hendrik75 Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Hallo, Zijn er hier meer leden die zowel met de sp3 als met de ix35 gereden? Ik vind ze allebei wel wat hebben, maar wat heeft jullie er toe gebracht om voor de sp3 te kiezen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harter Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Hallo, Zijn er hier meer leden die zowel met de sp3 als met de ix35 gereden? Ik vind ze allebei wel wat hebben, maar wat heeft jullie er toe gebracht om voor de sp3 te kiezen? Ik heb niet met beide gereden alleen in de SP3. Maar vind de SP3 veel meer uitstraling hebben en dat heeft mij doen besluiten voor de SP3 te gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2011-sportage Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Hallo, Zijn er hier meer leden die zowel met de sp3 als met de ix35 gereden? Ik vind ze allebei wel wat hebben, maar wat heeft jullie er toe gebracht om voor de sp3 te kiezen? ik heb ook beide auto met elkaar vergeleken en heb uiteindelijk de sportage gekozen want we vonden allebei de sportage net iets stoerder uiterlijk hebben. En het interieur van de sportage vonden we ook net ietsbeter eruit zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harter Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 ik heb ook beide auto met elkaar vergeleken en heb uiteindelijk de sportage gekozen want we vonden allebei de sportage net iets stoerder uiterlijk hebben. En het interieur van de sportage vonden we ook net ietsbeter eruit zien. Ga je mij nu een beetje na zitten papagaaien 2011 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woeper Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Hallo, Zijn er hier meer leden die zowel met de sp3 als met de ix35 gereden? Ik vind ze allebei wel wat hebben, maar wat heeft jullie er toe gebracht om voor de sp3 te kiezen? Ik kan je maar een goede raad geven: maak met beide auto's een zeer goede proefrit , kom je er nog niet uit, kijk dan wat ze voor je (huidige) auto terug willen geven. Wel kan ik je nog iets anders zeggen Hyundai is iets anders af-geveerd en natuurlijk een andere look heeft. Succes met je keuze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2011-sportage Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Ik heb niet met beide gereden alleen in de SP3. Maar vind de SP3 veel meer uitstraling hebben en dat heeft mij doen besluiten voor de SP3 te gaan. :P tja bijna zou je het denken :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Niet gereden met de ix35, wel vergeleken. Het lijnenspel van de ix35 is wat chaotischer. Carrosserielijnen die zo maar ergens beginnen en zomaar ergens stoppen. Daar hebben meer Hyundai's last van (styling van Kia vroeger was trouwens ook hopeloos, typisch Koreaans was dat). De sportage van nu heeft veel beter strokende lijnen. En het lijkt of de ix35 wat hoger op zijn poten staat met een kortere wielbasis (is niet zo, zuiver optisch bedrog). En die balk in de grille vind ik een misser (ook op de ix40, die verder wel een goed lijnenspel heeft). Ook is de ix35 alleen met een zwart interieur te krijgen. En 5 jaar garantie ipv 7 jaar (wel is die 5 jaar zonder kilometerbeperking itt de 7 jaars Kia garantie). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kialoog Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Hallo, Zijn er hier meer leden die zowel met de sp3 als met de ix35 gereden? Ik vind ze allebei wel wat hebben, maar wat heeft jullie er toe gebracht om voor de sp3 te kiezen? Sportage: is (nog) stiller van binnen, beter afgeveerd, interieur (persoonlijk) iets rustiger,ietsje meer ruimte. IX35 : de zit in de ix35 is ietsjes hoger (niet veel) wel een iets beter zittende stoel in de ix35 leek het wel. Ondervinding op basis van meerijden. Mijn keus stond al helemaal vast, ik hou van strak en de ix 35 is iets teveel wilde lijntjes en een verkeerde grille. Succes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Hallo, Zijn er hier meer leden die zowel met de sp3 als met de ix35 gereden? Ik vind ze allebei wel wat hebben, maar wat heeft jullie er toe gebracht om voor de sp3 te kiezen? Zet eens een bril op Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smetjesmee Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Ik heb met beide gereden (2.0 diesel) en ik vond ze allebei wel iets hebben. Met de iX35 hebben we wel een paar maanden eerder gereden dan met de SP3, want die stond nog niet bij de dealers. Uiteindelijk vonden we het lijnenspel van de SP3 doorslaggevend. Ik had ook de indruk dat de iX35 iets prijziger was dan z'n broer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrichri Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Misschien dat dit van enige hulp kan zijn . http://www.vroom.be/nl/autotest/1043,kia-sportage-vs-hyundai-ix35.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banneman Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Ook gereden met beide auto's en gekozen voor SP3. Wat speelde mee in mijn keuze? De IX35 was in december 2010 pas over een half jaar leverbaar. De inruil was veel beter bij KIA garage. IX35 maakte voor mijn gevoel in de testrit meer lawaai. Al moet ik zeggen dat ik de SP3 vanaf het toerengebied 3400 ook behoorlijk onrustig vindt en voor een 2.0 B uitvoering te veel geluid vindt produceren. De achterkant van IX35 vind ik persoonlijk mooier, daarentegen is de voorkant van de SP3 vele malen stoerder en opvallender. Met de Sp3 trek je volgens mij meer de aandacht. Kleurstelling in het dashboard vond ik bij de SP3 mooier. Verder was de basisuitvoering niet hetzelfde en moest je bij de IX35 het er bij kopen. Volgens mij is de SP3 overall iets duurder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reem Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Enkele weken geleden beide auto's 1.6 Sportage en IX35 direct achter elkaar gereden, om de verschillen zo goed mogelijk voor mezelf duidelijk te krijgen. Ik kan mee gaan in de punten die al eerder genoemd zijn door anderen. Wat mij verder opviel was dat de Sportage fijner schakelt. De IX35 schakelt soms erg zwaar en moest dan kracht zetten om hem in de versnelling te krijgen. Dit begon op een gegeven moment te irriteren. Later in een IX35 2.0 gereden en dit was precies hetzelfde. Bij de Sportage gaat het schakelen soepel en vertrouwd, mede doordat we nu een cee'd hebben en dit ook soepel schakelt. Ik heb uiteindelijk besloten om voor de Sportage te kiezen en deze inmiddels besteld, omdat deze auto voor ons beter aanvoelde dan de IX35. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Ik ben voor de Hyundai gegaan, ben niet eens naar Kia gaan kijken behalve voor de kleur Sirius Silver, want de looks van de SP3 stonden mij niet aan. Sorry voor alle mensen hier, maar smaken verschillen nu enmaal. Ik vind het front te schreeuwerig, zeg maar, en het chroom (plastic?) bij de C-stijl ronduit lelijk. In zijn algemeen kan kerstboomverlichting, sorry LED dagrijverlichting, mij ook niet bekoren maar dat is niet specifiek voor de SP3 natuurlijk. Wat ik ook niet snap, al zou ik daar zelf niets van zien natuurlijk, is dat de hoge achterlichten van de SP3 maar gedeeltelijk gebruikt worden. Waarom is dat eigenlijk? Ik had een Mazda MX-5 in te ruilen en kon een zeer goede inruilprijs krijgen bij mijn Ford/Mazda/Hyundai/Nissan-dealer. Eigenlijk wilde ik voor een nieuwe Focus Wagon gaan, maar de levertijd ivm introductie/opstart productie zou een probleem kunnen gaan worden. Daarnaast zou deze best wel prijzig gaan worden eenmaal wat verder aangekleed en ik had ook eigenlijk, na slechte ervaringen met de net nieuwe Mondeo IV, geen zin om weer als proefkonijn voor Ford te gaan spelen. De Nissan QQ kon mij ook wel bekoren, maar ik wilde graag een jong, fris model. Zo kwam ik bij de IX35 terecht in Business Edition uitvoering, waar zelfs de navigatie inzat die ik niet eens meer af-fabriek wilde gaan bestellen. Ik had al gelezen van de stuur- en navigatieproblemen, maar verder kwam ik niet echt iets tegen wat een structureel probleem zou zijn voor een net geintroduceerd model. Het stuurprobleem bij de proefrit viel me niet echt op, toen ik de wagen eenmaal had wel maar gelukkig heeft een andere instelling bij mij verbetering gebracht. Via de dealer ben ik trouwens hard bezig om Greenib, de importeur, wakker te schudden m.b.t. de softwareupdate info die hier te vinden is. Tot nu toe heeft een hoge oom daar met schaamrood op de kaken moeten bekennen dat zij van niets weten waar Kia mee bezig is op dit vlak en zijn er vragen gesteld door hun aan Hyundai Motor Europe. Ik ben benieuwd..... Al met al voor mij een redelijk verstandelijke beslissing, al is de emotie natuurlijk nooit uit te schakelen bij een auto aankoop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kialoog Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Ik ben voor de Hyundai gegaan, ben niet eens naar Kia gaan kijken behalve voor de kleur Sirius Silver, want de looks van de SP3 stonden mij niet aan. Sorry voor alle mensen hier, maar smaken verschillen nu enmaal. Ik vind het front te schreeuwerig, zeg maar, en het chroom (plastic?) bij de C-stijl ronduit lelijk. In zijn algemeen kan kerstboomverlichting, sorry LED dagrijverlichting, mij ook niet bekoren maar dat is niet specifiek voor de SP3 natuurlijk. Wat ik ook niet snap, al zou ik daar zelf niets van zien natuurlijk, is dat de hoge achterlichten van de SP3 maar gedeeltelijk gebruikt worden. Waarom is dat eigenlijk? Ik had een Mazda MX-5 in te ruilen en kon een zeer goede inruilprijs krijgen bij mijn Ford/Mazda/Hyundai/Nissan-dealer. Eigenlijk wilde ik voor een nieuwe Focus Wagon gaan, maar de levertijd ivm introductie/opstart productie zou een probleem kunnen gaan worden. Daarnaast zou deze best wel prijzig gaan worden eenmaal wat verder aangekleed en ik had ook eigenlijk, na slechte ervaringen met de net nieuwe Mondeo IV, geen zin om weer als proefkonijn voor Ford te gaan spelen. De Nissan QQ kon mij ook wel bekoren, maar ik wilde graag een jong, fris model. Zo kwam ik bij de IX35 terecht in Business Edition uitvoering, waar zelfs de navigatie inzat die ik niet eens meer af-fabriek wilde gaan bestellen. Ik had al gelezen van de stuur- en navigatieproblemen, maar verder kwam ik niet echt iets tegen wat een structureel probleem zou zijn voor een net geintroduceerd model. Het stuurprobleem bij de proefrit viel me niet echt op, toen ik de wagen eenmaal had wel maar gelukkig heeft een andere instelling bij mij verbetering gebracht. Via de dealer ben ik trouwens hard bezig om Greenib, de importeur, wakker te schudden m.b.t. de softwareupdate info die hier te vinden is. Tot nu toe heeft een hoge oom daar met schaamrood op de kaken moeten bekennen dat zij van niets weten waar Kia mee bezig is op dit vlak en zijn er vragen gesteld door hun aan Hyundai Motor Europe. Ik ben benieuwd..... Al met al voor mij een redelijk verstandelijke beslissing, al is de emotie natuurlijk nooit uit te schakelen bij een auto aankoop Ronnie zomaar even voor de aardigheid ...de hoog geplaatste achterlichten SP3?? gezichtsbedrog. Ben het met je eens dat ze het maar half doen, binnenste deel achterlichten doet niks, begrijp ik ook niet, hadden ze beter de richtingaanwijzers in kunnen plaatsen. Maar ook best mooi hoor zo'n ix . Groet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toy Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 ix35 in de bussines edition is natuurlijk ook wat goedkoper dan de sportage met alle extra,s ,heb de offerte er nog liggen voor de b.e.,maar hebben zelf voor de 1.6 exclusive gekozen,veel mooier ,wat is de verwachte levertijd van je ix35? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrichri Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Ik ben voor de Hyundai gegaan, ben niet eens naar Kia gaan kijken behalve voor de kleur Sirius Silver, want de looks van de SP3 stonden mij niet aan. Sorry voor alle mensen hier, maar smaken verschillen nu enmaal. Ik vind het front te schreeuwerig, zeg maar, en het chroom (plastic?) bij de C-stijl ronduit lelijk. In zijn algemeen kan kerstboomverlichting, sorry LED dagrijverlichting, mij ook niet bekoren maar dat is niet specifiek voor de SP3 natuurlijk. Wat ik ook niet snap, al zou ik daar zelf niets van zien natuurlijk, is dat de hoge achterlichten van de SP3 maar gedeeltelijk gebruikt worden. Waarom is dat eigenlijk? Ik had een Mazda MX-5 in te ruilen en kon een zeer goede inruilprijs krijgen bij mijn Ford/Mazda/Hyundai/Nissan-dealer. Eigenlijk wilde ik voor een nieuwe Focus Wagon gaan, maar de levertijd ivm introductie/opstart productie zou een probleem kunnen gaan worden. Daarnaast zou deze best wel prijzig gaan worden eenmaal wat verder aangekleed en ik had ook eigenlijk, na slechte ervaringen met de net nieuwe Mondeo IV, geen zin om weer als proefkonijn voor Ford te gaan spelen. De Nissan QQ kon mij ook wel bekoren, maar ik wilde graag een jong, fris model. Zo kwam ik bij de IX35 terecht in Business Edition uitvoering, waar zelfs de navigatie inzat die ik niet eens meer af-fabriek wilde gaan bestellen. Ik had al gelezen van de stuur- en navigatieproblemen, maar verder kwam ik niet echt iets tegen wat een structureel probleem zou zijn voor een net geintroduceerd model. Het stuurprobleem bij de proefrit viel me niet echt op, toen ik de wagen eenmaal had wel maar gelukkig heeft een andere instelling bij mij verbetering gebracht. Via de dealer ben ik trouwens hard bezig om Greenib, de importeur, wakker te schudden m.b.t. de softwareupdate info die hier te vinden is. Tot nu toe heeft een hoge oom daar met schaamrood op de kaken moeten bekennen dat zij van niets weten waar Kia mee bezig is op dit vlak en zijn er vragen gesteld door hun aan Hyundai Motor Europe. Ik ben benieuwd..... Al met al voor mij een redelijk verstandelijke beslissing, al is de emotie natuurlijk nooit uit te schakelen bij een auto aankoop Misschien is jouw keuze voor de IX35 wel logisch.Je hebt het wat voor Ford en de IX35 heeft veel weg van de Ford Kuga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 @Toy: Ik heb 'm al sinds begin maart, besteld eind januari! @chrichri: Enige uiterlijke verwantschap met de Kuga klopt wel. Ben net terug uit Italie waar deze meer te zien is dan in Nederland. Maar de Kuga is van binnen veeeeeel kleiner. De Mondeo was pas mijn eerste Ford hoor. Heerlijke auto (2.3 ltr benzine automaat, als ie startte ), maar vanwege forse maandelijkse lasten terugverkocht aan dealer vorig jaar. Ik heb meer gehad met Renault (4x gehad), maar de huidige Laguna kon mij qua looks niet overtuigen toen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts