Smart Geplaatst 22 Februari, 2012 Geplaatst 22 Februari, 2012 Ik wil de mistlampen van de Venga ook vervangen door xenonlook lampen (mogelijk ledverlichting). Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste kan doen? Quote
Trooper Geplaatst 1 Maart, 2012 Geplaatst 1 Maart, 2012 Wat kost mij het nou als ik deze wil bestellen: GP Thunder Xenonlook 7500k H4. Ik hoor het wel! Quote
bigwade Geplaatst 1 Maart, 2012 Geplaatst 1 Maart, 2012 regel dat even direct met www.autoverlichting-reeuwijk.nl mvv kiaclub.nl Lijkt me wel zo handig.. Quote
Remko .me Geplaatst 1 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 1 Maart, 2012 Gewoon een mail sturen en je krijgt je order met betaal mogelijkheid. Naast dat ze 2 euro goedkoper zijn daar hebben ze ook nog eens 15% korting voor KiaClub leden. Quote
vand.m Geplaatst 2 Maart, 2012 Geplaatst 2 Maart, 2012 Gewoon een mail sturen en je krijgt je order met betaal mogelijkheid. Naast dat ze 2 euro goedkoper zijn daar hebben ze ook nog eens 15% korting voor KiaClub leden. Ik wil bij autoverlichting Reeuwijk GPThunder Xenonlook bestellen. Maar ik heb pas geleden Xenon Pilot Proline 6000k in mijn Sportage 2011 laten inbouwen voor de dimlichten. Nu wil ik ook de lampen voor het grootlicht vervangen. Kan dat ook met GPThunder lookelikes? Ik kon niet zo gauw hier iets over vinden. Is dat gewoon H7? En wat komt er wat kleur betreft het beste bij de 6000k die ik nu heb voor de dimlichten? Groet, vand.m Quote
Smart Geplaatst 2 Maart, 2012 Geplaatst 2 Maart, 2012 GP Thunder 7500k komt er volgens mij het dichtst bij de kleurtemperatuur 6000K. Dus wit met een zweempje blauw. Quote
vand.m Geplaatst 3 Maart, 2012 Geplaatst 3 Maart, 2012 Dankje smart! Ik weet alleen niet hoe het zit met de grootlichtlampen. Ik heb al Pilot Pro Xenon maar dat zijn de dimlichtlampen. Maar welke GPThunder looke-likes moet ik hebben als ik dus de grootlicht lampen wil vervangen? Toch niet gewoon GPThunder H7 ? Er zit toch wel verschil tussen de dimlichtlampen en de grootlichtlampen? Groet, vand.m Quote
Sjölp Geplaatst 3 Maart, 2012 Geplaatst 3 Maart, 2012 In de met originele Xenon uitgeruste Sportage zitten inderdaad gewone H7 lampen. Ik heb er sinds vorige week de Philips X-treme Vision inzitten en ben verbaasd hoeveel lichtopbrengst je daarvan hebt in vergelijking met de originele H7 lampen . Voorheen heb ik ook nog de Xenonlook lampen van 'Roadster' - 50% meer licht dan de gewone - inzitten maar die gaven zo'n raar licht (hadden ook maar een paar € gekost op Ebay) Quote
Smart Geplaatst 4 Maart, 2012 Geplaatst 4 Maart, 2012 ......Maar welke GPThunder looke-likes moet ik hebben als ik dus de grootlicht lampen wil vervangen? Toch niet gewoon GPThunder H7 ? Er zit toch wel verschil tussen de dimlichtlampen en de grootlichtlampen? Ik durf het niet te zeggen! Quote
Derrek Geplaatst 4 Maart, 2012 Geplaatst 4 Maart, 2012 Hoe komen jullie eigenlijk op ....% meer licht? Is dat koffiepraat of goed gemeten met een luxmeter? Ik kan het niet geloven dat het lampje anderhalf keer zoveel licht geeft alleen omdat er in dat gloeilampje (want dat blijft het!) een ander gas zit. Het licht wordt immers gewoon gevormd door een gloeidraadje zo heet te laten worden dat die gaat gloeien en dat geeft licht. Omdat de gloeilamp zo heet wordt, gaat relatief veel energie verloren door de omzetting in warmte. Die techniek blijft hetzelfde. Het rendement vrijwel ook. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld LED of (echt) xenon waar veel hogere rendementen gehaald kunnen worden. Feitelijk kun je met een ander gas de kleurtemperatuur wel beinvloeden zodat het mogelijk in een iets gunstiger gedeelte van ons ooggevoeligheidspectrum komt. Dat kan een indruk geven van meer licht, maar of dat zoveel uitmaakt? 2 Quote
Smart Geplaatst 4 Maart, 2012 Geplaatst 4 Maart, 2012 Ik wil de mistlampen van de Venga ook vervangen door xenonlook lampen (mogelijk ledverlichting). Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste kan doen? Stel ik eens een keer een vraag, krijg ik helemaal geen antwoord.......jammer! Quote
Specialmade Geplaatst 4 Maart, 2012 Geplaatst 4 Maart, 2012 Stel ik eens een keer een vraag, krijg ik helemaal geen antwoord.......jammer! @Smart, Zou je met alle plezier een antwoord op je vraag willen geven maar ik weet daar geen zinnig woord op te geven. Voor het vervangen van mijn verlichting heb ik de garage bezocht. Anderzijds zullen er toch zeker forumleden zijn die hier wel een antwoord op kunnen geven. Kom Venga-boys help een forumlid in nood. Grtz. Specialmade Quote
Autoverlichting Reeuwijk Geplaatst 5 Maart, 2012 Geplaatst 5 Maart, 2012 Uiteraard zijn de mistlampen te vervangen door xenonlook halogeen of door LED, maar hoe dit precies bij een Kia Venga in z'n werk gaat durf ik niet te zeggen. Staat dit niet in het onderhoudsboekje beschreven? Quote
Autoverlichting Reeuwijk Geplaatst 5 Maart, 2012 Geplaatst 5 Maart, 2012 Dankje smart! Ik weet alleen niet hoe het zit met de grootlichtlampen. Ik heb al Pilot Pro Xenon maar dat zijn de dimlichtlampen. Maar welke GPThunder looke-likes moet ik hebben als ik dus de grootlicht lampen wil vervangen? Toch niet gewoon GPThunder H7 ? Er zit toch wel verschil tussen de dimlichtlampen en de grootlichtlampen? Groet, vand.m De H7 Lampjes voor dimlicht en grootlicht zijn gewoon hetzelfde. Het verschil zit in de reflectie spiegel in de lamp-unit zelf. Quote
xtra40 Geplaatst 5 Maart, 2012 Geplaatst 5 Maart, 2012 Zo als sommige hier zouden zegen R.T.F.M Quote
vand.m Geplaatst 5 Maart, 2012 Geplaatst 5 Maart, 2012 De H7 Lampjes voor dimlicht en grootlicht zijn gewoon hetzelfde. Het verschil zit in de reflectie spiegel in de lamp-unit zelf. OK! Dankjewel voor de reactie! Nu is het mij duidelijker. De lampjes H7 voor de dimlichten zien er dus het zelfde uit als de H7 grootlicht lampen? Het groot licht wordt dus bereikt door de stand van de reflectie, een soort spiegel denk ik dan, die het licht een andere richting heen stuurt. Groet, vand.m Quote
Autoverlichting Reeuwijk Geplaatst 5 Maart, 2012 Geplaatst 5 Maart, 2012 Inderdaad, zo klopt het helemaal! Quote
MauS Geplaatst 5 Maart, 2012 Geplaatst 5 Maart, 2012 Hoe komen jullie eigenlijk op ....% meer licht? Is dat koffiepraat of goed gemeten met een luxmeter? Ik kan het niet geloven dat het lampje anderhalf keer zoveel licht geeft alleen omdat er in dat gloeilampje (want dat blijft het!) een ander gas zit. Het licht wordt immers gewoon gevormd door een gloeidraadje zo heet te laten worden dat die gaat gloeien en dat geeft licht. Omdat de gloeilamp zo heet wordt, gaat relatief veel energie verloren door de omzetting in warmte. Die techniek blijft hetzelfde. Het rendement vrijwel ook. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld LED of (echt) xenon waar veel hogere rendementen gehaald kunnen worden. Feitelijk kun je met een ander gas de kleurtemperatuur wel beinvloeden zodat het mogelijk in een iets gunstiger gedeelte van ons ooggevoeligheidspectrum komt. Dat kan een indruk geven van meer licht, maar of dat zoveel uitmaakt? Er gaat niets boven Pilot Pro-line maar als je het eenvoudig wilt oplossen en je niet van die gele kleur houdt dan zijn die GP Thunderlampjes een leuke oplossing, maar niets kan tippen aan xenon. (sorry) Quote
Autoverlichting Reeuwijk Geplaatst 8 Maart, 2012 Geplaatst 8 Maart, 2012 Voor de geinteresseerden: Naast GP Thunder heb ik nu ook Mtec en Alpha Lights in het Xenonlook segment! Je kunt deze vinden op: http://www.autoverlichting-reeuwijk.nl/webshop/xenonlook/ Quote
Autoverlichting Reeuwijk Geplaatst 2 April, 2012 Geplaatst 2 April, 2012 Beste Kia rijders, Vandaag heeft de webwinkel op www.autoverlichting-reeuwijk.nl een kleine metamorfose ondergaan! 1. Allereerst is de lay-out veranderd. 2. Het menu met produkten is overzichtelijker gemaakt. 3. Je kunt nu ook als klant per produkt makkelijker verschillende uitvoeringen kiezen, in tegenstelling tot de vroegere lange lijst met produkten. 4. Gratis verzending vanaf €100! Maar dan het belangrijkste! Als Kia Club forum leden is het nu mogelijk om direct met korting in de webwinkel te bestellen! Na het uitkiezen van de produkten vul je de kortingscode KiaClubNL in en de 15% korting wordt direct uitgerekend! Uiteraard zijn opmerkingen en tips wat betreft deze veranderingen welkom! Groetjes, Feike Autoverlichting Reeuwijk NB. ik zou het op prijs stellen als deze kortingscode binnen de Kia Club blijft. Bij misbruik zullen alle toekomstige kortingen komen te vervallen! Quote
Tinuzzz Geplaatst 20 Mei, 2012 Geplaatst 20 Mei, 2012 uit ervaring raad ik deze lampen af . ik had ze in mijn volvo s40 gedaan en binnen een jaar , waren de reflectoren gesmolten dus 2 nieuwe koplampen a 150 euro stuk . dat komt door dat ze 100 watt zijn . tinus Quote
Remko .me Geplaatst 20 Mei, 2012 Topic Starter Geplaatst 20 Mei, 2012 De GP Thunder zijn niet 100watt ? wij hebben allemaal 55 watt erin hoor Quote
dance Geplaatst 3 Juni, 2012 Geplaatst 3 Juni, 2012 Je kunt het zo zien: GP Thunder 7500K: geel/wit GP Thunder 8500K: wit/blauw Beste Feike, Uit het formum maak ik niet met zekerheid op of de GP Thunder 7500 voor de Kia Rio ook ingebouwd moeten worden of dat ze gewoon als vervangingslamp vervangen kunnen worden? En als dat kan moet er dan ook nog iets gemonteerd worden om storingen aan de boordcomputer te voorkomen of kan hij echt gewoon vervangen worden? Quote
Autoverlichting Reeuwijk Geplaatst 4 Juni, 2012 Geplaatst 4 Juni, 2012 Beste dance, Je kunt de lampen gewoon 1 op 1 vervangen zonder enige aanpassingen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.