Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geconstateerde 'problemen' bij de Rio (vanaf 2011)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Daar kan ik je helaas geen antw op geven tom, ik ben ook niet in de buurt van de auto om te checken hoe dat bij mij zit.

Zelf heb ik ook nog wat gemerkt, dat bij koud weer ( afgelopen 2-3 ochtenden ) het dashboard flink kraakt ( waarschijnlijk door dat er warme lucht in de auto komt ) hebben jullie dit ook ?

Heb ik ook ;) blijft plastic he en het is volgens mij de ruit die een beetje in de rubbers "knakt"

en niet te vergeten dat het ook van vettigheid ( siliconenspray etc ) gaat kraken. niet meer gebruiken dus

Geplaatst

Nee, ik durfde dat niet aan, na verschillende nare berichten over het "repareren" van het dashboard :blush:

Ik heb het voor mij zelf opgelost om een andere auto te kopen :innocent:

Auto heeft 3000km de mijne!

Pfff... Zit met een gedacht in mijn hoofd dat niet goed is!!!!

Geplaatst

Auto heeft 3000km de mijne!

Pfff... Zit met een gedacht in mijn hoofd dat niet goed is!!!!

De Rio is niet de enige auto met opstart problemen, als je tijd over hebt, kan je een keer mijn topic lezen: http://www.kiaclub.n...ngen-kia-venga/

het getik vind ik zelf ook erg vervelend, maar de gedachte dat men het dashboard zou kunnen beschadigen weerhield mij ervan

Geplaatst

@Venga1, dat kan ik ook beamen.

Hallo Smart.

Als ik het nog een terug lees waren/zijn het eigenlijk wel heel veel problemen bij de Venga.

Wel wilde ik het hier vermelden doordat Urbanfoto een voor mij herkenbaar probleem aangaf.

Ik wilde zeker geen Venga problemen door het Rio topic gooien, maar wat wel jammer is, is dat de Rio ook best wel veel opstart problemen heeft, dat deed mij direct aan alle Venga problemen terugdenken.

Geplaatst

Hallo Smart.

Als ik het nog een terug lees waren/zijn het eigenlijk wel heel veel problemen bij de Venga.

Wel wilde ik het hier vermelden doordat Urbanfoto een voor mij herkenbaar probleem aangaf.

Ik wilde zeker geen Venga problemen door het Rio topic gooien, maar wat wel jammer is, is dat de Rio ook best wel veel opstart problemen heeft, dat deed mij direct aan alle Venga problemen terugdenken.

Als ik alles al eens op een rijtje zet ivm de Rio en dat vergelijk met de pro ceed die ik heb gehad, kan ik alleen maar vaststellen dat dat die laatste van 'betere' kwaliteit was! Daarom ook dat ik terug besloteb had om een Kia te kopen.

Waarvan nu al dik veel spijt van!

Geplaatst

Beste mede kia rio rijders,

Ik heb de laatste tijd dat mijn radio een eigen leven gaat lijden.

Het is nog de standaard radio.

Hij verzet zelf de tijd. Dan zet ik hem 15 minuten terug en als ik er na een half uurtje weer op kijk dan zet ie hem zelf weer vooruit.

Is een beetje vervelend want denk elke keer dat ik te laat op mijn werk ben, maar dat ben ik dan dus niet. :wink:

Iemand anders ook dat probleem?

Geplaatst

Hey Sarkesteijn,

Ik heb dat probleem ook gehad en bleek m te zitten in een instelling waarbij de tijd automatisch wordt ingesteld. Ik weet niet meer precies hoe het heet maar volgens mij iets van RDS time ofzo. Dat uitzetten was voor mij de oplossing.

Geplaatst

Hoi,

Gisteren is tijdens de 15000 km beurt tevens mijn lederen stuurwiel vervangen.

Aan de linkerkant was over een gedeelte van 10 cm de verf losgelaten

Vooral bij warm weer kon je het er zo van af vegen.

Er werd meteen een nieuw stuur besteld.

Het nieuwe stuur voelt veel degelijker aan en is ook mooier van kleur.

Mijn Rio is van dec 2011 en het oude stuur had een grijs/blauwe kleur

Onder deze kleur was het stuur mooi antrciet grijs.(veel mooier )

Nu is het nieuwe stuur ook grijs/antreciet en ziet het er beter en er lijkt niet zo'n soort nep verflaag op te zitten

Alles weer netjes opgelost en tevreden

Rio 41

Dit is bij mij ook aan de hand. Ik moet volgende week naar de dealer om maar weer eens een velg te laten vervangen dus dan ga ik dit ook gelijk voorleggen aan de dealer. Het lijkt idd op een soort van slijtageplek en je kunt het er zo van af vegen. Was al ban dat ik de enige was die hiervan last had.. :wink:

Geplaatst

De tijd wordt bij RDS gesynchroniseerd met de tijd die de ingestelde radiozender uitzendt. Het zou kunnen dat je naar een zender luistert die een verkeerde RDS-tijd ingesteld heeft.

Als je eens een andere radiozender probeert (BV radio 1, 2, 3), moet je eens kijken of je dan wel de juiste tijd krijgt (kan een paar minuten duren).

Geplaatst

Beide bedankt voor de uitleg.

Heb het laatste kwartier van de rit de RDS uitgezet. De tijd is toen niet meer versprongen. Dus denk dat het nu niet meer gebeurd.

1000x dank!!

Geplaatst

Wellicht dat iemand hier dit weet:

Met gas geven klinkt het net alsof er iets aanloopt in de motor. Soort scheurend geluid. Niet heel hard. Is dit bekend? (issue van die koppelingsplaten bijvoorbeeld)

vraag 2: werken de lampjes voor de gordels achterin? Ik zie wel 3 lampjes maar deze nog niet zien branden (als er iemand achterin zit zonder gordel om)

Geplaatst

Wellicht dat iemand hier dit weet:

Met gas geven klinkt het net alsof er iets aanloopt in de motor. Soort scheurend geluid. Niet heel hard. Is dit bekend? (issue van die koppelingsplaten bijvoorbeeld)

vraag 2: werken de lampjes voor de gordels achterin? Ik zie wel 3 lampjes maar deze nog niet zien branden (als er iemand achterin zit zonder gordel om)

Vraag 2 kan ik beantwoorden:

Als er bij mij iemand achterin zit zonder gordel om dan gaat het rode lampje branden, gaat naar verloop van tijd weer uit dus blijft niet constant branden.

Geplaatst

kan zijn dat ik het gemist hebt. Ga het nog eens testen.

Gaat hij alleen branden bij een bepaalde snelheid als je rijd? of gewoon als je motor start?

Ik heb mijn auto nu niet .. (is te reparatie) maar zodra ik hem weer heb kan ik er is op letten.

Sowieso bij starten gaan alle lampjes aan, als er iemand op de achterbank zit (dus druk uitoefent..?) dan blijven ze 'langer' branden.. maar als je gaat rijden zijn alle lichten naar verloop van tijd uit.

Geplaatst

voor moet je in ieder geval geen boodschappen op de bijrijderstoel neerzetten want dan blijft de gordellampje branden met een hoogst irritant geluidje erbij...

Geplaatst

voor moet je in ieder geval geen boodschappen op de bijrijderstoel neerzetten want dan blijft de gordellampje branden met een hoogst irritant geluidje erbij...

telefoon op de voorstoel neerleggen is al genoeg om m te laten piepen :wink:

Geplaatst

Ik heb in elk geval geen schakelaars onder en in de achter bank gezien en ik heb er al heel wat uitgehaald dus ik denk dat

Op de achterbank niet zo werkt

Maar aleen naar het gordel slot kijkt

Geplaatst

achter ging onlangs wel piepen, toen dochterlief tijdens het rijden haar gordel per ongeluk losklikte,

waarschijnlijk kijkt hij dus naar het gordelslot (zit elec. verbinding op zag ik) in combinatie met een bepaalde snelheid van de auto

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...