Ga naar inhoud

verbruik nieuwe picanto


nog niet blij

Aanbevolen Berichten

Als je via facebook op de site van KIA deze negatieve ervaringen zet, dus de waarheid deelt met andere gebruikers, wat denk je, dan wordt post verwijdert en wordt je geblokkeerd, er staan alleen maar positieve ervaringen op !

Of anders stickers laten maken en op de ruiten van onze auto's plakken: DEZE KIA IS ECHT NIET ZUINIG

Daar mee rond rijdende door Nederland is gratis reclame

Link naar reactie
Delen op andere sites


Stickers is een leuk idee, maar ik wil eigenlijk een vuist maken richting KIA dat het schandalig is dat het werkelijke verbruik niet overeenkomt met het theoretische. Ik zou graag met iedereen die de facebookpagina 'Kia Picanto rijders Opgelicht' liken, de publiciteit willen opzoeken. Of we trekken samen op met het onderzoeken of we een juridische procedure kunnen opstarten. Waarschijnlijk wordt er in de nieuwste folders nog steeds een onjuiste voorstelling van zaken gegeven. Dat kunnen we dan aanpakken onder de noemer 'misleiding'. Ze weten nu onderhand zelf ook wel dat die getallen nergens op slaan. Dus mensen: kom op! Dan staan we samen sterk!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Neem aan dat dit dus alleen geldt voor de rijders die niet zuinig rijden, waarom zou ik klagen als ik nog steeds tussen de 1:18 - 1:21 rij.

Vanaf 08-2012 dat ik de auto kocht is mijn gemiddelde verbruik nog steeds rond de 1: 18.6 , dus gemeten over alle tank beurten tot nu toe.

Tja trap ik op het gas , stoplicht sprintjes , doortrekken in de versnelling tot 3500 - 4500 toeren en veel stadswerk kom ik ook uit op

1:12 . Mijn vrouw heeft een Daihatsu Cuore uit 2001 die rijd alleen maar in de stad , altijd de verlichting aan , kachel aan en die komt ook niet boven de 1:13.

Rijd ik in die auto een tank leeg op de snelweg etc dan zit ik op de 1:17.5 en dat met gewoon rijden dus( 90-110.

Dus klagen vind ik niet nodig, hooguit klagen over de audio , maar daar wordt aan gewerkt.

Tot zover een tevreden Picanto rijder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Neem aan dat dit dus alleen geldt voor de rijders die niet zuinig rijden, waarom zou ik klagen als ik nog steeds tussen de 1:18 - 1:21 rij.

Vanaf 08-2012 dat ik de auto kocht is mijn gemiddelde verbruik nog steeds rond de 1: 18.6 , dus gemeten over alle tank beurten tot nu toe.

Tja trap ik op het gas , stoplicht sprintjes , doortrekken in de versnelling tot 3500 - 4500 toeren en veel stadswerk kom ik ook uit op

1:12 . Mijn vrouw heeft een Daihatsu Cuore uit 2001 die rijd alleen maar in de stad , altijd de verlichting aan , kachel aan en die komt ook niet boven de 1:13.

Rijd ik in die auto een tank leeg op de snelweg etc dan zit ik op de 1:17.5 en dat met gewoon rijden dus( 90-110.

Dus klagen vind ik niet nodig, hooguit klagen over de audio , maar daar wordt aan gewerkt.

Tot zover een tevreden Picanto rijder.

Nu ik heb een automaat en schakeld dus zelf over,ik rol altijd uit na alle stoplichten,kachel nooit aan... radio uit...,nooit airco aan...altijd dichte ramen...rustig optrekken,met andere woorden ik rijdt als een oude dame,en mijn auto loopt gemiddeld zo 1 op 11!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Neem aan dat dit dus alleen geldt voor de rijders die niet zuinig rijden, waarom zou ik klagen als ik nog steeds tussen de 1:18 - 1:21 rij.

Vanaf 08-2012 dat ik de auto kocht is mijn gemiddelde verbruik nog steeds rond de 1: 18.6 , dus gemeten over alle tank beurten tot nu toe.

Tja trap ik op het gas , stoplicht sprintjes , doortrekken in de versnelling tot 3500 - 4500 toeren en veel stadswerk kom ik ook uit op

1:12 . Mijn vrouw heeft een Daihatsu Cuore uit 2001 die rijd alleen maar in de stad , altijd de verlichting aan , kachel aan en die komt ook niet boven de 1:13.

Rijd ik in die auto een tank leeg op de snelweg etc dan zit ik op de 1:17.5 en dat met gewoon rijden dus( 90-110.

Dus klagen vind ik niet nodig, hooguit klagen over de audio , maar daar wordt aan gewerkt.

Tot zover een tevreden Picanto rijder.

Ik denk dat we niet moeten discussieren over de rijstijl, feit is gewoon dat de verbruikscijfers stukken hoger zijn dan dat er opgegeven wordt bij de aankoop van de autos.

Een auto van nu zou stukken zuiniger moeten zijn dan een vergelijkbare auto uit 2001.

Ik heb al ervaring met diverse auto's (3cyl) kleine zuinige stadsauto's om het zo maar te zeggen.

Kia Picanto 1.0 is de jongste auto met het hoogste verbruik.

Terwijl ze toch allemaal met de energie klasse A schermen en met co2 uitstoot , in dit geval 95

Link naar reactie
Delen op andere sites


.........................Ik zou graag met iedereen die de facebookpagina 'Kia Picanto rijders Opgelicht' liken, de publiciteit willen opzoeken.

Het is toch koud buiten....en gelijk maar een nieuwe verpakking gescoord!

I Like...!

kims_peanuts-top-cup_zpsf5edf4ab.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

Ik denk dat we niet moeten discussieren over de rijstijl,

De rijstijl is de alles bepalende factor voor het verbruik.

Maar hier is al veel over geschreven.

Blader eens wat pagina's terug.

Hier kom je ook stukken tegen die in de telegraaf hebben gestaan dat de manier om het verbruik te testen niet van deze tijd zijn.

En dat er maar heeeeeel weinig auto's zijn die het fabrieks opgegeven verbruik halen. (een verschil van 30 to 60% dat de auto meer verbruikt kom je het meeste tegen)

Dus je moet de autofabrikant niet aanschrijven maar Den Haag en Brussel om de norm van testen aan te laten passen.

Vreemd blijf ik wel vinden dan de ene 1 op 20 rijd en de andere 1 op 14

Dat zit toch ergens in.

http://www.kiaclub.nl/topic/7286-verbruik-nieuwe-picanto/page__st__880#entry117013

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu ik heb een automaat en schakeld dus zelf over,ik rol altijd uit na alle stoplichten,kachel nooit aan... radio uit...,nooit airco aan...altijd dichte ramen...rustig optrekken,met andere woorden ik rijdt als een oude dame,en mijn auto loopt gemiddeld zo 1 op 11!!!!

1 op 11 vind ik toch wel uitzonderlijk. Lijkt me net als bij die van Jutter dat er iets mis mee is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mijn weten is de automaat van de picanto een antieke conventionele 4 bak en die slurpt idd.

Geen korte ritjes, gas eerder los laten (ik zie nog steeds mensen als een dolle op een rood toplicht afrijden) en lichtere schoenen helpt beslist.

Deze temperaturen en die witte rommel op de weg zorgen ook voor een veel hoger verbruik dan normaal en dat is met elke auto.

btw bier en pinda's, dat is toch wel een geniale combinatie......

Krijg er zin an.

Al 2 reakties op die feestboek pagina.....:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn vriendin en ik hebben.beide een.(op de kleur na) identieke auto. Hiervoor had zij een Toyota'tje waar ze gemiddeld 1:19 reed. De verkoper van Kia garandeerde haar dat ze met haar Kia Picanto zeker(!) ook 1:19 moest kunnen halen. Niet de opgegeven verbruik van de fabriek.

Zij rijdt nog steeds dezelfde afstanden, niet vlotter, niet trager, vergelijkbaar met haar vorige auto.

Volledig tegen de verwachting in komt ze niet verder dan gemiddeld 1:16. Nu heeft de garage de eco mode uitgezet, zodat ze meer op haar gevoel moet rijden. Dit zou het verbruik positief moeten beïnvloeden. Heb er zelf geen vertrouwen in...

Mijn identieke auto rijdt minder kilometers maar relatief meer stad. Verbruik mag dus iets hoger liggen maar komt er niet beter uit dan 14,7 km/l.

Het gaat hier dus om een mondelinge garantie van de verkoper. Heeft niets met Brussel of Den Haag te maken, maar gewoon foute voorlichting.

Dit gaat niet alleen op voor onze garage,maar ook de andere garage waar zij geweest is die haar ook vertelde dat deze Picanto zeer zuinig rijdt. :blink:

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


We kunnen met zijn allen natuurlijk hier lopen klagen. Diverse mensen denken dat KIA hier ook meeleest.

Feit is toch dat dit een besloten forum is.

De 'dreiging' richting KIA is er dus niet. Het is meer een beetje lotgenoten contact.

Als we niet al die verhalen bundelen en openbaar maken dan gaan de autofabrikanten gewoon door met het op oneigenlijke gronden aanprijzen en verkopen van auto's.

Ik denk dat KIA ons pas echt serieus neemt als we als één groep een klacht indienen en als stok achter de deur de publiciteit kunnen zoeken. Al krijgen we er maar een schadevergoeding voor.....

Daarom: zorg dat de onvrede over het verbruik gekanaliseerd wordt en plaats je reactie, of like de facebook pagina 'KIA Picanto rijders opgelicht'.

Link naar reactie
Delen op andere sites


We kunnen met zijn allen natuurlijk hier lopen klagen. Diverse mensen denken dat KIA hier ook meeleest.

Feit is toch dat dit een besloten forum is.

De 'dreiging' richting KIA is er dus niet. Het is meer een beetje lotgenoten contact.

Als we niet al die verhalen bundelen en openbaar maken dan gaan de autofabrikanten gewoon door met het op oneigenlijke gronden aanprijzen en verkopen van auto's.

Ik denk dat KIA ons pas echt serieus neemt als we als één groep een klacht indienen en als stok achter de deur de publiciteit kunnen zoeken. Al krijgen we er maar een schadevergoeding voor.....

Daarom: zorg dat de onvrede over het verbruik gekanaliseerd wordt en plaats je reactie, of like de facebook pagina 'KIA Picanto rijders opgelicht'.

Een beetje Bedrijf heeft meerdere mannetjes in dienst die de digitale wereld afstruinen naar negatiefe uitlatingen in hun richting

Google er maar eens op los met de woorden slecht waardeloos in combinatie met een willekeurig bedrijf of multi national

deze mannetjes hebben nog geavanceerdere methoden om deze uitlatingen tespoten en inderdaad er word dan gepast op gereageerd en trekken de truken doos dan los

Trouwens heel tevreden met mijn zwarte pica 1.0 gem verbruik 1:16 daar is de aygo of C1 maar een koektrommel bij

Link naar reactie
Delen op andere sites


We kunnen met zijn allen natuurlijk hier lopen klagen. Diverse mensen denken dat KIA hier ook meeleest.

Feit is toch dat dit een besloten forum is.

De 'dreiging' richting KIA is er dus niet. Het is meer een beetje lotgenoten contact.

Ik zie aan het aantal postings dat je relatief nieuw bent, daarom kun je ook niet weten dat KMNL wel degelijk meeleest op het forum.

Zij sponsoren indirect ook dit forum. Dus het is absoluut geen besloten forum, als ik al begrijp wat je daaronder verstaat!

Volgens mij moet je ook niet dreigen, maar met een degelijk antwoord komen richting Kia. Wij zeggen weleens vaker op het forum d

at door de kracht van velen je ook veel meer kunt bereiken. De Facebookpagina met 'opgelicht' is m.i. niet echt effectief. Het maakt

alleen dat jouw eigen (merk) auto minder waard door de negatieve berichtgeving over jouw eigen model auto.

Dus: bundel je krachten tezamen en benader KMNL rechtstreeks met je klachten. Geef hun een maximale tijd om te reageren en

wanneer dat niet of onvoldoende lukt, zoek dan de publiciteit. First things first.....!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Een beetje Bedrijf heeft meerdere mannetjes in dienst die de digitale wereld afstruinen naar negatiefe uitlatingen in hun richting

Google er maar eens op los met de woorden slecht waardeloos in combinatie met een willekeurig bedrijf of multi national

deze mannetjes hebben nog geavanceerdere methoden om deze uitlatingen tespoten en inderdaad er word dan gepast op gereageerd en trekken de truken doos dan los

Trouwens heel tevreden met mijn zwarte pica 1.0 gem verbruik 1:16 daar is de aygo of C1 maar een koektrommel bij

Qua auto/uitrusting/rijden, dat ben ik met je eens dat is even iets meer auto dan de 107/aygo/c1, die ervaring heb ik ook en deel ik ook met je.

Echter het verbruik van de 107 was bij mij stukken gunstiger, 1 op 20,5 tot 23

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gewicht van de Aygo/107/C1 is ook aanmerkelijk minder dan de nieuwe Picanto.

Hij is niet alleen moderner, maar heeft ook veel meer uitrusting, airbags, enz. om

mee te sjouwen. Dat kost ook meer brandstof.

En ja, de motor in de Picanto is, zoals al eerder aangehaald, niet meer de nieuwste.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gewicht van de Aygo/107/C1 is ook aanmerkelijk minder dan de nieuwe Picanto.

Hij is niet alleen moderner, maar heeft ook veel meer uitrusting, airbags, enz. om

mee te sjouwen. Dat kost ook meer brandstof.

En ja, de motor in de Picanto is, zoals al eerder aangehaald, niet meer de nieuwste.

Peugeot 107 en Kia 1.0 wegen alle twee 815 kg

Peugeot had een uitstoot van 107 g/km deze Kia 95g/km

Motortje van de Peugeot is ook al een paar jaartjes auto.........

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een beetje Bedrijf heeft meerdere mannetjes in dienst die de digitale wereld afstruinen naar negatiefe uitlatingen in hun richting

Google er maar eens op los met de woorden slecht waardeloos in combinatie met een willekeurig bedrijf of multi national

deze mannetjes hebben nog geavanceerdere methoden om deze uitlatingen tespoten en inderdaad er word dan gepast op gereageerd en trekken de truken doos dan los

Ik vond Smart idd al zo'n mannetje, hahahahahahahaha !

Met zun trukendoos........

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie aan het aantal postings dat je relatief nieuw bent, daarom kun je ook niet weten dat KMNL wel degelijk meeleest op het forum.

Zij sponsoren indirect ook dit forum. Dus het is absoluut geen besloten forum, als ik al begrijp wat je daaronder verstaat!

Volgens mij moet je ook niet dreigen, maar met een degelijk antwoord komen richting Kia. Wij zeggen weleens vaker op het forum d

at door de kracht van velen je ook veel meer kunt bereiken. De Facebookpagina met 'opgelicht' is m.i. niet echt effectief. Het maakt

alleen dat jouw eigen (merk) auto minder waard door de negatieve berichtgeving over jouw eigen model auto.

Dus: bundel je krachten tezamen en benader KMNL rechtstreeks met je klachten. Geef hun een maximale tijd om te reageren en

wanneer dat niet of onvoldoende lukt, zoek dan de publiciteit. First things first.....!

Wat raar dat je stelt dat ik met een antwoord moet komen richting KIA, volgens mij draai je de zaken nu om. Zij moeten aan mij uitleggen waarom het allemaal niet klopt. Verder stel je dat KIA meeleest. Als dat echt zo is, waarom reageren ze dan niet op dit onderwerp? Ik denk dat ze het wel prima vinden zo. Af en toe verschijnt er hier een berichtje. Er wordt wat op gereageerd en dan weer een berichtje. Het schiet zo niet op eigenlijk. Ik denk dat ze d'r een beetje om zitten te grinniken en het wel prima vinden dat hier een uitlaatklep is voor de onvrede en dat het daar bij blijft. Er wordt toch niets mee gedaan door de best wel veel ontevreden KIA bezitters.Ik ben niet bang dat mijn auto minder waard wordt. Als dat echt zo is dan is dat een reden te meer om een vuist te maken richting KIA. Laten zij dan maar opdraaien voor die waardevermindering. Én ons schadeloos stellen voor al die extra tankbeurten.

Voorlopig denk ik dat we meer kunnen bereiken door de onvrede te centraliseren,

dus like die facebook pagina 'KIA Picanto rijders opgelicht'!

Link naar reactie
Delen op andere sites


in de Rio zit dezelfde motor, toch wordt daar minder gezeurd over het verbruik. Dat forum is ook interessanter om te volgen. Meer variatie in onderwerpen. Dat van het verbruik weet ik ondertussen wel !! Hoelang gaat dit geneuzel nog door ?

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat raar dat je stelt dat ik met een antwoord moet komen richting KIA, volgens mij draai je de zaken nu om. Zij moeten aan mij uitleggen waarom het allemaal niet klopt. Verder stel je dat KIA meeleest. Als dat echt zo is, waarom reageren ze dan niet op dit onderwerp?

Jij zult het wel weten dan. Je moet overigens niets. Het was een voorstel om in gezamenlijkheid jullie probleem aan KMNL voor te leggen. Zij zullen heus niet zelf het initiatief nemen. Welke fabrikant overigens wel? Ik ken ze niet.

Suc6 met de actie!

Verzonden vanaf mijn iPhone.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn vrouw heeft een picanto gehad en een paar peugeots 107. De peugeots waren inderdaad zuiniger want met de picanto kwam ze oon niet verder dan 1 op 17.

Maar mijn ouders hebben vorige maand de peugeot 107 ingeruild voor een picanto en die rijden/reden met beide 1 op 21 ongeveer. En dan is de picanto pas een maand oud.

Toevallig vertelde hij me het verbruik gisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


in de Rio zit dezelfde motor, toch wordt daar minder gezeurd over het verbruik. Dat forum is ook interessanter om te volgen. Meer variatie in onderwerpen. Dat van het verbruik weet ik ondertussen wel !! Hoelang gaat dit geneuzel nog door ?

Nouja, ik weet niet in welk forum je kijkt, maar er zijn in het Picanto forum talloze onderwerpen. En als dit onderwerp je niet interesseert ( kennelijk vind je geen bezwaar om opgelicht te worden), dan lees je het toch niet? :-) overigens heeft de Rio geen 1.0 benzine bij mijn weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...