Smart Geplaatst 11 Mei, 2012 Geplaatst 11 Mei, 2012 aahhh, Smart wordt verdacht van het witte stoeltje en tafeltje achter te laten.. Ik ben meer een zwartwerker...... Quote
Ceesie15 Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Ik heb nog stalen velgen met doppen. Wat gebruiken jullie om die zwarte troep ervan af te halen. Eerst met de hoge druk en dan wassen? Of velgen schoonmaak spul (maar welke dan)? Mijn spons die ik heb gebruikt is helemaal zwart en vet (die kan ik nu weggooien). Quote
Kamaya Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Remko.me of iemand anders Kan jij een kleine advies geven wat te gebruiken aan materiaal voor mijn toekomstige witte Kia Rio met 17 inch velgen? Wil d'r wel bij vermelden dat ik op moment 4 keer per jaar de auto was. Ik heb een setje van turtle. Ben ook niet echt van plan om maandelijks te gaan wassen, maar wel frequenter. Op dit moment was ik de auto met autoshampoo met washandschoen. Vervolgens drogen met doek, daarna een waxlaag er over die ik er inwrijf met een pad. Heb al gekeken op carclean.nl, maar daar staan zoveel producten op, waar ik als leek een beetje van ga duizelen. Alvast bedankt. Gr. Kamaya. Quote
Presiozo Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Remko.me of iemand anders Kan jij een kleine advies geven wat te gebruiken aan materiaal voor mijn toekomstige witte Kia Rio met 17 inch velgen? Wil d'r wel bij vermelden dat ik op moment 4 keer per jaar de auto was. Ik heb een setje van turtle. Ben ook niet echt van plan om maandelijks te gaan wassen, maar wel frequenter. Op dit moment was ik de auto met autoshampoo met washandschoen. Vervolgens drogen met doek, daarna een waxlaag er over die ik er inwrijf met een pad. Heb al gekeken op carclean.nl, maar daar staan zoveel producten op, waar ik als leek een beetje van ga duizelen. Alvast bedankt. Gr. Kamaya. Geen idee wat je uit wilt gaan geven maar door middel van adviezen ben ik uitgekomen op : http://www.kiaclub.nl/topic/9850-startterspakket/ Misschien is die samenstelling ook wat voor jou ? Quote
Kamaya Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Geen idee wat je uit wilt gaan geven maar door middel van adviezen ben ik uitgekomen op : http://www.kiaclub.n...tartterspakket/ Misschien is die samenstelling ook wat voor jou ? Bedankt! Heb ik zeker wat aan. Wel redelijk uitgebreid, misschien zelfs te voor mij. Ik neem aan dat jij een zwarte Rio hebt. Ik krijg een witte zijn daar dan geen andere producten voor nodig? Quote
Presiozo Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Ik heb voor zover ik weet geen producten speciaal voor een zwarte, er wordt ook een golf GTI mee gepoetst die zilver is. Ik zou even wachten dan op een antw van iemand of in het andere topic even vragen of het kleurgebonden is en wat je eventueel nog kan schrappen aangezien je het te uitgebreid vindt. Quote
Ceesie15 Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Bedankt voor de tip en ik ga eens kijken bij het starterspakket Eens kijken of er voor een zilvere rio iets is. Quote
Ceesie15 Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Wat dacht je hiervan twee emmers met op de bodem een zeef en een borstel op steel. Kan ik ook de auto met een bortel wassen ipv een was handschoen? Wat vinden jullie? Quote
Ferry82 Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Hallo Ceesie15, Hier een soortgelijk pakket voor starters: http://www.carclean.nl/product/Monello/Waspakket_Shampoo_Sponge_Droogdoek_2_emmers_2_Scratch_Shields_MWB0105_102199 Echt een aanrader! Klein potje wax a 30ml, waxpad en micovezel doek en je bent klaar! Je autolak nooit met een borstel wassen maar altijd een washandschoen en deze zeer regelmatig uitspoelen met 2 emmer methode! Voor je stalen velgen zou ik een fles Dasty pakken en even inborstelen.(voor licht metalen velgen en de lak raad ik dit product niet aan!!) Groet, Ferry Quote
Ceesie15 Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Kijk das een mooi starters pakket met twee emmers Ik was al lijstje aan het maken bij carclean, maar ik ga toch nog even verder speuren bij carclean. Wat een spullen hebben ze daar zeg. Maar ik er vanavond wel uitkomen. Quote
Ceesie15 Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 En voor de vliegjes aan de voorkant. hebben jullie daar nog een voorstel in. Wat zal ik daar het beste voor gebruiken? En met wat zal ik diet erafhalen(ook met de washandschoen? Quote
Remko .me Geplaatst 18 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 18 Mei, 2012 Washandschoen kan, je hebt ook speciale doeken maar ben daar geen fan van. Even laten intrekken en daarna afnemen met doek/natte handschoen. Had het al ergens anders neergezet: http://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Bug_Squash_473ml_PB_BS16_100735 Een snelle, veilige en makkelijke manier om insectenresten, teer, wegdekvervuiling, strooizout en zand van je auto, vrachtwagen, motorfiets, vliegtuig, boot of camper te verwijderen. Meng het 3:1 voor een normale voorwas of sterker voor zwaar vervuilde stukken. Bug Squash is een product waar iedere autofanaat nooit te lang zonder zou mogen zitten. Quote
Ceesie15 Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Ik ga hem meteen bij mijnlijstje zetten Thanks Quote
Ceesie15 Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Poorboys World - Bug Squash - 946ml Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 500ml Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard Grit Guard - Grit Guard - Rood Grit Guard - Grit Guard - Blauw Nou, dit is mijn beginnerslijstje geworden met natuurlijk twee emmers ik heb al een washandschoen en een droogdoek van macguiars Ik denk dat dit wel een leuk begin is om mijn nieuwe zilvere rio Super pack te wassen. Quote
Ferry82 Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Zeker niet slecht maar bij het starterspakket krijg je meer voor minder geld...... Quote
Ceesie15 Geplaatst 18 Mei, 2012 Geplaatst 18 Mei, 2012 Nou dat je het zegt. Ik heb nog eens een berekening gemaakt met het starterspakket van Monello Dodo Juice en de Bug Squash en dan kom ik goedkoper uit en de shampoo van Monello gebruik ik dan voor mijn velgen. Goeie tip van je, Ferry Quote
Remko .me Geplaatst 18 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 18 Mei, 2012 shampoo van monello voor velgen? KOM OP! Die shampoo verdient meer dan alleen voor je velgen! Alleen Monello shampoo doen, prima shampoo (betere vind ik zelf!) en je doet er alles mee! Quote
Ceesie15 Geplaatst 19 Mei, 2012 Geplaatst 19 Mei, 2012 Oke dan doe ik het om en om de ene keer Monello en de andere keer Dodo dan doe ik extra lang met beide shampoo's Quote
Smart Geplaatst 19 Mei, 2012 Geplaatst 19 Mei, 2012 Vliegenspons Action.....€ 0,69 deze week, AANRADER! Quote
Micle Geplaatst 25 Mei, 2012 Geplaatst 25 Mei, 2012 @smart, ik heb de spons al even in huis.........eeeeuuuuuuuuuuhhh in de witte waas, maar nog niet gebruikt. Je kunt dus veilig zonder andere producten gebruiken? Neem aan dat je de spons eerst goed nat maakt met water voor je deze gebruikt? Quote
Smart Geplaatst 25 Mei, 2012 Geplaatst 25 Mei, 2012 Ja, natmaken en gewoon wrijven is absoluut geen probleem. Het textiel op de spons veroorzaakt geen krassen. Quote
Specialmade Geplaatst 26 Mei, 2012 Geplaatst 26 Mei, 2012 Zijn dat die witte sponsjes met een soort gaas textiel ? Deze heb ik (4x) gekocht voor € 0,37 p/st. Hoop dat ik de goede heb gekocht. Grtz. Specialmade Quote
bigwade Geplaatst 26 Mei, 2012 Geplaatst 26 Mei, 2012 Deze heb ik (4x) gekocht voor € 0,37 p/st. Hoop dat ik de goede heb gekocht. Zou in deze barre tijden ook een enorm financieel debacle zijn toch ? Sterkte ! Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 26 Mei, 2012 Geplaatst 26 Mei, 2012 Tja het is Crisistijd dus muggen haal je weg met een (oude) panty en een goed schuimend sopje van autoshampoo (krast niet) En de ruiten maak je schoon met een scheutje amonia in het water en daarna poets je ze op met een prop gemaakt van oude kranten. Nee en ik ben niet Klazien ut Zalk!! :-) Dit heb ik natuurlijk niet van mijzelf maar van een al jaren gepensioneerde automonteur. De kranten heb ik nog niet gebruikt maar de panty wel om de vliegen te verwijderen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.