat is bar slecht maar ik wacht nog even misschien wordt het beter

hoi,

Ja mijn kia picanto gebruikt ook 1 op 12 gemiddeld,

Ik heb een 1.2 automaat van januari 2012 alle pack's

En ik rij met een ongekookte ei onder mijn gaspedaal,

echt als een oude man dus!!!

Echter wel veel in de stad!!

Ook naar Groningen gereden op en neer 400 kilometer en de auto liep dus 1 op 12!

Met een gangetje van 120 km!

Terwijl mijn bc aangaf dat ik eco reed,en mijn verbruik was volgens bc 1 op 18!!!!!

Wat verbruik je kia nu dan????

Geplaatst

@Peetje

Als eerste gefeliciteerd met aankoop van deze prachtige auto.

Ik had bij afhalen van mijn Pico nagevraagd hoe de auto ingereden moest worden, het bleek dat voor deze auto niet echt hoeft.

Het is voor ons ook belangrijk om te weten wat voor routes je het vaakst rijdt, de Picanto's rijden best zuinig op buitenwegen en snelwegen.

Ik haal volgens de BC vaak onder 5.0l/100km met 50%~60% snelweg, 30%~40% buitenwegen en 10% stad.

Mensen zoals Sjoekie58 die zeer hoge verbruiken halen rijden heel vaak in de stad (in zijn geval maar liefst 60% stad).

@Pico85

Da's een lekkere verbruik. Veel succes verder!

Ik probeer nu ook boven 1 op 20 per tank te halen, tot nu toe max 1 op 19,5.

hallo,

Ik rijd zo,n 30 % in de stad,

Ik ben ook naar groningen gereden 400 kilometer verbruik was 1 op 12 toen,

bij een snelheid van 120 gemiddeld,terwijl de boordcomputor aan gaf 1 op 5....en ook eco aangaf!!!

Oke,maar ik ga vandaag weer naar de dealer toe,en dit maar weeer eens aankaarten!

Veel sucses met jullie mooie pico's en het zuinige rijden!!!!!

Geplaatst

hallo,

Ik rijd zo,n 30 % in de stad,

Ik ben ook naar groningen gereden 400 kilometer verbruik was 1 op 12 toen,

bij een snelheid van 120 gemiddeld,terwijl de boordcomputor aan gaf 1 op 5....en ook eco aangaf!!!

Oke,maar ik ga vandaag weer naar de dealer toe,en dit maar weeer eens aankaarten!

Veel sucses met jullie mooie pico's en het zuinige rijden!!!!!

Tja, gemiddeld met 120km/u rijden is niet zuinig rijden...

De ECO modus op de boordcomputer doet niks anders dan aangeven wanneer je het beste kunt schakelen.

Ben je vandaag nog naar de dealer geweest?

Geplaatst

Ik vind die verbruikscijfers van de Picanto toch hoog hoor. Mijn oude Saxo 1.1 van 12 jaar oud rijdt net zo zuinig als het gemiddelde van de Picanto (69pk) op spritmonitor.de en dan rijd ik echt niet overdreven zuinig. Als je dat vergelijkt met de nieuwe VW UP! dan scheelt dat bijna 4 km op een liter.

Geplaatst

Tja, de Picanto is best zuinig, maar enkel bij constante snelheden. Accelereren en stadsverkeer doet hem de das om.

Ik zie zelden meer dan 5.0 op mijn boordcomputer staan onder het rijden, meestal zelfs onder de 4,5.

Dus KiA, graag een softwareupdate voor het brandstofmanagement van de Picanto m.b.t. accelereren van 0-50, en wie zegt dat dat niet mag vanwege toelatingseisen... dat zou dan ook voor andere (grotere) wielen gelden, aircogebruik of voor paar dikkertjes op de achterbank. Daarvan gaat nl ook je benzineverbruik omhoog.

• Like 1
Geplaatst

Tja, gemiddeld met 120km/u rijden is niet zuinig rijden...

De ECO modus op de boordcomputer doet niks anders dan aangeven wanneer je het beste kunt schakelen.

Ben je vandaag nog naar de dealer geweest?

Hallo Jelle,

Ja ik ben geweest bij de dealer,en heb een gesprek met een medewerker gehad die ook een

klacht had van een mede picanto rijder,met een verbruik van 1 op 12!

Hij vroeg aan deze persoon of hij een week in haar auto mocht rijden(woon werk verkeer 50 km perdag)

verbruik bij hem kwam toen met zijn rijstijl op de snelweg 1 op 20!!!

Hij zei, tegen mij de picanto verbruikt zeer veel bij het optrekken,daar moet je je voet in de gaten houden!!!

Maar dat had ik al ondervonden!

Hij zei, kom ik wil jou rijstijl even zien met een ritje!

Hier was niets op aan te merken ,meeste rijden dan niet zoals het hoort vertelde hij!

Maar op de snelweg zo,n 100 km per uur en dan moet hij de 1 op 20 halen,maar wel op een snelheid blijven dan!

Ik heb de afspraak gemaakt om paasweekend naar limburg te rijden (220 km heen en terug) met constante snelheid (100 km)

Als ik dan niet op zo,n 1 op 20 uitkomt,gaat hij het aan kaarten bij de Kia Dealer!

Wij wachten af!!!

Groet Eddij

• Like 2
Geplaatst

Hallo Jelle,

Ja ik ben geweest bij de dealer,en heb een gesprek met een medewerker gehad die ook een

klacht had van een mede picanto rijder,met een verbruik van 1 op 12!

Hij vroeg aan deze persoon of hij een week in haar auto mocht rijden(woon werk verkeer 50 km perdag)

verbruik bij hem kwam toen met zijn rijstijl op de snelweg 1 op 20!!!

Hij zei, tegen mij de picanto verbruikt zeer veel bij het optrekken,daar moet je je voet in de gaten houden!!!

Maar dat had ik al ondervonden!

Hij zei, kom ik wil jou rijstijl even zien met een ritje!

Hier was niets op aan te merken ,meeste rijden dan niet zoals het hoort vertelde hij!

Maar op de snelweg zo,n 100 km per uur en dan moet hij de 1 op 20 halen,maar wel op een snelheid blijven dan!

Ik heb de afspraak gemaakt om paasweekend naar limburg te rijden (220 km heen en terug) met constante snelheid (100 km)

Als ik dan niet op zo,n 1 op 20 uitkomt,gaat hij het aan kaarten bij de Kia Dealer!

Wij wachten af!!!

Groet Eddij

Goed dat je dealer zijn best doet om het probleem te vinden.

Ik ben benieuwd wat het resultaat is van je test, je auto zou inderdaad 1 op 20 moet halen.

Overigens..

Vanmorgen was het lekker koud, er lag een laagje ijs op ramen en dak.

Uiteraard ging de verwarming aan om de achterraam te laten smelten.

Ging ik 200 meter rijden, raad eens hoeveel hij verbruikte...

Tussen 1 op 1 en 1 op 5!!! Raakte mijn BC in war of is dit gewoon zo?? :death:

Het begon dus met tussen 25 liter op 100km en 90 liter op 100km...

Zakte uiteindelijk wel naar normale aantalen, maar schrok er wel ff van...

Geplaatst

Ik ben benieuwd wat het resultaat is van je test, je auto zou inderdaad 1 op 20 moet halen.

Overigens..

Heb je wel eens gekeken wat het verbruik is in de file, of stilstaand voor het verkeerslicht.

Volgens mij is dit met iedere auto zo.

Geplaatst

Als ik net getankt heb, en het gemiddelde verbruik van de bc nog vers is, zie ik het verbruik als ik stilsta voor het stoplicht oplopen: 5,2 +10sec: 5,3 +10 sec: 5,4. Daarom zet ik de motor dikwijls uit (overdag) als ik verwacht minimaal 10 seconden nog te moeten wachten.

Na een KM of 5 is het gemiddeld verbruik al wel gedaald tot onder de 5,0 en komt het normaal gesproken de hele tank er niet meer boven.

Het actuele verbruik kan natuurlijk wel tijdelijk boven de 5.0 uitkomen (en ja hoor ook tot boven de 20 L/100km in 1 en 2); bij elk stoplicht of rotonde, maar ik probeer die afstanden zo kort mogelijk te houden.

Ik rijd relatief weinig in fileverkeer; mijn tomtom Live waarschuwt me en kan alternatieve routes zoeken.

Geplaatst

Heb je wel eens gekeken wat het verbruik is in de file, of stilstaand voor het verkeerslicht.

Volgens mij is dit met iedere auto zo.

Ja, bij 0 naar 20 verbruik van 20 tot 25 liter per 100km.

Daarna geleidelijk afzakkend naar 6/7 liter.

Maak dit dan weer goed door buitenwegen en snelwegen te rijden.

Ik rijd vrij zuinig in de files omdat ik zo veel mogelijk constant rijd.

@Bigmac

Dat heb ik ook gemerkt, het verbruik gaat omhoog als ik stil sta.

Doe mijn motor ook altijd uit als ik lang moet wachten, uiteraard wel klaar om snel te starten.

Geplaatst

Overigens..

J het is inderdaad ff afwachten dan,en wat betrefd het verbruik van jou auto met achterruit verwarming,

heb ik geen ervaring nog mee,mijn auto staat in de garage hoefde dus niet te krabben!

maar 1 op 1 ja veel he dan ff schrikken!

Ik heb het een maal met fel optrekken gedaan 60 liter op de 100 kilometer kwam ik even uit toen!!!

Ja,dat is wat die verkoper bedoelde ...met optrekken verbruikt de kia echt veel,daarom rustig weg rijden he!

Fijne paasdagen!

Geplaatst

Aan een ieder, die niet al te zuinig met zijn of haar Picanto rijdt: vraag de dealer om een software update! Ik heb die update nu een aantal weken en ik merk dat de Picanto minder gaat verbruiken en 's ochtends beter start. Met name in de stad scheelt het verbruik behoorlijk. Sinds de laatste keer dat ik heb getankt in Duitsland (E10) staat de teller al op 650 km en de tank is nog niet leeg! Boordcomputer staat op 4,9l /100km!

@bigmac: inderdaad rij ik op E10 ook zuiniger dan op E95. Vreemd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...