Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Xenon-look lampen Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zou iedereen die willen laten zien hoe wit da lampen zijn, willen vragen eerst één lamp te vervangen en dan één foto te maken van de beide lampen. Alleen dan is er een verschil te zien tussen het originele halogeen en de nieuwe lamp.

Een fototoestel (behalve de kwaliteitskamera’s) balanceert tegenwoordig veelal automatisch de lichtste kleur naar wit. En met alle respect, maar een iPhone heeft nu niet bepaald een kwaliteitskamera aan boord. Verder is de kleur die je uiteindelijk ziet ook nog afhankelijk van je beeldscherm.

Maak je één foto van beide lampen tegelijk, dan heb je een referentiekader voor vergelijking.

Hetzelfde overigens van de lichtintensiteit. Kreten als 50% meer licht is niet meer dan een indruk. Ga je meten, dan kom je tot een heel andere ontdekking. Het valt me overigens op dat de “xenon looks” nergens over werkelijk gemeten lichtwaarden spreken. Alleen over kleurtemperatuur. Ik denk dat dit ook het enige is waarin die lampen verschillen met de normale halogeen lampen. Het is immers dezelfde techniek, alleen met een ander gas in de lamp. Maar zie je beide lampen gelijktijdig op één foto kunt zien, dan heb e tenminste een vergelijking (wel beide lampen goed afstellen en de foto recht in het midden van de auto nemen natuurlijk).

Geplaatst

Of een foto waarop de 2 soorten koplampen tegen een muur schijnen.

Wat betreft die kentekenverlichting: er zit verder geen witte verlichting aan de achterkant, dus die kan niet disharmonieren met de rest van de voorkant. Ik neem aan dat bij de bovenstaande afbeeldingen (11.37 uur) de bovenste de oude toestand is en de onderste de nieuwe?

Geplaatst

Ik zou iedereen die willen laten zien hoe wit da lampen zijn, willen vragen eerst één lamp te vervangen en dan één foto te maken van de beide lampen. Alleen dan is er een verschil te zien tussen het originele halogeen en de nieuwe lamp.

Een fototoestel (behalve de kwaliteitskamera’s) balanceert tegenwoordig veelal automatisch de lichtste kleur naar wit. En met alle respect, maar een iPhone heeft nu niet bepaald een kwaliteitskamera aan boord. Verder is de kleur die je uiteindelijk ziet ook nog afhankelijk van je beeldscherm.

Maak je één foto van beide lampen tegelijk, dan heb je een referentiekader voor vergelijking.

Hetzelfde overigens van de lichtintensiteit. Kreten als 50% meer licht is niet meer dan een indruk. Ga je meten, dan kom je tot een heel andere ontdekking. Het valt me overigens op dat de “xenon looks” nergens over werkelijk gemeten lichtwaarden spreken. Alleen over kleurtemperatuur. Ik denk dat dit ook het enige is waarin die lampen verschillen met de normale halogeen lampen. Het is immers dezelfde techniek, alleen met een ander gas in de lamp. Maar zie je beide lampen gelijktijdig op één foto kunt zien, dan heb e tenminste een vergelijking (wel beide lampen goed afstellen en de foto recht in het midden van de auto nemen natuurlijk).

De camera van de iphone geeft een prima foto in HD kwaliteit en is net zo goed als een camera van 200-300 euro, dat valt heus wel mee.

Alleen doordat ik op dit forum geen goede foto's kan uploaden ivm formaat zien ze er niet uit.

Ik kan ook een nikon d5000 pakken met goede lens maar de kwaliteit die ik kan uploaden blijft net zo slecht. Ik ga er wel vanuit dat iedereen een fatsoenlijke laptop of PC heeft anders kan ik uploaden wat ik wil maar zal het er nooit goed uit zien. Genoeg over camera's , ik krijg ze gewoon niet beter geupload en hier moeten we het mee doen.

In kleur is het sowieso een groot verschil. Als ik een keer tijd over heb zal ik wel aan 1 kant even een lamp terug zetten en een foto maken.

Hoe het komt weet ik niet maar ik kan in ieder geval met deze lampen meer zien dan met die gele. het is ook een indruk en daar gaat het bij mij om, maakt mij niet uit hoeveel % beter zicht ik heb als ik het maar ervaar als beter zicht ben ik tevreden. Daarnaast ziet het er ook gewoon stukken beter uit dan met van die gele lampen.

Geplaatst

Toch ook nog maar even de kentekenverlichting gekocht, ziet er strak uit!

Autoverlichting Reeuwijk, zou het nog lukken om die vandaag op de post te doen? Zou mooi zijn!

Geplaatst

Heb ik wel ergens geplaatst, maar weet niet meer waar.

Ik heb deze gekocht, maar ik zie dat hij ze niet meer heeft of de link heeft aangepast:

http://www.autoverli...ing-canbus.html

Je kan hem het beste even opbellen, als je dezelfde wilt.

Het zijn 6000k canbus 5W5L lampjes.

Ik zie dat dit ze ook zijn:

http://xenonlamp.nl/webshop/shop.html?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=277&category_id=89

Maar bij Reeuwijk krijg je 15% korting, dus jouw keus :)

Geplaatst

De camera van de iphone geeft een prima foto in HD kwaliteit en is net zo goed als een camera van 200-300 euro, dat valt heus wel mee.

Het is niet mijn bedoeling om je iPhone af te kraken hoor, maar het gaat niet over het aantal pixels of HD kwaliteit (dat is scherpte), maar om kleur en dat is iets anders. Ik ben 30 jaar in de grafische industrie werkzaam geweest waar “color managment” een van de moeilijkste nog immer actuele zaken zijn. Je kunt gewoonweg geen kleur laten zien op een foto die je zonder color management upload. En dan heb ik het over professionals. Daar kan de iPhone niets aan doen. Bovendien kun je de kleurtemperatuur van de kamera van een iPhone niet instellen; Steve heeft bedacht dat dit automatisch gebeurd. Zelfs met mijn HTC Desire HD (nog hogere resolutie dan de iPhone) kan het niet. Maar nogmaals, daar gaat het mij niet om. Waarom voelen mensen die Apple hebben zich overigens zo snel op hun teentjes getrapt?

Ik vraag alleen om een referentie mee te fotograferen zodat iedereen het verschil kan zien. Alleen een foto zegt niets over de witheid van de lampen, zelfs niet van een iPhone.

Ik ben zelf op dit moment een set echte Xenon lampen in mijn Rio aan het inbouwen (Pilot Proline 6000K) en zal morgen proberen een paar foto’s te uploaden met aan één kant xenon en aan de andere kant nog de standaard lamp. Het verschil is goed te zien, zeker in vergelijk met de LED dagverlichting. Daarnaast heb ik ook foto’s gemaakt vanuit de auto waarbij de dimlichten op de garagedeur schijnen. Daarbij is het lichtbeeld en ook het verschil in lichtintensiteit te zien.

Heb tevens de richtingaanwijzers voor vervangen door (oranje) LED en de bochtverlichting ook door LED. Heb ook daarvan wat foto’s ter referentie van gemaakt.

Hoe het komt weet ik niet maar ik kan in ieder geval met deze lampen meer zien dan met die gele. het is ook een indruk en daar gaat het bij mij om, maakt mij niet uit hoeveel % beter zicht ik heb als ik het maar ervaar als beter zicht ben ik tevreden.

Daar heb je gelijk in.

Geplaatst

Het is niet mijn bedoeling om je iPhone af te kraken hoor, maar het gaat niet over het aantal pixels of HD kwaliteit (dat is scherpte), maar om kleur en dat is iets anders. Ik ben 30 jaar in de grafische industrie werkzaam geweest waar “color managment” een van de moeilijkste nog immer actuele zaken zijn. Je kunt gewoonweg geen kleur laten zien op een foto die je zonder color management upload. En dan heb ik het over professionals. Daar kan de iPhone niets aan doen. Bovendien kun je de kleurtemperatuur van de kamera van een iPhone niet instellen; Steve heeft bedacht dat dit automatisch gebeurd. Zelfs met mijn HTC Desire HD (nog hogere resolutie dan de iPhone) kan het niet. Maar nogmaals, daar gaat het mij niet om. Waarom voelen mensen die Apple hebben zich overigens zo snel op hun teentjes getrapt?

Ik vraag alleen om een referentie mee te fotograferen zodat iedereen het verschil kan zien. Alleen een foto zegt niets over de witheid van de lampen, zelfs niet van een iPhone.

Ik ben zelf op dit moment een set echte Xenon lampen in mijn Rio aan het inbouwen (Pilot Proline 6000K) en zal morgen proberen een paar foto’s te uploaden met aan één kant xenon en aan de andere kant nog de standaard lamp. Het verschil is goed te zien, zeker in vergelijk met de LED dagverlichting. Daarnaast heb ik ook foto’s gemaakt vanuit de auto waarbij de dimlichten op de garagedeur schijnen. Daarbij is het lichtbeeld en ook het verschil in lichtintensiteit te zien.

Heb tevens de richtingaanwijzers voor vervangen door (oranje) LED en de bochtverlichting ook door LED. Heb ook daarvan wat foto’s ter referentie van gemaakt.

Daar heb je gelijk in.

Oke, duidelijk..Ik had het idee dat de foto's in oorspronkelijke staat een goed beeld geven van hoe ze er in het echt ook uitzien maar kan dit mis hebben.

Het is in ieder geval een succes die GP thunder lampen, xenon zal zeker te weten beter/meer licht geven en ben benieuwd naar je foto's. Ook die knipperledjes wil ik eventueel erin zetten.

Ik ben niet op mijn tenen getrapt hoor :) Het is een goede telefoon maar heilig is hij nou ook weer niet.

Geplaatst

Ik las hier ergens dat je de 3smb canbus moet hebben, maar hierboven zie ik dat JJFS het over W5W heeft...heb ik nou de verkeerde besteld?

Geplaatst

Ik heb bij reeuwijk bijna die lampjes besteld en toen gaven ze aan dat ik :

Is je Kia uitgerust met een canbus systeem? Dan heb je de volgende LED kentekenverlichting nodig:

http://www.autoverlichting-reeuwijk.nl/webshop/leds/led-kentekenverlichting/detail/116/led-kentekenverlichting-w5w-canbus-1.html

Met Kia Club korting kosten deze LEDs 18,65 euro. Dan krijg je ook geen storingen op je dashboard te zien.

later wordt er gesproken over: 1x 3smd canbus LED kentekenverlichting (18,65)

dus volgens mij is 3smd en 5w5 hetzelfde.

Geplaatst

zo dat scheelt een hoop! ik hoor graag of het de goede lampen zijn.

zodra ik ze heb zal ik ze testen fototje maken en laat ik het uiteraard even weten

Geplaatst

canbus 3 smd is gewoon goed hoor.

Ik ga ook over naar witlicht.Welke heb ik nodig voor de richtingaanwijzers?

Geplaatst

H7 zie ik.

Ik dacht dat bochtenverlichting h1 was

bladzijde 6 van het boekje http://media.kia.nl/mijnkia/instructieboekjes/Rio_UB.pdf

dimlicht H7

Grootlicht H1

bocht verlichting H7

dus deze H1 in led kan je voor je groot licht gebruiken http://www.ebay.com/itm/230688792893?item=230688792893&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&cmd=ViewItem&hash=item35b61fa13d&vxp=mtr

Geplaatst

Foto van LED bochtverlichting:

post-5925-0-13216700-1333794089_thumb.jpg

Geplaatst

Die Xtra heeft daar even een partij goedkope lampen gevonden! goeiendag :) ik vraag me wel af waarom die thunders dan 20euro zijn en deze zo goedkoop.

Ben erg benieuwd naar de resultaten.

@derrek, geeft het veel licht ?

Geplaatst

Foto van LED richtingaanwijzer:

Uit

aan.

Geplaatst

Foto van LED richtingaanwijzer:

Uit

aan.

Sorry, het plaatsen van de foto's is mislukt. Maar ik kan de post bij deze edittor niet meer verwijderen.

Ga het opnieuw proberen.

Geplaatst

Foto's van LED richtingaanwijzer Kia Rio:

Uit:

post-5925-0-56108200-1333794653_thumb.jpg

Aan:

post-5925-0-64643000-1333794667_thumb.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...