Jump to content

Dooddoeners van Kia dealers (en hun medewerkers.........)

Recommended Posts

Posted

Naar aanleiding " smalltalk" in een ander Topic hebben BW en onderstaande besloten deze Topic in het leven te roepen. Enige "voorkennis" is vereist helaas, dus ik heb wat moeten kopiëren uit de Topic SPORTAGE 2010 Chiptunen, heeft dat zin , anders kun je het wellicht niet helemaal volgen helaas .................

Smart zei:

Veel opgeroepen pagina's werken niet eens op die site (red.) www.datatechnic.nl.

Vind ik al een verdacht gegeven. Je moet dus altijd bellen

of langsgaan voor info.

Dick van Dyke zei:

Hé Smart,

Inderdaad erg vreemd ..................

Over de 2.0 CRDI (136 pK) staat sowieso helemaal niets vermeld.

Komt niet zo professioneel over vind ik ..........

Ter info voor degene die het nog niet weten (en niet om te zeuren of zo)

De 2.0 CRDI 136 pK manual heeft "af fabriek" een koppel van ca. 320 Nm

De 2.0 CRDI 136 pK automaat heeft "af fabriek" een koppel van ca. 380 Nm

In veel brochures zowel in NL, B als D staat dit onduidelijk of zelfs onjuist vermeld.

Destijds bij aanschaf van onze SP3 heb daar uitvoerig met Kia NL en Kia EU over gemaild

en dat werd destijds ook door eenieder bevestigd.

Toen wij uiteindelijk onze SP3 2.0 CRDI A6 gingen bestellen (02-11) bij "onze" dealer

heb ik dit ook nog eens onder de aandacht gebracht.

Was best zielig voor de goedwillende knul......

A. Had geen idee waar ik het over had.

B. Wist (helaas) sowieso niet wat het koppel was voor deze uitvoering

C. Beweerde wat in de folder stond dat dat het toch zou moeten zijn .....................

D. Moeite doen om e.e.a. te verifiëren bij Kia NL, helaas ....................

E. Had nog nooit op "onze" site www.kiaclub.nl gekeken.

F. Dit is natuurlijk een doodzonde voor een (goede) kiaverkoper zou ik zeggen ................. !!

Groet, Dick van Dyke

Bigwade zei:

G. U bent de eerste meneer.......echt.

Dick van Dyke zei:

Dank BW voor je aanvulling.

Is dit lijstje Topic waardig, dan komen we wellicht niet toe met 26 letters ..........

Ach, dan verder op z'n RDW's.... AA, AB, AC ...................

En Bigwade zei:

Beslist; op Forum......

Maak maar Nieuw Topic en de eerste heb je al.

En zo hebben we dus alvast een begin gemaakt met ons lijstje wat we omgedoopt hebben tot "Dooddoeners van .........."

Daar komen de eerste.............

A. Had geen idee waar ik het over had.

B. Wist (helaas) sowieso niet wat het koppel was voor deze uitvoering

C. Beweerde wat in de folder stond dat dat het toch zou moeten zijn .....................

D. Moeite doen om e.e.a. te verifiëren bij Kia NL, helaas ....................

E. Had nog nooit op "onze" site www.kiaclub.nl gekeken.

F. Dit is natuurlijk een doodzonde voor een (goede) kiaverkoper zou ik zeggen ................. !!

G. U bent de eerste meneer.......echt.

Laat de rest maar komen !

Dick van Dyke

Posted

H : de auto stuurt nou niet bepaald lekker (maart/april 2011 dus allang bekend)- nou daar is ons helemaal niets van bekend.

I : uw ISG doet het niet? - nou ja, ach, gaat U het veel gebruiken dan????????

J : oh, u heeft lekkage op allebei de voordeuren - dat is standaard op de Sportage 3.

Posted

Nou, Jantje 2 dan lees je toch in plaats van Sportage 3 - op uw auto is dat standaard.

De nieuwe Rio stuurt ook vaag en ISG zit op meer modellen van Kia,dus......

en ik heb nog veel meer maar hou me maar even in nog.

btw (kantlijn vraagje) mogen ook de dealer namen erbij vermeld gaan worden (moeilijk punt maar ja, je moet wat)

Posted

Puntige one-liners aub, ga er eens echt voor zitten :-)

Niet simpelweg klagen..

Inderdaad BW, anders schieten we ons doel voorbij ....................

Posted

O: Garantie meneer? U bent 10 km over de 20.000km beurt. Het spijt me (Gehoord tijdens bezoek aan toenmalige KIA dealer in Hasselt)

Posted

Puntige one-liners aub, ga er eens echt voor zitten :-)

Niet simpelweg klagen..

Inderdaad BW, anders schieten we ons doel voorbij ....................

Wat is je doel dan (dit is ook een beetje vaag)jij klaagt toch ook in je bijdrage of zie ik dat verkeerd, verkoper wist dat niet, zo niet, zus niet arme knul en hij kijkt niet op het Kiaforum enz enz

Misschien hebben juliie een leuke en goede dealer maar die hebben we niet allemaal helaas.

• Like 1
Posted

Kialoog: onder " J " van het alfabet schrijft "u lekkage aan beide deuren". Wilt u daar een beetje meer uitleg bijgeven wat precies het probleem was of is? Alvast dank.

Posted

S - Wilt U een kopje koffie? Melk en suiker?

Briljant, was er zelf niet op gekomen, haha!

Kialoog: onder " J " van het alfabet schrijft "u lekkage aan beide deuren". Wilt u daar een beetje meer uitleg bijgeven wat precies het probleem was of is? Alvast dank.

In ander topic aub.......

• Like 1
Posted

name='wimme'

onder " J " van het alfabet schrijft "u lekkage aan beide deuren". Wilt u daar een beetje meer uitleg bijgeven wat precies het probleem was of is? Alvast dank.

kijk bij ons topic

http://www.kiaclub.nl/topic/7188-water-op-deurdrempel/

volgens mij heeft u dit onderwerp zelf gestart (en mijn auto heeft dat nog steeds omdat de dealer zegt = standaard deze afwatering hebben ze allemaal.

• Like 1
Posted

Haal maar weg anders.

Ik doe dit zo anders vindt ie het niet waarschijnlijk (heeft zelf het topic gestart over dit onderwerp dus toch maar even hier gezet vandaar.

Heb mijzelf al een -1 gegeven hoor .

• Like 1
Posted

T: Bij de plaatsing van de trekhaak werd vergeten om 2 plastic-speldjes terug in de bumper te duwen zegt u...? Nou, die speldjes kunnen we niet afzonderlijk bestellen! Tijdens de navi-update vrijdag a.s. laat u de wagen beter een ganse dag hier zodat we eens kunnen kijken hoe we dit gaan oplossen. dry.gif

Posted

Smetje je mag van de heren BW en Dick van Dyke geen verhalen maken. Moeten "puntige-one liners" zijn :rolleyes:

Aan de bedankingen van BW en DvanD te zien denk ik dat ze het nog menen ook !

Sorry hoor gasten, maar ik ben een Vlaming en kan geen puntige oneliners maken...wink.gif

Maar ik leer hier nog alle dagen bij biggrin.gif