john-52 Posted November 14, 2011 Posted November 14, 2011 hallo, wij hebben zaterdag een aantal nieuwe rio s gezien in superpack uitvoering met getinteramen achter weet iemand of dit nu standaard bij plus superpack uitvoering hoort onze rio 1.1 diesel plus en superpack en schuifdak kleur wit wordt ongepoetst afgeleverd,besteld op 19-09 is nu op zee en verwachte datum dealer is 10 december aflevering jan.2012 john Quote
JosK Posted November 15, 2011 Posted November 15, 2011 weet iemand of dit nu standaard bij plus superpack uitvoering hoort Dat is niet standaard! Dat was bij mijn Rio nogal een discussiepunt en ik verwacht dat Kia daar mogelijk nog gedoe mee zou kunnen krijgen. Je koopt namelijk op de comfortpack een pluspack - met getinte achterramen. Dan daar bovenop koop je een superpack en die wordt niet geleverd met dat privacy glass maar met zonwerend solarglass. Superpacks met privacy glass is dus achteraf door derde partij gedaan, je zou echte ruiten kunnen nemen via Kia (via een omweg, is geen optie uit de catalogus), maar da's onbetaalbaar. Bij mijn Rio is het achteraf gedaan. 3M folie door een expert geplakt, onzichtbaar goed, geen bubbels etc. Zie foto: Quote
Smart Posted November 15, 2011 Posted November 15, 2011 Mag ik vragen waar je dat hebt laten doen en wat de kosten waren van die 3M folie? Het ziet er namelijk keurig netjes uit. Quote
bigwade Posted November 15, 2011 Posted November 15, 2011 Buurt knapt er ook van op zeg, fraai hoor. Quote
riodriver Posted November 15, 2011 Posted November 15, 2011 mijn rio 1.2 sp electic blue op 2 sept verwacht ik elk ogenblik. Quote
Smart Posted November 15, 2011 Posted November 15, 2011 mijn rio 1.2 sp electic blue op 2 sept verwacht ik elk ogenblik. Ben je toch voor de nieuwe Rio gegaan? Ik dacht dat je hem veels te duur geprijsd vond! Nou, alvast gefeliciteerd. Nog even volhouden! Quote
john-52 Posted November 15, 2011 Author Posted November 15, 2011 Dat is niet standaard! Dat was bij mijn Rio nogal een discussiepunt en ik verwacht dat Kia daar mogelijk nog gedoe mee zou kunnen krijgen. Je koopt namelijk op de comfortpack een pluspack - met getinte achterramen. Dan daar bovenop koop je een superpack en die wordt niet geleverd met dat privacy glass maar met zonwerend solarglass. Superpacks met privacy glass is dus achteraf door derde partij gedaan, je zou echte ruiten kunnen nemen via Kia (via een omweg, is geen optie uit de catalogus), maar da's onbetaalbaar. Bij mijn Rio is het achteraf gedaan. 3M folie door een expert geplakt, onzichtbaar goed, geen bubbels etc. Zie foto: Quote
john-52 Posted November 15, 2011 Author Posted November 15, 2011 ik heb vandaag bij de dealer geinformeerd v w b privacy glass op de rio super pack en jawel een aanpassing super pack nu privacy glass in het pakket i.p.v. solar glass voor ons een leuke meevaller deze aanpassing 1 Quote
Remko .me Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Een aparte verandering, en begrijp ik ook niet helemaal. Solar glas is duurder glas dan privacy glas. (Heb ik me laten vertellen toen ik daar ook naar informeerde) Solar glas schijnt enorm goed te zijn voor als je kinderen hebt omdat het UV werend is en dus inhoudt dat je kinderen niet vuurrood worden. Ik moet eerlijk zeggen, dat je ook minder last van de zon hebt. Terugkomend op de soorten glas, ik ben eigenlijk blij dat ik geen privacy glas heb, ik vind het zonder mooier. (mening) Toch is het bij JosK enorm goed gedaan en staat het mooi. Anyway..... ik kan me niet echt voorstellen dat Kia de productie ineens veranderd heeft op de super pack met privacy glas, het zal dus of een andere versie zijn of Kia mag alle boekjes opnieuw printen en heeft het toch veranderd. Quote
Remko .me Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Wit is trouwens in trek! Mooie (kleur) wit he jongens. Is stiekem gewoon een "LIKE IT OR LEAVE" tegen Bigwade. Quote
christian-h Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Een aparte verandering inderdaad. Wij hebben onze dieseluitvoering in bestelling staan sinds eind september. Ik neem aan dat deze gewoon geleverd wordt met Solar glass aangezien ik dit ook gewoon mooier vind dan een uitvoering met privacy glass. Wij hebben over deze verandering ook niks gehoord van onze dealer. Zijn aan deze verandering nog prijsconsequenties verbonden? Quote
riodriver Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 kan mij niet herrinneren ,dat ik de rio te duur vond maar ok. m,n [oude] rio 2007 met bij 90D op de teller heeft mij goed overal gebracht met alleen maar onderhoudsbeurten. en ben er van overtuigd dat de nieuwe dat ook doet. Quote
john-52 Posted November 16, 2011 Author Posted November 16, 2011 Een aparte verandering, en begrijp ik ook niet helemaal. Solar glas is duurder glas dan privacy glas. (Heb ik me laten vertellen toen ik daar ook naar informeerde) Solar glas schijnt enorm goed te zijn voor als je kinderen hebt omdat het UV werend is en dus inhoudt dat je kinderen niet vuurrood worden. Ik moet eerlijk zeggen, dat je ook minder last van de zon hebt. Terugkomend op de soorten glas, ik ben eigenlijk blij dat ik geen privacy glas heb, ik vind het zonder mooier. (mening) Toch is het bij JosK enorm goed gedaan en staat het mooi. Anyway..... ik kan me niet echt voorstellen dat Kia de productie ineens veranderd heeft op de super pack met privacy glas, het zal dus of een andere versie zijn of Kia mag alle boekjes opnieuw printen en heeft het toch veranderd. Quote
john-52 Posted November 16, 2011 Author Posted November 16, 2011 ik heb nog een vraag aan jouw remko wij krijgen dezelfde kleur als jouw kun jij mij adviseren welke waxsoort het beste is . ik heb waxoil niet genomen scheelt 195,- ik heb iets gelezen over flon 4000 kost 165,- heb jij hier een mening over Quote
Remko .me Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Bizar, ik zou er niet blij mee zijn en denk dat de rel nu eerder andersom gaat plaatsvinden. Misschien kan KCG hierover de vraag stellen wat hierin het geval is en hoe zij dit gaan compenseren met mensen die het wel graag wilde (ik niet) en het nu niet hebben en andersom, mensen die het nu hebben en het niet wilde. Quote
bigmac Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Je betaalt dus eerst meer voor UV-glas in het superpack t.o.v. het comfort pack met getint glas, later blijkt dat het toch getint glas is (de goedkopere variant dus) en je bent nog blij ook . Je zou geld terug moeten krijgen of is het nieuwe getinte glas ook UV-werend glas. Quote
christian-h Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Tijd om maar eens contact op te gaan nemen met de dealer voordat hier in januari een Rio superpack met privacy glass voor de deur staat! Quote
JosK Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het liever niet willen en mensen die het juist wel graag willen (zoals ik). Vooral met een lichte kleur vind ik het mooi. In mijn geval heb ik voor wit gekozen vanwege de aanwezige zwarte accenten voor en achter. Privacy Glass hoort daarbij. Een goeie plakker rekent trouwens ongeveer 300-350 euro voor 3M folie. Quote
Smart Posted November 16, 2011 Posted November 16, 2011 @john-52: ik zie telkens wanneer jij op iemand antwoord (reply) dat je eerst in een bericht de reply zet en daarna in een apart bericht reageert op die reply. Waarom niet meteen in hetzelfde bericht met reply antwoorden? Mocht je vragen hierover hebben, laat het mij weten! Gr. Smart Quote
john-52 Posted November 16, 2011 Author Posted November 16, 2011 @john-52: ik zie telkens wanneer jij op iemand antwoord (reply) dat je eerst in een bericht de reply zet en daarna in een apart bericht reageert op die reply. Waarom niet meteen in hetzelfde bericht met reply antwoorden? Mocht je vragen hierover hebben, laat het mij weten! Gr. Smart sorry en bedankt voor de reactie smart ik hoop dat het zo goed is Quote
john-52 Posted November 17, 2011 Author Posted November 17, 2011 nee is ook uv werend. weet je dat zeker dat je nu beide opties hebt heb jij geinformeerd of kun je het zelf zien ben benieuwd Quote
christian-h Posted November 17, 2011 Posted November 17, 2011 Net contact gehad met de dealer en wist nog nergens niks van wat betreft de wijziging van het standaard zijn van privacy glass op de superpack uitvoering. Kan ik er hierdoor vanuit gaan dat dit geen 'officiële' wijziging betreft of weet iemand hier misschien al meer over? Quote
john-52 Posted November 17, 2011 Author Posted November 17, 2011 Net contact gehad met de dealer en wist nog nergens niks van wat betreft de wijziging van het standaard zijn van privacy glass op de superpack uitvoering. Kan ik er hierdoor vanuit gaan dat dit geen 'officiële' wijziging betreft of weet iemand hier misschien al meer over? ze staan echt bij de dealer hoor er is een schrijven over geweest naar de dealers toe . misschien moet jouw dealer bellen met kia hoe het nu zit ben benieuwd laat het ons weten wat de uitkomst is Quote
Recommended Posts