Alex VB Geplaatst 12 November, 2011 Geplaatst 12 November, 2011 Hoi Ronald, Vraagje van mij als moderator naar jou.. Waarom heb je 2 accounts aangemaakt? Is dit niet een beetje erg overdreven? Wil je aub zo vriendelijk zijn om ons door te geven welke van je 2 accounts wij mogen verwijderen? Als gebruiker kan je dat niet zelf. Als je mij geen keus geeft kies ik er zelf 1.. Quote
leeuw Geplaatst 12 November, 2011 Geplaatst 12 November, 2011 Hoi Ronald, Ziet er goed uit, ik heb ook 2 p21w led lampen gekocht, ik hoop dat ze werken. Quote
r.vanrookhuizen Geplaatst 17 November, 2011 Geplaatst 17 November, 2011 [ 2 accounts is niet mijn bedoeling. r.vanrookhuizen graag laten. Sorry Ronald lex VB' timestamp=1321123074' post='72782] Hoi Ronald, Vraagje van mij als moderator naar jou.. Waarom heb je 2 accounts aangemaakt? Is dit niet een beetje erg overdreven? Wil je aub zo vriendelijk zijn om ons door te geven welke van je 2 accounts wij mogen verwijderen? Als gebruiker kan je dat niet zelf. Als je mij geen keus geeft kies ik er zelf 1.. Quote
r.vanrookhuizen Geplaatst 19 November, 2011 Geplaatst 19 November, 2011 even plus en min controleren de LED lampen werken alleen als deze goed gepolariseert is. Desnoods wizzellen. Laat je het even weten ik ben benieuwd. Ronald Hoi Ronald, Ziet er goed uit, ik heb ook 2 p21w led lampen gekocht, ik hoop dat ze werken. Quote
r.vanrookhuizen Geplaatst 19 November, 2011 Geplaatst 19 November, 2011 even plus en min controleren de LED lampen werken alleen als deze goed gepolariseert is. Desnoods wissellen. Laat je het even weten ik ben benieuwd. Ronald Quote
leeuw Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 helaas ze werken niet, dan toch maar op zoek naar 2 can bus led lampjes Quote
bigmac Geplaatst 21 November, 2011 Geplaatst 21 November, 2011 Nu we het toch over lampjes hebben: in mijn Picanto (comfort) zit geen verlichting in het dashboardkastje. Ik was bij de Ikea dit weekend en zag daar een setje van 2 LED-lampjes op 3 AAA-batterijen voor samen € 4,99 die met een bewegingssensor werken. Het lampje is circa 5x5 cm, heeft 4 Ledjes, met magneet of plakstrip te bevestigen en gaat aan als er beweging is en blijft dan 30 seconden branden en gaat vanzelf weer uit. Ik heb een hiervan in mijn meterkast thuis gehangen (handig als alles donker is en het licht in de meterkast vanzelf aangaat dan) en de andere bovenin mijn dashboardkastje geplakt (daar is een vlakke metaalstrip waar het prima op te bevestigen is. Dus als ik nu mijn dashboardkastje open, gaat het licht vanzelf aan. Handig en kost weinig (geld en moeite). Quote
r.vanrookhuizen Geplaatst 21 November, 2011 Geplaatst 21 November, 2011 Helaas ze werken wel. draai de plus en min maar. Led is geen lamp maar een diode die slechts van een kant stoom kan doorlaten. probeer maar. Ronald Quote
molenland Geplaatst 21 November, 2011 Geplaatst 21 November, 2011 @bigmac Geweldig idee van dat lampje in het dashboardkastje! Ik miste die ook al. In gestrekte draf naar Ikea! Off topic: hebben er meerdere personen net als ik last van een vervelende rammel, die uit het dashboardkastje lijkt te komen? Klinkt als een los dingetje dat in het dashboardkastje rammelt. Vooral op slecht wegdek. Quote
bigmac Geplaatst 21 November, 2011 Geplaatst 21 November, 2011 Ik heb geen rammeltjes, maar wel gisteren gezien hoe het dashboardkastje bevestigd zit in de Picanto en dat zou misschien 'n bron van 'n rammeltje kunnen zijn: binnenin het dashboardkastje aan de zijkanten zie je 2 ronde knopjes; die zitten met een bajonetsluiting in de zijkant van het dashboardkastje en als je die verwijdert kun je het dashboardkastje helemaal omlaag klappen. Maar als die 2 ronde knopjes niet goed vast zitten, zou dat kunnen rammelen. Quote
molenland Geplaatst 21 November, 2011 Geplaatst 21 November, 2011 Bigmac, bedankt voor je reactie. Zal eens kijken of er iets loszit in het dashboardkastje bij de bevesiging. Over het led lampje van Ikea: op hun website kan ik niets vinden. Heb je een linkje voor me? Lijkt me namelijk een ideale oplossing. Quote
bigmac Geplaatst 22 November, 2011 Geplaatst 22 November, 2011 De Ikea lamp met bewegingssensor heet: Oleby, maar ik zie 'm niet staan op de site van Ikea. Hij ligt op de verlichtingsafdeling, naast de 'Dioder'-ladeverlichting, en de prijs is 2 voor 4,99 (als ik me niet vergis met de tijdschakelaars)excl. 3 AAA-batterijtjes per lampje. Maar bij de Gamma is een vergelijkbaar lampje van Philips te vinden; enkel heeft de Philips dan 3 leds ipv 4, maar werkt verder hetzelfde. Hier een link met info over de Philips-lamp met sensor Quote
molenland Geplaatst 22 November, 2011 Geplaatst 22 November, 2011 Bigmac, mijn dank is groot! Bij de weg: er is niets mis met mijn dashboardkastje. De zoektocht naar de rammel wordt voortgezet. Quote
r.vanrookhuizen Geplaatst 22 November, 2011 Geplaatst 22 November, 2011 Maar eh is de Picanto nu een CANBUS auto of niet>>??? Ronald Quote
Crum Geplaatst 22 November, 2011 Geplaatst 22 November, 2011 er zit een canbus in, maar niet alles is canbus. Quote
r.vanrookhuizen Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 juist. Mijn dealer vertelde mij met afleveren dat ik GEEN enkel andere lamp kon plaatsen als de standaard. Ik had een doosje vol Led uit mijn vorige Auto. Inmiddels zitten alle ledjes erin voor en achter en ialles werkt zonder eventuele storings melding. Dus ik denk ,hoe zit dat nou??? Ronald Quote
bigmac Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 Als de Picanto geen indicatielampje op het dashboard heeft dat een kapotte lamp aangeeft, zul je denk ik niet merken of er anderen lampjes in zitten. Je auto heeft wel een can-bus dan, maar niet om het stroomcircuit van de verlichting in de gaten te houden (denk ik). Quote
Picanto2011 Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 Je kunt het proberen door van een van de koplampen een stekker even los te nemen. Kijk dan wat de reaktie op het dashbord is. Dit kan natuurlijk ook voor een andere lamp. PS: Ik denk dat de canbus niet wordt gebruikt bij deze nieuwe PICANTO'S Ben Quote
r.vanrookhuizen Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 Zo iets is mij ook duidelijk geworden. Andere vraag aan MAC: kunnen er 185 banden op de PICANTO ? Ronald Quote
Preston Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 Ronald , dat antwoordt weet ik nog wel... natuurlijk niet ....... maar 4 !! en eventueel een reserve in het bakkie .. Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 Ronald , dat antwoordt weet ik nog wel... natuurlijk niet ....... maar 4 !! en eventueel een reserve in het bakkie .. Misschien lukt het hier wel mee.. Quote
r.vanrookhuizen Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 [Met jullie kunnen we wel een Picanto MEETING ORGANISEREN DAT WORDT LACHEN. Ronald Maar nu die banden nog er staan er vijf te koop met LM wielen voor niet zo veel. Quote
Smart Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 Er zijn Picanto's waar zulke aantallen zeker in passen. Quote
Remko .me Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 Die picanto heb ik gezien bij Kia Motors Nederland Quote
Smart Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 Die picanto heb ik gezien bij Kia Motors Nederland Wij ook vanuit de directiekamer..... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.