Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Probleem met leren bekleding

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb wat problemen met de bestuurders stoel quabekleding en ben benieuwd of er meer sportage rijders dit ervaren.?

het probleem zit aan de zijkant van de stoel.

1. Zijkant stoel is gevoelig voor beschadigingen

2 zijkant achter het kunststof scheurt snel dit bijna aan de eind van de stoel.

De dealer heeft het de eerste keer heel netjes opgelost door er een nieuwe zit gedeelte in te zetten.

Maar nu naar 1100 km heb ik het weer.

En de dealer meldt deze nu voor de tweede keer bij KIA Nederland

sportage.png

Geplaatst

Is voor zover ik weet geen bekend probleem.

Het lijkt wel of de kunststof zijdeel het leder zitgedeelte openschuurt of snijdt. Als je gaat zitten, wordt de zitting wat geplet en drukt dan teveel tegen dat kunststof zijdeel aan. Op rechts zit deze er ook veel te veel tegenaan (zelfs al als je er niet op zit). Er hoort ruimte te zitten tussen het leder en het kunststof zijdeel.

Ik zou het probleem in dat kunststof zijgedeelte zoeken. Misschien slecht afgewerkt aan de lederkant (te scherp, niet afgerond) of maatvoering klopt niet of het zit er te strak tegenaan.

Het is heel simpel: binnen 1100 km hetzelfde probleem betekent een andere oorzaak dan de zitting zelf..

Geplaatst

Ook een puntje voor mij om in de gaten te houden.

Nu met 2500 Km is er nog niet veel aan te zien.

Maar het leer zit wel tegen de kunststof kap die daar naar binnen gebogen is en ik zou me kunnen voorstellen dat als er een braam op het kunststof zit die snel door de beweging door het leer heen kan snijden.

Geplaatst

Heb n.a.v. dit draadje eens gekeken bij mijn auto. Bij mij op deze plek nog geen inscheuring na bijna 7.000 km (ik weeg tegen de 100), maar het lijkt me inderdaad een zwak punt. De kunststof kap, links langs de stoelzitteing, drukt tegen / in het leer op die plek. En zeker bij de bestuurdersstoel die immers het meest wordt gebruikt, kan dit funest zijn.

Geplaatst

Zojuist even gekeken en ik heb op precies dezelfde plaats als 2011-sportage 1 scheurtje in de bekeding (onder of net langs de plastic rand).

Ik heb de half lederen bekleding, pas 2100 km op de teller en ik weeg 78 kg.

De schade is bij mij alleen te zien als ik de bekleding iets in duw, maar aangezien de scheur bij mij verticaal loopt zal deze vanzelf wel groter worden.

Geplaatst

Had op de dag in maart na de proefrit hier al een opmerking over gemaakt, randen veels te scherp en bekleding zit al heel erg dicht op de kunstofrand en dan zit je er nog niet eens op. (als je uitstapt wordt dit nog eens versterkt door het eingzins naar buiten uitwijken van de bekleding en dan gaat dat lekker snijden braam of geen braam op de kunststofrand)gaat nog een puntje van aandacht worden de komende tijd voor Kia.

Geplaatst

Ik heb wat problemen met de bestuurders stoel quabekleding en ben benieuwd of er meer sportage rijders dit ervaren.?

het probleem zit aan de zijkant van de stoel.

1. Zijkant stoel is gevoelig voor beschadigingen

2 zijkant achter het kunststof scheurt snel dit bijna aan de eind van de stoel.

De dealer heeft het de eerste keer heel netjes opgelost door er een nieuwe zit gedeelte in te zetten.

Maar nu naar 1100 km heb ik het weer.

En de dealer meldt deze nu voor de tweede keer bij KIA Nederland

http://digi-company.nl/KiaSportage/diverse-Fotos/sportage.png[/img

Ook ik heb precies op die plek een scheur in het leer

Gr Cobus

Geplaatst

Heb halfleer, ruim 7000 km op de teller en geen beschadiging te zijn bij mijn IX35.

Geplaatst

Wij, als KCG, hebben dit probleem toch even voorgelegd aan KMNL.

Was hun (nog) niet bekend, maar hebben dit wel als klacht meegenomen.

De foto in dit topic is daarbij voorgelegd aan de afdeling After Sales.

Geplaatst

Goed plan Smart.

Geplaatst

Vandaag bericht ontvangen van de dealer deze had contact gehad met KIA NEDERLAND daar waren 3 klachten bekent

As Vrijdag gaat mijn auto er heen en zoals ik het begrepen heb wordt de stoel eruit gemonteerd en de zijkappen verwijderd en daarna wordt het geheel gefotografeerd .

Deze foto's worden opgestuurd naar KIA NEDERLAND en daar gaan ze dit onderzoeken .

gezien het kleine aantal aanmeldingen zou ik zeggen iedereen met dit probleem meldt het.

• Like 1
Geplaatst

Het zijn (nu nog) een klein aantal Sportagerijders, maar wel met een heel specifiek probleem,

die door het te melden in de fabriek voorkomen kunnen worden. Mogelijk dat de scherpe randen

van de stoelrand dit euvel veroorzaken. Kia NL geeft dit door aan de fabriek waardoor kostbare

reparaties voorkomen kunnen worden.

Helaas zijn degenen die het zijn overkomen daarmee (nog) niet geholpen. Daarom hoop ik dat

het snel en goed wordt opgelost!

• Like 1
Geplaatst

Ik heb ook beschadiging aan mijn stoel. Is nog geen scheur maar je ziet dat het tussen het plastiek gedeelte en het leer de zijkant er in snijd. Er staan bolletjes op de plastiek en die maken beschadiging in het leer. Ik ben er vroeg bij, dealer heeft er foto's van getrokken en gaat kijken hoe we het gaan oplossen. Ik moet zeggen dat ik een heel goede garage heb.

• 4 maanden later...
Geplaatst

ik heb om scheuren te voorkomen een zwart luchtslangetje gekocht van 32 mm die opengesneden en over het scherpe randje gedaan over de hele lengte van de stoel en dat werkt prima beter voorkomen dan genezen

groet patrick

Geplaatst

Een goed idee. Ik zal dat ook proberen.

Ben van beide benieuwd of het blijft zitten.......

Ik ga zelf niet in de weer met dat soort oplossingen, had af fabriek goed moeten zijn.

Geplaatst

Ben van beide benieuwd of het blijft zitten.......

Ik ga zelf niet in de weer met dat soort oplossingen, had af fabriek goed moeten zijn.

het blijft prima zitten omdat het slangetje vrij stug is

en misschien gaat de bekleding wel niet stuk want er zijn er een heel veel die er geen last van hebben maar ik heb er geen zin in als het wel gebeurt dat ik dan mijn auto een paar dagen kwijt ben

ik heb eral een half jaar op moeten wachten dus vandaar dat ik het liever voorkom

• 1 jaar later...
Geplaatst

Ik heb wat problemen met de bestuurders stoel quabekleding en ben benieuwd of er meer sportage rijders dit ervaren.?het probleem zit aan de zijkant van de stoel.1. Zijkant stoel is gevoelig voor beschadigingen 2 zijkant achter het kunststof scheurt snel dit bijna aan de eind van de stoel. De dealer heeft het de eerste keer heel netjes opgelost door er een nieuwe zit gedeelte in te zetten. Maar nu naar 1100 km heb ik het weer.En de dealer meldt deze nu voor de tweede keer bij KIA Nederlandsportage.png

Even een update betreffende dit probleem.

Mijn sportage heeft 2 x dit probleem gehad,en okt 2012 de laatste reparatie gehad op de stoel.

En afgelopen dinsdag voor de derde keer scheurtjes in de zijkant van de bestuurder stoel.

En wat denk je nu krijg ik gisteren het bericht van kia valt niet onder de garantie.

2x netjes opgelost,en nu ineens bij de derde keer is het een externe beschadiging.

Ben nu langzaam een beetje geïrriteerd bij dit probleem met de bestuurderstoel .

Zat er aan te denken om volgend jaar weer een sportage te kopen , maar door dit probleem ben ik toch geneigd om van kia af te stapen.

Vooral al je ineens te horen krijgt valt niet in de garantie.

Geplaatst

Even een update betreffende dit probleem.

Mijn sportage heeft 2 x dit probleem gehad,en okt 2012 de laatste reparatie gehad op de stoel.

En afgelopen dinsdag voor de derde keer scheurtjes in de zijkant van de bestuurder stoel.

En wat denk je nu krijg ik gisteren het bericht van kia valt niet onder de garantie.

2x netjes opgelost,en nu ineens bij de derde keer is het een externe beschadiging.

Ben nu langzaam een beetje geïrriteerd bij dit probleem met de bestuurderstoel .

Zat er aan te denken om volgend jaar weer een sportage te kopen , maar door dit probleem ben ik toch geneigd om van kia af te stapen.

Vooral al je ineens te horen krijgt valt niet in de garantie.

PS. Het probleem wat ik nu heb is op de foto het linker cirkeltje daar heb ik nu de beschadiging met daar ook twee kleine scheurtjes.

Geplaatst

PS. Het probleem wat ik nu heb is op de foto het linker cirkeltje daar heb ik nu de beschadiging met daar ook twee kleine scheurtjes.

Je dealer mag natuurlijk nooit je garantieclaim afwijzen met een terugkerend euvel binnen de garantieperiode, 1 aangetekende brief richting importeur met een mededeling erin dat er tevens een kopie van je klacht richting rechtsbijstand gaat en ze hangen met zweethandjes aan de telefoon om het met je op te lossen. Maar zo ga je niet met je klanten om, op z'n zachts gezegd "een beetje dom' van je dealer. Het euvel zoals op je foto's te zien is wordt duidelijk veroorzaakt door het kunststof wat in je leer drukt, alleen de schade repareren is dan ook zinloos want na een paar ritjes ben je weer net zo ver. Waarvoor ga je (hoe belachelijk dan ook) niet naar een andere dealer? Ik weet zeker dat er meerdere zullen zijn die na het lezen van je klacht er graag aan mee zullen werken je probleem op te lossen en je als tevreden klant te houden.

En alsnog een boze brief richting importeur met een korte duidelijke klacht over je dealer en dat je na aanleiding van deze ervaring er toe neigt naar een ander merk over te stappen kan uiteraard geen kwaad, dan had hij je maar serieus moeten nemen.

Geplaatst

Je dealer mag natuurlijk nooit je garantieclaim afwijzen met een terugkerend euvel binnen de garantieperiode, 1 aangetekende brief richting importeur met een mededeling erin dat er tevens een kopie van je klacht richting rechtsbijstand gaat en ze hangen met zweethandjes aan de telefoon om het met je op te lossen. Maar zo ga je niet met je klanten om, op z'n zachts gezegd "een beetje dom' van je dealer. Het euvel zoals op je foto's te zien is wordt duidelijk veroorzaakt door het kunststof wat in je leer drukt, alleen de schade repareren is dan ook zinloos want na een paar ritjes ben je weer net zo ver. Waarvoor ga je (hoe belachelijk dan ook) niet naar een andere dealer? Ik weet zeker dat er meerdere zullen zijn die na het lezen van je klacht er graag aan mee zullen werken je probleem op te lossen en je als tevreden klant te houden.

En alsnog een boze brief richting importeur met een korte duidelijke klacht over je dealer en dat je na aanleiding van deze ervaring er toe neigt naar een ander merk over te stappen kan uiteraard geen kwaad, dan had hij je maar serieus moeten nemen.

Even het volgende de dealer heeft het probleem zover mij bekent is aangemeld bij de importeur en mijn dealer meldt dat de importeur deze garantieclaim afwijst.

Maar het idee van aangetekende brief zal ik zeker richting importeur sturen en ook AS maandag ens mijn rechtsbijstand verzekering hierover bellen.

In ieder geval bedankt voor jullie/jou reactie

Geplaatst

Even het volgende de dealer heeft het probleem zover mij bekent is aangemeld bij de importeur en mijn dealer meldt dat de importeur deze garantieclaim afwijst.

Maar het idee van aangetekende brief zal ik zeker richting importeur sturen en ook AS maandag ens mijn rechtsbijstand verzekering hierover bellen.

In ieder geval bedankt voor jullie/jou reactie

Ik zou je dealer lekker laten voor wat hij is, als die løl niet snapt dat je zo niet met klanten omgaat dan merkt hij dat vanzelf wel als hij er geen een overhoudt. Ik zou dan ook zelf contact opnemen met de importeur, een belletje van de dealer met een zucht "dit is nou al de derde keer", of een net omschreven garantieclaim met ondersteunende foto's van de klant zelf mét klacht over de betreffende dealer? Ik weet zeker dat bij het laatste de importeur serieus naar je claim zal kijken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...