Ga naar inhoud

Xenon-look lampen Kia Rio


Rio 41

Aanbevolen Berichten

Zijn er voor de mistlampen ook xenon-look lampen te krijgen?

Zit er namelijk ook over te denken om de orginele gele verlichting te vervangen voor witte dus ook de mistlampen.

Alleen het type zegt me niets (volgens het boekje 55w type 9006).

Kan iemand mij hier info over geven?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat wordt wel een lastigere klus. Voor zover ik weet moet je daarvoor de bumper verwijderen?

Lijkt me onwaarschijnlijk... Een lampje is een wisseldeel. Je kunt vast bij het lampje komen door aan de onderzijde van de auto een paar plastic "clickers" los te maken en de kunsttsof binnenplaat van je wielkast weg te drukken. Bij de Venga gaat dit op deze wijze. Denk dat het bij de Rio vergelijkbaar is.

Succes,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zit er ook aan te denken om ze gelijk bij aflevering te laten vervangen door de garage. Is de bochtverlichting (mistlampen) ook eenvoudig te vervangen en heeft iemand dit reeds gedaan ?

ik wil het ook laten doen maar dan reken ze ongeveer 300 a 400 euro voor :(

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb vandaag een set echte xenonlampen besteld (Pilot Pro Line 6000K) voor de Rio bij autoverlichting Reeuwijk. Kia clubleden krijgen 15% korting.

Die Xenonlooklampen heb ik ook eens uitgeprobeerd (Philips), maar die zijn toch echt niet te vergelijken met goed xenon en ik vind ze er eigenlijk niet eens op lijken. Ze zijn hooguit iets witter dan de originele H7L lampen maar geven zeker niet meer licht. Ik vind het 't geld dan ook niet waard.

Het wordt nu de 4e keer dat ik xenon ga inbouwen (3 x auto 1 x motor). Natuurlijk is echt xenon wel een stuk duurder dan de wannabies, maar dan heb je naast wit licht ook een veel, veel beter zicht. Xenon lampen zijn overigens maar 35 Watt in plaats van 55 Watt maar maken veel efficienter licht en geven dus veel minder warmte (het is het een of het ander). Toch tot 3 x meer licht en dat merk je. Veel beter zicht en daarom veiliger.

Dat wordt wel een lastigere klus. Voor zover ik weet moet je daarvoor de bumper verwijderen?

Bij een 107 moest ik inderdaad de bumper er even afhalen om de koplampen te demonteren, maar dat was omdat ik de voorschakelapparaatjes (“Ballasts”) uit het zicht in de ruimte eronder wilde monteren; niet om de xenon-lampjes erin re zetten.

Het inbouwen is niet moeilijk, maar neem wel de rustig tijd en doe de inbouw netjes. Nog nooit problemen gehad.

Ik stel de lampen meestal iets lager af dan standaard, maar of dat bij de Rio nodig is met het lenssysyteem, dat weet ik nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Derrek, hou ons op de hoogte van jouw inbouwervaring. Foto's tijdens inbouw?

De xenon kit komt deze week nog.

De Rio in mei.....

Even geduld dus, maar ik zal dan foto's posten van de inbouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat mij opvalt is dat als het licht aanschiet (net tegen schemering aan) je licht toch wat aan de gele kant is en je led heel wit is.

Snap iemand wat ik bedoel of doe ik iets fout? :P

Als het netjes donker is, is de kleur wel mooi wit.

Heb je het over xenon lampen of over de lookalikes?

Xenonlampen starten een paar seconden op voordat ze de volle lichtsterkte hebben, maar dan is de kleur bij mijn pilot xenon lampen helder wit met een een klein beetje blauwe gloed als je goed kijkt (6000K).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Allemaal xenon-look mensen hier ... :nuke:

Gekheid, ik zit met verbazing te kijken hoe goed het eruit ziet met die philips en gp thunder lampjes..

en om nu heel heel eerlijk te zijn ben ik daar ook veel meer een voorstander van dan xenon inbouwen,...

zelf heb ik pilot pro xenon 4300k in mijn picanto zitten, maar het blijft me irriteren dat ik opstart problemen heb.

(net zoals andere rio/picanto mensen met xenon erin) en als je een auto hebt van bouwjaar 2011/2012 is dat natuurlijk niet verkoopbaar naar je vrienden/fam haha , 'ja als je de verlichting aan wilt doen... moet je hem eerst even een keer aan en uit doen die schakelaar..' dat is natuurlijk niet wat :chris:

Misschien dat ik er nog wel een keer philips lampjes in gooi en mijn xenon setje op marktplaats knal, het licht blijft overigens subliem met 4300k pilot erin... daar kan ik echt niets anders over zeggen dan: super!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ervaar wel dat de GP thunder voor mij minder lichtopbrengst (lees: zicht) creëren. Voorheen vond ik het verschil tussen groot en dimlicht kleiner dan nu en dan bedoel ik niet alleen dat het nu wit versus geel is. Echter laat ik het wel zo want ben tevreden en zie genoeg.

Ik heb sinds 1 week een rio plus pack en ik vindt de lichtopbrengst waardeloos. Ik heb zelfs al zitten kijken of ik mijn goede licht toch wel aan had. Nu dacht ik met de GP thunder lampen beter af te zijn maar ik begrijp dat het er minder op wordt ?
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb sinds 1 week een rio plus pack en ik vindt de lichtopbrengst waardeloos. Ik heb zelfs al zitten kijken of ik mijn goede licht toch wel aan had. Nu dacht ik met de GP thunder lampen beter af te zijn maar ik begrijp dat het er minder op wordt ?

Dat heb ik nooit ervaren. Vond de lichtopbrengst zeer goed zelfs, bijna geen onderscheid tussen groot en klein licht...heb je wel goede lichtstand?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allemaal xenon-look mensen hier ... :nuke:

Gekheid, ik zit met verbazing te kijken hoe goed het eruit ziet met die philips en gp thunder lampjes.. en om nu heel heel eerlijk te zijn ben ik daar ook veel meer een voorstander van dan xenon inbouwen,...

zelf heb ik pilot pro xenon 4300k in mijn picanto zitten, maar het blijft me irriteren dat ik opstart problemen heb (net zoals andere rio/picanto mensen met xenon erin) en als je een auto hebt van bouwjaar 2011/2012 is dat natuurlijk niet verkoopbaar naar je vrienden/fam haha , 'ja als je de verlichting aan wilt doen... moet je hem eerst even een keer aan en uit doen die schakelaar..' dat is natuurlijk niet wat :chris:

Misschien dat ik er nog wel een keer philips lampjes in gooi en mijn xenon setje op marktplaats knal, het licht blijft overigens subliem met 4300k pilot erin... daar kan ik echt niets anders over zeggen dan: super!

Het vreemde is dat ik bij de (Peugeot) 107 helemaal geen last heb van opstartproblemen van de xenon. Ik kan de xenon gewoon eerst aanzetten en dan de motor starten. De xenon blijft knippervrij branden.

Ga straks xenon inbouwen in mijn nieuwe Rio en mocht ik er dan wel last van krijgen (vanwege kleine accu en start/stop?), dan al ik een setje 12 volt stabilisatoren er tussen gaan zetten (deze) dan moet het opgelost zijn. Wel € 60,- extra maar ach, een tank benzine is tegenwoordig duurder…

En ik vind de extra lichtopbrengst van xenon heerlijk en de witte kleur meegenomen. In de bochtverlichting gaan de H7 LED-lampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Hoi Derrek,

ik vermoed dat je bij de Peugeot 107 ook geen Pilot Pro erin hebt zitten. (want het is specifiek bij de Pro serie.. die problemen)

Ben zeer benieuwd hoe het eruit gaat zien! ook je H7 ledlampen ik begin al te kwijlen... :-P

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik vermoed dat je bij de Peugeot 107 ook geen Pilot Pro erin hebt zitten. (want het is specifiek bij de Pro serie.. die problemen)

Voor wat het waard is, ik heb de proef op de som genomen en de Pilot Proline Xenon met dubbele even "los" aangesloten op de accu van de Peugeot. Dan starten en... de Xenon blijft gewoon branden.

Wel zie je, als je goed kijkt, de Xenonlampjes ietsje zwakker branden (net zoals de ingebouwde niet Pilot Xenon) tijdens starten wellicht door de lagere spanning van de zwaar belaste accu, maar ze gaan niet uit en knipperen niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Dat heb ik nooit ervaren. Vond de lichtopbrengst zeer goed zelfs, bijna geen onderscheid tussen groot en klein licht...heb je wel goede lichtstand?

Lichtstand? Hoe bedoel je dat precies? Hetis heel raar want als het dus echt donker is dan heb ik maar een paar meter zicht en daarna is het gewoon zwart en zie ik niks. Heel lastig om bochten te zien aankomen.

Ik heb net lampen besteld bij autoverlichting reeuwijk alleen lees ik net over die mistlampen. Iemand die al vervangen? Ik ga niet me hele bumper eraf slopen voor 2 lampen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo gisteren alle lampen aan de voorzijde vervangen (dimlicht, grootlicht, bochtverlichting en mistlampen) voor GPthunder 7500K 55Watt.

De lampjes zijn keurig geleverd door autoverlichting Reeuwijk. Bij levering had ik wel even mijn twijfels omdat de lampjes zelf blauw zijn. Maar na montage, iets dat trouwens niet meer dan een paar minuten per lampje vergt ( behalve de mistlampen die duren iets langer) branden de lampen allemaal keurig helder wit.

Een hele verbetering qua looks.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...