RdeRio Geplaatst 8 Juni, 2012 Geplaatst 8 Juni, 2012 Heb zojuist deze actieve subwoofer aangekocht op E-bay: http://bit.ly/LBe1xf Inbouw gaat mij 60 euro kosten. Dus toch weer 100 euro minder dan alles bij de dealer aankopen en laten monteren. Ben benieuwd! Quote
MiNi0101 Geplaatst 8 Juni, 2012 Geplaatst 8 Juni, 2012 Heb zojuist deze actieve subwoofer aangekocht op E-bay: http://bit.ly/LBe1xf Inbouw gaat mij 60 euro kosten. Dus toch weer 100 euro minder dan alles bij de dealer aankopen en laten monteren. Ben benieuwd! kan je die rechtstreeks op de standaard radio aansluiten? Quote
RdeRio Geplaatst 8 Juni, 2012 Geplaatst 8 Juni, 2012 kan je die rechtstreeks op de standaard radio aansluiten? Yep! Quote
blackviper Geplaatst 8 Juni, 2012 Geplaatst 8 Juni, 2012 Yep! Je zal deze op je speaker signaal moeten aansluiten. Er zit namelijk geen SUB out op de standaard HU een RCA kabel zal dus niet gaan. Quote
MiNi0101 Geplaatst 8 Juni, 2012 Geplaatst 8 Juni, 2012 Yep! had je de rest van de speakers ook al vervangen? Quote
RdeRio Geplaatst 8 Juni, 2012 Geplaatst 8 Juni, 2012 Je zal deze op je speaker signaal moeten aansluiten. Er zit namelijk geen SUB out op de standaard HU een RCA kabel zal dus niet gaan. Ik geloof je gelijk! Begrijp uit jouw woorden dat dit niet optimaal is? Het gaat mij er om om het bestaande geluid sterk te verbeteren. Vorige week reeds JBL speakers ingebouwd. Icm deze actieve subwoofer ben ik tevreden. Quote
blackviper Geplaatst 8 Juni, 2012 Geplaatst 8 Juni, 2012 Via een RCA is het wat zuiverder, harder en mooie heb ik gemerkt. Heb met mijn HU eerst over de speakers gehad en daarna via de sub out. Voordeel van subout is geen afstandbediening nodig alles is te regelen op je HU. Maar het voegt wel degelijk wat extra's toe. Eerste upgrade met de standaard HU was alleen een sub over de achter speaker. Daarna de HU vervangen sub nog steeds over de achter speakers Daarna front speakers vervangen en tweeters geplaatst en hierbij is de sub op de sub out geplaats Daarna achter speakers vervangen voor 3-way systeem. Quote
Neluzzz Geplaatst 8 Juni, 2012 Geplaatst 8 Juni, 2012 Die sub die ik er in heb, staat nu ook op de standaard accessoireslijst van Kia. 60€ duurder dan ik er voor uit gegeven heb. En ze hebben ook wat meer stylingshit erop staan(maar dat heeft niks met de audio te maken ) Quote
J-J Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 Ik vind dit wel een leuke HU. 7 inch scherm, voor 400 euro. Erg goede reviews over de geluidskwaliteit en dan heb je nog de keuze om navi erop te doen. Quote
Presiozo Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 Ik vind dit wel een leuke HU. 7 inch scherm, voor 400 euro. Erg goede reviews over de geluidskwaliteit en dan heb je nog de keuze om navi erop te doen. lijkt me ook wel leuk zoiets maar wel heel diefstalgevoelig. Je wilt niet weten wat er gebeurd zodra je een goede HU aansluit op je boxen... tenmimnste bij mijn vriendin was dat het geval, dat was echt ongelofelijk. eerst de speakers net als jij nu hebt en toen later de HU vervangen.. was echt bizar dat verschil. Quote
J-J Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 Ja dat geloof ik best, je kan er zelfs 5.1 op afspelen maar dan ben ik benieuwd waar je de center gaat plaatsen hehe. Diefstal is altijd een issue, maarja steeds meer auto's zie je met een groot scherm dus het begint al wat normaal te worden. Nu heb ik eigenlijk 2 keuzes op mijn audio te upgraden: HU vervangen + speakers vervangen Standaard HU + versterker + speakers vervangen De speakers heb ik al vervangen en als ik een versterker koop + inbouw ben ik rond de 300 euro kwijt, dan heb ik denk ik toch liever een mooie Pioneer HU voor 400 euro met optie tot navigatie in de toekomst. Quote
RioTom Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 Maar je bent er dan nog niet. Dan komt het inbouwpaneel er nog bij, je wilt ook de stuurbediening en ipod bediening houden, dus die kabelsets zijn ook al weer prijzig (volgens mij 90 euro). Ik denk er zelf ook wel eens aan , maar kosten zijn mij op dit moment iets te hoog. Wat ik trouwens niet zo mooi vind, is dat het paneel een andere kleur heeft (is iets bruiner) Quote
J-J Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 Maar je bent er dan nog niet. Dan komt het inbouwpaneel er nog bij, je wilt ook de stuurbediening en ipod bediening houden, dus die kabelsets zijn ook al weer prijzig (volgens mij 90 euro). Ik denk er zelf ook wel eens aan , maar kosten zijn mij op dit moment iets te hoog. Wat ik trouwens niet zo mooi vind, is dat het paneel een andere kleur heeft (is iets bruiner) Klopt inderdaad, dus er komt dan toch nog 200 euro bij voor paneel en de kabelset. Als het paneel een andere kleur is, dan kan je dat toch eventueel in een andere kleur spuiten, het zal wel even zoeken zijn naar de juiste kleur maar volgens mij is dat best te doen. Quote
RioTom Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 Eerst maar de boxen inbouwen volgende week Denk dat het dan al stukken beter wordt. Quote
blackviper Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 Knoop doorgehakt! Twee setjes van de JBL GTO-638 besteld Volgende week waarschijnlijk inbouw. laat het bij een audiobedrijf doen. Professionele demping (deuren 5mm, ringen 4mm) + pasringen + inbouwkosten bedraagt 280 euro. Ga je ook een HU in laten bouwen trouwens? Want anders is het zonde geld voor die 280. Quote
J-J Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 Het is jammer daat de HU de achterste 2 speakers een veel kleinere range aan tonen doorgeeft en daarom wil ik eigenlijk toch wat meer veranderen. De draden laten verleggen in serie op de voorste 2 speaker uitgangen lijkt mij de goedkoopste oplossing. Quote
j0ch3m1988 Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 Ja dat geloof ik best, je kan er zelfs 5.1 op afspelen maar dan ben ik benieuwd waar je de center gaat plaatsen hehe. Diefstal is altijd een issue, maarja steeds meer auto's zie je met een groot scherm dus het begint al wat normaal te worden. Nu heb ik eigenlijk 2 keuzes op mijn audio te upgraden: HU vervangen + speakers vervangen Standaard HU + versterker + speakers vervangen De speakers heb ik al vervangen en als ik een versterker koop + inbouw ben ik rond de 300 euro kwijt, dan heb ik denk ik toch liever een mooie Pioneer HU voor 400 euro met optie tot navigatie in de toekomst. Ik zou zeeeker voor nieuwe hu en speakers gaan! Standaard hu is niet echt goed dus das zonde van de nieuwe speakers. En een losse verster op de standaard hu zit dan zoiezo op de speaker uitgangen van de hu en dat is echt 3x niks, zonde van je geld! Quote
snipensnap Geplaatst 11 Juni, 2012 Geplaatst 11 Juni, 2012 @ J-J zelf heb ik nu ook de JBL GTO-638 gekocht. In deze set zitten ook ringen. Kan je deze gebruiken? Of zijn deze te ondiep? zodat de speaker tegen het raam aankomt.... GRT snipensnap Quote
J-J Geplaatst 11 Juni, 2012 Geplaatst 11 Juni, 2012 @ J-J zelf heb ik nu ook de JBL GTO-638 gekocht. In deze set zitten ook ringen. Kan je deze gebruiken? Of zijn deze te ondiep? zodat de speaker tegen het raam aankomt.... GRT snipensnap Ik heb die van Pim Tensen gebruikt, die zijn inderdaad veel dikker waardoor je speakers minder diep in de deur vallen. Met de bijgeleverde van JBL kan het zijn dat je raam er tegenaan komt, maar zeker weten doe ik dat niet. Quote
blackviper Geplaatst 12 Juni, 2012 Geplaatst 12 Juni, 2012 Die van JBL zal je moeten aanpassen volgens mij omdat de gaten waarmee de ring met bouten aan de deur zit op een andere plaats zitten. Maar weet het niet zeker. Ik heb die pasringen gebruikt. Quote
Guusje Geplaatst 15 Juni, 2012 Geplaatst 15 Juni, 2012 Hallo, Ik heb een vraagje, wellicht is het al ter sprake gekomen. Maar ik heb van mijn kia dealer vernomen dat er een Subwoofer komt/is voor onder de stoel. Heeft iemand hier al ervaring mee. Hij had het over ongeveer €300 incl. inbouw wat ik niet echt al te gek vind. Alvast bedankt voor de reacties. Quote
rms90 Geplaatst 15 Juni, 2012 Geplaatst 15 Juni, 2012 Hallo, Ik heb een vraagje, wellicht is het al ter sprake gekomen. Maar ik heb van mijn kia dealer vernomen dat er een Subwoofer komt/is voor onder de stoel. Heeft iemand hier al ervaring mee. Hij had het over ongeveer €300 incl. inbouw wat ik niet echt al te gek vind. Alvast bedankt voor de reacties. Betreft dezelfde subwoofer welke sinds kort bij de Picanto wordt aangeboden:http://www.kia.nl/Mo...cessories-2011/ http://www.kia.nl/Mo...cessories-2011/ Maar de kia is hier niet goedkoop mee, kan bij andere ''audio zaken'' al gauw voor 100eur goedkoper incl inbouw! De subwoofer los kost bij redcoon 149euro, kia vraagt dus 160eur voor de inbouw!! vind ik wel erg veel voor nog geen uur werk..!!! Quote
Guusje Geplaatst 16 Juni, 2012 Geplaatst 16 Juni, 2012 Bedankt voor je reactie, ga ik gelijk ff bij redcoon kijken. Quote
Presiozo Geplaatst 16 Juni, 2012 Geplaatst 16 Juni, 2012 gewoon ff langs een audioboer gaan. die kunnen het wss goedkoper... wie weet hebben ze wel zo'n sub in de aanbieding ofzo... you never know. Dit soort dingen zijn bij de kia zelf (bijna)altijd duurder. Quote
RB- Geplaatst 17 Juni, 2012 Geplaatst 17 Juni, 2012 ik heb nu aardig wat pagina's doorgelezen maar zie nog nergens fotos van enkel of dubbel din radio's of subwoofers voorbij komen? Als mijn deal met de dealer doorgaat zal het eerste wat ik er uit pleur de orginele radio en speakers zijn! wat een meuk zeg.. heb nog een kist met 2 kickers solo barck staan wat goed is voor 126 db.. En de hu wordt een pioneer enkel din dvd speler. De speakers ga ik nog eens voor op pad.. versterkers jbl en een rockford voor de woofer... Ben benieuwd naar jullie foto's Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.