xtra40 Geplaatst 4 April, 2012 Geplaatst 4 April, 2012 Hoe ga je dat doen met je bochtverlichting enz ? volgens mij kan je deze lampen ook niet zo 1,2,3 ff aansluiten net als bij de lampen die we nu hebben. Nee als je xenon inbouwd dan is dat alleen voor je gewone licht en niet voor de rest Daarom ben ik alles voor xenon look aan het wisselen snel en simpel Maar als het je alleen om het licht is te doen en de rest niet gebruikt dan is xenon Wel het beste laag stroom gebruik en een lange levens duur Quote
Autoverlichting Reeuwijk Geplaatst 4 April, 2012 Geplaatst 4 April, 2012 Het klopt dat als je xenon lampen hebt ingebouwd, dat je deze later kunt vervangen door lampen met een andere kleurtemperatuur. Je kunt de nieuwe lampen dan gewoon aansluiten op de ballasten van de oude lampen en dit zal gewoon werken. Er rijden veel mensen rond met xenon in het dimlicht, grootlicht en mistlicht. Bij elke lamp kun je dit gewoon op de bestaande stekker aansluiten. De truc is alleen, om overal de ballasten netjes weg te werken. Quote
J-J Geplaatst 4 April, 2012 Geplaatst 4 April, 2012 Hoe ga je dat doen met je bochtverlichting enz ? volgens mij kan je deze lampen ook niet zo 1,2,3 ff aansluiten net als bij de lampen die we nu hebben. Ik ga alleen het DIM licht vervangen, xenon is sowiezo al vele malen feller dan de gewone lampen waardoor bochtverlichting zo goed als overbodig wordt lijkt mij. De bocht verlighting zal dan denk ik wel 8500k GP Thunder moeten worden Maar mooi dat je achteraf de kleur temperatuur kan aanpassen en dat je niet een hele nieuwe set moet kopen. Quote
Derrek Geplaatst 4 April, 2012 Geplaatst 4 April, 2012 Xenon in grootlicht en bochtverlichting van de Rio kan wel, maar xenon heeft als nadeel dat het moet opstarten en het duurt een paar seconden totdat de lichtopbrengst maximaal is. Daarom is het minder geschikt voor (afzonderlijk) grootlicht en bochtverlichting omdat je met grootlicht ook wel eens wilt seinen en de bochtverlichting gaat ook maar even aan en dan weer uit. Gecombineerd dim- en grootlicht (H4) gaat wel omdat dan dezelfde xenonlamp gebruikt wordt voor dim en grootlicht. Alleen een kapje wordt met een elektromagneet verschoven waardoor bij grootlicht ook via de onderkant van de reflector licht uitgestraals wordt. Ik gebruik zelf LED lampen voor bochtverlichting en voor de mistlampen en ga die nu ook voor grootlicht proberen. Dit alles in combinatie met Pilot Pro Xenonlampen in het dimlicht. LED-lampen gaan heel lang mee en hebben (vanzelfsprekend) dezelfde lichttemperatuur als de LED-lampen van de dagrijverlichting. Quote
Presiozo Geplaatst 4 April, 2012 Geplaatst 4 April, 2012 Ik ga alleen het DIM licht vervangen, xenon is sowiezo al vele malen feller dan de gewone lampen waardoor bochtverlichting zo goed als overbodig wordt lijkt mij. De bocht verlighting zal dan denk ik wel 8500k GP Thunder moeten worden Maar mooi dat je achteraf de kleur temperatuur kan aanpassen en dat je niet een hele nieuwe set moet kopen. Zet het er maar in dan voor de 27ste:) kan ik mooi kijken hoe het eruit ziet. Quote
Sluuz Geplaatst 5 April, 2012 Geplaatst 5 April, 2012 Ook het setje besteld via Autoverlichting Reeuwijk. Zojuist op mijn werk bezorgd in een monstergrote doos gevuld met oude kranten en 4 setjes lampjes Vanavond eens installeren! Quote
Presiozo Geplaatst 5 April, 2012 Geplaatst 5 April, 2012 Ook het setje besteld via Autoverlichting Reeuwijk. Zojuist op mijn werk bezorgd in een monstergrote doos gevuld met oude kranten en 4 setjes lampjes Vanavond eens installeren! Bij mij stond er ook een kuubkist met 4 sets lampen Quote
Bardje-x Geplaatst 5 April, 2012 Geplaatst 5 April, 2012 Ik heb vandaag ook mijn nieuwe lampjes binnen gekregen, ook in zoon grote doos . Ik ben meteen aan de slag gegaan. Hoe je bij de lampen moet komen spreek bijna voor zich, geen kunst aan. Alleen was ik benieuwd hoe ik bij de mist verlichting kan komen? Ik kon het niet zo snel zien van waar ik zou moeten vervangen. Ik hoop dat één van jullie het al heeft gedaan en mij een beetje opweg kan helpen? Alvast bedankt! Quote
xtra40 Geplaatst 5 April, 2012 Geplaatst 5 April, 2012 Ik heb vandaag ook mijn nieuwe lampjes binnen gekregen, ook in zoon grote doos . Ik ben meteen aan de slag gegaan. Hoe je bij de lampen moet komen spreek bijna voor zich, geen kunst aan. Alleen was ik benieuwd hoe ik bij de mist verlichting kan komen? Ik kon het niet zo snel zien van waar ik zou moeten vervangen. Ik hoop dat één van jullie het al heeft gedaan en mij een beetje opweg kan helpen? Alvast bedankt! zie bladzijde 458 van het handboekje http://media.kia.nl/...kjes/Rio_UB.pdf of ook wel hoofdstuk 7 blad 78 staat duidenlijk hoe het moet sterkte met moteeren maar het valtwel mee het lijkt moeilijker dan het is en ff mooie foto maken in het donker met je lichten aan kunnen we alemaal mee genieten Quote
Bardje-x Geplaatst 5 April, 2012 Geplaatst 5 April, 2012 zie bladzijde 458 van het handboekje http://media.kia.nl/...kjes/Rio_UB.pdf of ook wel hoofdstuk 7 blad 78 staat duidenlijk hoe het moet sterkte met moteeren maar het valtwel mee het lijkt moeilijker dan het is en ff mooie foto maken in het donker met je lichten aan kunnen we alemaal mee genieten Ahh kijk dat is zeker handig! Bedankt voor je snelle reactie! Ik ga ze nu dan maar meteen vervangen Ik zou vanavond nog wel even een foto maken. Quote
Autoverlichting Reeuwijk Geplaatst 5 April, 2012 Geplaatst 5 April, 2012 De reden dat ik deze dozen gebruik, is dat het in het verleden voorgekomen is dat bij kleinere dozen de lampen kapot bij de klanten aankwamen. En zo idioot groot zijn de dozen niet... Veel plezier met jullie aangeschafte lampen! Mochten jullie zin en tijd hebben, zouden jullie dan een bericht in het gastenboek op www.autoverlichting-reeuwijk.nl achter willen laten? 1 Quote
Bardje-x Geplaatst 5 April, 2012 Geplaatst 5 April, 2012 De reden dat ik deze dozen gebruik, is dat het in het verleden voorgekomen is dat bij kleinere dozen de lampen kapot bij de klanten aankwamen. En zo idioot groot zijn de dozen niet... Veel plezier met jullie aangeschafte lampen! Mochten jullie zin en tijd hebben, zouden jullie dan een bericht in het gastenboek op www.autoverlichting-reeuwijk.nl achter willen laten? Ja, het is nooit leuk als iets kapot aankomt. Daarom vind ik het ook goed dan jullie er voor zorgen dat ze heel aankomen! Ik heb alles erin zitten, alleen de mistlampen nog. ik weet nu wel hoe ik erbij moet komen maar kan er niet comfortabel bij. even een brug regelen en dan kan ik er makkelijk bij. Maar bedankt voor de verlichting en de korting voor de Kiaclub leden! Quote
blackviper Geplaatst 5 April, 2012 Geplaatst 5 April, 2012 Welke lampen hebben jullie besteld? Als jullie linkjes willen plaatsen van de juiste dim, groot, knipper, mist en kentekenlampjes zou dat fijn zijn En fotos aub Quote
Bardje-x Geplaatst 5 April, 2012 Geplaatst 5 April, 2012 Een stuk terug staat geloof ik wat je nodig hebt. ik heb het ook ooit eens gevraagd: - 1x GP Thunder H1 7500K 55w bocht licht - 2x GP Thunder H7 7500K 55w groot en normaal - 1x GP Thunder HB4 7500K 55w mistlampen Ik kan ook groot licht verwisseld hebben met normaal of bocht maar dit is wat je nodig hebt. voor je groot,normaal,bocht en mistlampen. reken 1 uur inbouwtijd en klaar ben je. en je kenteken is: 1x 3smd canbus LED kentekenverlichting ( ziet er heel goed uit al heb ik het zelf nog niet maar komt wel:) de led in je knipperlicht weet ik niet Bij autoverlichting reeuwijk krijg je 15% korting als lid van dit forum. Welke lampen hebben jullie besteld? Als jullie linkjes willen plaatsen van de juiste dim, groot, knipper, mist en kentekenlampjes zou dat fijn zijn En fotos aub Deze heb ik besteld en er in zitten maar, ik heb alleen nog geen foto's. Ga ik vanavond even doen Quote
Admans Geplaatst 5 April, 2012 Geplaatst 5 April, 2012 H1 voor de bochtverlichting? Ergens anders in deze rubriek word aangegeven dat dat ook een H7 moet zijn. Wat is nu het type voor de bochtverlichting? Quote
xtra40 Geplaatst 5 April, 2012 Geplaatst 5 April, 2012 H1 voor de bochtverlichting? Ergens anders in deze rubriek word aangegeven dat dat ook een H7 moet zijn. Wat is nu het type voor de bochtverlichting? bladzijde 6 van de handleiding daar staat prezies welk lampje waar zit http://media.kia.nl/mijnkia/instructieboekjes/Rio_UB.pdf dimlicht h7 grootlicht h1 bocht verlichting h7 1 Quote
Bardje-x Geplaatst 5 April, 2012 Geplaatst 5 April, 2012 Ik heb een paar foto's gemaakt, geen super HD maar ziet er zeker wel beter uit dan met origineel licht Quote
xtra40 Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 @bartje-x ziet er goed uit mooi wit licht heb jij ook dat je nu veel meer en beter licht hebt met deze lampen ???? ik vond het een verbetering van wel 150% ga nu ook de rest doen heb het idee dat de bocht verlichting niet werkt zo weinig licht als daar nu uitkomt Quote
bigmac Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 Je zou een foto moeten maken als 1 kant aangepast is; dan kun je goed het verschil zien dunkt me. Quote
Bardje-x Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 @xtra40 ja, ik heb wel het idee dat ik meer licht heb dan tevoren. en de bochtverlichting kan je ook goed zien of die aan is. je hoeft daar maar een klein draai aan het stuur te geven. Ik had in ieder geval het idee dat er genoeg licht uitkomt @bigmac ja, klopt dat is ook zo. ik wou dat eerst ook doen, maar overdag kon je dat niet zo goed zien dus heb ik ze maar allebij vervangen. Je gaat er niet op achteruit als je ze erin doet, staat beter met de LED's en je hoeft helemaal niet de wennen aan het licht als je er mee rijdt Quote
Presiozo Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 Het verschil is aanzienlijk tussen normaal en de GP thunders. Ik krijg nogsteeds geen foto's in een bericht dus zal ze vanmiddag even in mijn garage zetten. Heb ook gister foto's gemaakt incl de mistlampen. Die zijn eenvoudig te vervangen, ik had alleen wat moeite met die schroeven, ik kreeg ze niet goed los, ik kon met mijn hand bovenop de schroef komen en heb hem er toen uit geduwd. er zit een soort klipje aan wat je in moet drukken om de lamp los te krijgen LET HIER OP! want ik heb hem afgebroken. Je kan die indrukken en dan komt de mistlamp zo los en vervolgens kan je de nieuwe erin klikken. 30 minuten heb je ze beide gedaan, de overige lampen is helemaal makkelijk behalve rechts want daar zit een soort filter in de weg, ik heb die kap er af gehaald en kon toen gemakkelijk bij de lampen. Het klipje van de bochtlamp zat bij mij niet goed gemonteerd dus die heb ik ook even los moeten maken en er opnieuw in moeten zetten. Ook 30 minuten alles bij elkaar. ik vond het wel leuk juist, zo'n grote doos! en dan zitten ze ook goed verpakt. soms komt er een pakket binnen waarbij je je af vraagd hoe alles heel is gebleven. UPDATE: foto's staan in mijn garage! zowel voor als achterlichten. sorry voor de kwaliteit, verstuurd vanaf mijn iphone en je mag maar 500KB uploaden en alle foto's zitten op 550KB. moest ze dus met 100KB uploaden: er is wel te zien dat het een mooi wit licht is! Quote
J-J Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 Alleen jammer van je gele keneken verlichting dat valt wel op zeg. Ga je die ook nog doen? Quote
bigmac Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 Voor mij zou het genot van wittere kentekenplaatverlichting niet opwegen tegen de kosten, ik bedoel: je ziet het zelf (bijna)nooit in tegenstelling tot de voor- of binnenverlichting. Quote
Presiozo Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 Ja, die kentekenverlichting wil ik nog wel doen. Ook de binnenverlichting ga ik aanpakken denk ik. Bij de meeting wilde ik de lampjes in ontvangst nemen:) Quote
J-J Geplaatst 6 April, 2012 Geplaatst 6 April, 2012 Ik vind het toch een grote genots-factor voor 20 euri Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.