suusie Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 hai, even een vraagje, onze auto mag eindelijk na maanden wachten voor de garantie naar de dealer. hij heeft redelijk wat roestplekjes die niet kunnen. nu zijn we een vervangende auto nodig omdat mijn man toch naar zijn werk moet. heb net even gebeld en het word een nieuwe venga allemaal heel mooi dus. maar, dit gaat ons dus wel geld kosten. waarom loopt dit niet over de garantie? heb een tijd geleden me suf gebeld omdat we toen 3 wk de tijd hadden en geen vervanging nodig waren. nu heb ik het eindelijk via de kia zelf voor elkaar gekregen dat de garage nu toch ineens tijd heeft en gaat het me nog geld kosten ook. vind dit eigenlijk niet zo fijn. mijn vraag dus of ik dit ook vergoed zou kunnen krijgen of dat iedereen dit heeft. als dit het geval is tjah dan is het niet anders maar zou mooi zijn als het wle zou kunnen natuurlijk. gr suus Quote
Smart Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Ik neem aan dat jouw vraag is of je bij garantieaanspraken gratis vervangend vervoer hoort te krijgen? Ik vind van wel. De dealer hoort hier gratis vervangend vervoer in te zetten. De benzinekosten zijn natuurlijk wel voor eigen rekening. Als het om woon-/werkverkeer gaat, volstaat misschien een kleine auto ook wel. Een nieuwe leenauto is niet persé noodzakelijk. Aan de andere kant: er worden tegenwoordig alleen nog maar nieuwe leenauto's ingezet als vervangend vervoer. Quote
smetjesmee Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Bij mijn dealer (België) is dit geen enkel probleem. Als er iets is wat onder garantie moet uitgevoerd worden krijg ik zonder dat zelf te moeten vragen een vervangwagen mee. 'k Heb nog niet het geluk gehad om met een nieuwe te mogen rijden, maar dat komt misschien nog wel . De brandstof die ik erdoor blaas moet natuurlijk zelf vergoed worden zoals Smart al aangaf... grtz, Kurt Quote
bigwade Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Aan de andere kant: er worden tegenwoordig alleen nog maar nieuwe leenauto's ingezet als vervangend vervoer. Nee hoor ik heb wel eens een inruilertje gehad. . Ik weet ook niet of vervangend vervoer in de garantievoorwaarden zitten igv roest. Het hangt een beetje van de dealer af... Quote
bigmac Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Een beetje goede dealer geeft je liefst het nieuwere of grotere model mee als leenwagen; hij denkt vooruit en hoopt dat je na terugkeer al een flink eind over de streep bent om een andere auto te kopen, of in elk geval voor je volgdende auto al een idee hebt. Ik heb wel 'ns een Daihatsu Cuore (grappig, maar iets te weinig ruimte) meegekregen, maar ook wel een SUV (niet mijn ding). Ik vind het zelf wel fijn om als leenauto een ander type dan je eigen eens te proberen. Quote
suusie Posted November 8, 2011 Author Posted November 8, 2011 zou het dan morgen toch nog eens vragen. heb vanmorgen alvast gebelt, en krijg een nieuwe venga mee. zou er wel 9 euro per dag voor moeten betalen. benzine is logisch zou in onze ook gewoon diesel moeten tanken. hoop dan dat het niet te lang duurt, voor de achterklep zijn ze al 3 dagen nodig. nu neem ik aan dat dit dan ook voor de deuren geldt. woon trouwens in Duitsland. Quote
Smart Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 ........woon trouwens in Duitsland. Oké, wat in Nederland misschien heel normaal is, hoeft dat natuurlijk in Duitsland niet te zijn. Leg het in ieder geval voor aan je dealer. Misschien is hij daar wel gevoelig voor. Quote
Leon Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Bij mijn dealer (België) is dit geen enkel probleem. Als er iets is wat onder garantie moet uitgevoerd worden krijg ik zonder dat zelf te moeten vragen een vervangwagen mee. 'k Heb nog niet het geluk gehad om met een nieuwe te mogen rijden, maar dat komt misschien nog wel . De brandstof die ik erdoor blaas moet natuurlijk zelf vergoed worden zoals Smart al aangaf... grtz, Kurt Bij mij hetzelfde verhaal, maar ik heb dan ook dezelfde dealer als jij Quote
Leon Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 En suusie, 9 euro per dag voor een leenwagen is heel weinig. Kost normaal meer dan 20 euro per dag. Neemt niet weg dat ik ook vind dat bij garantiezaken de leenauto gratis zou moeten zijn Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Negen hele euro's per dag? Doe mij het adres van die dealer. Dan ga ik alleen maar leenauto rijden. Quote
bigmac Posted November 9, 2011 Posted November 9, 2011 Ik heb de Kwikfit wel eens een leenfiets meegekregen; nu werkte ik er toen tegenover, dan kan dat wel Quote
Peterrrrr Posted December 11, 2011 Posted December 11, 2011 @Bigmac: Niet iedereen wil een grotere wagen natuurlijk dus de noodzaak om dit soort auto's in te zetten in de verhuur is niet zo groot. Wij hebben van alles wel wat, maar vooral de kleinere modellen. Quote
tester Posted January 17, 2012 Posted January 17, 2012 heb keurig vervangende auto gehad van de dealer bij een wat langere motor reparatie welke keurig onder garantie viel. Uiteraard de benzine vergoed. succes Quote
JSA Posted January 17, 2012 Posted January 17, 2012 @ tester Welk probleem had jij dan en welk type auto etc ? Quote
tester Posted January 17, 2012 Posted January 17, 2012 Ceed Crdi 1.6 met raar storend bijgeluid. Garage erg behulpzaam, was eens dat geluid niet acceptabel was. KIA Nederland vond bij geluid normal na veel heel discussie en expertise door vianen expert etc etc is de auto uiteindelijk naar tevredenheid gerepareerd. Alle kosten worden denk ik verrekend met Kia Vianen Quote
Smart Posted January 17, 2012 Posted January 17, 2012 Update! Kia Nederland zit tegenwoordig in Breukelen en niet meer in Vianen. Quote
Recommended Posts