vand.m Geplaatst 10 September, 2011 Geplaatst 10 September, 2011 In een andere topic had ik meegedaan met de verloting van de claxon “Stebel Nautilus”. Ik schreef daar over een zwaar ongeval wat wij op onze terug reis op 5 sept. 2011 uit Frankrijk hadden meegemaakt. BW stopte direct de verloting en schonk ons de toeter met de melding: “Iemand die levend uit een Total Loss Picasso komt heeft 'den toetert" dik en dubbel verdiend.” Ik wil dan ook ons relaas over die tragische gebeurtenis hier verduidelijken in het kiaclub cafe. Kan ik het gelijk een beetje van mij afschrijven. Schijnt te helpen. Als iemand weet hoe ik makkelijk dit forum “Kiaclub cafe” kan vinden hoor ik het graag. Het relaas: We hadden een fijne korte vakantie in Normandië gehad waar wij de diversen monumenten, oorlogsgraven, dorpjes en plaatsen hebben bezocht die een grote onuitwisbare indruk op ons hebben gemaakt. Onze Xsara Picasso 2.0 automaat beviel na 5 jaar in ons bezit nog steeds uitstekend. Ik had die dagen van onze vakantie in Frankrijk nog tegen mijn echtgenote gezegd “wat rijd die toch nog steeds heerlijk”. Maar op de terug weg op 5 september 2011 om ongeveer 15.00 uur op de autoweg E17 vóór Antwerpen bij de plaats Lokeren in Belgie hebben wij het vreselijkste en angstigste avontuur van ons leven meegemaakt. Een gebeurtenis waarvan je als automobilist alleen maar van hoopt dat dit je nooit overkomt. Helaas overkwam het ons wel. Terwijl ik op de rechterrijbaan reed en het verkeer op de linker rijbaan flink aan het doorrijden was ging op mijn rijbaan het verkeer stoppen. Ruim op tijd ben ik geleidelijk gaan afremmen maar zag in mijn achteruitkijkspiegel een zware zandwagen met een enorme snelheid op mij afkomen. Ik riep tegen mij vrouw, “dit gaat fout, dit gaat niet goed, hij remt niet “en ben, omdat ik nog ruimte voor mij had, gas bij gaan geven. Maar de Picasso kon niet zo snel weg komen en kon niet tegen de hoge snelheid van die zandwagen op. Zonder te remmen en met een enorme dreun klapte die vol op onze achterkant. Die dreun blijft ons nog elke dag bij. We zijn meters vooruit geschoten door de klap en terwijl de rugleuningen van de voorstoelen waren afgebroken heb ik toch nog langzaam naar de vlucht strook kunnen sturen. Ik vraag me nog steeds af waarom ik niet naar de vluchtstrook ben uitgeweken toen ik die zandwagen op me af zag komen. En daar kom ik nog steeds niet helemaal uit. Ik heb de klap ook niet in de achteruitkijkspiegel zien gebeuren omdat ik waarschijnlijk in mijn buitenspiegels ben gaan kijken waar ik naar toe moest uitwijken. Ik ben waarschijnlijk niet verder meer gekomen dan in de linker spiegel te kijken maar naar die rijbaan kon ik niet uitwijken omdat daar alles flink hard voorbij reed. In de rechter spiegel kijken om naar de vluchtstrook uit te wijken ben ik niet meer toegekomen want toen klapte de zandwagen al vol op de achterkant. Zo`n grote snelheid had die wagen. Later begrepen we dat de zandwagen gelukkig niet gevuld was. Ik zal kijken of het lukt wat foto`s op het forum te plaatsen. Ik ben niet zo heel goed met de PC. Je begrijpt dat wij God danken dat we het hebben overleefd. Als de zandwagen gevuld zou zijn geweest waren we er niet meer en als ik niet de ruimte had om nog wat snelheid te maken hadden we het ook niet overleefd. Dus mensen hou a.u.b. afstand het kan gewoon het leven redden van jezelf maar ook van anderen. Bijna alles in de Picasso is versplintert. Zelfs spullen in een harde vliegtuig koffer zijn kapot. Het dasbord lijkt wel ontploft. De asbak lag achterin, spullen die voorin lagen kwamen we later achterin tegen of zijn helemaal weg. Misschien door de achteruit verdwenen. Iedereen begrijpt dat dit voor ons een groot trauma heeft opgeleverd. Ik heb de neiging om nooit meer te rijden. Het plezier in rijden vergaat je echt wel na zo`n ervaring. Maar mijn omgeving adviseert toch weer zo snel mogelijk te gaan rijden. Ik ga er dan maar vanuit dat ik er door heen zal moeten. Ik hoop dat ze dus bij Kia ook snel zullen leveren. Ik heb zojuist van de dealer een telefoontje gehad dat het waarschijnlijk eind oktober gaat worden voor de SPIII geleverd gaat worden. Eind maart besteld. Hij zou bij Kia aangedrongen hebben om de auto op een soort spoedlijst te zetten. Ik hoop dan ook maar dat die dan ook eerder komt dan eind oktober. We hadden de Picasso ingeruild met als voorwaarde als we deze zelf verkochten een korting kregen. Maar zelf verkopen is dus niet meer mogelijk. Ik maak gelukkig niet elke dag zo drama mee en weet dus ook niet hoe alles gaat als de auto Total loss is. Wat krijg je nog uitbetaald, etc. Ik heb recht op vervangend vervoer maar niet langer als 5 dagen. Maar voorlopig heb ik niets anders. Tips, adviezen zijn welkom. Wat kan en mag ik eisen, wie heeft hier ervaring mee. Ik hoop met deze bijdrage andere er van te door dringen afstand te houden en alleen met het verkeer bezig te zijn. Want wat die zandwagen chauffeur, liever zeg ik Jan L*L want de naam chauffeur is die niet waard. Waar die mee bezig is geweest weet ik niet. Voor mij staat vast dat die niet met het verkeer bezig was.2 mensenlevens waren bijna verwoest. Ik probeer wat foto`s te plaatsen maar eerder is het me niet gelukt omdat het te groot zou zijn terwijl ik alles toch had verkleind. Quote
Specialmade Geplaatst 10 September, 2011 Geplaatst 10 September, 2011 @vand.M Allereerst blij dat jullie hier nog levend vanaf zijn gekomen. "Den Toetert" is jullie van harte gegund, ook al in een ander draadje gezegd. Vwb de verzekeringskwestie moet je toch echt even de polisvoorwaarden doorspitten. Er zijn zoveel verschillende voorwaarden en uitsluitingen dat het schier onmogelijk is om dit in een mailtje uit te leggen en advies te geven. Dat je het moeilijk vindt om weer te gaan auto rijden begrijp ik. Toch wil ik je adviseren dat het de beste remedie is om zo snel mogelijk weer in de auto te stappen en deel te gaan nemen aan het verkeer. Dit werkt, in de meeste gevallen, beter dan om een tijdje niet te rijden. Nogmaals sterkte met het verwerken van deze traumatische ervaring en hopelijk wordt de nieuwe SP3 zo snel mogelijk geleverd en heeft de spoedlijst een positieve invloed. Grtz Specialmade Quote
Smart Geplaatst 10 September, 2011 Geplaatst 10 September, 2011 Bedankt om het met ons te delen! Het is niet niks wat jullie is overkomen. Ik hoop dat jullie dit een veilig plekje kunnen geven. Erover praten is altijd goed. Dat jullie het overleefd hebben is een wonder, want een beladen zandwagen zou normaal gesproken gewoon zijn doorgedenderd. Je hoort het helaas steeds vaker dat vrachtwagenchauffeurs achterop een file knallen. Ik kijk tegenwoordig bij het naderen van een (onverwachte) file eerst in de achteruitkijkspiegel voordat ik goed en wel aansluit. Daarnaast kijk ik links en rechts of ik een eventuele uitwijk heb. Toch is de praktijk weerbarstiger en als het je dan overkomt moet je in een split-second reageren. Dat is jullie ook overkomen. Je had verwacht dat het overige verkeer ook haar snelheid zou matigen, maar helaas gebeurde dat niet. Gelukkig had je genoeg afstand tot je voorligger en ben je blijven rijden. Dit heeft de klap enigszins 'verzacht'. Ik hoop dat de Sportage snel geleverd gaat worden, zodat je weer iets leuks hebt om naar uit te kijken! Oh ja, we moeten ene welbekende forummer Peterrrrr die de nieuwe Sportage gaat leveren, even vriendelijk 'aansporen' om deze mensen tijdelijk als overbrugging een autootje te leveren!Misschien is dat ook allang geregeld....... BTW! Natuurlijk zijn er ook vrachtwagenchauffeurs die zich wel goed gedragen en te allen tijde blijven concentreren op hetgeen er zich voor hen afspeelt. Quote
vand.m Geplaatst 10 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 10 September, 2011 Bedankt om het met ons te delen! Het is niet niks wat jullie is overkomen. Ik hoop dat jullie dit een veilig plekje kunnen geven. Erover praten is altijd goed. Dat jullie het overleefd hebben is een wonder, want een beladen zandwagen zou normaal gesproken gewoon zijn doorgedenderd. Je hoort het helaas steeds vaker dat vrachtwagenchauffeurs achterop een file knallen. Ik kijk tegenwoordig bij het naderen van een (onverwachte) file eerst in de achteruitkijkspiegel voordat ik goed en wel aansluit. Daarnaast kijk ik links en rechts of ik een eventuele uitwijk heb. Toch is de praktijk weerbarstiger en als het je dan overkomt moet je in een split-second reageren. Dat is jullie ook overkomen. Je had verwacht dat het overige verkeer ook haar snelheid zou matigen, maar helaas gebeurde dat niet. Gelukkig had je genoeg afstand tot je voorligger en ben je blijven rijden. Dit heeft de klap enigszins 'verzacht'. Ik hoop dat de Sportage snel geleverd gaat worden, zodat je weer iets leuks hebt om naar uit te kijken! Oh ja, we moeten ene welbekende forummer Peterrrrr die de nieuwe Sportage gaat leveren, even vriendelijk 'aansporen' om deze mensen tijdelijk als overbrugging een autootje te leveren!Misschien is dat ook allang geregeld....... BTW! Natuurlijk zijn er ook vrachtwagenchauffeurs die zich wel goed gedragen en te allen tijde blijven concentreren op hetgeen er zich voor hen afspeelt. Specialmade,Smart, en anderen die ons steunen en hebben gesteund. Dank voor de bemoedigende woorden. Het geeft ons iig. steun. Peterrrr heeft gezegd achter de vodden te blijven zitten bij Kia vwb sneller leveren. Het is idd. iets om weer een beetje positief naar uit te kunnen zien. Het uitzien naar de nieuwe SPIII wat ik elke dag deed was ook in één klap niet meer belangrijk. Verder heeft de letselschade expert al aangekondigd dat het een langdurige kwestie gaat worden voordat ze in Belgie overgaan tot vergoeden.Op dit moment kan ik mij daar nog niet druk over maken. We zijn nog teveel bezig met de verwerking. Acmea Centraal Beheer waar we zijn verzekerd schijnt een goede verzekering te zijn dus we gaan er voorlopig maar van uit dat ze dit dan ook gaan waar maken. Groet, vand.m Quote
Jantje.2 Geplaatst 10 September, 2011 Geplaatst 10 September, 2011 Mijn persoonlijke ervaring met centraal beheer achmea is dat zij voor mij alle kosten betaald hebben en dat zij vervolgens het schade bedrag zelf ge-int hebben bij de verzekering van de tegenpartij. Dus qua dat betreft zou je bij centraal beheer prima zitten Verders vind ik de schade aan de auto op zich nog meevallen, natuurlijk doordat je erop hebt kunnen anticiperen. Je moet er niet aandenken wat er was gebeurd als je stil had gestaan, mijn advies is ook vooral om niet teveel te denken aan wat er had kunnen gebeuren als... Het is gegaan zoals het is gegaan en relatief gezien ben je er heel goed vanaf gekomen. Succes met wachten op de Sportage 3 en het genezen van de opgelopen lichamelijke schade kom maar op met de negatieve reacties op wat ik post jongens, i don't care Quote
patten Geplaatst 10 September, 2011 Geplaatst 10 September, 2011 Wauw, heftig verhaal! Ben zelf net terug uit Frankrijk (met 2 kleintjes op de achterbank). Dit soort zaken wil je gewoon niet meemaken.... Veel sterkte met de verwerking ervan! Quote
vand.m Geplaatst 11 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 11 September, 2011 Fijn te horen dat Achmea Centraal Beheer een goede verzekering is. Je moet er idd. niet aan denken dat op de achterbank mijn kleinkinderen hadden gezeten.De schade is voorlopig (nog niet alles was gecalculeerd) meer dan €10.000.Ik hoop niet dat iemand het ooit mee zal maken maar ik zal zo nu en dan verslag hier proberen te doen van de ontwikkelingen. Je weet nooit wat een ander hier nog aan kan hebben maar hopelijk heeft niemand het ooit nodig. Eerdere foto(s)die mij niet lukte te plaatsen gaan hierbij. Quote
vand.m Geplaatst 13 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 13 September, 2011 Oh ja, we moeten ene welbekende forummer Peterrrrr die de nieuwe Sportage gaat leveren, even vriendelijk 'aansporen' om deze mensen tijdelijk als overbrugging een autootje te leveren! Misschien is dat ook allang geregeld....... BTW! Natuurlijk zijn er ook vrachtwagenchauffeurs die zich wel goed gedragen en te allen tijde blijven concentreren op hetgeen er zich voor hen afspeelt. Oh ja,we hebben tot woensdag 14 sept. een vervang auto van Centraal Beheer. Dat mag niet langer als 5 dagen. Daarna hebben we niets meer. Ja, verder lopen dus! En je heb natuurlijk gelijk dat er ook goede vrachtwagen chauffeurs zijn. Mijn zoon bijv. is zelf berger en maakt wat ons is gebeurt dagelijks mee op de ring van Rotterdam. Zelf ben ik hulpverlener geweest alleen nu stond ik aan de andere kant van de meet. Is wel heel anders uiteraard. Maar samen met mijn zoon kan ik er goed over praten en helpt het ons het beter te verwerken. Kijk op 1 oktober bijv. is om 19.00 uur naar de eerste aflevering van een serie van voorlopig 8 programma`s. Het heet "helden van de weg" en wordt uitgezonden bij RTL7. Dat gaat dus over bergers.Voorals nog is mijn zoon daar (nog) niet in te zien maar dat kan veranderen. Geeft een goed beeld denk ik van hun ervaringen,taken en verantwoordelijkheden. Groet, vand.m Bedankt om het met ons te delen! Het is niet niks wat jullie is overkomen. Ik hoop dat jullie dit een veilig plekje kunnen geven. Erover praten is altijd goed. Dat jullie het overleefd hebben is een wonder, want een beladen zandwagen zou normaal gesproken gewoon zijn doorgedenderd. Je hoort het helaas steeds vaker dat vrachtwagenchauffeurs achterop een file knallen. Ik kijk tegenwoordig bij het naderen van een (onverwachte) file eerst in de achteruitkijkspiegel voordat ik goed en wel aansluit. Daarnaast kijk ik links en rechts of ik een eventuele uitwijk heb. Toch is de praktijk weerbarstiger en als het je dan overkomt moet je in een split-second reageren. Dat is jullie ook overkomen. Je had verwacht dat het overige verkeer ook haar snelheid zou matigen, maar helaas gebeurde dat niet. Gelukkig had je genoeg afstand tot je voorligger en ben je blijven rijden. Dit heeft de klap enigszins 'verzacht'. Ik hoop dat de Sportage snel geleverd gaat worden, zodat je weer iets leuks hebt om naar uit te kijken! Oh ja, we moeten ene welbekende forummer Peterrrrr die de nieuwe Sportage gaat leveren, even vriendelijk 'aansporen' om deze mensen tijdelijk als overbrugging een autootje te leveren!Misschien is dat ook allang geregeld....... BTW! Natuurlijk zijn er ook vrachtwagenchauffeurs die zich wel goed gedragen en te allen tijde blijven concentreren op hetgeen er zich voor hen afspeelt. Quote
bigmac Geplaatst 13 September, 2011 Geplaatst 13 September, 2011 Een heftig verhaal! Dat had nog heel anders kunnen aflopen. Ik heb zelf 2 x een total loss gehad; een keer met de auto van mijn vader; die met ijzel in een slip raakte op de snelweg in duitsland. Links en rechts in de vangrail, maar verder niets aan de hand (behalve veel blikschade). We zijn ook wel doorgereden naar Oostenrijk, maar bij thuiskomst bleek de blikschade toch zo hoog te zijn dat de auto wel total-loss was. De 2 x was op een gelijkwaardige kruising, waar iemand me geen voorrang gaf (verblind door laagstaande zon). Ik reed 10 km/uur en hij 30 km/uur maar raakt mijn auto precies in de flank, dus toch total-loss. Nu naar het economische plaatje. De dagwaarde (http://www.dagwaardeautoberekenen.com/) kan best nog wel eens tegenvallen; ik schat je Picasso in op zo'n 7000 Euro. In elk geval zou je je auto daar niet voor hebben willen verkopen, denk ik, en bij inruil zou je ook meer hebben gekregen volgens mij. Geef dus ook alle verder schade op (behalve letselschade(smartegeld)). Ik had bv CD's, zonnebril, gescheurde jas en die moet je dus ook meetellen. Quote
bigwade Geplaatst 13 September, 2011 Geplaatst 13 September, 2011 Een heftig verhaal! Dat had nog heel anders kunnen aflopen. Daar zat ik dus ook aan te denken. Als vand.m de vluchtstrook op tijd had gehaald was de zandauto op een rij stilstaande auto's geknald en was het heel anders afgelopen. Ik hoop dat zijn voorliggers in de file dat ook beseft hebben.. Quote
vand.m Geplaatst 13 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 13 September, 2011 Een heftig verhaal! Dat had nog heel anders kunnen aflopen. Daar zat ik dus ook aan te denken. Als vand.m de vluchtstrook op tijd had gehaald was de zandauto op een rij stilstaande auto's geknald en was het heel anders afgelopen. Ik hoop dat zijn voorliggers in de file dat ook beseft hebben.. Ja, BW. Had ik nog niet eens aan gedacht. Kun je nagaan dat alles nog steeds in mijn kop aan het malen is.Zit nu in een klein huur fiatje en zit constant in mijn acheruitkijkspiegel te kijken als ik afrem.En als er dan iemand op het laatst pas gaat remmen krijg ik een rolling! Schrik je elke keer weer de zenuwen. Maar goed, dat zal moeten slijten.Morgen de fiat inleveren en verder alles lopend. Kijken of ik dan misschien wel schrik van dicht achter mij lopende zandwagen chauffeurs. Moet toch ook blijven lachen ondanks het leed. Quote
bigwade Geplaatst 13 September, 2011 Geplaatst 13 September, 2011 ja ziet het maar zo; Jullie en je auto liggen in de kreukels maar dit heeft beslist levens gered. Wat was het verhaal van de chauffeur trouwens..... Quote
vand.m Geplaatst 14 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 14 September, 2011 ja ziet het maar zo; Jullie en je auto liggen in de kreukels maar dit heeft beslist levens gered. Wat was het verhaal van de chauffeur trouwens..... Ik hoop idd. dat ik levens gered heb. Is er toch nog iets goeds uitgekomen. Ik heb in mijn arbeidsverleden al meer levens gered maar nog nooit op deze manier. De chauffeur kwam naar de re. zijkant van de auto en vroeg "hoe gaat het" en zonder een antwoord af te wachten, "het is mijn schuld" en "ik ben verzekerd" kwam er direct er achteraan. Hij vroeg of er politie nodig was. Ik zei dat indien er gewonden zijn het in Nederland verplicht is hier de politie van in kennis te stellen. Dus vroeg ik hem de politie te waarschuwen. Daarna is hij in de zandwagen gaan zitten en heeft lang zitten bellen. Daarna vroeg hij opnieuw of de politie moest komen. Ik heb toen regelmatig gevraagd waar die politie bleef. Nu achteraf twijfel ik sterk of hij dus wel de politie direct gewaarschuwd had. Het heeft nl. erg lang geduurd voordat die ter plaatse was. Vervolgens heeft het mij verbaasd dat wij in eerste instantie zelf maar de auto van de weg moesten zien te krijgen. De agent van de verkeerspolitie vroeg zit dit berging in uw verzekering. M.a.w. ga uw verzekering maar waarschuwen zodat die de auto van de weg komen halen. Hij wekte bij mij iig. duidelijk de indruk dat hun weg zouden gaan en wij de rest zelf maar moesten zien te regelen. Ik heb toen gezegd waarschuwt u een Belgisch bergingsbedrijf want ik wil hier zo snel mogelijk van die snelweg af. Dat is toen gebeurd en heb ik op het terrein van het bergingsbedrijf waar wij naar toe zijn gebracht naar Centraal Beheer gebeld om alles in het werk te stellen. De politie heeft overigens wel het schadeformulier ingevuld wat ik met een geneusde re. hand met moeite heb kunnen tekenen. Ik had ook gevraagd om een ambulance omdat ik zekerheid wilde hebben over evt. nekletsel/ whiplash. Maar die moet nu nog komen. Had toch al te laat geweest want we waren al uit de auto geweest en diversen keren ja en nee genikt. Het meest nee. Pas in Nederland zijn we naar een ziekenhuis geweest vooral ivm. mijn hand. Pas deze week heeft echtgenote pas echt pijn gekregen van ribben en hebben we als nog foto`s laten nemen van ribben en longen. Gelukkig geen breuken. Tevens heb ik nogmaals naar mijn hand laten kijken maar nu door een orthopeed. Conclusie zal zeker een jaar gaan duren en bij echtgenote zeker twee maanden. We zijn er lekker klaar mee maar het zal best wel een keer slijten. Groet, Vand.m Quote
KVM Geplaatst 20 September, 2011 Geplaatst 20 September, 2011 . Nu achteraf twijfel ik sterk of hij dus wel de politie direct gewaarschuwd had. Het heeft nl. erg lang geduurd voordat die ter plaatse was. Vervolgens heeft het mij verbaasd dat wij in eerste instantie zelf maar de auto van de weg moesten zien te krijgen. De agent van de verkeerspolitie vroeg zit dit berging in uw verzekering. M.a.w. ga uw verzekering maar waarschuwen zodat die de auto van de weg komen halen. Hij wekte bij mij iig. duidelijk de indruk dat hun weg zouden gaan en wij de rest zelf maar moesten zien te regelen. Ik heb toen gezegd waarschuwt u een Belgisch bergingsbedrijf want ik wil hier zo snel mogelijk van die snelweg af. Dat is toen gebeurd en heb ik op het terrein van het bergingsbedrijf waar wij naar toe zijn gebracht naar Centraal Beheer gebeld om alles in het werk te stellen. De politie heeft overigens wel het schadeformulier ingevuld wat ik met een geneusde re. hand met moeite heb kunnen tekenen. Ik had ook gevraagd om een ambulance omdat ik zekerheid wilde hebben over evt. nekletsel/ whiplash. Maar die moet nu nog komen. Had toch al te laat geweest want we waren al uit de auto geweest en diversen keren ja en nee genikt. Het meest nee. Pas in Nederland zijn we naar een ziekenhuis geweest vooral ivm. mijn hand. Welkom in België, 1 van de gevaarlijkste landen op gebied van verkeer, & hulp in geval van een ongeval, mijn echtgenote heeft op 3 maart 2011 in 22jaar autorijden haar eerste ongeval gehad eveneens met een cowboy trucker die dacht dat hij alleen op de baan was en onze auto verpletterde tussen de wielen van zijn trailer !! het enige wat de politie toen gedaan heeft is het aanrijdingsformulier ingevuld en de bestuurders gecontroleerd op alcohol gebruik that's it !!! Veel sterkte en spoedig herstel wij bestelden onze KIA Sportage op 26/01/2011 en tot op heden zelfs nog geen productiedatum bekend, eerst was het leveren einde mei, dan was het productie 20 juli, nu is alles onbekend !! Tegemoedkoming van KIA 0,0 grts Kris Quote
vand.m Geplaatst 21 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 21 September, 2011 Welkom in België, 1 van de gevaarlijkste landen op gebied van verkeer, & hulp in geval van een ongeval, mijn echtgenote heeft op 3 maart 2011 in 22jaar autorijden haar eerste ongeval gehad eveneens met een cowboy trucker die dacht dat hij alleen op de baan was en onze auto verpletterde tussen de wielen van zijn trailer !! het enige wat de politie toen gedaan heeft is het aanrijdingsformulier ingevuld en de bestuurders gecontroleerd op alcohol gebruik that's it !!! Veel sterkte en spoedig herstel wij bestelden onze KIA Sportage op 26/01/2011 en tot op heden zelfs nog geen productiedatum bekend, eerst was het leveren einde mei, dan was het productie 20 juli, nu is alles onbekend !! Tegemoedkoming van KIA 0,0 grts Kris Hoi Kris, Bedankt voor je bemoedigende worden. Het herstel gaat gelukkig goed. Hoewel we natuurlijk snel klachtenvrij willen zijn moeten we gewoon geduld blijven hebben. Het herstel heeft zijn tijd nodig. Ik hoop dat jij en je vrouw er goed van af zijn gekomen.Of reed ze alleen? Iig veel sterkte want je bent er niet zo maar van af. Ik ben wel benieuwd of je vrouw daarna weer snel is gaan rijden na het ongeval.Ik heb geen auto meer dus ik kan het niet eens proberen. Ik heb wel even (5 dagen) in een vervangend vervoer auto`tje gereden maar ik heb niet eens elke dag gereden. Ik ben toch nog steeds angstig. Ook de tegenpartij en ik hebben moeten blazen voor de alcoholcontrole. Ook ik weet geen produktiedatum. Besteld 26-03-2011 Casa White,2.0 automaat Plus Pack, Panoramadak, navigatie. Sterkte en houvol. Groet, vand.m Quote
KVM Geplaatst 26 September, 2011 Geplaatst 26 September, 2011 Ik hoop dat jij en je vrouw er goed van af zijn gekomen.Of reed ze alleen? Iig veel sterkte want je bent er niet zo maar van af. Ik ben wel benieuwd of je vrouw daarna weer snel is gaan rijden na het ongeval.Ik heb geen auto meer dus ik kan het niet eens proberen. Ik heb wel even (5 dagen) in een vervangend vervoer auto`tje gereden maar ik heb niet eens elke dag gereden. Ik ben toch nog steeds angstig. Mijn vrouw was alleen in de wagen , ik heb ze de dag nadien een beetje verplicht om terug achter het stuur te kruipen (ik zat er dan wel naast) ze is er al bij al met de schrik vanaf gekomen, buiten beetje stram gevoel in de linker arm, (kant waar de trailer de auto gegrepen heeft), het enige wat ze nu wel heeft is héééél onzeker zijn op de weg, zeker als er een vrachtwagen in de buurt is en ze paniekerig reageert op het minste wat op de weg gebeurd! Voor de KIA hebben we vandaag het nieuws gekregen dat deze op de planning staat van proctie 12 okt 2011 we wachten nog af grts Kris ik plaats deze week wel enkele foto's van het ongeval Quote
vand.m Geplaatst 27 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 27 September, 2011 Mijn vrouw was alleen in de wagen , ik heb ze de dag nadien een beetje verplicht om terug achter het stuur te kruipen (ik zat er dan wel naast) ze is er al bij al met de schrik vanaf gekomen, buiten beetje stram gevoel in de linker arm, (kant waar de trailer de auto gegrepen heeft), het enige wat ze nu wel heeft is héééél onzeker zijn op de weg, zeker als er een vrachtwagen in de buurt is en ze paniekerig reageert op het minste wat op de weg gebeurd! Voor de KIA hebben we vandaag het nieuws gekregen dat deze op de planning staat van proctie 12 okt 2011 we wachten nog af grts Kris ik plaats deze week wel enkele foto's van het ongeval Ik kan heel goed begrijpen dat ze nu een beetje paniekerig is. Ik heb na het ongeval even een huurautootje gehad maar verstijf als ik er eentje in mijn binnenspiegel hard achter mij op me af zie komen en dan ook nog op je bumper blijf kleven. Dus ik snap haar reactie heel goed. Ook wij waren helemaal stram en het viel op dat veel klachten pas veel later kwamen. Dat is dus nog niet over. Zal wel even de tijd nodig hebben. Het zal ook allemaal moeten slijten. De foto`s van onze Picasso vind ik verschrikkelijk om terug te zien. Zullen jullie ook wel hebben. Toch ben ook benieuwd naar de foto`s van jullie voorval. Ik heb 22 september van mijn dealer vernomen dat Kia verwacht dat de SPIII de tweede week van oktober binnen is. Ik weet geen productie datum maar misschien worden ze dan tegelijk met die van jullie geproduceerd. Maar eerst zien dan geloven. Want verwachten zegt me niet zoveel. Toen de auto`s nog in Korea werden gemaakt kwamen ze met de boot. Maar omdat ze nu in Europa worden gemaakt worden ze volgens mij nu per trailer vervoerd naar de Maasvlakte in Rotterdam. Dat bedrijf heet Broekman Car Handling B.V. Hier kun je een filmpje zien:http://www.broekmanautomotive.nl/ Vandaar uit wordt alles gedistribueerd. Ik weet niet of daar ook de keuring plaats vind voor de toelating in de verschillende landen. Corrigeer me als ik het fout heb. Maar ik dacht dat het zo ging. Groet, vand.m Quote
vand.m Geplaatst 20 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 20 December, 2011 Even een update tot nu toe. We hebben nog geen SP3 maar die gaat in januari geleverd worden. We hebben van onze dealer vanaf 31 oktober tot dat de auto geleverd wordt tijdelijk een autootje kunnen huren. We hadden op basis van de autoverzekering recht op vervangend vervoer gedurende 5 dagen. Die waren dus snel op. Tot eind oktober dus alles maar op de fiets en lopend gedaan. Af en toe is informeren bij de dealer en daar met openbaar vervoer eind oktober maar eens naar toe gegaan om te vragen of het allemaal nog lang ging duren. Het fietsen begon toch wel wat te vervelen. De dealer kwam toen met het voorstel een auto bij hun te huren tegen een redelijke prijs wat we dus ook hebben gedaan. We waren eindelijk voorlopig even mobiel. Chapeau voor de dealer! Van Achmea Rechts Bijstand hoor ik na diversen malen gevraagd te hebben naar de stand van zaken niets. Geen reacties op mijn verzoeken om informatie. Nu weet ik uit het verleden toen ik ook eens de hulp van de RB inriep dat ze niet zo happig zijn om te reageren via mail of brief. Liever doen ze alles per telefoon. Maar dat weiger ik . Hebben ze wat te verbergen? Of het kost teveel tijd? Ik heb daar toen ook over geklaagd omdat ze weigerde per brief of mail te reageren. Ik ben na een klacht hierover helemaal in het gelijk gesteld. Daarna reageerde ze wel per brief of e-mail. Het zal dus wel weer eerst die kant op moeten eer ze gaan reageren. Het kan ook zijn dat er tot nu toe nog niets is gebeurd. Geen actie is ondernomen en dat ze daarom niet reageren. Ik ga er binnenkort maar weer achteraan. Maar ik vind niet dat het zo hoort te gaan. Ik mag er toch van uitgaan dat ze mij regelmatig op de hoogte houden. Dat hoef niet elke week maar helemaal niet reageren op een vraag/verzoek is op zijn zachts gezegd niet erg netjes. Ik hou jullie op de hoogte over het vervolg! Groet, vand.m Quote
Smart Geplaatst 20 December, 2011 Geplaatst 20 December, 2011 Heb je geen rechtsbijstand geregeld? Dan kun je daar je probleem neerleggen. Gegarandeerd dat je in je gelijk gesteld wordt vanwege geleden (emotionele) schade. Ik zou het er niet bij laten zitten.... Suc6 ermee! Quote
bigwade Geplaatst 20 December, 2011 Geplaatst 20 December, 2011 Wat is uberhaupt de claim. Autoschade of/en letselschade. Het eerste zullen (kunnen) ze snel uitkeren, de rest is aan artsen en meer en dat kan een heleboel tijd kosten. Sterkte! Quote
Micle Geplaatst 21 December, 2011 Geplaatst 21 December, 2011 Heb je geen rechtsbijstand geregeld? Dan kun je daar je probleem neerleggen. Of ik begrijp het verkeerd Smart of U heeft deze zin over het hoofd gezien. Van Achmea Rechts Bijstand hoor ik na diversen malen gevraagd te hebben naar de stand van zaken niets. Geen reacties op mijn verzoeken om informatie. Quote
vand.m Geplaatst 21 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 21 December, 2011 Smart en BW, Dank voor de bemoedigende woorden. Ik heb zoals ik schreef een RechtsBijstand verzekering bij Achmea! Hen zijn het juist die niet reageerde toen ik vroeg naar de gang van zaken tot nu toe. Maar ik heb, nadat ik gisteren wat druk op de ketel heb gezet, nu wel een reactie terug gekregen. Eindelijk! Er zou een “buitendienst schaderegelaar” een huisbezoek brengen om met mijn echtgenote en mij de stand van zaken te bespreken m.b.t. het opgelopen letsel en de overige schadeposten. In dat gesprek willen ze dan evt. een regeling tot stand brengen of anders zal er een voorschotbetaling besproken worden. Ik heb geen idee wat ze willen en welke valkuilen er zijn! Ik weet wel dat ik al vrij in het begin alle relevante stukken, schades, nota`s etc. aan de juridisch medewerker van Achmea GlobalNeth heb toegestuurd. Wat dan zo`n “buitenschaderegelaar” nog komt doen weet ik ook niet! De letsels zijn zo goed als verdwenen bij ons beiden. We blijven God dankbaar dat we er zo vanaf zijn gekomen. Dat beseffen we nog elke dag. Materiële schade had ik reeds eerder aan hun toegestuurd. De medische kosten zijn vergoed door de zorgverzekeraar. Blijft over emotionele schade? Hoe ga ik dat uitleggen. Het klopt dat ik een trauma heb opgelopen van die zandwagen en dat hard op mijn achterkant af komend verkeer mij enorm angstig maakt. Ik zit al gelijk met mijn schouders omhoog getrokken te wachten op weer een klap. Dat is niet prettig autorijden meer. Maar ik ga ervan uit dat ook dat zal moeten slijten. Maar valt dit onder emotionele schade? En wat zijn de gangbare bedragen hiervoor. Het liefst willen we alles zo snel mogelijk vergeten en zijn we er vanaf. Dus waar ze dan ook mee over de brug komen zal me dan eigenlijk een worst wezen. Ze kunnen me alles wijs maken. Nu heb ik wel te maken met een Regelaar van mijn eigen RB. Die zou mij dus het e.e.a moeten kunnen uitleggen en een claim bij de tegenpartij moeten indienen. Het zou toch zo geregeld moeten zijn zou je denken. Waar hebben we het over hoog uit aan materiële schade nog geen eens €1000,- Is voor ons wel een hoop geld maar zo`n zandwagen bedrijf in België hoef hier lijkt me toch niet moeilijk over te doen? Maar ik hou jullie hier op de hoogte! Groet, vand.m Quote
vand.m Geplaatst 21 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 21 December, 2011 Of ik begrijp het verkeerd Smart of U heeft deze zin over het hoofd gezien. Bedankt Micle voor je oplettendheid. Ik denk idd. dat Smart die zin over het hoofd heeft gezien of ik ben misschien onduidelijk geweest. Dat kan natuurlijk ook. Maar goed, ik heb hieronder nog wat geschreven en het maakt het allemaal weer iets duidelijker. Daar komt bij dat er weer nieuwe ontwikkelingen zijn die ik ook net hieronder heb beschreven. Groet, vand.m Quote
Smart Geplaatst 21 December, 2011 Geplaatst 21 December, 2011 Of ik begrijp het verkeerd Smart of U heeft deze zin over het hoofd gezien. Je hebt gelijk Micle, ik heb er volkomen overheen gelezen. Trouwens, zeg maar je/jij. U maakt mij zo oud. Ik ben in de bloei van mij leven belandt...... Quote
Micle Geplaatst 21 December, 2011 Geplaatst 21 December, 2011 Vand.m, Helaas weet ik uit eigen ervaring dat het ook jaaaaren kan duren eer alle partijen eruit zijn. Een goede vriendin van mij heeft in Nederland een ongeluk gehad waarbij buiten de materiële schade ook letselschade was. Vooral haar dochter (toen 4 jaar) heeft inmiddels al zeker 8 operaties gehad aan haar oog. Na een jaar of 8 a 9 was alles pas geregelt via de RB, dit omdat de tegenpartij moeilijk deed. Voor zover ik weet is er een schikking geweest. Ik hoop het van harte dat jullie dit proces niet hoeven mee te maken, want dat maakt het verwerkingsproces er niet gemakkelijker op. Ik wens jullie beide heel veel sterkte en moet om te blijven vechten. Vergeet vooral niet om het van je af te schrijven zoals je nu doet. @ Smart, bij deze zal ik U voortaan veranderen in je/jij, zodat JIJ lekker door kunt bloeien met JE leven Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.