Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allen,

Ik ben sinds kort ook bezitter van de Rio super pack en ben helemaal gek van het model. Echter de muziek is verdrietig. Wellicht is de vraag al elders gesteld hier op de site, maar weet iemand of je op de standaard radio van dit model een subwoofer kan aansluiten? Ik heb namelijk al de boxen vervangen en mis alleen nog een mooie bass :)

Geplaatst

Hallo allen,

Ik ben sinds kort ook bezitter van de Rio super pack en ben helemaal gek van het model. Echter de muziek is verdrietig. Wellicht is de vraag al elders gesteld hier op de site, maar weet iemand of je op de standaard radio van dit model een subwoofer kan aansluiten? Ik heb namelijk al de boxen vervangen en mis alleen nog een mooie bass :)

helaas die zal je tussen de speaker draden in solderen er zit geen aansluiting op de radio om een sub aan te sluiten zie foto

Foto-E6D4QSDB-D.jpg

Geplaatst

Wie een versteker tegen zijn achterbank wilt schroeven heb ik een beetje goed nieuws.

Het lukt zonder extra plank tussen te steken.

Enkel moet je het voorzichtig aanpakken en parkerschroeven van m6 gebruiken 2cm lang en in het begin om door te stof te geraken mag je een klein beetje druk uittoefenen en dan zachtjes verder erin draaien en als je voelt dat je aan het einde komt ermee stoppen. Vast = vast.

Beste doe je het wel met een handschroevendraaier.

De mijne hangt er nu al 2 dagen tegen ;).

Wel oppassen waar je hem vast schroeft want aan de zijkanten zijn ijzeren buizen in de achterzitjes.

Geplaatst

Wie een versteker tegen zijn achterbank wilt schroeven heb ik een beetje goed nieuws.

Het lukt zonder extra plank tussen te steken.

Enkel moet je het voorzichtig aanpakken en parkerschroeven van m6 gebruiken 2cm lang en in het begin om door te stof te geraken mag je een klein beetje druk uittoefenen en dan zachtjes verder erin draaien en als je voelt dat je aan het einde komt ermee stoppen. Vast = vast.

Beste doe je het wel met een handschroevendraaier.

De mijne hangt er nu al 2 dagen tegen ;).

Wel oppassen waar je hem vast schroeft want aan de zijkanten zijn ijzeren buizen in de achterzitjes.

Maar ondanks dat klinkt het nog heel triest eigenlijk.

Subwoofer en boxen in de hoedenplank geven alleen niet de oplossing :'(.

Geplaatst

Ik ben begonnen met de voorspeakers te vervangen maar toen ik de bekleding eraf haald zag ik dat de deur aan de binnenkant helemaal nat was en niet zo'n beetje ook.

Weet iemand of dit zo hoort.

Het lijkt mij niet goed voor mijn nieuwe JBL's.

Het zijn geen onderwater speakers :cool:

Geplaatst

Is er al iemand die een extra eindversterker heeft aangesloten op de standaard radio die in de Rio SuperPack zit?

Zo ja, hoe/waar heb je een line-output signaal ergens vandaan kunnen halen?

Geplaatst

zo als je hier een paar posts hier boven op mijn foto van de orginele radio ziet zit er geen line uitgang op dus die

moet je zelf even tussen de bedrading in zolderen

Geplaatst

Pff sommge mensen nemen echt geen moeite om even te lezen maar kwakken kwakeloos hun vraag neer

Geplaatst

Ik heb nieuwe speakers (jbl met de mid en tweeter) in de achterdeuren gemonteerd en aangesloten op de standaard HU (deze is zonder nav).

Maar het valt mij op dat het geluid wel erg zacht is ook al zet ik de fader op achter

Ik heb in dit topic gelezen dat er alleen maar het bas signaal naar de achterdeuren wordt gestuurd.

Klopt dit?

• Like 1
Geplaatst

Ik heb nieuwe speakers (jbl met de mid en tweeter) in de achterdeuren gemonteerd en aangesloten op de standaard HU (deze is zonder nav).

Maar het valt mij op dat het geluid wel erg zacht is ook al zet ik de fader op achter

Ik heb in dit topic gelezen dat er alleen maar het bas signaal naar de achterdeuren wordt gestuurd.

Klopt dit?

Het signaal naar de achterspeakers is idd anders dan naar de voorspeakers. Volgens mij zijn de achterspeakers voornamelijk bedoeld voor het surround effect. In ieder geval geen succes van Kia of Arkamys. Het klinkt voor geen meter. Laat de surround functie op je radio maar uit staan. Staat die aan klinkt het alleen maar beroerder.

Geplaatst

Ik deze ook uit staan.

Want het klinkt echt beroerd.

De volgende stap is dat ik een nieuwe HU erin ga zetten.

Ik heb in de voordeuren ook jbl gezet maar dan met de losse tweeter.

Wat een verschil zeg

ongelooflijk

Ik heb de fader ook maar op 10 procent naar achter gezet.(komt er nog iets van geluid uit)

Geplaatst

Ik was ook aan het denken aan een nieuwe HU. Ik heb die bij Xtra gehoord en klinkt best goed. Ik ben er alleen nog niet uit of ik het ook ga doen. Is toch best een bak geld. En dan nog een paar nieuwe speakers, ben je toch al gauw 500,- kwijt.

Ik denk dat ik wel de voorspeakers vervang en een subje onder de stoel plaats. Dan zou het al een stuk beter moeten zijn.

Geplaatst

Ik hoef ook geen super geluid met woofers en waffers en tweeters.

Het hoeft van mij ook niet zo hard dat je oren eraf wordt geblazen.

Want het blijft een auto met een acoustiek van lik me vestje.

Maar het mag wel een beetje beter dan wat er standaard erin zit.

Ik heb thuis al een goed installatie waar ik al veel geld heb in geïnvesteerd.

Dus als ik iets mooi wilt horen dan ga ik er wel even voor zitten met een lekkere whiskey in de hand.

Het blijft tenslotte een auto om van A naar B te rijden met plezier en een beetje mooi en goed geluid.

• Like 1
Geplaatst

Ik was ook aan het denken aan een nieuwe HU. Ik heb die bij Xtra gehoord en klinkt best goed. Ik ben er alleen nog niet uit of ik het ook ga doen. Is toch best een bak geld. En dan nog een paar nieuwe speakers, ben je toch al gauw 500,- kwijt.

Ik denk dat ik wel de voorspeakers vervang en een subje onder de stoel plaats. Dan zou het al een stuk beter moeten zijn.

jordan je zou de 16e eens bij dennis071 moeten komen luisteren die heeft zeg maar de zelfde radio als ikke maar dan met de standaard speakers en dat is al 1000 keer beter

Geplaatst

jordan je zou de 16e eens bij dennis071 moeten komen luisteren die heeft zeg maar de zelfde radio als ikke maar dan met de standaard speakers en dat is al 1000 keer beter

Zou misschien wel kunnen.

Waar is het de 16e?

Geplaatst

ik stuur je het adres ff in een PB

voor je het weet staat het hele forum bij theo voor de deur :wink: ;-)

hahahhahah wel gezellig broer hoe meer zielen hoe meer vreugd

maar net wat je zegt doe het maar even via een pb

Geplaatst

Hoewel ik dezelfde radio heb als xtra40, maar hij nog niet volledig netjes erin zit, heb ik al wel even de geluidskwaliteit kunnen beoordelen. Gelukkig stuurt deze radio wél een volledig signaal naar de achterspeakers en klinkt het geluid dus veel voller.

Let wel, ik heb een tijd geleden ook mijn speakers laten vervangen.

Geplaatst

Pff sommge mensen nemen echt geen moeite om even te lezen maar kwakken kwakeloos hun vraag neer

Sorry hoor maar mijn vraag is toch echt wel relevant volgens mij maar ik zal 'm iets specifieker maken aangezien je de context blijkbaar niet hebt begrepen:

Welke van de contactpunten van de connectors -die ik zie op de foto van de achterzijde van de radio- moet ik hebben om een line output signaal te krijgen? Of zit die er niet op?

( antwoord is inmiddels duidelijk! )

Heeft iemand hier een bedradingsschema van?

Zodat ik weet welke draden ik dan moet hebben als ik de speaker-uitgangen wil gebruiken en ik niet mijn deurpanelen hoef te demonteren om hier achter te komen...

Geplaatst

Hier nog even de bedrading van de speakers voor mensen die het willen weten!

Linker voordeur:

Wit +

Bruin -

Rechter voordeur:

Bruin +

Wit -

Linker achterdeur:

Rood +

Blauw -

Rechter achterdeur:

Groen +

Oranje -

Hierboven zijn de kleuren die je ziet in de deuren en ik denk dat je deze ook kan vinden bij de radio.

Op pagina 24 van deze topic. had j0ch3m1988 dit uitgevonden.

En ik had er ook voordeel van.

Bedankt j0ch3m1988.

Succes

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

ik heb een vraagje, mijn 2 din unit Witson heeft 2 draden key1 en key-2. en een canbus L en H. Op welke draad sluit ik nu mijn stuurwielbedaling nu aan?? Ik zie 2 draden op de stekker een + en een -

groet

Leo

Geplaatst

bedoel je dat de min-draad vanaf het stuur aan massa wordt gelegd? Op zich logisch als ik er over nadenk. met key 2 krijg je dan weer een plus-signaal en is het circuit weer gesloten.

Bedankt voor je snelle antwoord

Geplaatst

ik vind de standaard set voorlopig goed genoeg klinken. na al deze verhalen dacht ik echt shhiittt dat gaat geld kosten. dus dan kon het bijna alleen maar meevallen en dat deed het ( voor standaard geluid dan, als ik het vergelijk met het standaard mazda geluid ) maar sinds ik m'n versterkers enzo verkocht heb, interreseert geluid me toch veel minder merk ik!

wel wil ik die actieve pioneer subwoofer overwegen voor wat meer laag. nog iemand een mooie aanbieding gezien?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...