Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Fotolijstje Rio 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Als ik eerlijk moet zeggen vind ik het fotolijstje in de Rio echt geen stijl voor een auto uit 2011!!

Ik bedoel ik heb drie kinderen en een lieve vrouw en die krijg ik nooit in dat lijstje :D

Dus dit is de topic om je ideën te delen!!!

Heb jij er een digitale fotolijst, pennebakje, accumeter, navigatie docking etc. van gemaakt deel dit dan ;)

Ik heb er een Active dock voor de TomTom GO 750 die bij onze Abarth zat op geplaatst met een continue 5volt aansluiting.

Gezien het fotolijstje uitklapbaar is kun je de TomTom altijd goed naar je toe richten.

Verder kan ik de TomTom ook als digitaal fotolijstje gebruiken en gaan we kijken of we ook de audiokabel kunnen intergreren met de autoradio voor de MP3tjes en de geintergreerde Carkit van TomTom.

2011-10-21141841.jpg

2011-10-21142027.jpg

2011-10-21142044.jpg

2011-10-21142109.jpg

post-5167-0-60760500-1319201709_thumb.jpg

Geplaatst

Oogt goed; alsof het daarvoor oorspronkelijk ook bedoeld was :)

Ik heb mijn TomTom in de Picanto onderin de flexibele bekerhouder geplaatst. Dat is ook handig omdat de 12V aansluiting daar ook al zit.

(ik ken iemand die vroeger de choke van 'n Kever uittrok om er haar handtas aan op te hangen; dat was niet echt een verstandig gebruik)

Geplaatst

Hallo,

Als ik eerlijk moet zeggen vind ik het fotolijstje in de Rio echt geen stijl voor een auto uit 2011!!

Ik bedoel ik heb drie kinderen en een lieve vrouw en die krijg ik nooit in dat lijstje :D

Heb jij er een digitale fotolijst, pennebakje, accumeter, navigatie docking etc. van gemaakt deel dit dan ;)

Ik heb er een Active dock voor de TomTom GO 750 die bij onze Abarth zat op geplaatst met een continue 5volt aansluiting.

Gezien het fotolijstje uitklapbaar is kun je de TomTom altijd goed naar je toe richten.

Verder kan ik de TomTom ook als digitaal fotolijstje gebruiken en gaan we kijken of we ook de audiokabel kunnen intergreren met de autoradio voor de MP3tjes en de geintergreerde Carkit van TomTom.

Dit is een betere oplossing / toepassing dan dat fotolijstje (mislukt retro accentje zullen we maar denken). Misschien kan een fabrikant in het after sales cirquit wel een knappe adapter maken voor een TomTom die in de fotolijst uitsparing past.

Goed idee en volgens mij ook wel een goede plek voor de TomTom.

(beetje jammer van die 4 zichtbare schoeven in de TomTom houder....)

Groet,

Peter

Geplaatst

Ik zie veel 'gezeur' over het fotolijstje maar bij mij is hij zeer geslaagd geworden al zeg ik het zelf.

Het voegt wel iets toe, iets leuks en je krijgt er veel reacties over. Even wat photoshoppen en je maakt er zeker iets leuks van;

foto2.jpg

Ik moet wel zeggen, goed gedaan met je TomTom, complimenten! Ziet er goed uit en zeker een manier om je TomTom te plaatsen.

Geplaatst

btw, kan die kantelen voor vrouw en vriedin?

Ik heb een knopje op het stuur, minnares en vriendin. Dat is in samenspraak met Peter ingebouwd, erg netjes weggewerkt, zie je niks van.

Geplaatst

Ik zou je in een lijstje willen doen......!

Wat een onzin allemaal. Dat lijstje is echt rubbish. Zelfs bij de nieuwe VW Kever

hebben ze afscheid genomen van de bloemetjes in het vaasje. Vind het zelf drie

keer niks. Anno 2011 is dat niet meer van deze tijd. In de accessoireshops liggen

die opplaklijstjes met bruine rand ook te verstoffen. Blijkbaar is retro in...ammehoela!

De oplossing van Salva is gewoon een retouchering van het probleem, maar wel

een mooie!;)

Geplaatst

Remco wat een bonk liefde :)

Alleen heb ik 3 kinderen en een vrouw en hele lieve ouders en dat past gewoon nie :unsure:

KIA wil er een HUB van maken a ± 500 euro met navigatie.

Dus ik zeg TomTom met geplamuurde schroef gaatjes voor 150 euro!

Wij hebben een rover met gedateerde navigatie en cd speler en kijk wat er in china is gemaakt!

http://www.metacafe.com/watch/7473961/digital_touchscreen_rds_ipod_for_mg_mg7_rover_75_reviews/

Deze koste ons 300 euro en dan heb je een carkit, dvd speler, navigatie en mp3 speler!!

Ze weten nog niet of ze voor KIA ook een unit gaan maken, in elk geval is een Pioneer van 1299 euro belachelijk te veel geld!

Ik denk nu na het stappen ???? gekoelde dashboard kast! maak er een opener van! :P

• 1 maand later...
Geplaatst

Hallo,

Heb jij de voeding ook aangesloten van je actieve houder, was dit eenvoudig?

Misschien een uitgebreider verslag maken hoe je het precies gedaan hebt.

Bedankt voor goede idee. Ga het ook eens bekijken.

Rex

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik was vanmorgen bij mijn Kia-dealer en heb ook even in een nieuwe Rio mogen zitten :). Deze had geen fotolijstje, maar op die plek een bakje waar je bv je telefoon in kan leggen.

Geplaatst

Ja , heb ik ook, weet nog niet wat ik met die kleine ruimte ga doen. Je kunt daar je inderdaad je telefoon inleggen, maar ik vind de tomtom oplossing ook heel geslaagd.

• 1 maand later...
Geplaatst

Nog niemand een ludieke foto in zijn Rio Superpack.

Nou ik heb er ook nog geen foto inzitten, wordt wel eens tijd.

Dat standaard ding wat er nu in zit is ook geen porem.

Geplaatst

Als ik 1 minpuntje aan de Rio kan bedenken is het wel dat fotolijstje.... :no:

Wel ideaal, de Iphone past er schuin in en zit dan goed klem :clap:

• Like 1
Geplaatst

Is dat fotolijstje zonder schade te verwijderen zodat je een opbergvakje over houdt?

Als iemand ervaring heeft hoor ik het graag! En dan is het fotolijstje vanzelfsprekend gratis af te halen

als reserve exemplaar voor liefhebbers :clap:

• Like 1
Geplaatst

Is dat fotolijstje zonder schade te verwijderen zodat je een opbergvakje over houdt?

Als iemand ervaring heeft hoor ik het graag! En dan is het fotolijstje vanzelfsprekend gratis af te halen

als reserve exemplaar voor liefhebbers :clap:

het zou moeten kunnen, bij de rio standard of plus pack zit een opbergvakje en bij de super pack een foto lijstje

Geplaatst

Het fotolijstje zit met mechanisme in het opbergvakje, tot zover duidelijk.

Maar hoe krijgen we dat er uit zonder schade?

Kent iemand een contact bij Kia die dat kan navragen?

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik vind de navigatiehouder een hele mooie oplossing. Netjes gedaan! Is de foto houder toevallig ook uitneembaar? Zodat je later je auto, met de aanschaf van een nieuwe foto houder weer in originele staat terug kunt brengen?

Tweede vraag, kun je de spanningskabel makkelijk achter de houder wegwerken en aansluiten op een 12 volt punt?

Geplaatst

Beste forum leden : na veel gehannes met mijn Tom Tom one ( de zuiger liet steeds los) ben ik tot de volgende oplossing gekomen.In de bovenzijde van het foto lijstje , in het gedeelte wat naar binnen valt bij het dichtklappen , heb ik 2 gaten van 6mm geboord. Hierin heb ik stekkerbusjes gelijmd.

De zuignap van de Tom Tom houder werkte toch niet goed en heb ik van het houder armpje losgesneden.

Het overgebleven steuntje heb ik m.b.v. een kort m4 boutje vast geschroefd aan een stukje aluminium hoekprofiel van 20x20x50mm.

Aan de andere zijde van het stukje hoekprofiel heb ik 2 stekkerpennen vastgemaakt.

Tom Tom nodig : lijstje openklappen en de houder met de pennen in de stekkerbusjes steken.

Tom Tom niet meer nodig. Houder naar boven uit de busje lostrekken en het lijstje weer in klappen.

Zie bijgevoegde foto's

post-5630-0-02432300-1328357733_thumb.jpgpost-5630-0-03534600-1328357734_thumb.jpgpost-5630-0-98284100-1328357734_thumb.jpgpost-5630-0-04784300-1328357736_thumb.jpg

• Like 2
Geplaatst

Beste forum leden : na veel gehannes met mijn Tom Tom one ( de zuiger liet steeds los) ben ik tot de volgende oplossing gekomen.In de bovenzijde van het foto lijstje , in het gedeelte wat naar binnen valt bij het dichtklappen , heb ik 2 gaten van 6mm geboord. Hierin heb ik stekkerbusjes gelijmd.

De zuignap van de Tom Tom houder werkte toch niet goed en heb ik van het houder armpje losgesneden.

Het overgebleven steuntje heb ik m.b.v. een kort m4 boutje vast geschroefd aan een stukje aluminium hoekprofiel van 20x20x50mm.

Aan de andere zijde van het stukje hoekprofiel heb ik 2 stekkerpennen vastgemaakt.

Tom Tom nodig : lijstje openklappen en de houder met de pennen in de stekkerbusjes steken.

Tom Tom niet meer nodig. Houder naar boven uit de busje lostrekken en het lijstje weer in klappen.

Zie bijgevoegde foto's

post-5630-0-02432300-1328357733_thumb.jppost-5630-0-03534600-1328357734_thumb.jppost-5630-0-98284100-1328357734_thumb.jppost-5630-0-04784300-1328357736_thumb.jp

kijk dit is nou nog eens een goeie oplossing

op deze manier heb je geen (zichtbare) schade aan je foto lijstje

maar wel een goeie en mooie plek voor de navigatie lekker stevig ook zo te zien

ga het zeker ook op deze manier doen als ik mijn rio krijg

Geplaatst

Ziet er inderdaad goed uit.

Misschien dat Brodit of een andere leverancier iets kan ontwikkelen?

Geplaatst

Ik ben de enige die er netjes een fotolijst van gemaakt heeft. #proud

Je krijgt echt veel leuke reacties!

Daarom is het ook erg goed gevonden van die 2 busjes er in gelijmt

Blijft je foto lijstje intakt maar heb je als je stomstom gebruikt een mooie plek

En geen gezeur meer dat hij van je raam afvalt

En geen ronde vlekken op je voor raam (dus geen mooie aanlijding voor inbrekers om ff te kijken waar jij die navigatie hebt verstopt)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...