Jump to content

SMART GOES SEOUL

bigwade

Recommended Posts

pffffff stoffig deel van het forum trouwens....

Maar goed daar gaan we..

Dames, heren…

Op 7 september kreeg ik van de PR afdeling van KiaMNL een mail of ik ivm gegevens-update Kia Korea de

gegevens door kon geven van (proest.....) onze voorzitter(?) van de KiaClub.nl

Ik heb de beste man terug gemaild dat het forum geen voorzitter heeft maar dat hij in geval van calamiteiten contact

aan kon houden met de leden van de Kia Contact Groep

So Far So Good, Geen Nieuws Goed Nieuws..

Dit weekend kregen we wederom mail van dezelfde aardige PR man.

Dit maal met het vriendelijke verzoek of eind december 1 van ons zich wil vervoegen bij het HQ Kia Korea in Seoul.

Tja…na een uiterst langdurige, agressieve en bloedige mail wisseling goed overleg hebben we als KCG besloten Smart naar voren te schuiven

om ons forum te vertegenwoordigen bij onze grote vrienden in Korea.

Dit onder het motto, iemand moet het doen...

11 uur vliegen, diverse tijdzones door, vermoedelijk kat en hond moeten eten (lachend én buigend) etc..

Vanwege "voor wat hoort wat" verwachten KiaMNL en ook KiaMC ook nog eens een uitgebreid verslag van deze trip op dit forum, denk aan foto's, tekst en filmpjes en

jullie begrijpen dat een type als Smart DE gedroomde kandidaat is.

Ruim 5 dagen van huis, het ken net, dat dan weer wel………….

Er zijn 15 plekken voor even zoveel landen.

We hebben nog even geprobeerd een 2e plek te bemachtigen voor het Belgische deel van ons forum.

Jammer dat de Belgische Contact Groep nog geen contact heeft gehad met KiaMBE, HAHA!

Niet gelukt helaas..

Smart het is je gegund :-) en we kijken uit naar het complete verslag incl. voorbereidingen, trip, toffe trolley-dolly's, Korea an sich en veeeeel, veel meer..

Sebastiaan (KiaMNL-PR), ontzettend leuk initiatief !! Dank.

SEOULSMART.jpg

Leuk!

Dat is een once in a liftime kans. Korea zou bij mij nooit in mij opkomen als vakantiebestemming dus dit is een buitenkansje.

Enig idee wat de reden is? Wanneer het om een rituele slachting gaat van de forumvoorzitters dan ben ik blij dat ik niet 'hoef'.:D

Smart. Geniet van de trip, schiet mooie plaatjes (neem ook een klein compactje mee voor de plaatsen waar dat niet mag B) ) en laat hier een mooi reisverslag achter.

Dank jullie wel! Ja, ik voel mij zeer vereerd dat ik naar Zuid-Korea mag gaan. Het is echt een cadeau van jewelste!

Wat ik begrepen heb, is dat de stakeholders (belanghebbende) per land zijn uitgenodigd om te praten over bijv. communicatie,

merkbeleving, verbetering kwaliteitsnormen, enz., enz. Mogelijk ook eventuele verbeteringen in bepaalde processen (denk aan

duidelijke levertermijnen). We bezoeken het hoofdkantoor in Seoul en mogelijk 1 á 2 fabrieken daar in de buurt. Het definitieve

programma zal mij nog worden uitgereikt. Er is gelukkig ook nog wat tijd om cultuur op te snuiven. Met 1.86m zie ik in ieder

geval meer dan de meeste Koreanen......;)

Ik zal zeker verslag doen van mijn verblijf aldaar en zal dit opleuken met foto's (scoops!), mogelijk ook filmpjes. Ik zal proberen

een dagboekje bij te houden. Er zijn 15 stakeholders uit evenzovele landen uitgenodigd van de 170 landen waar Kia wereldwijd

auto's verkoopt. Blijkbaar is er behoefte aan en laten zij zien zeer serieus contact te willen krijgen met hun achterban. Ik zal NL

zo goed als mogelijk is onder de aandacht proberen te brengen/te houden. Zeg maar een onuitwisbare indruk......kijken hoe ze

reageren op de term 'hondenkontenbont'....!:lol:

Smart,

het zal moeilijk worden toch ervan te genieten. Ik hoop dat het je lukt!

Tja, reizen: veel foto's maken, elke dag notities bijhouden want het aantal indrukken zal giga zijn. Een normaal mens kan dat niet allemaal onthouden dus discipline vereist.

Ik ben al wat ouder en weet nog van een verslag in "Autovisie" destijds: de verslaggever verdwaalde in Japan want een verkeersbord lezen, tijdens het rijden: OEPS!

Heel persoonlijk: kun je ff vragen wanneer ik mijn Venga mag verwachten :rolleyes:

fagus

Thanks guys and dolls, ik ga genieten!:D

De toeterombouwdag zal ik daar zeker promoten. Filmpje gaat mee......hahaha!

Die Venga zal ik mee terugnemen....dan is hij meteen ingereden!;)

accordeon.gif

Korea Lied

En als we naar Korea gaan jenevertje, jenevertje

En als we naar Korea gaan jenevertje gaat mee

Oh, heerlijke dromen van Lukas Bols en zonen

Oh, heerlijke dromen van bier en brandewijn.

En we lusten wel een emmer vol, jenevertje, jenevertje

En we lusten wel een emmer vol, jenevertje gaat mee

Oh, heerlijke dromen van Lukas Bols en zonen

Oh, heerlijke dromen van bier en brandewijn.

Ik stel nu ineens toch voor dat we Alex afvaardigen.

Wel zo netjes.. :-)

Ik stel nu ineens toch voor dat we Alex afvaardigen.Wel zo netjes.. :-)

Het zal in Korea moeilijk worden te omschrijven wie bigwade is op het KiaClub forum. De geestesvader van de hondenkontenbont

zal vanaf dan zeker met argusogen bekeken worden.:lol:

Met stokjes eten is mij helaas nog niet goed afgegaan. Ik denk dat ik mijn eigen bestek meeneem.

Het mes op de 2e foto heb ik al en bestaat bij uitklappen uit twee gedeeltes.

@bigwade ik begreep Major Case donders goed (zie knipoog).

@Smart,

Het is je gegund hoor. Hopelijk kun jij ze daar nog wat leren. Zoals Bigfatpete al

aangaf de (broodnodige) toeterombouw. Maak heeeeeeeel veeeel mooie foto's en houd

een reisverslag bij zou ik zeggen, wij wachten hier wel in het koude Nederland :-)

Grtz.

Specialmade

Mmmm....stroopwafels, dropjes, pindakaas, hagelslag, oliebollenmix, boterbabbelaars, pepernoten,

marsepein, speculaas....., enz., enz. Ik zal eens kijken of ik een pakketje kan samenstellen. Het is

overigens wel de vraag of je levensmiddelen, niet bedervend, mag uit-/invoeren?

Het promoten van die toeterombouwdag zal niet zondermeer in goede aarde vallen, aangezien

er gesleuteld is aan een origineel Kia product.....hahaha! Ik zal het filmpje wel op een stick

meenemen. Hebben ze in ieder geval een indruk hoe het hier toegaat.

Ik hou jullie zekers op de hoogte! Deed ik feitelijk al gezien mijn postings....;)

Zonder dollen, ik zal jullie met enige regelmaat een update geven. In welke vorm moet ik nog even zien en bedenken.

Je zult toch ongetwijfeld een laptop/ notebook of dergelijke ter beschikking gesteld krijgen door of vrouw, werk of KMC?

Aangezien het tijdsverschil - 6 uur vroeger in Seoul - hebben we iets om naar uit te kijken als we opstaan of 's middags thuiskomen van een lang vermoeide werkdag terwijl wij weten dat jij lekker met 15 andere mensen van over de hele wereld op bezoek bent geweest op HET hoofdkantoor, enkele fabrieken, gereden hebt in de mooie Cadenza, Diverse Karaoke bars bezocht hebt etc..

Je zal het daar idd ERG zwaar hebben..;)

Nee, tijdsverschil is in de winter +8 uur (dus 8 uur later). Vluchttijd heen is 10,5 uur en terug 11,5 uur. Volgens mij heeft

het vliegtuig op de terugweg de wind mee en de zon in de knalpijpen.....

Ik neem een netbook mee en hoop ergens wifi vandaan te plukken. Ik las dat in de hotels daarvoor de hoofdprijs wordt

gevraagd, maar er zijn blijkbaar ook genoeg accesspoints.

Het weertype (gematigd klimaat) zal niet wezenlijk verschillen met Nederland. Temperaturen schommelen dan rond het

vriespunt. Het is natuurlijk gewoon afzien in Seoul....!B) Heb nog genoeg vragen voordat de reis überhaupt aanvangt.

Voor mij de eerste keer dat ik naar Azië vlieg, behalve dan toeristisch Turkije.

Wat moet ik op dit moment regelen?

1. Aanvraag paspoort. Ik heb al jaren een identiteitskaart binnen Europa (Turkije met visum). Dus er moet een paspoort komen,

zodat ik hiermee buiten Europa kan vliegen. Aanvraag paspoort duurt 5 werkdagen.

2. Vaccinaties. Bezoekje aan de GGD om nog even de nodige spuitjes te halen. Heb inentingen voor hepatitus A al in 2010

gehad, nu alleen nog voor buiktyfus...!

3. Bestek! Ik lees overal dat ik met stokjes moet eten :huh:, behalve de rijst want daarvoor is een speciale rijstlepel. Dit wordt

volgens mij een periode van afvallen!

4. Reisstekker! Wil natuurlijk alle foto-/filmapparatuur kunnen opladen.

5. Om niet buikborrelend en met grote plekken rond te lopen misschien nog Norit, Deet, enz. Een apothekerssetje zeg maar!

Wordt vervolgd!;)

Valt reuze mee daar Smart.

Er is een vrij beperkt gevaar voor ziekten in Zuid-Korea en de normen van de gezondheidszorg is relatief hoog. U kan steeds gevaren oplopen voor een aantal specifieke ziekten zoals vogelgriep, hondsdolheid, en Japanse encefalitis.

Dus als je begint te blaffen of te fluiten moet je je zorgen maken :D