Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Inventarisatie Kaartversie  

67 leden hebben gestemd

1. 1. Welke kaartversie heb jij?

• Aanschaf in Januari t/m Augustus 2011 met versie 309E7A2
    • Aanschaf in Januari t/m Augustus 2011 met versie 310E7A2
    • Aanschaf in September t/m December 2011 met versie 309E7A2
    • Aanschaf in September t/m December 2011 met versie 310E7A2
    • Anders (geef reactie in dit topic)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

SP3 - 11 juni 2011 geleverd

Heeft de systeemupdategekregen op 17 sept.

Huidige versie:

Software version 5.1.3

BT version 2.6.8

Navigation Version 2011.05.25

Map databaseVersion 309E7A2

Firmware Version 1.4.1_SL

Eerste versie was:

Software version 5.0.1

BT version 1.5.0

Navigation Version 2010.08.21

Map databaseVersion 309E79D

Firmware Version 1.3.8_SL

Merk op dat de mapversie die van 2009 gebleven is, maar dat de 2 laatste tekens van de code gewijzigd zijn.

Geplaatst

Oeps daar had ik wat fout gelezen en snel gereageerd. Dit bericht mag worden geschrapt.

Geplaatst

SP3 - 11 juni 2011 geleverd

Heeft de systeemupdategekregen op 17 sept.

Huidige versie:

Software version 5.1.3

BT version 2.6.8

Navigation Version 2011.05.25

Map databaseVersion 309E7A2

Firmware Version 1.4.1_SL

Eerste versie was:

Software version 5.0.1

BT version 1.5.0

Navigation Version 2010.08.21

Map databaseVersion 309E79D

Firmware Version 1.3.8_SL

Merk op dat de mapversie die van 2009 gebleven is, maar dat de 2 laatste tekens van de code gewijzigd zijn.

De laatste 2 cijfers hangen samen met de navigatieversie maar zeggen niets over de kaart. Het geeft als het ware alleen aan dat de kaart compatible is met die navigatie versie. Daarom verandert dit mee met de update aangezien de navigatie versie ook is opgehoogd.

Geplaatst

Tussenstand:

Mensen met een oude kaart: 17

De meeste hiervan zijn voor september 2011 aangeschaft (m.u.v. Widowmaker en duske)

Mensen met een nieuwe kaart: 5

De meeste hiervan zijn uitgeleverd na september 2011 (m.u.v. tekkel (26/08/2011))

Dat Kia dus stelt dat mensen met een auto uit 2011 de laatste kaarten hebben klopt dus zeker niet.

Het zou netjes zijn als ze die uitspraak toch nakomen en klanten met een auto uit 2011 alsnog deze update geven.

Geplaatst

Wij zijn daar momenteel mee bezig. We bespreken dit rechtstreeks met KMNL, maar de eigenaar hoort dit

in eerste instantie te melden aan de dealer. De dealer zal dit wederom voorleggen aan KMNL. Dat is de

normale weg die altijd bewandeld moet worden voor alle garantieaanspraken.

Dus:

1. Meld je eigen dealer dat jouw Kia navi-systeem voorzien is van een oude kaartversie en dat er op korte

termijn een nieuwe kaartversie leverbaar wordt van Navteq. Dat Kia heeft aangegeven dat alle Kia's geleverd

in 2011 met een navi-systeem de beschikking hebben over de meest actuele kaartversie. Laat je niet wegsturen

door de dealer met het verhaal dat hij jou niet verder kan helpen. Verwijs desnoods naar de forumdiscussie.

2. De dealer moet dit melden bij KMNL, zodat zij kunnen inventariseren om hoeveel auto's het gaat.

We zullen daar wel uitkomen. Tot welke datum blijven wij dit inventariseren?

Geplaatst

Wij zijn daar momenteel mee bezig. We bespreken dit rechtstreeks met KMNL, maar de eigenaar hoort dit

in eerste instantie te melden aan de dealer. De dealer zal dit wederom voorleggen aan KMNL. Dat is de

Dus:

1. Meld je eigen dealer dat jouw Kia navi-systeem voorzien is van een oude kaartversie en dat er op korte

termijn een nieuwe kaartversie leverbaar wordt van Navteq. Dat Kia heeft aangegeven dat alle Kia's geleverd

in 2011 met een navi-systeem de beschikking hebben over de meest actuele kaartversie. Laat je niet wegsturen

door de dealer met het verhaal dat hij jou niet verder kan helpen. Verwijs desnoods naar de forumdiscussie.

2. De dealer moet dit melden bij KMNL, zodat zij kunnen inventariseren om hoeveel auto's het gaat.

Zeg het maar... een week?

Geplaatst

Oh, mag ik daar antwoord op geven!;)

Nog één week is prima, dan mag je toch verwachten dat iedereen een kans heeft gekregen om de poll in te vullen.

Andere suggesties? Ook welkom!

Geplaatst

Oh, mag ik daar antwoord op geven!;)

Nog één week is prima, dan mag je toch verwachten dat iedereen een kans heeft gekregen om de poll in te vullen.

Andere suggesties? Ook welkom!

Ok dan laten we hem tot volgende week woensdag open...

Ik heb het verhaal inmiddels ook gemeld bij mijn dealer.

Geplaatst

Wat heeft hij toegezegd richting KMNL?

Hier overigens het antwoord van KMNL van vanochtend.

Geplaatst

Wat heeft hij toegezegd richting KMNL?

Hier overigens het antwoord van KMNL van vanochtend.

Niets, ik heb hem gevraagd mijn verhaal bij KMNL neer te leggen...

Zijn chef werkplaats heeft nog weleens contact met de Sales Manager bij KMNL.

Overigens verwacht ik er weinig van... en baal er steeds meer van dat ik uiteindelijk voor Kia heb gekozen i.p.v. Hyundai.

Dit ligt zeker niet aan de dealer, want daar kan ik mee lezen en schrijven. Maar de houding van KMNL is gewoonweg arrogant te noemen.

Hun laatste antwoord voegt niets toe en lijkt rechtstreeks van dit forum overgenomen.

Geplaatst

Hun laatste antwoord voegt niets toe en lijkt rechtstreeks van dit forum overgenomen.

Klopt! Het antwoord van KMNL lijkt mij trouwens verwarring te zullen zaaien.

Enerzijds spreekt men van een betalende kaart-update, terwijl men in het lijntje eronder heeft over 'een' update die gratis zou zijn.

Het gaat dan natuurlijk over de systeem-update, en het is maar de vraag of alle eigenaars dit zullen begrijpen...?

Volgens mij snappen bepaalde mensen bij de hoofdzetel van KIA (Europa) het zelf niet.wink.gif

Geplaatst

Ga er maar vanuit dat wij (KCG) dit wel begrijpen en dit ook aan KMNL voorleggen/bespreken.

Dus laten we even geduld betrachten.;)

Let wel! De dealer heeft jou die auto verkocht en is ook eerst aan te spreken. Bij aankoop van

een televisie ga je ook eerst naar de (internet)winkel waar je het toestel hebt gekocht en spreek

je ook niet eerst de fabriek aan. De dealer hoort in eerste instantie het probleem op te lossen.

Eis gewoon vanaf 14 november a.s. dat jij een nieuwe kaartupdate krijgt!

Geplaatst

Volgens mij hoef je deze poll niet meer door te laten lopen.

Het is duidelijk dat Kia's van het 1e half jaar met 2009 kaarten rijden en Kia's van het 2e half jaar met die van Q3.

Als Kia (maar ook Hyundai, dat is 1 pot nat in dit geval, en ik begrijp Hellraver in deze dan ook niet) nou maar eens doet wat het moet doen, dus

2011 auto's die laatste kaart van Q3 2010 gratis installeren dan is het probleem opgelost, toch ?

Mocht Kia (en Hyundai) blijven volharden in een vorm van betaalversie voor 2011 auto's dan vrees ik een niet te onderschatten imago schade.

Het gaat nergens over, over hoeveel navi's in 2011 verkochte Ka's praten we eigenlijk ? 50? 100 ? 500? 1000?

Geplaatst

Kia Sportage 2.0 Aut.+ AWD geleverd: januari 2011

Software Version: 5.0.1.

BT Version: 1.5.0.

Navigatie Version: 2010.08.21

Map Database Version: 309E79D

Firmware version 1.3.8_SL

Bedankt voor het starten van de Poll.

Groet,

Machiel

Geplaatst

Het is duidelijk dat Kia's van het 1e half jaar met 2009 kaarten rijden en Kia's van het 2e half jaar met die van Q3.

Als Kia (maar ook Hyundai, dat is 1 pot nat in dit geval, en ik begrijp Hellraver in deze dan ook niet) nou maar eens doet wat het moet doen, dus

2011 auto's die laatste kaart van Q3 2010 gratis installeren dan is het probleem opgelost, toch ?

Mocht Kia (en Hyundai) blijven volharden in een vorm van betaalversie voor 2011 auto's dan vrees ik een niet te onderschatten imago schade.

Het gaat nergens over, over hoeveel navi's in 2011 verkochte Ka's praten we eigenlijk ? 50? 100 ? 500? 1000?

Vanaf de 9e maand noem ik niet echt het eerste half jaar ;)

Laten we stellen dat de auto's die geleverd zijn vanaf het 3e kwartaal de nieuwe kaarten zeker bevatten.

Overigens doelde ik niet op het merk Hyundai, want ik weet dat dit uit dezelfde fabriek komt.

Wat overigens niet wil zeggen dat ze hetzelfde beleid voeren...

Ik bedoelde meer dat toen ik de keuze had er in de Hyundai een up-to-date Pioneer systeem zat.

Mijn uitspraak was dus niet gebaseerd op het merk auto maar meer op het merk navigatiesysteem.

Geplaatst

Volgens mij zijn denken wij er redelijk hetzelfde over BW gezien mijn antwoord van een aantal dagen geleden. :D

Geplaatst

Dus:

Ik heb net een telefoontje van de dealer ontvangen:

Zij hebben het verhaal voorgelegd bij KMNL maar die geven geen krimp, ze zijn absoluut niet bereid om mee te werken/denken. De weg via de dealer lijkt dus ook te stranden :angry:

Geplaatst

Ik heb net een telefoontje van de dealer ontvangen: Zij hebben het verhaal voorgelegd bij KMNL maar die geven

geen krimp, ze zijn absoluut niet bereid om mee te werken/denken. De weg via de dealer lijkt dus ook te stranden :angry:

En wat doet de dealer dan om de klant tevreden te stellen? Hij heeft ook een stuk verantwoordelijkheid richting

de klant en mag zich niet verschuilen achter de importeur. Laten we vooral proberen kalm te blijven en het probleem

blijven inventariseren. De groepsgrootte bepaalt uiteindelijk de kracht van het geheel.

Geplaatst

De dealer levert slechts wat hem is aangeleverd, hij vind niet dat hij persoonlijk voor deze kosten hoeft op te draaien.

Stel dat er zo ineens 100 man komen en hij dus 100 x €119 moet betalen, dan kan ik me voorstellen dat hij hier niet aan wil beginnen.

Laten we het vergelijken met een TomTom en een Webwinkel, als je daar terugkomt met de mededeling dat je kaarten oud zijn zeggen ze ook dat je bij TomTom moet zijn.

KMNL incaseert de €119 en niet de dealer, daar zit het verschil in.

KMNL verkoopt namelijk de update ook via hun website, daarmee maken ze zichzelf leverancier en moeten we wel degelijk bij hun zijn.

Als we zo een groep hebben moeten we dit sowieso doen aangezien we moeilijk alle dealers kunnen gaan aanspreken.

Geplaatst

Hoi,

Ik ben het helemaal kwijt met al die versies.

Ik heb mijn proceed sinds sep2010 en de auto is van feb2010. Kaart updates bestaan volgens mij nog steeds niet.

Site under construction staat al een jaar zo.

Straat namen vind hij vaak niet door geheel nederland.Als je dan op de kaart kijkt in je navsysteem kent die de straat wel?????????????????????

Verder leg ik me maar erbij neer.

Software Version: 4.5.7.2Q1

BT Version: 1.5.0.

Navigatie Version: ?

Database Version: 109AER

Firmware version 1.2.9_ED

Geplaatst

Hoi,

Ik ben het helemaal kwijt met al die versies. Ik heb mijn proceed sinds sep2010 en de auto is van feb2010.

Kaart updates bestaan volgens mij nog steeds niet. Site under construction staat al een jaar zo.

Vanaf 14 november a.s. bestaat er wel degelijk een kaartupdate en kun je de site van Kia én Navteq daarover

raadplegen. Laat eerst even een gratis softwareupdate naar 5.1.3 draaien bij je dealer. Daarna is het mogelijk

om de kaartupdate aan te schaffen/installeren. De aanschaf verloopt via de dealer. D.m.v. een USB-stick met

eenmalig codegebruik zet je de nieuwste versie op je navisysteem. Je bent weer helemaal op de hoogte!

Geplaatst

Sorry Smart,

Volgens mij zijn ze nog niet wakker bij KIA en Navteq.

Navteq

Produkt niet gevonden

Het blijkt dat wij geen beschikbare produkten voor u kunnen vinden maar wij zouden u wel graag willen helpen.

MijnKIA.nl

?????????????????

Dealer weet van niks.

We wachten af.

Geplaatst

Gelijk maar even een mail gestuurd en er aandacht voor gevraagd. Het zal goedkomen!;)

Geplaatst

Staat inmiddels op de KIA site.

Niet helemaal.

Op mijnkia staat:

Informeer snel bij uw Kia-dealer of bestel de kaartupdate via onze webshop: http://www.navigatio...referral-kia/nl

dan klik je daarop en krijg je: The page you requested is currently not available.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...