Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Remko.me's Poetscollectie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Met lappen-wasstraten zoals die in Utrecht en Anac (http://anaccarwash.com/) is niet veel mis hoor.

Bodemreiniging ga je op straat toch niet zelf doen.

1 of 2 keer per jaar een grote hand-job is voor het de auto natuurlijk helemaal top, maar van het resultaat

kun je vaak maar 1-2 dagen genieten in dit klimaat.

Geplaatst

1 of 2 keer per jaar een grote hand-job is voor het de auto natuurlijk helemaal top, maar van het resultaat

kun je vaak maar 1-2 dagen genieten in dit klimaat.

Ik geniet er toch al 5 dagen van bigwade. (hij is de garage nog niet uit geweest en kom er min 6 keer per dag voorbij. :cool2: :cool2:

Geplaatst

Vandaag mijn nieuwe poetscollectie op de auto gesmeerd. Klein beetje Born to be mild shampoo met twee emmer systeem met een lamswollen wash mitt, vervolgens droog gemaakt met delirium orange drying towel (met juist 'spoeltechniek met water is je auto in 2 minuten droog). Toen was de auto al weer echt supermooi. Maar, we gingen natuurlijk waxen, natty's paste wax blue erop, lekker laten drogen en vervolgens uitpoetsen met een mooie peluche verde :wink:

Iemand nog tips om de ramen goed schoon te krijgen, van binnen- en buitenkant?

Resultaat:

ArqGVmzCIAE9gUS.jpg

Geplaatst

Ziet er goed uit deze zwarte Rio.

Voor de ruiten gebruik ik de Meguiar's glasscleaner. Persoonlijk vind ik deze het beste.

Het handigst is om de galsscleaner op een microvezeldoek te spuiten en deze rustig in gelijke lijnen over de raam te wrijven. Meestal doe ik de binnenkant heen en weer en de buitenkant op en neer. Dit geeft een zo streeploos mogelijk resultaat.

Je kan ook afwasmiddel gebruiken voor je ruiten. Dit is ook prima te doen.

Geplaatst

Inderdaad wat Alex zegt, de beste ruitencleaner die ik ken.

Wat soms ook wel is werk, is gewoon een pad pakken, inspuiten en daarna met een microvezeldoek afnemen.

Geplaatst

Is het niet een idee om een was/poetsdag te organiseren of is deze al eens geweest?

Ik word een beetje duizelig van al die produkten waar jullie mee gooien.

Ik weet niet welke ik moet kiezen voor mijn nieuwe zilvere Rio met super-pack

Ik ben nieuw en nog niet zo bekent met het wassen met twee emmers, ik heb inmiddels de hele topic gelezen en ben een beetje de kluts kwijt wat ik allemaal moet aanschaffen kwa, was/poetsmiddelen en gereedschappen (sponsen, droogdoeken,emmers,etc.

Dus ik dacht misschien een workshop wassen/poetsen.

Geplaatst

@Ceesie,

Daar zijn we druk mee bezig, het probleem is om een geschikte lokatie te vinden waar min 2 auto's ruim binnen kunnen staan 220v en water aanwezig is.

Verder moet er ruimte zijn voor ca 15 auto's buiten te kunnen parkeren. Dit alles moet ook nog redelijk centraal liggen in het land gezien er uit Belgë en ruim boven het midden van het land komen.

Dus mocht je een geschikte lokatie weten die een hele zaterdag vrij en beschikbaar is, stuur mij, alex of remko een persoonlijk bericht.

Geplaatst

Ik zal eens in de ronde kijken en als ik wat heb dan zal ik dit zeker melden.

Als iereen eens in de buurt rond kijkt misschien kunnen we nog voor de zomer vacantie een middag wassen.poetsen.

Ik zag dat er op 27 mei een bijeenkomst is voor het inbouwen van een nieuwe toeter of iets anders maar dan kan ik helaas niet.

Het is dan Formule 1 dag de race van Monaco en die kan ik niet missen.

Geplaatst

Inderdaad wat Alex zegt, de beste ruitencleaner die ik ken.

Wat soms ook wel is werk, is gewoon een pad pakken, inspuiten en daarna met een microvezeldoek afnemen.

Ik vind het persoonlijk een VRESELIJK middel....heb laatst met een pad op de ruiten gesmeerd en ook met een microvezel (van meg's) afgenomen. Overal bleven pluisjes hangen en de ruit werd superstroef...doe ik wat verkeerd?

Geplaatst

Ik vind het persoonlijk een VRESELIJK middel....heb laatst met een pad op de ruiten gesmeerd en ook met een microvezel (van meg's) afgenomen. Overal bleven pluisjes hangen en de ruit werd superstroef...doe ik wat verkeerd?

Goed nat maken de pad, daarna met een pluisvrije microvezeldoek 1 keer vegel.. niet steeds heen en weer willen gaan.

Droogt vanzelf streeploos op.

Was je aan het door proberen tot het droog was?

Geplaatst

@Remko en/of Alex VB,

Aangezien ik jullie zie als de vraagbaak voor alle poets perikelen hier mijn vraag.

Een kennis van mij heeft een Kia Ceed. Deze heeft hij niet nieuw gekocht. Bij het

kopen van de auto is hen niets opgevallen. Nu ruik je een vieze rooklucht in de auto

die er niet uit te krijgen is. De Ceed heeft stoffen bekleding en is al een keer gereinigd.

Heeft een van jullie een oplossing ???????

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Klopt wat Smart zegt, het enige wat werkt.

Je zou een 'pad' onder de stoel kunnen monteren die luchtje leer bijvoorbeeld afgeeft maar dat is maskeren van geur.

Geplaatst

@Smart,

Dank je wel. Zal dit doorgegeven. Denk wel dat ze dit gaan doen want er hangt inderdaad een penetrante rooklucht

in de auto. Prijs valt mij overigens behoorlijk mee.

Wist overigens niet dat jij ook in de poetsmania actief en kundig bent. :D

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Ik had vroeger geen krantenwijk, maar een veredeld poetsbedrijf op zaterdag.

Daar verdiende ik 5x zoveel mee.....per maand! B)

Geplaatst

@Smart,

Wist overigens niet dat jij ook in de poetsmania actief en kundig bent. :D

Grtz.

Specialmade

Daarnaast ook actief in de paupermeubelhandel.... :wink:

Multitalent !

• Like 1
Geplaatst

Ozon is idd de behandeling om vieze geuren te verwijderen. Het is alleen niet door iedereen te betalen.

Een andere truc is Febreze en een waterstofzuiger.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Een andere truc is Febreze en een waterstofzuiger.

En dan?

Febreze kan ik in komen. Maar de waterstofzuiger?

Geplaatst

@Alex,

Zoals Warmentuuter ook zegt, Febreze begrijp ik maar wat is de achterliggende

gedachte van de waterstofzuiger. Ik heb ook al gedacht om met een stoomapparaat

een poging te wagen maar weet niet of dat goed is.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Daarnaast ook actief in de paupermeubelhandel.... :wink:

Multitalent !

Paupermeubelhandel.....wat is dat nu weer Paparazzi?

Geplaatst

Paupermeubelhandel.....wat is dat nu weer Paparazzi?

Denk dat ik hier beter even buiten blijf hahahaha

Maar ben wel benieuwd naar het antwoord.........

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

aahhh, Smart wordt verdacht van het witte stoeltje en tafeltje achter te laten..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...