Ga naar inhoud

TAZTEAM The Next Generation


Tazteam

Aanbevolen Berichten

Ik ben de komende dagen bezig met een primeur voor Nederland :shock:

Zondag as mag iedereen het zien, en dan worden ook pas de foto's geplaatst.

Eindelijk iets op de kop weten te tikken wat nog niemand heeft...............hoop ik :wink:

En iedereen maar denken dat ik niets aan het doen ben................FOUT :lol:

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat ziet er weer heel mooi en subtiel uit Philip. Wederom mijn complimenten.

Die chroomaccenten doen het wel h??l erg goed in combinatie met de kleur van jullie Pica.

Mooi joh!

Op naar het volgende??!! Wil je al een tipje van de sluier oplichten of is het nog top-secret. In ieder geval succes bij het fabriceren en monteren en ik zie de foto's of beschrijving wel weer verschijnen.

Groeten,

Barry

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aan het gifje wordt gewerkt :lol:

Hier de beloofde foto's van de primeur.

Het betreft een "dashbordbekleding" welke al voor tal van merken en modellen auto's is gemaakt, maar de eerste maal voor de Pica.

Wij hebben gekozen voor de aluminium, deze kleur zit al op een paar plaatsen in de auto verwerkt, vandaar.

Kijk zelf maar voor het resultaat!!

PICT0509.jpg

Achterportiergreep ZONDER bekleding

PICT0512.jpg

Achterportier met bekleding

PICT0510.jpg

Voorportiergreep ZONDER bekleding

PICT0522.jpg

Voorportiergreep met bekleding

Uiteraard zijn de roosters ook aangepakt.

PICT0524.jpg

PICT0525.jpg

PICT0523.jpg

De pasvorm is niet helemaal je van het, maar het kan ermee door, zeker dat dit de eerste keer is dat de fabriek dit uit levert.

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Philip,

Ik val wel steeds in herhaling, maar het zij zo! Ik vind het waanzinnig mooi en apart. Hoe kom je toch steeds op de idee?n joh?!

Wederom mijn complimenten hoor. Jouw/jullie Pica is/wordt wel steeds exclusiever hoor.

Ga zo door en succes!

Groeten,

Barry

Link naar reactie
Delen op andere sites


De inzetstukken zijn van 3 mm dik zelfklevende kunststof folie.

Je moet deze verwerken met een f?hn, wel tot een temperatuur van 70-80 graden.

Daarbij komt het probleem, het materiaal is uiterst flexibel, rekbaar, buigzaam en vooral zeer sterk klevend.

Zelf ben ik hier een 4 tal uren mee bezig geweest, maar als iemand niet handig is..............niet doen, je verknalt je materiaal binnen enkele seconden, en dat is zonde.

Prijs is ca 80 euro, verkrijgbaar via: www.snowhunter.nl

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou ik als A-techneut vind het allemaal prachtig, ben vol bewondering en heb respect voor je geduld en je kunde hoor Philip.

Het is een lust voor mijn ogen om al die verfraaiingen aan je auto te zien.

Groeten,

Barry

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey Philip,

Het ziet er inderdaad erg mooi uit, vooral omdat je al een alu-accent had in je dashboard. Het maakt het helemaal af.

Ik vind het altijd erg leuk om te zien, wat je allemaal verandert aan de Pica :-D Ben erg benieuwd naar je volgende project...

Groetjes, Lydia

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey Philip,

Ben erg benieuwd naar je volgende project...

Groetjes, Lydia

Nog even geduld, er wordt volop geknutseld :wink:

Maar het ontbreekt me de laatste tijd net even teveel aan vrije tijd (hobbytijd).

Maar ook deze aanpassingen die we nu aan het maken zijn: compleet gestoord hersenspinsel: en het gaat nog lukken ook :lol::lol:

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Hallo, we zijn er nog hoor :lol::lol::lol::lol::lol:

We hebben de laatste tijd heel veel tijd in de ontwikkeling van de diverse onderdelen gestoken.

Maar ook heel veel keer opnieuw begonnen :cry::cry:

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar............er is licht aan de horizon: de laatste onderdelen gaan hopelijk deze week binnenkomen en dan kunnen we los.

Ook het projekt onder de wagen gaat de juist vorm aannemen: eindelijk wat resultaat, en dat mag gezien worden.

Foto's en filmpjes volgen zodra er iets meer te zien is.

Maar eerst nog "even" ruim 400 leds solderen, ik heb er "pas" 96 stuks klaar :roll:

Dat is nog "maar" ruim 20 uur solderen :oops:

Dus..............nog even geduld allemaal :wink:

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kom op philip tegen het einde van het poject heb je ervaring met solderen dan zal het wel wat sneller gaan?

Heb je ervaring met leds. Zijn 1,5 volt he..

veel succes ik ben benieuwd wat je aan het maken bent.

vol verwachting wacht ik op de foto's..

gr willem

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Philip,

Succes en sterkte bij de soldeerklus en laat maar komen die foto's! Ben weer heel benieuwd en nieuwsgerig naar wat je allemaal gefabriceerd hebt.

Groeten,

Barry

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals beloofd de foto's en de film van het projekt wat nu voltooid is.

Het gaat om 2 plexistaven met leds in de uiteinden.

Hier en daar wat inkepingen gemaakt voor het weerkaatsen van het licht.

Ook de steunen links en rechts zijn zelf gemaakt, volledig uit RVS, en ze hebben dezelfde vorm als de ronding in de gril.

Hier de grill zonder verlichting

Afbeelding017.jpg

Hier de grill met licht :cool:

Afbeelding016.jpg

En wat details met en zonder licht

Afbeelding013.jpg

Afbeelding014.jpg

En een filmpje zoals het eruit ziet met alles aan aan de voorzijde.

(sorry voor de slechte kwaliteit :oops: )

th_Afbeelding001.jpg

Ben best benieuwd wat jullie ervan vinden

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Philip,

Dat ziet er wel bijzonder flashy uit! :lol:

Ben je lang mee bezig geweest!

Kwaliteit van het filmpje valt reuze mee; je ziet heel goed wat je allemaal hebt gedaan, wow!

Maar krijg je daar geen geduvel mee? :roll:

Ik refereer even aan het hiernavolgende:

Showlights op voertuigen verboden

Bijzonderheden:

Het is verboden auto's, scooters en dergelijke te 'versieren' met allerlei gekleurde verlichting.

Dat valt weliswaar heel erg op, maar door deze showlights kan in het verkeer irritatie ontstaan.

Andere weggebruikers kunnen erdoor in verwarring worden gebracht. Dat is gevaarlijk.

Met name 'Pacecarlights' zorgen voor verwarring bij andere weggebruikers.

Deze verlichting suggereert blauw flitslicht.

Anderen denken met politie, brandweer of ambulance te maken te hebben.

Ook andere varianten van showlight zijn verboden, bijvoorbeeld 'powerleds' of TL-verlichting op of onder auto's en scooters.

Alleen al het aanwezig en aangesloten hebben van showlights is niet toegestaan en zelfs strafbaar.

De politie treedt hier resoluut tegen op door het uitschrijven van bekeuringen.

Tarief boete verlichting voertuig met showlights

Het standaardtarief van een boete wegens verboden verlichting / reflectoren op een voertuig bedraagt ? 65.

Let wel: dit is een standaardtarief. Er kunnen omstandigheden zijn waardoor de boete hoger uitvalt.

Subonderdeel

ALGEMEEN > Communicatie

Datum ter publicatie

25 mei 2005

Het is natuurlijk altijd wat maar een dienstklopper kan wel eens erg vervelend worden :shock:

Wat denk jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Showlights op voertuigen verboden

Bijzonderheden:

Het is verboden auto's, scooters en dergelijke te 'versieren' met allerlei gekleurde verlichting.

Dat valt weliswaar heel erg op, maar door deze showlights kan in het verkeer irritatie ontstaan.

Andere weggebruikers kunnen erdoor in verwarring worden gebracht. Dat is gevaarlijk.

Met name 'Pacecarlights' zorgen voor verwarring bij andere weggebruikers.

Deze verlichting suggereert blauw flitslicht.

Anderen denken met politie, brandweer of ambulance te maken te hebben.

Ook andere varianten van showlight zijn verboden, bijvoorbeeld 'powerleds' of TL-verlichting op of onder auto's en scooters.

Alleen al het aanwezig en aangesloten hebben van showlights is niet toegestaan en zelfs strafbaar.

De politie treedt hier resoluut tegen op door het uitschrijven van bekeuringen.

Tarief boete verlichting voertuig met showlights

Het standaardtarief van een boete wegens verboden verlichting / reflectoren op een voertuig bedraagt ? 65.

Let wel: dit is een standaardtarief. Er kunnen omstandigheden zijn waardoor de boete hoger uitvalt.

Subonderdeel

ALGEMEEN > Communicatie

Datum ter publicatie

25 mei 2005

Over de verlichting:

Je MAG de verlichting in/aan/onder de auto hebben zitten.

Maar je mag GEEN verlichting voeren zoals omschreven in het stukje zoals hierboven omschreven OP de openbare weg.

Ook als de verlichting door oom agent NIET aan gezet kan worden, is het NIET strafbaar.

Bij mij werkt alles dmv afstandsbedieningen, en deze liggen thuis, en daarom NIET aan te zetten tijdens het rijden.

Overigens is deze verlichting op onze auto alleen maar voor de diverse nachtmeetings die wij doen, en dan is het toegestaan alleen op het evenementen terrein, daarbuiten staat oom agent te wachten en te schrijven.

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Okidoki Philip, duidelijk antwoord; pak mijn hart!

Zou echt vreselijk zonde zijn wanneer je daar gedoe mee krijgt na al het vele werk!

Gelukkig maar, want al met al ziet het er bijzonder flashy uit! :D

En last but not least: Kia Nederland zou je eigenlijk moeten gaan sponsoren! :wink:

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Philip,

Dat ziet er weer bizar uit hoor! Mijn complimenten en ook voor de wijze waarop je het weer gefabriceerd en gemonteerd hebt. Je bent een kanjer hoor!

Je zal er tijdens je nachtmeetings wel een hoop bekijks mee hebben, denk ik.

Groeten,

Barry

Link naar reactie
Delen op andere sites


En last but not least: Kia Nederland zou je eigenlijk moeten gaan sponsoren! :wink:

Succes!

Heel graag zelfs.........................maar met wat dan??

Accesoires zijn er nauwelijks voor de Pica..............of we hebben ze al :lol:

Het enige wat ze zouden kunnen sponsoren zijn mooie velgen, bv 16" met leuke bandjes.

Maar dat zal waarschijnlijk toch niet gebeuren, dan maar verder sparen voor andere items, of goed kijken en zelf bouwen.

Overigens: pas weer een aantal bling bling delen besteld in Duitsland :oops: en aan het bieden op Ebay voor nog meer bling.

Je ziet het: onze Pica is nog lang niet klaar, wordt vervolgd :cool:

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze zouden je natuurlijk kunnen helpen door de tijd en het materiaal die jij nodig hebt uit te betalen in financi?le middelen. En ook onderhoud moet gebeuren natuurlijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...