Stevie Geplaatst 30 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 30 Januari, 2012 Bink058 wat was zijn eerste leverindicatie dan? Er staat nu 4 - 8 weken. Juli zou echt te lang zijn. Uiterlijk eind mei, in juni verloopt APK huidige bak en ga daar echt geen nieuwe opschroeven (barrel van 200 euri). Quote
Stevie Geplaatst 30 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 30 Januari, 2012 @ bink058, na 1 juli betekend 1500 euro extra voor BPM. Weg voordeel nieuweautokopen.nl. Ik wacht het nog maar even af voordat ik hier iets ga bestellen, levertijden van 5 maanden is me echt te gortig en vervolgens BPM verhaal, dan koop ik er liever ergens 1 uit voorraad :S Quote
J-J Geplaatst 30 Januari, 2012 Geplaatst 30 Januari, 2012 5 maanden is een indicatie he, ik verwacht dat de auto sneller geleverd wordt. Ze staan natuurlijk voor lul als ze de uiterlijke levertijd niet halen, dus daarom geven ze een lange levertijd op. Quote
Bink058 Geplaatst 30 Januari, 2012 Geplaatst 30 Januari, 2012 Hij heeft een navigatiepack besteld, ik heb een 1.2 superpack wit met dubbele sieruitlaat en strips besteld in december en die komt in maart/april binnen. Ik weet niet of die nieuweautokopen.nl al bestellingen heeft staan bij KIA, wil je bv een uitvoering of kleur hebben die minder hard loopt dan zou je die misschien eerder kunnen krijgen. Ik zag net dat er al meerdere Kia Rio kopers hun auto pas in juili krijgen. Quote
Tahier01 Geplaatst 31 Januari, 2012 Geplaatst 31 Januari, 2012 Ook ik heb een navigatiepack besteld met schuif kanteldak in een dieseluitvoering. Mijn verwachte levertijd zou eind februari zijn. Ik heb dan wel mijn Rio in september al besteld. ik wacht het allemaal maar gewoon even af.. Quote
thuis42 Geplaatst 17 Maart, 2012 Geplaatst 17 Maart, 2012 Afgelopen weken proefritten gemaakt met een aantal auto's die ons wel wat leken, Seat Ibiza, Suzuki Swift en vandaag de Kia Rio. Erg fijne en mooie auto en we willen komende weken kijken wat voor offertes we kunnen krijgen. We willen graag een metallic kleur, 5 deurs en pluspakket. Nu koop ik voor het eerst een nieuwe auto en ik weet niet hoe het allemaal zou moeten werken. In de Consumentengids las ik dat er goed valt te onderhandelen over de afleverkosten. Ik heb bij alle dealers gevraagd of er onderhandelingsruimte is. Wat me opvalt is dat ze erg moeilijk kunnen doen en ik voel me soms echt niet serieus genomen. Bij de Suzuki dealer werd uiteindelijk aangegeven dat een korting van 5% gebruikelijk is en er nog wel 1000 euro ongeveer vanaf gaat (14.000 euro, is toch 7%). Bij de Kia dealer ging het vanmiddag heel anders. Ten eerste vind ik de afleverkosten echt schandalig, je komt uit op 981 euro wat voor de basisuitvoering neer komt op bijna 10%. Toen ik vroeg om onderhandelingsruimte werd er bijna geïrriteerd gereageerd, zeker toen ik iets over de afleverkosten vroeg. Die afleverkosten moeten zij nou ook eenmaal weer betalen, vertelde de dealer. Naar mijn idee zijn die afleverkosten alleen maar adviesprijzen vanuit Kia en kunnen ze daar echt makkelijk mee spelen. De Consumentengids stelt zelfs dat als ze hierover 'nee' verkopen dat je goed recht hebt om het gesprek af te kappen. Ondertussen stond er in de showroom wel 4 nieuwe Rio's die afgeprijsd waren van 16.800 naar 14.700 incl. afleverkosten, Dus schijnbaar kan het allemaal wel voor hun uit om bijna 2.000 euro korting op te geven maar als je er om vraagt krijg je nee. Ik heb vanavond ook een andere dealer gemaild en die gaf op dit late tijdstip nog antwoord. Hij kwam niet verder dan 5% korting (€15300), de uitvoering die dus te koop staat bij de dealer van 14700 ineens een hele goede deal, maar daar geloof ik (nog) niet helemaal in. Wat is jullie ervaring? Is de marge voor de dealer zo ontzettend laag? Er moet toch wel wat meer uit halen zijn? En die afleverkosten, dat moet toch minder kunnen? Hoi, Oppassen met prijzen die weergegeven worden zowel bij de dealer als ergens anders. Vaak is dit zonder metallic lak. pluspakket of super pakketZelf een kia rio superpakket gekocht vijf deurs kost zoal standaard ongeveer 14000 euro bijkomende kosten kwam hij op 18800 euro inclusief plus en superpakket, metallic lak, sport velgen 17 inch etc.. korting gehad van 1250 dus uiteindelijke prijs 17550. Quote
bigwade Geplaatst 17 Maart, 2012 Geplaatst 17 Maart, 2012 Kun je ajb de quotes achterwege laten of inkorten ? Maakt het wat leesbaarder.. Quote
dijk48 Geplaatst 18 Maart, 2012 Geplaatst 18 Maart, 2012 Gezien de datering van de post van Stevie (januari) vind ik het wel handig dat zijn post er volledig staat. Kan ik het verband tussen Stevie en Thuis42 leggen. Quote
Fedde1980 Geplaatst 19 Maart, 2012 Geplaatst 19 Maart, 2012 Hoeveel korting is eigenlijk haalbaar met een 1.1 diesel met super en navigatiepack? Via de dealer krijg ik een offerte van 22.000 en via nieuweautokopen 20.250. Dit is eigenlijk nog wat boven budget dus hoop dat er nog wat vanaf zou kunnen. Quote
Remko .me Geplaatst 19 Maart, 2012 Geplaatst 19 Maart, 2012 Denk dat nieuweautokopen toch echt de max is. Quote
Stevie Geplaatst 19 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 19 Maart, 2012 10 % korting is makkelijk haalbaar. Quote
Fedde1980 Geplaatst 19 Maart, 2012 Geplaatst 19 Maart, 2012 Denk dat nieuweautokopen toch echt de max is. Ok dan zal ik morgen contact met hun opnemen of er nog iets aan de prijs gedaan kan worden.Ik denk dat er nog wel iets mogelijk is aangezien dit pas hun 1e offerte is. Quote
Presiozo Geplaatst 22 Maart, 2012 Geplaatst 22 Maart, 2012 Ik heb voor de pluspack 16.300 betaald. met 17" verder niks erop. was een auto uit de showroom(stond er 1 week). kreeg wel 1000 extra inruil op mijn auto. Quote
gerwin2 Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 Een 1.1 crdi pluspack en navigatie voor 20250 euro (nieuweautokopen.nl) of 22000 bij de dealer? Voor 15500 euro heb je de comfortpack 1.1 crdi (metallic en 5 deurs inbegrepen). Ook deze uitvoering is al zeer compleet, En ook belangrijk, direct leverbaar. Zie diverse aanbiedingen op Marktplaats. Het verschil is dus zeker 5000 euro wat je voor opties betaalt! Ik vind dit erg veel geld! Natuurlijk moet ieder dit voor zich zelf beslissen. Ik denk dat het alleen goed is je dit prijsverschil goed te realiseren. Quote
Stevie Geplaatst 27 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 27 Maart, 2012 Om nog iets wat transparanter te zijn, ik noem liever geen bedragen. Wij hebben een Rio, 5 deurs, 1.2 benzine, zwart metallic, pluspakket en middenarmsteun. De korting was exact 13.33%. Dan kan je makkelijk zelf uitrekenen aan de hand van catalogusprijs etc wat de daadwerkelijke korting was. Naar mijn idee een zeer scherpe prijs Quote
Fedde1980 Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 Om nog iets wat transparanter te zijn, ik noem liever geen bedragen. Wij hebben een Rio, 5 deurs, 1.2 benzine, zwart metallic, pluspakket en middenarmsteun. De korting was exact 13.33%. Dan kan je makkelijk zelf uitrekenen aan de hand van catalogusprijs etc wat de daadwerkelijke korting was. Naar mijn idee een zeer scherpe prijs Dat was bij NAK toch?Wat was je strategie?Heel laag beginnen(20%) en dan hierop uitkomen of zei je gelijk dit wil ik betalen en dat was ok? Ik neem aan dat je geen inruil had? Bij ons is de kogel door de kerk .Rio,5 deurs,1.2 benzine,zwart metallic,pluspakket,superpakket,navigatie. 13 procent eraf zou wel lekker zijn Quote
J-J Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 Stevie dat heb je goed gedaan, daar zit ik procentueel daar wel iets onder maar kom wel uit op 1900,- korting dus wel zeer tevreden met de deal. Plus uiteraard het voordeel dat ik wel getinte ramen heb t.o.v. 2011 superpack modellen (is best duur om achteraf te laten doen) en chrome randen om de tellers heb, maar dat staat los van NAK. Bij NAK moet je aangeven dat je een betere deal hebt gekregen en daar kan je in bluffen natuurlijk. Quote
Fedde1980 Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 Stevie dat heb je goed gedaan, daar zit ik procentueel daar wel iets onder maar kom wel uit op 1900,- korting dus wel zeer tevreden met de deal. Bij NAK moet je aangeven dat je een betere deal hebt gekregen en daar kan je in bluffen natuurlijk. Ik zit nu op 1300(7%) korting op een adviesprijs van 19285.Maar ga toch inzetten op 16000 euro das 3285euro ( 17%) korting zonder inruil . Quote
J-J Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 Dan moet je wel heel stevig gaan onderhandelen, maar ik denk dat je dat niet gaat lukken. Ik verwacht dat ze niet verder willen gaan dan 17000, maarja gewoon proberen bij gaven ze altijd aan dat de prijs voor hun niet uitmaakt. Ze willen een target halen met een bepaald aantal auto verkopen en dat is blijkbaar belangrijker. Succes iig. Quote
Stevie Geplaatst 27 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 27 Maart, 2012 Ik zit nu op 1300(7%) korting op een adviesprijs van 19285.Maar ga toch inzetten op 16000 euro das 3285euro ( 17%) korting zonder inruil . Heb ik ook geprobeerd, ik wou kijken of ik een superpack voor de prijs kon krijgen wat wij konden betalen. Met 17% hadden we dat makkelijk gehaald, NAK kon ons helaas niet tegemoet komen. Ik vermoed dat 10 - 12 echt de max is bij NAK en dan heb je mazzel (met wellicht wat uitschieters). Het heeft echt te maken met vraag en aanbod en voor de Rio is nu veel vraag ivm BPM 1 juli Quote
Fedde1980 Geplaatst 31 Maart, 2012 Geplaatst 31 Maart, 2012 Zo na stevig onderhandelen tot een overeenkomt gekomen. Uiteindelijk 2700 euro(14.4%) korting gekregen. De levertijd is nog niet exact bekend maar zou ongeveer 6 weken bedragen.Als ze het niet redden voor 1 juli kunnen we de deal gratis annuleren Quote
Fedde1980 Geplaatst 31 Maart, 2012 Geplaatst 31 Maart, 2012 Krijg je bij NAK trouwens standaard Waxoyl behandeling?Ik kon het nergens terug vinden op hun site. Quote
bigwade Geplaatst 31 Maart, 2012 Geplaatst 31 Maart, 2012 Krijg je bij NAK trouwens standaard Waxoyl behandeling?Ik kon het nergens terug vinden op hun site. Géén idee, maar gewoon zeggen dat JIJ het NIET wilt hebben en dat je het NIET wilt betalen en dat het GEEN consequenties voor de garantie heeft lijkt me even duidelijk, voor hun. Quote
Stevie Geplaatst 3 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 3 April, 2012 Krijg je bij NAK trouwens standaard Waxoyl behandeling?Ik kon het nergens terug vinden op hun site. Wij hebben de Rio vorige week donderdag ontvangen, zit gewoon Waxoyl op. Is wellicht afhankelijk van de leverende dealer, het is namelijk wel zo dat hun naam op de auto staat en niet die van nieuweautokopen.nl, volgens mij hanteren ze dan dus gewoon het normale afleverpakket Quote
Stevie Geplaatst 3 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 3 April, 2012 Helaas was de auto al een beetje vies toen ik de goede camera pakte. Als ik wax spul heb & tijd dan hoop ik hem een keer vol glanzend te fotograferen Anyway, foto's van onze nieuwe Rio! 2 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.