Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

ingebouwde standaard radio uit dash verwijderen uit new picanto?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

ik ben Belg, en rijd sinds begin september met een new picanto, 1.2, bright silver, fusion versie.

In Belgie blijkbaar andere benamingen voor de verschillende versies, dan in Nederland.

Heeft dus elect. ramen en spiegels, cv met afstandsbediening, ledverlichting, ingebouwde radio met luidsprekers, startstop systeem..., enkel geen airco.

In een ander topic hier op forum, is reeds de povere geluidsklank beschreven van de radio en luidsprekers.

De luidsprekers zijn intussen reeds vervangen, maar nog steeds geen goed geluid.

Daar heb ik nu ook een vraagje over.

Is er iemand die ook een ingebouwde standaard radio heeft , en weet hoe die uit het dash kan worden verwijderd? Het is dus een standaard dubbel din radio, en eventueel moet ik er als ik andere radio plaats, een nieuw frame inplaatsen .

Ik ben aan het denken om eventueel andere radio in te plaatsen of een versterker op aan te sluiten, met eventueel kleine subwoofer onder zetel of in koffer, dus moet sowieso aan de bedrading achteraan de radio kunnen.

Ik heb het handschoenkastje kunnen verwijderen, zooende kan je de radio zien zitten, maar krijg hem niet los of eruit.

Bedankt voor jullie reacties

Geplaatst

Geachte Belg,

Zie bijlage

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Suc6

Geplaatst

Bedankt!

Ik zal het straks proberen.

beste groeten,

Geplaatst

Bedankt. Nu nog kijken hoe ik dat rooster er uit krijg.

Gemakkelijkste is rubberen afboording aan deur wat los te maken, en de zijstijlen aan raam los te maken, dan kan je makkelijk het rooster verwijderen, zonder schade.

Moet wel zeggen, dat de klank met andere (zwaardere) luidsprekers, niet veel verbeterd is, de radio is gewoon te licht, en zodoende worden de luidsprekers niet optimaal benut, en kan geen bas produceren.

Ik zal uitzien voor andere radio, maar probleem is om het element te bestellen, dat in de basic versie zit, zonder radio.

Bij 2 dealers geweest, en is niet zo simpel, ook is er geen inbouw (metalen element), in dashboard voorzien om dan de 1 din radio vast te zetten, dit is enkel in de versies zonder radio bij aankoop voorzien.

Zal eens uitzien voor andere 2 din radio, maar is dan wel stuk duurder.

Geplaatst

Ik hoop met 2 weg speakers voor meer hoge tonen te krijgen. Bas ben ik wel redelijk tevreden over bij de standaard radio. Maar bedankt voor de tip over de roosters.

• 4 maanden later...
Geplaatst

Ik wil graag even inhaken op het uitbouwen van de standaard radio van die Kia Picanto.

Heb je hiervoor nog speciale pinnen nodig om de radio los te klikken? (Zoals je bij veel standaard auto radio's wel benodigd hebt?)

Of kun je, na het loshalen van het frontje, de radio er zo uitnemen? Het gaat mij om het inbouwen van een Parrot zodat ik bij de radio kabels kan komen.

Alvast bedankt!

Geplaatst

Volgens mij moet je na het verwijderen van het frontje nog totaal 4 schroeven links en rechts van de radio los draaien waarna de radio er uit geschoven kan worden.

Suc6

Geplaatst

Doe geen moeite de speakers te vervangen. Geeft amper beter geluid. De radio-unit is de boosdoener. Geen power. Een kennis van mij heeft achter de radio een kleine versterker gehangen van de Kijkshop. 2x30 watt of zo. En gelijk veel voller en harder geluid. Zonder de speakers te vervangen. Enkel een kleine actieve subwoofer onder de voorstoel geplaatst voor extra bas. Weinig kosten, weinig moeite en duidelijk meer power.

Geplaatst

Heeft iemand al een subwoofer bv onder een stoel ingebouwd en zo ja hoe bevalt dat?

De bedoeling is dat dat komende dinsdag gebeurd. Ik zal tzt de ervaringen hier delen.

Geplaatst

Nee kan je in het menu instellen op "ON" of "OFF".

• 1 maand later...
Geplaatst

Beste lezers,

Kan iemand mij vertellen hoe zonder het dashboard te beschadigen de autoradio verwijderd kan worden? Ik heb het geprobeerd met de aanwijzing in de PDF file aangegeven manier ( met schroevendraaier) het front te verwijderen maar dat gaat niet zonder beschadigingen.

Groet,

Rodin.

Geplaatst

Ik heb het laten doen, en de monteur had 4 beschadigde vingers. Het schijnt dus niet mee te vallen.

• 2 weken later...
Geplaatst

Mocht iemand z'n originele KIA (lees: HYUNDAI) radio willen verwijderen; ik kwam toevallig deze advertentie tegen op Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/548321952

Misschien dat de foto's helpen bij het uitbouwen! Je ziet namelijk waar de klemmetjes zitten etc.

Nu begrijp ik waarom de kwaliteit/vermogen van deze radio zo bagger is! :P

• Like 1
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een nieuwe Kia picanto met zo'n bagger radio. Heb daar een versterker en woofer in laten bouwen. Idd zit er geen tulpaansluiting dus er moest zo'n kastje komen.

Nu werkt alles wel alleen niet helemaal lekker. Het volume van de woofer loopt namelijk niet gelijk aan dat van de radio. Geluid zacht aanzetten is dus een harde bas. Geluid harder is bas verdwijnen.

Ik ben een vrouw en mijn verstand van radio's is hier opgehouden.

Tips?

BTW, bas harder er zachter zetten, power bass on etc maakt geen zak uit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...