Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geconstateerde 'problemen' bij de Rio (vanaf 2011)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voor mij misschien weer een verkeerd functionerende aircopomp....hoorde gisteren na langer gebruik een meer aanwezige ratel tijdens het rijden.

Mocht dit bevestigd worden is het dag Rio....wacht het nog even af.

dan ben je wel veel kwijt aan de afschrijving van je compleet nieuwe rio zeg....

Geplaatst

dan ben je wel veel kwijt aan de afschrijving van je compleet nieuwe rio zeg....

Daar mag de dealer wat leuks op verzinnen...

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Daar mag de dealer wat leuks op verzinnen...

Misschien eens een idee om naar een andere Kia dealer te gaan voor een second opinion?

Één aircopomp stuk zou natuurlijk kunnen maar je bent nu aan de vierde toe.

Lijkt mij niet normaal.

Mocht de aircopomp wel stuk zijn.....

Je hebt zeven jaar garantie dus lekker terug brengen, gratis leenauto meenemen en je eigen Rio weer ophalen als deze 100% in orde is.

Veel goedkoper als dat je nu weer gaat inruilen.

Geplaatst

bij mij is de aircopomp maanden geleden vervangen het probleem is nooit terug gekomen.

Ik kan je een dealer aanbevelen waar het wel goed gaat blijkbaar.

Geplaatst

ik zit het zo is bij te houden maar ik merk een hoop kleine probleempjes bij vele, ik heb volgens mij geen 1 van die klachten, blij toe natuurlijk maar ik heb het gevoel dat ik de enige ben met een rio zonder kinder ziektes klopt dat of zijn er nog meer die gelukkig nog nergens last van hebben. :?

ps. 3 maanden oud 6000 km op de teller

Geplaatst

Ik heb hetzelfde , de mijne is 2 maanden geleden opgehaald en heeft 3500 km gereden. Tot nog toe gelukkig nergens last van! Wel vervelend voor de lui die wel probleempjes hebben en voor Kia geen reclame. Ook al word bijna alles keurig opgelost , kan ik me voorstellen dat een potentiele Rio koper toch wat terughoudend word als hij zijn licht opsteekt hier...

Niets aan de auto gepimpt, geen chroom geen wielen geen tomtohouder ingebouwd geen niks niet.

Misschien houden onze Rio's daar niet van :-P

Geplaatst

ik heb ook nog weinig problemen gehad, wel hoorde ik gister tijdens achteruit inparkeren dat er een apart schurend geluid was. Dit heb ik voor het eerst gehoord. Hou het in de gaten en als het terug komt ga ik langs de dealer.

verder hebben ze bij mij tot nu toe vervangen/gemaakt:

- iets met het stuur, moest een andere ring in ( dit was 1 week na het ophalen van mijn rio )

- de achteruit versnelling pakt hij slecht, komt door rechte vertanding, ze hebben hem toen goed ingevet en het is 2 weken weg geweest, nu is het weer terug.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

- de achteruit versnelling pakt hij slecht, komt door rechte vertanding, ze hebben hem toen goed ingevet en het is 2 weken weg geweest, nu is het weer terug.

Dat is iets waar je weinig aan kunt doen en de ene auto valt het meer op dan de andere.

Daar zijn wel wat trucjes voor om bijvoorbeeld eerst in z'n eerste versnelling te zetten en dan naar z'n achteruit.

Soms lukt ook wel door meerdere keren je koppeling in te trappen.

Geplaatst

ja dat werkt inderdaad allemaal wel, maar blijft wel een irritante bijwerking van rechte vertanding...en als het echt iedere keer is dan is het wel vervelend, het is helaas niet dat het af en toe is.

Geplaatst

of zijn er nog meer die gelukkig nog nergens last van hebben. :?

Ook geen problemen met de Rio hoor (4 maanden, 5000 km) en zeer tevreden.

Is eigenlijk steeds lekkerder gaan rijden!

Wel zal ik de cruisecontrol nog even laten updaten, maar dat kun je niet onder problemen laten vallen, maar onder verbeteringen.

Geplaatst

gelukkig fijn te horen net weer terug van ritje van 271 km nog steeds blij met me rio dagtellers op nul gezet niet harder als 110 gereden en na thuiskomts geeft de gebruiksmeter 4.8 aan zal wel iets meer zijn als ik ga tanken maar beter als de eerste paar duizend km daar was dat bijna onhaalbaar en nu niet echt heel erg me best gedaan wel rustig aan en 85 % snelweg

Geplaatst

Heb nu zo een 7500 kilometer er op staan en eigenlijk niet veel problemen

Aleen die achter remmen die blijven piepen/ gillen met zachtjes remmen als je achter uit rijd ??

En na het grondig schoon maken van de week kraakt/rammelt er iets achter in ??

Maar dit alles noem ik niet echt een probleem

Wat wel een probleem is is de afwatering van de airco normaal als je na je rit je wagen stil zet zou uit de

Afwaterings slang van de kachel water moeten lopen/druppelen

Maar tot mijn verbazing is mij al meereren malen opgevalen dat dit niet gebeurt

Tot dat je in je waen stapt en optrekt dan pas loopt er water weg uit de airco

Dus nu is wel duidenlijk waar die muffe lijken lucht vandaan komt mischien is dit een leuke om met kia te bespreken heren van de KCG

Of als kia mee leest bekijk dit probleem eens goed

Verder geen probleemen dus het blijft een heerlijke wagen

En het verbruik tja die blijft maar op de 1 op 15 hangen dus daar heb ik vrede mee

Geplaatst

Heb nu zo een 7500 kilometer er op staan en eigenlijk niet veel problemen

Aleen die achter remmen die blijven piepen/ gillen met zachtjes remmen als je achter uit rijd ??

En na het grondig schoon maken van de week kraakt/rammelt er iets achter in ??

Maar dit alles noem ik niet echt een probleem

Wat wel een probleem is is de afwatering van de airco normaal als je na je rit je wagen stil zet zou uit de

Afwaterings slang van de kachel water moeten lopen/druppelen

Maar tot mijn verbazing is mij al meereren malen opgevalen dat dit niet gebeurt

Tot dat je in je waen stapt en optrekt dan pas loopt er water weg uit de airco

Dus nu is wel duidenlijk waar die muffe lijken lucht vandaan komt mischien is dit een leuke om met kia te bespreken heren van de KCG

Of als kia mee leest bekijk dit probleem eens goed

Verder geen probleemen dus het blijft een heerlijke wagen

En het verbruik tja die blijft maar op de 1 op 15 hangen dus daar heb ik vrede mee

Ik heb 't op m'n lijstje voor de KCG toegevoegd.

Opmerkelijk! Als je aan komt rijden met werkende airco en afremt loopt, het condenswater niet weg. Als je optrekt na stilstand loopt het condenswater pas wel weg. Willen andere Rio-rijders eens checken of dit bij hen ook zo is? In dat geval duidt het op een ontwerpfout/ constructiefout. Ben benieuwd.

Geplaatst

Ik bedoel meer als je airco is ontdooit dan er na een uur stilstaan nog geen vocht onder je wagen licht

Maar zo dra je optrekt dan stroomt het er uit

Heb vorige week me airco zelf even schoon gemaakt met speciaal schuim

En dat moet je een half uur laten intrekken en dat loopt dan na een 15 à 20 minuten door de afwatering weg

Maar mooi niet tot dat ik de rest van de procedure had uitgevoerd en weg reed

Toen zag ik pas een heel spoor achter me wagen ontstaan

Geplaatst

Gisteren kwam er water uit de airco op mijn voeten :o, is dat normaal? Ik nam een bocht en uit de voetbeluchting kwam water op mijn voet

Geplaatst

nee dat is dus niet goed dan zit bij jou het afwaterings slangetje wel heel erg verstopt

die kan je heel simpel vinden door aan de rechterkant van de miden console te kijken dan zie je het slangetje goed zitten

en kan je even kijken of deze verstopt zit

Geplaatst

???? Das de zelfde wagen hoor alleen wat luxer maar met de zelfde dingen en geurtjes

Idd, wat luxer, maar hopelijk met minder problemen en een aantrekkelijke prijs. Daarnaast met 25.000 km minder op de teller ;)

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Idd, wat luxer, maar hopelijk met minder problemen en een aantrekkelijke prijs. Daarnaast met 25.000 km minder op de teller ;)

Is de nieuwe cee'd niet iets voor je?

Geplaatst

Is de nieuwe cee'd niet iets voor je?

Ik ben net geen student meer te noemen :P....haha, nee dan moet ik denk ik iets te diep in de buidel graaien (hoewel ik dat wel zou willen)

Geplaatst

Betreft Rio Superpack sept-2011,

Ik heb de Rio nu bijna 3 maanden, ik had het volgende niet zo leuke probleem,

water lekkage in de kofferbak, ik kwam er 3 weken geleden achter.

De achterbank aan de rechterkant was zeiknat mijn passagier was hier niet blij mee

gevolg natte broek, de vloer was ook nat. Ik op onderzoek uit,

in de kofferbak alle delen van de bodem en rechterzijkant los gekoppeld, de achterbank

eruit toen zag ik dat het water aan de rechterkant bij het achterlicht naar binnen kwam en via de kofferbak naar voren stroomde, was ik dus niet zo blij mee. Ik afgelopen maandag naar mijn dealer toe en na 2 uur zoeken blijkt het probleem niet bij het achterlicht, rubbers, kofferdeksel steun in de goot te zitten,maar bij een las naatje achter op het dak waar de zwarte strip begint,(zie foto) daaronder zat een gaatje van 1 millimeter ongeveer. Met kit dicht gemaakt probleem gelukkig nu opgelost koffer bak nog steeds droog na alle regen van de afgelopen dagen.

th_Diversen063.jpg?t=1343985635

Daar ik op het forum niks kon vinden van dit probleem, alleen bij de oude Rio. Meld ik het toch maar even.

Groet Ben

Geplaatst

Om nog heel even off-topic te gaan....

Offerte met superpack is niks geworden. Ik kreeg amper 12.000 voor de Rio. Dan zing ik het wel uit en hoop ik dat het probleem simpelweg niet meer terugkomt.

Op een gegeven moment had ik echt helemaal genoeg van de auto. 7 jaar of niet, het is wel vervelend dat je in 10 maanden 4 keer terugmoet naar een dealer.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Om nog heel even off-topic te gaan....

Offerte met superpack is niks geworden. Ik kreeg amper 12.000 voor de Rio. Dan zing ik het wel uit en hoop ik dat het probleem simpelweg niet meer terugkomt.

Op een gegeven moment had ik echt helemaal genoeg van de auto. 7 jaar of niet, het is wel vervelend dat je in 10 maanden 4 keer terugmoet naar een dealer.

Het eerste jaar schrijf je het meeste af. (jammer genoeg)

En dan maakt het echt niet uit of je een Kia of een Mercedes rijdt.

Wel hoop ik voor je dat het wegblijft maar je hebt een goede garantieregeling.

Het is vervelend als je terug moet ook al zal het voor de vijfde keer zijn.

Wel balen maar Kia zal ook niet stil zitten dus een goede werkende pomp komt er wel. (als je die al niet hebt)

En dan is alles ook weer snel vergeten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...