Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@J-J, ben je tevreden over je speakers en zou je ze ons aanraden?

Misschien nog een handige tip voor mensen die een dubbeldin willen inbouwen... Mijn dealer zei dat een op maat gemaakte afdekplaat erg duur kon gaan worden, hij schatte het rond de € 300,-. Nu na enig speurwerk heb ik deze gevonden voor € 99,-

http://www.navaudio....9%252d2011.html

€79,- met dank aan Gerwin1.

http://item.mobileweb.ebay.de/viewitem?itemId=390396516807&index=0&nav=SEARCH&nid=62230528888

Geplaatst

Ik denk dat ik een leuke set heb samengesteld:

1x Pioneer AVH-3300BT dubbeldin HU

4x Pioneer TS-E1702i speakers

Erg benieuwd hoe dit gaat klinken!

Geplaatst

Zit er bij deze ook een optie om je usb en aux naar de bestaande aansluiting te doen? anders zit je met je usb sticks en kabels wel erg in het zicht.

Geplaatst

@J-J, ben je tevreden over je speakers en zou je ze ons aanraden?

Misschien nog een handige tip voor mensen die een dubbeldin willen inbouwen... Mijn dealer zei dat een op maat gemaakte afdekplaat erg duur kon gaan worden, hij schatte het rond de € 300,-. Nu na enig speurwerk heb ik deze gevonden voor € 99,-

http://www.navaudio....9%252d2011.html

Zeker voor het geld, die pioneers hebben een iets betere tweeter maar de JBL's weer wat meer bass.

Ik vond het verschil in geluid iig geen 80 waard.

Geplaatst

Weet iemand ook een bedrijfje / personen in de omgeving van Groningen die de luidsprekers kan vervangen? Eventueel met tweeters? Ik wil de standaard radio unit van Rio in eerste instantie nog behouden. Helaas heb ik zelf echt geen zin om dit zelf te gaan doen, veelte bang dat ik de boel sloop (en daar ben ik serieus goed in).

Geplaatst

Ik ben vanmorgen bij auto-revista(rijksweg, groningen) geweest. Ik wou niet langer wachten op Kia zelf. Ik heb nu de pioneer WS-TX110A subwoofer erin laten zetten, standaard boxen zitten er nog in. Echt een wereld van verschil en ik hoef echt oprecht geen ander set boxen erin. Heerlijk geluid. Dus ook met de standaard kia boxen.

Geplaatst

Ik ben vanmorgen bij auto-revista(rijksweg, groningen) geweest. Ik wou niet langer wachten op Kia zelf. Ik heb nu de pioneer WS-TX110A subwoofer erin laten zetten, standaard boxen zitten er nog in. Echt een wereld van verschil en ik hoef echt oprecht geen ander set boxen erin. Heerlijk geluid. Dus ook met de standaard kia boxen.

Dat klinkt al een stuk beter. Weet je toevallig ook hoe ze deze hebben aangesloten? Ik bedoel waar hebben ze de vertakking gemaakt? )aangezien de standaard HU geen aparte uitgang heeft)

Geplaatst

Ze hebben de achterspeakers gesplits vanuit de HU(volgens mij gewoon de sub-kabels op de achter speaker kabels gesoldeerd) Sub ligt nu onder de passagiersstoel en de afstandsbediening komt bij de versnellingspook weg en ligt netjes in het vakje onder de usb uitgang)

Geplaatst

€250 inbouw + Sub. Die pioneer kost normaal volgens mij €250, maar ze hadden deze in de aanbieding voor €180. inbouw was dus €70

Ik was trouwens echt verbaast over de hoge en midden tonen die uit de gewone speakers komen. Ik heb de bass van de HU op minimaal staan en de bass van de sub op bijna vol. Ik vind het echt een mooie combi. Ik heb even snel wat house, hip/hop en rock stukjes beluisterd. Nice hoor.

Tuurlijk zal je als je de 4 speakers gaat vervangen door JBL e.d. dan zal het nog mooier worden. Maar ik durf met zekerheid te zeggen dat 8 van de 10 van jullie genoegen kunnen nemen met deze set.

Geplaatst

Ze hebben de achterspeakers gesplits vanuit de HU(volgens mij gewoon de sub-kabels op de achter speaker kabels gesoldeerd) Sub ligt nu onder de passagiersstoel en de afstandsbediening komt bij de versnellingspook weg en ligt netjes in het vakje onder de usb uitgang)

Klinkt idd wel logisch en de prijs is ook niet verkeerd. Ik wil ook het liefste de standaard HU behouden en het geluid verbeteren zonder teveel aan te hoeven passen. Dus alleen een sub onder de stoel doet wonderen. Dan ga ik daar toch eens voor kijken (als er na de vakantie nog wat geld overblijft :P)

Geplaatst

goed om te horen Neluzzz. Ik wacht nog steeds op reactie van Kia maar ben ondertussen al bij een audioboer geweest en hun mogen het dan ook doen. Kia is me te langzaam.

Heb diverse offertes. uilopend van € 630 (Composet, versterker, en sub) tot € 430 (composet, sub)

Maar ik ga eerst op vakantie volgende week :)

Geplaatst

Wordt binnenkort dus een KIA audio meeting? ;)

Ik zou jouw HU wel willen zien en horen iig :)

Geplaatst

En voelen natuurlijk :-)

Geinig trouwens, mijn subje zit onder de passagiers stoel. Ik ben degene van ons 2 die bijna altijd rijdt(behalve als ik een bob nodig heb, haha) Maar mijn vrouw zegt tegen mij: ik hoor wel wat, maar is dit het geld nou waard? Ik draai hem ff open, hoor je hem nu wel en nog belangrijker voel je hem ook? :-) Toen moest ze wel even bekennen dat hij toch wel lekker trilde. Ik ging kapot, haha.. Dus als de relatie van jullie op een laag pitje staat, dan zou ik zeker dit subje adviseren, haha.. :wink:

• Like 1
Geplaatst

Ik heb de Pioneer AVH-2400BT en 4x de Pioneer TS-E1702i. Klinkt echt geweldig, gaat lekker hard, zuiver en heb 'm nog niet vervormd gekregen :P

Heb trouwens ook een subwoofer, een Kicker 12" 400 watt RMS en 800 max. Heb de highpass filter ingesteld op 50 Hz (dit betekend dat de deurspeakers frequenties onder de 50 Hz niet weergeven want die hoor je toch nauwelijks) en de lowpass filter staat op 125, wat het max is (dit betekend dat de sub frequenties tot 125 Hz weergeeft). Maar vanaf 125 Hz hoor je het geluid van de deurspeakers wel goed dus klinkt heel goed verder. En daarbij vervormen je deurspeakers ook veel minder snel! Als je het geld ervoor over hebt zou ik dit zeker aanraden om er ook een subje bij te nemen. Ik zou dan wel voor een gesloten kist gaan want die geven de lage bassen beter weer.

Geplaatst

Ik heb de Pioneer AVH-2400BT en 4x de Pioneer TS-E1702i. Klinkt echt geweldig, gaat lekker hard, zuiver en heb 'm nog niet vervormd gekregen :P

Heb trouwens ook een subwoofer, een Kicker 12" 400 watt RMS en 800 max. Heb de highpass filter ingesteld op 50 Hz (dit betekend dat de deurspeakers frequenties onder de 50 Hz niet weergeven want die hoor je toch nauwelijks) en de lowpass filter staat op 125, wat het max is (dit betekend dat de sub frequenties tot 125 Hz weergeeft). Maar vanaf 125 Hz hoor je het geluid van de deurspeakers wel goed dus klinkt heel goed verder. En daarbij vervormen je deurspeakers ook veel minder snel! Als je het geld ervoor over hebt zou ik dit zeker aanraden om er ook een subje bij te nemen. Ik zou dan wel voor een gesloten kist gaan want die geven de lage bassen beter weer.

Fotos?

Geplaatst

Fotos?

Foto's van wat? Van de speakers staan ergens in dit forum als je dat bedoeld. :)

Foto's van de instellingen zou ik vanavond wel even maken voor mensen die ook een dubbeldin pioneer radio hebben.

Geplaatst

Ik zag inderdaad jouw foto's en dat heeft me bewogen deze ook aan te schaffen. Van Pioneer weet je dat het goed spul is. Ik heb nu nog geen sub, wellicht laat ik die later inbouwen maar eerst maar eens kijken hoe dit klinkt. Voorlopig is het nog even wachten op de Rio,... hij schijnt al in Rotterdam te staan,.. nu nog afwachten wanneer hij bij mijn dealer staat.

Geplaatst

Knoop doorgehakt!

Twee setjes van de JBL GTO-638 besteld :)

Volgende week waarschijnlijk inbouw. laat het bij een audiobedrijf doen. Professionele demping (deuren 5mm, ringen 4mm) + pasringen + inbouwkosten bedraagt 280 euro.

Geplaatst

Foto's van wat? Van de speakers staan ergens in dit forum als je dat bedoeld. :)

Foto's van de instellingen zou ik vanavond wel even maken voor mensen die ook een dubbeldin pioneer radio hebben.

je sub en hoe de HU erin zit ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...