mnrtje_michel Geplaatst 5 Juni, 2014 Geplaatst 5 Juni, 2014 Ik ga deze composet bestellen denk ik, ziet er leuk uit voor dat geld en goeie specs. http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/122l-16-5-cm-speakers/9028d-renegade-rx6-2c/ Quote
kris88 Geplaatst 5 Juni, 2014 Geplaatst 5 Juni, 2014 Vergeet de houders en opvulringen niet bij te bestellen want die heb je zeker nodig. Quote
PatrickPR Geplaatst 6 Juni, 2014 Geplaatst 6 Juni, 2014 Ik heb even een vraag aan de heren Pimpmasters. Ik zie op jullie facebook dat jullie regelmatig de middenconsole verwijderen voor het trekken van kabels. Het gaat om het gedeelte rond de versnellingspook. Ik weet niet of dit al ooit op het forum is uitgelegd, maar zouden jullie stapsgewijs kunnen vertellen hoe ik dit deel eruit krijg? Inclusief het verwijderen van de versnellingspook-knop en hoes zelf. Moet de armsteun er ook vanaf? En ik zie dat jullie ergens boven de pedalen een doorvoer maken naar de motorruimte. Zouden jullie kunnen vertellen waar jullie deze doorvoer precies maken? 1 Quote
djendura Geplaatst 6 Juni, 2014 Geplaatst 6 Juni, 2014 Vergeet de houders en opvulringen niet bij te bestellen want die heb je zeker nodig. opvulringen?? Quote
PatrickPR Geplaatst 7 Juni, 2014 Geplaatst 7 Juni, 2014 opvulringen?? Ik denk dat hij deze adapters bedoeld. http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/217l-speaker-adapters/230l-opel/2990d-opel-astra-h-corsa-d-signum-vectra-c-acv-271230-07/ Quote
cees Geplaatst 8 Juni, 2014 Geplaatst 8 Juni, 2014 Ik denk dat hij deze adapters bedoeld. http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/217l-speaker-adapters/230l-opel/2990d-opel-astra-h-corsa-d-signum-vectra-c-acv-271230-07/ de Opel adapters passen ook goed op de bestaande schroef gaten Quote
kris88 Geplaatst 8 Juni, 2014 Geplaatst 8 Juni, 2014 Dat zijn houders. Dit zijn opvulringen. http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/217l-speaker-adapters/314l-speakerringen/7050d-signat-s60-7930-055-spacers-16-5cm/ Quote
blackie Geplaatst 14 Juni, 2014 Geplaatst 14 Juni, 2014 http://www.acr-helmond.nl/car-audio/audio-set/kia-rio-audio-upgrade-soundsystem-2.html ik laat het doen krijg 30% korting Quote
mnrtje_michel Geplaatst 15 Juni, 2014 Geplaatst 15 Juni, 2014 ik heb een versterker ingebouwd in de auto en in de kofferbak een subwoofer, ik heb de rca kabels op de rear uitgangen aangesloten en de versterker op LPF gezet, kan ik de rcs kabels beter op de speciale SUB output aansluiten van de Witson, of op de rear rca uitgangen laten? Quote
Murcielaygo Geplaatst 15 Juni, 2014 Geplaatst 15 Juni, 2014 Ongeacht watvoor radio je hebt: als er een Sub-uitgang is heeft die de voorkeur, omdat je dan op de radio zelf nog kunt bijregelen. Quote
mnrtje_michel Geplaatst 18 Juni, 2014 Geplaatst 18 Juni, 2014 Alleen kan ik hem dan niet meer gebrugd aansluiten want de sub output is maar 1 kanaal, heeft de Witson dan ook "speciale" subwoofer mogelijkheden? Quote
Gast Stief Geplaatst 18 Juni, 2014 Geplaatst 18 Juni, 2014 Als je versterker niet de optie heeft op te bruggen via een enkele kanaal kun je natuurlijk ook eem rca splitter tussen de sub uitgang op je radio en je versterker zetten. Quote
PatrickPR Geplaatst 19 Juni, 2014 Geplaatst 19 Juni, 2014 Alleen kan ik hem dan niet meer gebrugd aansluiten want de sub output is maar 1 kanaal, heeft de Witson dan ook "speciale" subwoofer mogelijkheden? Als een radio een sub-uitgang heeft, zit er in de meeste gevallen ook wel een menuutje in waar je het één en ander in kunt stellen, op zijn minst de gain en de crossover frequentie. Quote
xtra40 Geplaatst 19 Juni, 2014 Geplaatst 19 Juni, 2014 En als je toch bijde kabels wilt aansluiten kan je altijd nog zo een low/high filter tussen je speakerdraden in zolderen Quote
mnrtje_michel Geplaatst 20 Juni, 2014 Geplaatst 20 Juni, 2014 ik heb hem nu gewoon op 1 kanaal en de sub output. ff afgesteld en ik sta werkelijk verbaas van het geluid haha, niet normaal wat een bass Quote
blackie Geplaatst 20 Juni, 2014 Geplaatst 20 Juni, 2014 het valt mij op dat alle jonge gasten van herrie houden levensgevaarlijk ze horen de ambulance nog niet eens ik heb het over horen en niet zien het is geen concertzaal maar ja ieder zijn ding Quote
Specialmade Geplaatst 20 Juni, 2014 Geplaatst 20 Juni, 2014 het valt mij op dat alle jonge gasten van herrie houden levensgevaarlijk ze horen de ambulance nog niet eens ik heb het over horen en niet zien het is geen concertzaal maar ja ieder zijn ding Komt goed als straks het signaal van de ambulance over de RDS van de radio wordt uitgezonden. Komt het signaal ook lekker stevig "binnen" . Grtz. Specialmade 1 Quote
blackie Geplaatst 20 Juni, 2014 Geplaatst 20 Juni, 2014 op de standaard radio zit ook RDS maar heb er nog nooit een ambulance op gehoord??? of ligt het aan mij Quote
Gerben H Geplaatst 21 Juni, 2014 Geplaatst 21 Juni, 2014 Komt goed als straks het signaal van de ambulance over de RDS van de radio wordt uitgezonden. Komt het signaal ook lekker stevig "binnen" . Grtz. Specialmade Wel goede test voor de hoge tonen op de standaard radio zit ook RDS maar heb er nog nooit een ambulance op gehoord??? of ligt het aan mij Dat was natuurlijk bij wijze van spreken. En het gaat natuurlijk niet hoe hard ie kan. Gaat erom dat je een mooi helder geluid hebt. Thuis wil je toch ook mooi en goed geluid als je een film aan het kijken bent. En ja dat ie hard kan is erg leuk op een meeting... En laat ie dan ook nog is mooi helder klinken... dan weet je dat je een goede combi hebt en al je muziek heerlijk vol klinkt... 1 Quote
mnrtje_michel Geplaatst 21 Juni, 2014 Geplaatst 21 Juni, 2014 Precies. De leeftijd om muziek altijd kei en keihard aan te hebben ben ik wel gepasseerd, maar af en toe de muziek ff hard aan is wel lekker en buiten dat luister ik eigenlijk altijd radio en dan met name slap geouwehoer van bijvoorbeeld Edwin Evers waar ik smakelijk om kan lachen. Dus behoorlijk vooroordeel van die harde muziek. 1 Quote
blackie Geplaatst 21 Juni, 2014 Geplaatst 21 Juni, 2014 voor mooier en voller geluid zeg ik ja klopt maar sommige zetten hun concertzaal zo hard dat in een file van 50 km de achterste auto nog kan meeluisteren en dat hoeft voor mij dus echt niet en vooral geen Hardcore LOL Quote
PatrickPR Geplaatst 21 Juni, 2014 Geplaatst 21 Juni, 2014 Ieder zijn ding. Er worden zowel Sound Pressure Level als Sound Quality Level wedstrijden georganiseerd. Een gebalanceerd en goed afgesteld car audio systeem hoeft helemaal niet hard te gaan om goed te klinken. Daar gaat het bij SQL wedstrijden ook om. Maar er zijn ook voertuigen die zowat op een pantservoertuig lijken om maar zoveel mogelijk geluidsenergie te bewaren om een zo hoog mogelijke SPL waarde te krijgen. Hier in de buurt rijden er ook rond waar de kentekenplaat er zowat vanaf rammelt door het gedreun. Ik heb wel het idee dat het een paar jaar geleden echt hip was, inmiddels is het wat afgenomen. Het gehoor is echter 1 van de weinige dingen in het lichaam die niet te herstellen zijn, kapot is kapot, daarom hoeft het van mij ook niet meer zo hard (moet eerder goed klinken). 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 21 Juni, 2014 Geplaatst 21 Juni, 2014 Komt goed als straks het signaal van de ambulance over de RDS van de radio wordt uitgezonden. Was de test met die zogenaamde "flister" niet mislukt? Quote
Specialmade Geplaatst 21 Juni, 2014 Geplaatst 21 Juni, 2014 Was de test met die zogenaamde "flister" niet mislukt? Jawel, maar er wordt, achter de schermen, weer gewerkt aan een (betere) oplossing. De ergernis van ambulance personeel is erg groot omdat automobilisten, door het (harde) geluid van hu autoradio de ambulance niet aan horen komen. Grtz. Specialmade Quote
Murcielaygo Geplaatst 21 Juni, 2014 Geplaatst 21 Juni, 2014 Net even gekeken; de proef uit 2008 werd in 2010 mislukt verklaard. Nu zijn we vier jaar verder en er is nog niks geregeld, dus ik ben bang dat het niet op korte termijn gaat gebeuren. DAB zijn ze immers ook net aan het promoten, terwijl analoge radio praktisch op het eind van de lifecycle zit. Wat je zegt over het missen van de buitenwereld door muziek snap ik, maar zolang ik "grijskoppen" voorbij zie/hoor rijden met klassiek heel hard kun je niet generaliseren dat "de jeugd" hun muziek altijd hard heeft staan... 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.