Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vriendin heeft een paar dagen geleden getankt:

339km en 19.66L getankt => 5.8L/100km = 1/17.2

Hoofdzakelijk WW en wat snelweg.

Weet helaas niet wat de BC aan heeft gegeven, maar zal wel weer minder zijn.

Geplaatst

Hoi

Mijn verbruik ( 1.2 motor + alle packs) wel veel de climatecontrol aangehad, en alleen stadswerk.

1e tankbeurt 360 km met 27 liter getankt is dus 1 op 13.3

2e tankbeurt 328 km met 29 liter getankt is dus 1 op 11.3

Maar ik vind het tot nu toe erg teleurstellend, en zal dit zeker aankaarten bij de 1000 km inspectie volgende week.

Gr Toine

hallo

Ik heb ook een kia picanto met alle pack's automaat 1.25

mijn gemiddelde verbruik is 1 op 12

valt dus zwaar tegen,

ik heb nu 3500 km er mee gereden,

hoe is nu jou verbruik?????

Geplaatst

hallo

valt dus zwaar tegen,

Geplaatst

hallo

valt dus zwaar tegen,

Watvoor routes rijd je het vaakst?

Met 5km stad moet ik 20 tot 30 km op 80/100km wegen rijden om op verbruik van 5-5.5 liter per 100km te halen.

Vandaag volgens BC 4.6/100km gehaald (zal in werkelijkheid wat hoger zijn), dus 1 op 21,7 :tt1:.

60% snelweg, 30% buitenwegen en 10% stad.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb het nieuwe rijden al een tijdje vaarwel gezegd. Het rijdt niet prettig, en is erg onhandig. En ik vind niet dat je er nou zoveel extra mee kan winnen qua benzine verbruik. Tenminste, met de Picanto dan.

Ik rij nu "normaal" Dat betekend dat ik wat verder door trek (45 in z'n 2) 70 - 90 in z'n 3, 100 - 110 in z'n 4 en dan in z'n 5 nog verder laten oplopen tot aan de 120.

De laatste keer dat ik getankt heb zat ik op 450 en moest ik 24 liter tanken om 'm weer vol te krijgen. (de tank was dus ook nog niet helemaal leeg) De benzine meter staat op net iets minder dan een kwart. Enfin, verbruik was nu: 18,75 liter.

Ondanks dat ik me dus niet meer bezig houd met het nieuwe rijden.

ik haal net met het nieuwe rijden 1 op 12

Geplaatst

Hoi mede picanto's

Hier het verbruik van begin af aan van een picanto 1.2 met alle packs.

we rijden bijna alleen stadswerk!

Tankbeurt 1: 360 km met 27 liter is 1 op 13.3

Tankbeurt 2: 328 km met 29 liter is 1 op 11.3

Tankbeurt 3: 311 km met 27 liter is 1 op 11.5

Tankbeurt 4: 336 km met 28 liter is 1 op 12

Tankbeurt 5: 295 km met 28 liter is 1 op 10.5

Totale km gereden 1690 km is dus nog niet echt ingereden die motor, maar ik ben er niet echt happy mee met dit verbuik!! sad.gifsad.gifsad.gif

Ik kijk dit nog een maandje of 2 af, als dit niet verbeterd gaat er toch een gesprekje plaatsvinden met de dealer, want dit verbuik vindt ik ECHT zeer slecht, en niet echt acceptabel!

We hadden besloten voor deze picanto voor de volgende redenen:

* leuk ogend autootje, sportief en stoer

* verbuik volgens opgaves en praatjes lag beduidend hoger als ik nu haal

* belastingvrij

Dus het enige waar ik tegen aan zit te hikken is het benzine verbuik, verders ben ik over de picanto Super tevreden!!

Dit was het verslag van een 1.2 motor met alle packs

Groetjes van Toine

Bij mij precies het zelfde verbruik!!!

Ik heb een automaat 5 deurs 1.2

en zo,n 3500 km gereden nu

Geplaatst

Vandaag getankt (inmiddels 25.250 km op de teller)

4 L in Nederland getankt en daarna doorgereden naar Duitsland om daar vol te tanken (33,36 L). De benzine is daar nu eenmaal goedkoper (1,659 voor E10-Benzine) en ik moest toch in de buurt zijn.

totaal 765 km gereden met dus 4L+33,36L=37,36 Liter => 1 op 20,48 oftewel 4,9 L/100 km. De Boordcomputer stond op 4,7 gemiddeld verbruik.

Geplaatst

Ik heb mijn helm, jas en handschoenen nog wel hier liggen, maar de motor de deur uitgedaan toen ik geen stalling meer had. Die stalling zou ik nu wel weer hebben eigenlijk.

Geplaatst

33,84 liter benzine nodig gehad om 617 kilometer te rijden -> 5,48L/100km 1 op 18,2 met de zomerbanden eronder. Volgens de boordcomputer 4,7L/100km.

Zojuist de 10.000km op de teller gezet, met een gemiddelde van 1 op 17,7 over deze kilometers een afwijking van 25,6% in vergelijking met de fabrieksopgave van de 1.2 CVVT.

Ik ben benieuwd of ik Picanto weer eens richting de 1 op 20 krijg met de gunstige weersomstandigheden van dit moment.

Geplaatst

Een week geleden nieuwe software gekregen van de dealer, die twee problemen zou oplossen. 1. Het probleem moeilijk starten op een koude vochtige ochtend. 2. het hoge verbruik. Starten lijkt nu iets beter te gaan, verbruik is afwachten. Ben benieuwd......

Geplaatst

Eergisteren getankt:

538km met 28,99 liter, volgens BC gemiddelde van 4,9l/100km, in werkelijkheid dus 5,4l/100km = 1 op 18,5.

Vorige week 445km met 28,68 liter = 1 op 15,5, werd snel verpest toen mn vader ermee reed... :death:

Groot verschil met wel of niet zuinig rijden dus...

Ik ben sinds maandag agressiever aan het rijden om het verschil tussen wel of niet zuinig rijden te meten.

Gisteren haalde ik met 120/130 rijden 5,2l/100km volgens BC, toch wel lager dan ik had gedacht...

@Molenland,

Ben benieuwd of het hoge verbruik door de software komt, zou echt wel erg vreemd zijn of niet?

Geplaatst

Kon mn post hierboven niet meer wijzigen.

Met 120-130 rijden bedoel ik niet enkel 120 wegen hoor.

Is ook deels 80 en 100km wegen en stad.

Geplaatst

Ik ben ook benieuwd of een softwareaanpassing werkelijk zal helpen. Dat het kán, ben ik wel van overtuigd.

Ik rijd zelf trouwens nu wel op de laatste druppels: 749 km gereden op 1 tank..., vanmiddag wel aan denken om meteen naar het tankstation te rijden (2 km).

Geplaatst

Net getankt: 750,4 km met 35,51 Liter

Verbruik dus: 1 op 21,13 (4,73L/100km) Boordcomputer stond op 4,6

en dat met een 35 liter tank!, dus die was wel zo'n beetje leeg; te meter stond nog onder het laagste punt, midden door de 0.

Het tankpistool slaat trouwens vroeg af; 31,2 Ltr, maar met geduld (3 minuten) kun je nog 4 liter meer er in krijgen.

• Like 1
Geplaatst

Heel netjes!

Zal mij niet lukken ivm veel snelweg met hogere snelheden.

Ga zeker wel proberen om 1 op 20 te halen :-)

Geplaatst

Afgelopen woensdag getankt: 575km gereden > 27,11 liter. 1 op 21,23

Boordcomputer stond op 4,7

Auto heeft de rest van de week veel binnendoor gereden (boordcomputer staat op 5,1 op moment) dus de volgende score zal niet erg positief zijn :wink:

Geplaatst

Watvoor routes rijd je het vaakst?

Met 5km stad moet ik 20 tot 30 km op 80/100km wegen rijden om op verbruik van 5-5.5 liter per 100km te halen.

Vandaag volgens BC 4.6/100km gehaald (zal in werkelijkheid wat hoger zijn), dus 1 op 21,7 :tt1:.

60% snelweg, 30% buitenwegen en 10% stad.

Ik rijd veel in de stad,ongeveer 50% buitenwegen 30% snelweg 20%

Ik ben ook een maal naar Groningen gereden vanaf Utrecht en terug...gewoon 100/120 gereden,

Toen weer afgetankt en de picanto had verbruikt....1 op 12!!!!

Geplaatst

Gereden met een ongekookte ei op mijn gaspedaal(ei is nog heel)!

325 kilometer getankt 25 liter ..... is een op 13!!!!!

snelweg en binnen wegen gereden

Geplaatst

LOL, kijk naar de foto...

Leuk overzicht; blijkt dat de Kia's het nog zo slecht niet doen, vergeleken met de concurrentie.

Maar ik heb de Picanto niet gekocht om er 1 op 16,9 mee te gaan rijden en als het binnen mijn mogelijkheden ligt om 1 op 23 te halen, zal ik het niet laten :)

Geplaatst

Zoals al eerder is opgemerkt: het soort asfalt maakt ook veel uit voor het verbruik! Vandaag een stukje rond Arnhem gereden waar ze bezig zijn met de A12. Op het nieuwe asfalt daar, gebruikte mijn Picanto bij 90 km/uur slechts 3,3 liter/100km. Dat is 1 op 30!! Het gemiddelde vanaf Deventer over de A50 en de A12 was sowieso laag (4,7 liter / 100km) Steeds rond de 110 km/uur gereden, liefst hangend achter een vrachtwagen.

Of zou de software update toch geholpen hebben?

Gemeten waarden vandaag:

50 km/uur in 4: 3,3 liter / 100km

50 km/uur in 5: 4,2 liter / 100km

80 km/uur in 4: 4,5 liter / 100km

80 km/uur in 5: 3,6 liter / 100km

110 km/uur in 5: 4,7 liter / 100km

130 km/uur in 5: 6,1 liter / 100km

Lijkt niet zo beroerd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...