Ga naar inhoud

Geconstateerde 'problemen' bij de Rio (vanaf 2011)


Remko .me

Aanbevolen Berichten

Dan doe ik het gewoon, ik heb dat dus ook dat irritante tikken, en dat komt achter het dashboard... precies waarin ze dat aangeven.

Ik heb er toen al een tijd geleden topic over geopend, flink wat wd40 tussen gedaan en het nam iets af maar dat moet je dan iedere maand doen.

Wel zonde zeg dat de dealer het niet gedaan heeft bij het vervangen van de kleppen voor de voetverwarming, toen was het dashboard er namelijk al uit.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan doe ik het gewoon, ik heb dat dus ook dat irritante tikken, en dat komt achter het dashboard... precies waarin ze dat aangeven.

Ik heb er toen al een tijd geleden topic over geopend, flink wat wd40 tussen gedaan en het nam iets af maar dat moet je dan iedere maand doen.

Wel zonde zeg dat de dealer het niet gedaan heeft bij het vervangen van de kleppen voor de voetverwarming, toen was het dashboard er namelijk al uit.

Ik ben ook een keer naar de dealer geweest i.v.m. het kraken van het dashboard. Bij het vervangen van de kleppen van de voetverwarming hebben ze dit probleem dan ook gelijk aangepakt door het aanbrengen van stof (in ieder geval een zacht materiaal) tussen de verbindingsdelen van het dashboard. Nu nergens last meer van!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben gister terug geweest naar de dealer voor mijn lampen en voor de achteruit versnelling.

1: versnelling hebben ze wat met olie en vet gespeeld en nu zou het stukken minder al dan niet over moeten zijn. Als ik er weer last van heb kon ik terug komen. dus goed gedaan in mijn ogen en heb tot nu toe geen last gehad.

2: lampen, ik klaagde al een tijdje dat ik zo slecht kon zien, de monteur bevestigde het en heeft de lampen nu goed afgesteld, was voor hem 5 minuten werk.

Waarschijnlijk doordat er phantoms op zijn gekomen staat de auto anders dan bij de standaard banden dus let erop als je phantoms hebt.

3: Er stond een gruwelijke nissan 370Z special edition met aardig wat carbon incl de uitlaten carbon. Eur. 50K voor de liefhebber...goed voor 345 PK. Echt een monster was dat, hopenlijk hebben ze hem 7 sept nog, tegen die tijd vragen of ik hem 1 dag mag lenen om te trouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vraagje;

Als de dealer jullie dashboard uit elkaar halen.. zeggen jullie er dan ook altijd bij DOE VOORZICHTIG AUB, ZONDER SCHROEVENDRAAIER!!!! omdat ik zelf echt klote ervaring heb met dashboard krassen en butsen door onkundige monteurs... of is dit een tik van mij ? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vraagje;

Als de dealer jullie dashboard uit elkaar halen.. zeggen jullie er dan ook altijd bij DOE VOORZICHTIG AUB, ZONDER SCHROEVENDRAAIER!!!! omdat ik zelf echt klote ervaring heb met dashboard krassen en butsen door onkundige monteurs... of is dit een tik van mij ? :P

zal wel een tik van jou zijn als wij monteurs er een schroeven draaier tussen willen steken dan doen wij dat gewoon :-) :-)

maar gelukig voor ons monteur zijn er hele handige mannetjes die als wij dan heel per ongeluk wel een keer uitschieten met onze

schroevendraaiers of zo dan komen die de schade herstellen zo dat jij dat nooit meer ziet :wink: ;-)

ps het rotigste klusje aan een auto is het demonteeren van het dachbord

Link naar reactie
Delen op andere sites


ho ho ik ken het zeker wel heb net prive een set kunstof tools gekocht maar dat is prive

http://www.ebay.com/itm/400302285725?_trksid=p3984.m1497.l2649&item=400302285725&cmd=ViewItem&sspagename=STRK:MEWNX:IT&vxp=mtr#ht_1595wt_1163

moet me dach er uithalen voor als ik me sub binnen heb dus de tools heb ik vast

Link naar reactie
Delen op andere sites


afgelopen week ging plots me airco aan met "auto ontwaseming" terwijl me voorraam nog glashelder was op andere topic heb ik gelezen dat dit een bekend probleem was/is maar er werd ook gezegd dat met de nieuwe lichting (mijne is van mei 2012) dit opgelos zou zijn wie heeft dit nog meer dat de airco ineens aangaat met auto ontwaseming en ik weet dat het uit te zetten is door paar toetscombinaties....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet of het zou kunnen, maar ik heb het idee dat het automatisch ontwasemen niet alleen daarvoor bedoelt is, maar ook om de wagen cq voorruit sneller te laten afkoelen en zo de temperatuur in de auto ook.. Het is maar een hersenspinsel..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij spring inderdaad af en toe aan als het nodig gaat zijn. Ik merk dat se sensor redelijk strak staat afgesteld. Het lijkt dan alsof het niet nodig is maar toch is dit vaak wel het geval. Ik zette het altijd met de knoppencombinatie uit maar dan heb ik toch gemerkt dat de ruit af en toe gaat beslaan. Ik heb hem nu altijd aan staan en ja, hij springt af en toe aan voor een paar minuten, maar gaat ook weer netjes vanzelf uit. Ik vind het prima werken nu ik het systeem zijn ding laat doen.

Het systeem doet de ontwaseming niet aan om sneller af te koelen volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


afgelopen week ging plots me airco aan met "auto ontwaseming" terwijl me voorraam nog glashelder was op andere topic heb ik gelezen dat dit een bekend probleem was/is maar er werd ook gezegd dat met de nieuwe lichting (mijne is van mei 2012) dit opgelos zou zijn wie heeft dit nog meer dat de airco ineens aangaat met auto ontwaseming en ik weet dat het uit te zetten is door paar toetscombinaties....

Zelfde probleem bij mij, Rio is van juni 2012 airco gaat ook vanzelf aan.

Wat is de toets combi als ik vragen mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...