Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

• Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Als je eens terug leest weet je het?

Ja dat zijn er maar 3, zijn toch wel meer mensen die ze al hebben? en dan merk en maten erbij..:P

Geplaatst

Ik heb ze er nu een weekje onder liggen en ze lijken lekkerder te rijden dan de standaard 225/60/17 inch hankook banden.

Of dit nu ligt aan een hogere kwaliteit banden of de smallere bandenmaat weet ik niet.....Continental Wintercontact ts830P in de maat 215/65/17 inch.

Geplaatst

@ferry82

Dat benne goeie valt hier op het forum en in de div tests te lezen.

Dat lekkere rijden zal aan beide liggen, iets betere banden (rubber) soort en iets smaller.

Welke velg heb je erbij genomen?

(heel voorzichtig ook van plan als ik het toch doe deze te nemen)

Trouwens iemand ervaring met de winterbanden van de Kia-dealer (zie Kiasite) voor pakweg 1000 euri, Yokohamabanden compleet met lichtmetalenvelg ??

GRTZ

Geplaatst

Ik rij nu een week of drie op Continental Winter Crosscontact 215x65x16 op 16 inch Dezent RE lichtmetalen velgen. Het ziet er ondanks de 16 inch zeer fraai uit en rijdt perfect. Deze banden komen als goed uit de verschillende testen, dus daar vertrouw ik dan ook op. Ik heb bewust voor deze maat gekozen omdat de afwijking minimaal is. De 65 hoogte compenseert de 16 inch zo goed als volledig, waardoor de afwijking ten opzichte van de originele 225x60x17 slechts 2,27% bedraagt (bandencalculator).

Kortom, ik ben zeer tevreden.

Herman

Geplaatst

Zomaar even de vraag, is het een nadeel om winterbanden om de huidige velg te nemen (afgezien van dat het sneller en makkelijker is om met complete sets te werken)

:oops: leek indeze.

Grtz

Geplaatst

Ik heb ze er nu een weekje onder liggen en ze lijken lekkerder te rijden dan de standaard 225/60/17 inch hankook banden.

Of dit nu ligt aan een hogere kwaliteit banden of de smallere bandenmaat weet ik niet.....Continental Wintercontact ts830P in de maat 215/65/17 inch.

Ja, die winterbanden rijdt ik ook op de Venga in de maat 205/55/16. Perfecte stille, zuinige banden die zeer goed presteren op ijs en sneeuw.

Afgelopen winter hebben ze hun vuurdoop gehad en ben er zeer tevreden over. De tests bewijzen dit ook. Zijn overigens wel een stuk duurder

dan de TS830 (zonder P).

Geplaatst

@herman1958

mooi velgje die Dezent RE (+- 450 euri ????)

Grtz

Voor velgen en banden € 1025,- incl. montage

Groet, Herman

Geplaatst

Dank, dank @ferry82 staat goed onder die witte,

en herman1958 ook goed , kortom goeie deals.

Grtz

Geplaatst

Ik rij nu een week of drie op Continental Winter Crosscontact 215x65x16 op 16 inch Dezent RE lichtmetalen velgen. Het ziet er ondanks de 16 inch zeer fraai uit en rijdt perfect. Deze banden komen als goed uit de verschillende testen, dus daar vertrouw ik dan ook op. Ik heb bewust voor deze maat gekozen omdat de afwijking minimaal is. De 65 hoogte compenseert de 16 inch zo goed als volledig, waardoor de afwijking ten opzichte van de originele 225x60x17 slechts 2,27% bedraagt (bandencalculator).

Herman

Hallo Herman,

Wij overwegen ook om deze velgen te gebruiken voor de winterbanden. Zou je ook een foto kunnen plaatsen van de Kia met de velgen?

Alvast bedankt.

Sportage22

Geplaatst

Zomaar even de vraag, is het een nadeel om winterbanden om de huidige velg te nemen (afgezien van dat het sneller en makkelijker is om met complete sets te werken)

:oops: leek indeze.

Grtz

@kialoog,

Ja dat heeft de navolgende nadelen. De banden moesten steeds van en op de velg worden

gemonteerd. Dit is niet (erg) goed voor de afdichting. (De staalkabel(s) in de wangen

van de band. Vervolgens is het nodig om ook steeds uit te balanceren, ook dat betaal

je telkens weer. Het is dus niet alleen sneller en makkelijker maar ook beter voor de

banden.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

@specialmade,

Oke, duidelijk ,mag deze leek op dit gebied u hartelijk dank zeggen voor de info.

Grtz.

Geplaatst

Hallo ; ik heb een setje wintervelgen zonder TPMS aangeschaft .Lampje van TPMS moet maar blijven branden tijdens de winter .

Yokohama's in 225/60/17 niet meer verkrijgbaar , dus een maatje groter 225/65/17 en deze geven t.o.v. de 18" met 235/55/18 een afwijking van 1,3 procent , en is dus toegelaten . ( afwijking tot 2% toegestaan )

Wintervelg is een goed te onderhouden ( geen gepolijste , want te pekelgevoelig - jammer want zie die ook liever hoor ) Enzo W 7x17" ET 40

Setje met montage , balanceren en anti- diefstalbouten kopleet voor 1150€ ; vond dit een faire deal .

Dus van zodra auto ingeschreven zal zijn - eerst een ritje met de originele 18"- ers ,en eens naar dochter (in Den Haag ) , en dan heb ik al een gevoel over hoe en wat i.v.m. stuurgedrag , en dan de winterset erop .

Nu nog hopen dat het weer nog eerst een paar weken goed blijft .

Dan zal ik tevens het verschil merken in weggedrag en ook in eventueel verbruik .

Greetz Rolly

post-4244-0-45021800-1321011398_thumb.jpg

Geplaatst

Herman

Bijgaand een foto van mijn auto met winterbanden op de 16'' Dezent RE velgen.

Herman

post-4065-0-33033300-1321019775_thumb.jpg

Geplaatst

Ikke heb het gehoort,maar zal het niet vertellen?

Wat heb je gehoord :P ?

Geplaatst

Ik heb wat gelezen.....maar dat neem ik toch maar voor de helft serieus!B)

Geplaatst

wit is de kleur van lieve ijsbeertjes, wit is de kleur van de trouwjurk van je geliefde, wit kan de kleur van je schoonmoeder zijn, wit is de kleur van je CV ketel, wit is de kleur van je toiletpot

eigenlijk wel heel erg stoer..

Niet verder vertellen ;)

Nee.. kzeg ook niks.. je weet ik ben een open boek.. ehh..oeiii ik bedoel "gesloten" :innocent:

Geplaatst

Vertel ik lekker niet? :PB):lol:

Dat vraagteken betekend dat je aan ons vraagt of je het niet verteld? :P

Geplaatst

Nee.. kzeg ook niks.. je weet ik ben een open boek.. ehh..oeiii ik bedoel "gesloten" :innocent:

Dat hoofdstuk hebben we al gehad he, sluit dat maar :P

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...