Sprtage Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Gister even na 12:00, is voor me deur een ongeluk gebeurt en jawel tegen mijn sportage Ik hoorde een harde knal en wist gelijk dat er iets mis was buiten, ik opende de deur waar je meestal gelijk de auto ziet maar dit keer was ie op de andere parkeervak geduwd. De Mercedes waar een ''vrouw'' in reed wou voor mijn sportage inparkeren, maar ipv remmen geeft ze vol gas en uit paniek houdt ze die ingedrukt en als gevolg volop tegen mijn auto :'(. De schade lijkt mee te vallen maar schijn bedriegd, de aircoleiding plus radiotor lek plus moterstoring. :'( De auto is weggesleept naar een schadegarant bedrijf die het weer in orde gaat maken en natuurlijk mijn schadeclaim wegens nieuwe auto en waarde vermindering. De schade: Rechterkoplamp vervangen, grill, bumper, mistlamp, radiator, aircoleiding'en' cetr.. Foto's ook erbij gezet. Ik laat meer van me weten wat de stand van zaken is. Nu rij ik in een MINI COOPER CABRIO van de vezekering ook niet mis maar mis me witte paard wel Quote
bowie97 Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Dat is PECH. Als je het op de foto's ziet lijkt de Mercedes meer schade te hebben dan de Sportage. Maar zoals je aangeeft zijn er een een hoop dingen die niet direct zichtbaar zijn. Hoop dat alles goed komt. Quote
Neo Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Jammer, Hopelijk wordt hij serieus goed gemaakt, want een gerepareerde auto is toch wel balen omdat hij " in het hoofdje " niet zo goed is als een nieuw exemplaar... 1 Quote
xtra40 Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Wow das baalen man Maar gelukig zie en merk je er straks niks meer van Aleen jij weet het nog heeeeeeeel erg lang en dat is meestal het ergste Sterkte met de reparaties Mischien een fototje als hij straks is gerepareerd Quote
Ysie Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Das pech hebben, bij mij zou het telkens er een raar geluid is,of gevoel het op dit ongeval plaatsen. Hopelijk komt alles in orde? Quote
Wimis on Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 Wat een pech, jammer van zo'n mooie nieuwe SP3 waar je zo zuinig op bent ... Quote
bob Posted April 8, 2012 Posted April 8, 2012 heb ook eens een keer zo een geintje gehad was nog met mijn toledo kwam s morgens bij mijn auto aan zat de voorkant in elkaar dader was doorgereden 2400 euro schade het is maar een auto maar het blijft kut Quote
GeertV Posted April 9, 2012 Posted April 9, 2012 Veel sterkte!!!! Hopelijk een goede afloop van alles!!!! Quote
Specialmade Posted April 9, 2012 Posted April 9, 2012 @Sprtage, Dit is echt balen hoor. Wel een geluk bij een ongeluk dat de "tegenpartij" bekend is. Als dit niet het geval zou zijn kost het je, met een beetje pech, ook nog eens je No-claim. Buiten het feit dat je weer "extra" werk hebt om alles te regelen. Hopelijk kan je dealer iets voor je betekenen. Hoop dat alles weer picco bello gemaakt wordt zodat je er straks niets meer van ziet. Suc6 Grtz. Specialmade Quote
Azzaro Posted April 9, 2012 Posted April 9, 2012 Bumpers deuken tegenwoordig serieus in maar hernemen ook vlug weer hun oorspronkelijke vorm, meestal is de echte schade dan ook maar duidelijk eens deze is gedemonteerd, hopelijk valt het al bij al nog mee en word alles vlot afgehandeld zodat je weer zorgeloos kan genieten van je Sportage!!! Al die dekselse zondagsrijders tegenwoordig ook!!! Quote
Sprtage Posted April 9, 2012 Author Posted April 9, 2012 Bumpers deuken tegenwoordig serieus in maar hernemen ook vlug weer hun oorspronkelijke vorm, meestal is de echte schade dan ook maar duidelijk eens deze is gedemonteerd, hopelijk valt het al bij al nog mee en word alles vlot afgehandeld zodat je weer zorgeloos kan genieten van je Sportage!!! Al die dekselse zondagsrijders tegenwoordig ook!!! Indd. ik kan eind deze week of begin volgende week de auto weer ophalen, maar wel eerst kijken en praten met vezekering over schadeclaim. Ik heb toch overwogen om een nieuwe sportage te kopen, en deze in te ruilen. We hebben als gezin toch wel een gevoel dat er iets niet klopt met de auto na de reperatie''in het achterhoofd toch schade auto geweest'' willen we niet hebben. Dus we gaan hm 90% in ruilen 1 van deze weken met een sportage maar dan wel met een panoramadak. We gaan eerst dit aanzien de auto en alles afhandelen en dan met een rustig hoofdje naar een oplossing zoeken of toch blijven is de vraag?? Quote
Presiozo Posted April 9, 2012 Posted April 9, 2012 pff balen zeg!! Is dat niet zonde van je geld (wat je er eventueel mee verliest ) om deze in te ruilen en een nieuwe te kopen ? ook met deze schade die straks gerepareerd is ? Zou daar wel goed over nadenken. succes in ieder geval! Quote
Sprtage Posted April 9, 2012 Author Posted April 9, 2012 pff balen zeg!! Is dat niet zonde van je geld (wat je er eventueel mee verliest ) om deze in te ruilen en een nieuwe te kopen ? ook met deze schade die straks gerepareerd is ? Zou daar wel goed over nadenken. succes in ieder geval! Dat is inderdaad zo maar nog niet naar de dealer gebracht over hoe en wat ik kan doen nog omdat de auto gerepareerd wordt. Maar ik had wel tegen ze gezegt dat de auto schade heeft en gemaakt wordt en dat ik 1 van deze weken langs kan komen wat ze voor me kunnen betekenen. qua waardeverlies ben ik niet zo bang voor omdat je de waarde wat minder wordt en wat de auto uiteindelijk waard was voor de aanrijding vergoed krijgt door een claim. Maar daar heeft kia dealer niet zo mee als de auto gewoon goed en vlekkeloos eruit ziet dan vinden ze het geen probleem dat is ook wat ik dacht maar vezekering technish wordt de auto minder waard. Quote
Alex Posted April 10, 2012 Posted April 10, 2012 Als je auto niet in neutraal stond, laat dan zeker ook door de dealer en de verzekeringsexpert naar je versnellingsbak kijken ! Stel dat je in eerste versnelling lag en je auto werd achteruit geduwd .... Ik heb een gelijkaardig ongeluk gehad met een Saab en door het takelen naar de dealer merk je uiteraard niet dat er iets mis is met de versnellingsbak. Pas na de carrosserieherstelling als ik er opnieuw mee reed voelde en hoorde je het gekraak bij het schakelen, maar toen was het te laat om deze schade nog aan het ongeluk te linken. De expert eiste van mij dat ik aantoonde dat het gekraak er nog niet was voor het ongeval en daar sta je dan. Veel gezaag en gezeik en uiteindelijk draai je toch zelf op voor de kosten. Alex Quote
frankd Posted April 11, 2012 Posted April 11, 2012 das balen, maar maak je over de reparatie geen zorgen. Bij onze carens reden ze de halve neus eraf. Na reparatie reed de auto beter als voor de aanrijding Quote
bigwade Posted April 11, 2012 Posted April 11, 2012 Tja als je die 4-5K afschrijving kan hebben en het gezin voelt zich er ook beter bij zou ik die "schade auto" idd zsm inruilen, Toch ? Quote
Guest Warmentuuter Posted April 12, 2012 Posted April 12, 2012 @Sprtage, als ik jou was zou ik eerst gewoon lekker de auto ophalen en maandje er mee rijden. Je zal zien dat je er totaal niets van merkt en het gevoel dat er schade is geweest is ook weg. De schadeherstelbedrijven met de huidige technieken leveren goed werk af en jou auto wordt echt niet minder waard om. Quote
Sprtage Posted April 17, 2012 Author Posted April 17, 2012 Inmiddels is de Schade gemaakt, totaal plaatje: 4100 euro aan schade dat is incl. arbeid geweest Ben wel aan het kijken voor een nieuwe maar ga toch maar eens goed nadenken wat ik echt wil of ik de auto ook echt weg wil doen. wordt vervolgd.... Quote
Recommended Posts