Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geconstateerde 'problemen' bij de Rio (vanaf 2011)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

altijd ook niet 10min voor einde uit?

Nee, dat vind ik ook bullshit eerlijk gezegd. Dat zou wel van de zotte zijn als ik hem elke keer uit moet zetten 10 min voordat ik ergens ben, begin ik niet aan. airco moet gewoon werken is mijn mening en zolang je geen gekke dingen doet moet er ook geen putlucht in je auto zijn. ik zou dan als ik jou ook ook zeker terug gaan en eisen dat die lucht weg wordt gewerkt hoe dan ook. als ik het probleem heb ga ik ook terug en ander zetten ze er maar een climate control ofz. maar iig 5000 kilometer de airco aan en nog geen stank.

succes met deze vervelende situatie!

Mijn probleem aan de Rio wat steeds vaker aan de hand is is dat ik de versnelling onmogelijk in zijn achteruit kan krijgen, ik moet dan eerst de koppeling op laten komen of 10 x proberen om hem erin te krijgen met geweld. wordt daar niet echt vrolijk van eigenlijk, soms sta je een minuut of 5 te klojo-en en staan er 3 auto's achter je te wachten. meestal laat ik hem dan maar even ratelen door de koppeling op te laten komen en dan kan hij er wel in...

Geplaatst

Nee, dat vind ik ook bullshit eerlijk gezegd. Dat zou wel van de zotte zijn als ik hem elke keer uit moet zetten 10 min voordat ik ergens ben, begin ik niet aan. airco moet gewoon werken is mijn mening en zolang je geen gekke dingen doet moet er ook geen putlucht in je auto zijn. ik zou dan als ik jou ook ook zeker terug gaan en eisen dat die lucht weg wordt gewerkt hoe dan ook. als ik het probleem heb ga ik ook terug en ander zetten ze er maar een climate control ofz. maar iig 5000 kilometer de airco aan en nog geen stank.

succes met deze vervelende situatie!

Mijn probleem aan de Rio wat steeds vaker aan de hand is is dat ik de versnelling onmogelijk in zijn achteruit kan krijgen, ik moet dan eerst de koppeling op laten komen of 10 x proberen om hem erin te krijgen met geweld. wordt daar niet echt vrolijk van eigenlijk, soms sta je een minuut of 5 te klojo-en en staan er 3 auto's achter je te wachten. meestal laat ik hem dan maar even ratelen door de koppeling op te laten komen en dan kan hij er wel in...

nahhh dat is echt een probleem,terug gaan zit jij bij vermeulen.

Geplaatst

nee, in halsteren. alleen is het niet altijd... en vaak juist als hij eventjes stil heeft gestaan. Dus weer lastig te testen daar.

Geplaatst

Ik heb heeeel soms dat ik de eerste versnelling er niet in krijg! Dat is ook heel vervelend als ISG aanstaat en je vervolgens weg wilt rijden, maar je de auto niet in de 1 krijgt

Geplaatst

Het schakelen blijkt toch een algemeen KIA probleem te zijn.. Bij de SP3 was/is dat ook al het geval.

Geplaatst

Het schakelen blijkt toch een algemeen KIA probleem te zijn.. Bij de SP3 was/is dat ook al het geval.

Daarentegen schakelt het wel super lekker! heel strak en direct, dus dat ene incidentje neem ik graag voor lief ;)

Geplaatst

Daarentegen schakelt het wel super lekker! heel strak en direct, dus dat ene incidentje neem ik graag voor lief ;)

mee eens met deel 1. ik heb alleen wel aardig wat betaald voor die auto en dan zou het niet mogen en ga ik het de 1e de beste keer als ik bij de garage ben wel even melden naast mijn waxoil incident waar ik nog geen reactie op heb trouwens ( gister gemaild ). nu is het bij mij wat erger dan bij jou want bij mij is het al bijna iedere keer en niet heeeel soms met die achteruit versnelling
Geplaatst

mee eens met deel 1. ik heb alleen wel aardig wat betaald voor die auto en dan zou het niet mogen en ga ik het de 1e de beste keer als ik bij de garage ben wel even melden naast mijn waxoil incident waar ik nog geen reactie op heb trouwens ( gister gemaild ). nu is het bij mij wat erger dan bij jou want bij mij is het al bijna iedere keer en niet heeeel soms met die achteruit versnelling

Heb je al eens geprobeerd om, als hij niet in z'n achteruit wil, eerst een keer in de 1e versnelling

te zetten en daarna in z'n achteruit ? Bij onze Picanto wil de achteruit ook, soms, niet direct goed gaan.

Bovengenoemde actie levert dan wel het gewenste resultaat. Probeer het eens....

Suc6

Grtz,

Specialmade

Geplaatst

Heb je al eens geprobeerd om, als hij niet in z'n achteruit wil, eerst een keer in de 1e versnelling

te zetten en daarna in z'n achteruit ? Bij onze Picanto wil de achteruit ook, soms, niet direct goed gaan.

Bovengenoemde actie levert dan wel het gewenste resultaat. Probeer het eens....

Suc6

Grtz,

Specialmade

thnx, zal het proberen, is om het probleem op dat moment op te lossen inderdaad wel handig ( als het werkt ) maar ik ga er toch echt mee terug.

Ik denk dat ik het al wel eens heb gedaan onbewust en met gewenst resultaat als ik er zo over nadenk. alleen dan let je er niet op en ben je alleen druk met zsm dat ding in de achteruit te krijgen :)

ik laat het wel even weten als het werkt. Disndag ga ik even langs de dealer.

Geplaatst

Je gaat toch nooit vanaf je 4e versnelling in zijn achteruit?

Normaal gesproken zal dat zeer weinig voorkomen :) Maar als het een oplossing is op het moment dat je de auto niet in zijn achteruit kan krijgen is het wel handig.
Geplaatst

Nee ik bedoel....

Als jij rijdt, rij je door met je koppeling in tot de 0km/u ... ga je dan direct vanuit je 3e of 4e versnelling naar zijn achteruit?

Want dit is een beveiliging. Je moet eerst een keer in zijn eerste versnelling gezeten hebben.

Geplaatst

Ooh zo, uhm nou misschien een keer vanuit zijn 2 maar over het algemeen staat hij altijd in zijn 1 geparkeerd dus dat is niet het probleem.

het is bijna altijd wel als hij langer dan 30 min stil staat en verder af en toe eens gewoon tijdens het rijden als ik even moet draaien of inparkeren ofzo dan zou het kunnen vanuit zijn 3 of 4. op zo'n moment zou het die beveiliging kunnen zijn maar niet na het parkeren want dan staat hij altijd in zijn 1. Benieuwd wat de garage zal zeggen.

Van de waxoil zeggen ze dat ik maar langs moet komen als de poetser er is. en dat een sticker wel eens word vergeten. over een certificaat ofzo wordt niet gesproken. als het op de bon staat dan zit het erop of zou het erop moeten zitten en is het garantie en zullen ze de auto opnieuw doen mocht het er niet op zitten.

Geplaatst

Nee ik bedoel....

Als jij rijdt, rij je door met je koppeling in tot de 0km/u ... ga je dan direct vanuit je 3e of 4e versnelling naar zijn achteruit?

Want dit is een beveiliging. Je moet eerst een keer in zijn eerste versnelling gezeten hebben.

Meestal doet het probleem van het niet in de achteruit kunnen krijgen zich voor na parkeren (langer stilstaan).

Ik ga er dan ook niet vanuit dat iemand vanuit de 3e of 4e versnelling, rijdend, naar z'n achteruit schakelt.

Alhoewel.......... er zijn chauffeurs.... ;) (de slechtste chauffeur van Nederland b.v.)

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Meestal doet het probleem van het niet in de achteruit kunnen krijgen zich voor na parkeren (langer stilstaan).

Ik ga er dan ook niet vanuit dat iemand vanuit de 3e of 4e versnelling, rijdend, naar z'n achteruit schakelt.

Alhoewel.......... er zijn chauffeurs.... ;) (de slechtste chauffeur van Nederland b.v.)

Grtz.

Specialmade

hahah ja dat is echt niet te geloven.. ik vraag me echt nog af of het nou wel echt is... zouden die mensen nu werkelijk zo slecht rijden ?:)

Het zou misschien ooit eens voor kunnen komen van 3e of 4e naar de R maar niet dat ik dat constant doe dus daar zit het probleem niet. Inderdaad als ik een tijdje sta dan is het. net als bij je fiets op slot doen dat je met je slot tegen een spaak aan zit zo voelt het. alsof hij ergens in moet klikken maar dat niet gaat omdat het niet in de juiste stand staat.

Geplaatst

@Presiozo:

Gewoon standvastig blijven wat de Waxoyl betreft! Ze zijn verplicht de stickers te plakken en men is VERPLICHT een certificaat en/of garantiebewijs mee te leveren. Ik heb namelijk 3 documenten voor de behandeling ontvangen.

Geplaatst

Versnellingsbakprobleem........

Bij alle auto's die ik in mijn leven heb gehad......op een verdwaalde VW na, allemaal Japanners........kwam het wel eens voor dat de 1e versnelling of achteruit niet direct ingelegd kon worden. Zelfs bij mijn nieuwe auto gebeurt het af en toe.

Het enige wat ik dan doe is de versnellingsbak in zijn vrij zetten en de koppeling ff omhoog laten komen.........daarna is het geen enkel probleem om de gewenste versnelling in te leggen.

Werkt dit bij de Rio niet??

Geplaatst

Nee ik bedoel....

Er is helemaal niks beveligt hoor aleen word de draai richting in de versnelings bak omgedraait en dat krijg je gewoon weg niet

Ingeschakeld zo lang je rolt

Net als dat je niet of nouwelijks als je 100 rijd van je 5 terug kan schakelen naar je eerste versneling

Gewoonweg omdat het verschil in snelheid te groot is en je cingromech ringen dit niet kunnen af remmen

Maar wat je doet als je je achteruit of je eerste versneling niet krijgt ingeschakeld en je kiest eerst een andere versneling is dat

Je je versnelings bak inwendig stil zet en een klein stukje inwendig verplaatst zo dat de vertanding tegen ovevr elkaar komt te staan

Zo dat deze wel ingeschakeld kan worden

Als deze klacht bij ons op het werk voorkomt dan gaan we eerst de versnelings bak olie verversen

Dit doet zoms wonderen

Ben nu zelf al aan me 3e koreaanntje bezig maar heb hier zelf geen last van nooit gehad ook gelukig

Ben erg benieuwd wat de dealer er aan gaat doen bij jullie

Geplaatst

Er is helemaal niks beveligt hoor aleen word de draai richting in de versnelings bak omgedraait en dat krijg je gewoon weg niet

Ingeschakeld zo lang je rolt

Net als dat je niet of nouwelijks als je 100 rijd van je 5 terug kan schakelen naar je eerste versneling

Gewoonweg omdat het verschil in snelheid te groot is en je cingromech ringen dit niet kunnen af remmen

Maar wat je doet als je je achteruit of je eerste versneling niet krijgt ingeschakeld en je kiest eerst een andere versneling is dat

Je je versnelings bak inwendig stil zet en een klein stukje inwendig verplaatst zo dat de vertanding tegen ovevr elkaar komt te staan

Zo dat deze wel ingeschakeld kan worden

Als deze klacht bij ons op het werk voorkomt dan gaan we eerst de versnelings bak olie verversen

Dit doet zoms wonderen

Ben nu zelf al aan me 3e koreaanntje bezig maar heb hier zelf geen last van nooit gehad ook gelukig

Ben erg benieuwd wat de dealer er aan gaat doen bij jullie

Als het een tand op tand probleem is kan/zal de dealer hier niets mee doen, maar een slecht toplager(indien aanwezig) of een slingerende of slecht op de splines gangbare koppelingsplaat kan de dealer reparen, dus gewoon even diagnose laten stellen.

Gr. Leo

Geplaatst

Update aangaande de cruise control:

Wij zijn bekend met de door u omschreven eigenschap van de cruise control in uw Kia Rio. Een update hiervoor is in de maak, dit proces is in de afrondende fase. Wanneer de update precies zal worden uitgegeven, is echter onbekend. Vermoedelijk zal deze in ieder geval ten tijde van de eerstvolgende onderhoudsbeurt aan uw Rio door de dealer gaan worden geïnstalleerd.

Mocht u meer informatie wensen wanneer de update beschikbaar komt, dan kunt u hierover contact houden met uw Kia-dealer. Deze zal direct op de hoogte zijn wanneer de introductie van de software is.

Geplaatst

Uitslag waxoil: de poetser ( ingehuurd bedrijf, ZZP-er ) heeft eigenlijk niet gezegd of het er nu wel of niet op zit. wel aangeboden om een nieuwe waxoil laag erop te doen ( service ) dus dat is wel netjes. de auto was wel goed glad alleen kwam dat doordat ik er wax op heb gedaan. wat vloeken in de kerk is want zowel de verkoper als de poetser begonnen gelijk dat dat niet mag en kan. Ook was mijn auto nogal vies en zaten er wat vliegen op... ja ik heb hem inderdaad 1 week niet gewassen. En ik moest goeie shampoo gebruiken en voor de vliegen ook vliegen spul. Toevallig heb ik 3 weken terug voor 120 euro aan spullen gekocht bij carclean dus dat moet wel goed zitten... eigenlijk weet ik nu dus nog niks en ga ik het volgende doen: morgen avond als ik thuis ben van het werk mijn auto lekker wassen en de vliegen eraf halen. die waxoil hoef ik er niet meer op te hebben. of hij er nu wel of niet op zit...

de achteruit versnelling die hij nu steeds vaker niet pakt heb ik 26-06 een afspraak voor staan. Het probleem is tijdelijk snel op te lossen door hem in een andere willekeurige versnelling te zetten en dan weer terug in de R of even de koppeling intrappen werkt ook maar niet zo goed als een andere versnelling. Ben benieuwd wat de uitslag is tegen die tijd.

Geplaatst

Uitslag waxoil: de poetser ( ingehuurd bedrijf, ZZP-er ) heeft eigenlijk niet gezegd of het er nu wel of niet op zit. wel aangeboden om een nieuwe waxoil laag erop te doen ( service ) dus dat is wel netjes. de auto was wel goed glad alleen kwam dat doordat ik er wax op heb gedaan. wat vloeken in de kerk is want zowel de verkoper als de poetser begonnen gelijk dat dat niet mag en kan. Ook was mijn auto nogal vies en zaten er wat vliegen op... ja ik heb hem inderdaad 1 week niet gewassen. En ik moest goeie shampoo gebruiken en voor de vliegen ook vliegen spul. Toevallig heb ik 3 weken terug voor 120 euro aan spullen gekocht bij carclean dus dat moet wel goed zitten... eigenlijk weet ik nu dus nog niks en ga ik het volgende doen: morgen avond als ik thuis ben van het werk mijn auto lekker wassen en de vliegen eraf halen. die waxoil hoef ik er niet meer op te hebben. of hij er nu wel of niet op zit...

de achteruit versnelling die hij nu steeds vaker niet pakt heb ik 26-06 een afspraak voor staan. Het probleem is tijdelijk snel op te lossen door hem in een andere willekeurige versnelling te zetten en dan weer terug in de R of even de koppeling intrappen werkt ook maar niet zo goed als een andere versnelling. Ben benieuwd wat de uitslag is tegen die tijd.

hahahah ja dat wan die wax laag daar zullen ze de balen van hebben gehad die hebben ze wel eerst mooi moeten verwijderen en nu moet jij nog weer 2 weken

wachten voor dat je nieuwe wax mag aan brengen

en die vliegen die heeft een echte auto poetser er zo af of hadden ze verwacht dat je om de vliegen heen ging rijden

ben benieuwd wat ze met je schakelen gaan doen ik verwacht dat ze het eerst gaan proberen met verse olie

Geplaatst

hahahah ja dat wan die wax laag daar zullen ze de balen van hebben gehad die hebben ze wel eerst mooi moeten verwijderen en nu moet jij nog weer 2 weken

wachten voor dat je nieuwe wax mag aan brengen

en die vliegen die heeft een echte auto poetser er zo af of hadden ze verwacht dat je om de vliegen heen ging rijden

ben benieuwd wat ze met je schakelen gaan doen ik verwacht dat ze het eerst gaan proberen met verse olie

Maar ik laat er geen nieuwe laag waxoil op doen, maar volgens hun had ik NOOOOOOOIT!!!!!!! met wax op de waxoil laag mogen zitten. en dit was een professionele poetser ( althans dat denk ik dan want hij heeft zijn eigen bedrijfje erin en een busje waar zijn naam enz op staat :) )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...