Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste,

Ik heb vandaag mijn nieuwe picanto besteld, en vroeg mij af of in de radio vanaf het comfort pack al wel de bluetooth functie zit.

Ik zag namelijk op het internet de volgende pagina waar je de modules voor op het stuur los kunt kopen.

http://www.exledshop.com/exled-custom-leds/kia/all-new-morning-picanto/factory-oem-parts-handle-remocon-upgrade-kit-for-all-new-morning-picanto-copy.html

Kun je die controlers gewoon aansluiten op de huidige radio en werkt het dan, of heb je daar een geheel andere versie voor nodig? De radio's zijn neem ik aan hetzelfde.

Ik hoor graag van jullie.

Geplaatst

Beste,

Ik heb vandaag mijn nieuwe picanto besteld, en vroeg mij af of in de radio vanaf het comfort pack al wel de bluetooth functie zit.

Ik zag namelijk op het internet de volgende pagina waar je de modules voor op het stuur los kunt kopen.

http://www.exledshop...canto-copy.html

Kun je die controlers gewoon aansluiten op de huidige radio en werkt het dan, of heb je daar een geheel andere versie voor nodig? De radio's zijn neem ik aan hetzelfde.

Ik hoor graag van jullie.

Wij hebben ook een Picanto Comfort Pack maar daar zit geen bluetooth functie op.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Ik kan me niet voorstellen dat het zou werken. Geen praktische ervaring mee, maar volgens mij heb je in je stuur altijd een slipring / SIR coil nodig om contact vanaf het stuur over te brengen naar een connector in de stuurkolom. Nu heeft de airbag dit ook nodig, maar ik weet niet of die ring ook de data door kan / zal geven die naar de radio zou moeten gaan.

0900c152800b8711.jpg

Daarnaast vraag ik me af of de radio zoals die in het comfort model zit, bluetooth aan kan. Ik denk dat het type inderdaad niet anders is, maar er zal mogelijk wel andere software in geladen moeten worden. Daarnaast ontbreekt het je nog aan een microfoon. Ik heb de plus-versie nooit gereden, maar ik neem aan dat er ergens rond de zonneklep een microfoon verstopt zit die met de radio verbonden is.

Al met al zal het niet makkelijk worden, als het al mogelijk is. Een externe Parrot of ander bluetooth handsfree device die op de radio aangesloten wordt, is dan wellicht een makkelijkere/betere optie.

Geplaatst

Ik herken die slipring wel van mijn oude VW Kever, maar die was voor de claxon.

Bij mijn Alhambra en 107 worden de airbags aangesloten door een draad die door de stuuras naar beneden loopt, dus geen sliring meer. Of zit die ergens onderin?

• Like 1
Geplaatst

Bedankt voor jullie reactie, ik begrijp zelf echter nog weinig van een slipring o.i.d. :wink: maar als ik het goed begrijp lukt het dus niet om deze aan de huidige autoradio te koppelen. IK heb nu zelf alvast een parrot carkit gekocht die ik er dan maar in ga zetten zoals het op verschillende forums wordt beschreven hier.

Ik krijg volgende week de auto binnen, kan nu al niet meer wachten totdat mijn nieuwe bollide op onze oprit staat! Als ik hem heb doe ik ff paar foto's

Geplaatst

Iig wel grappig dat ze dat zo los aanbieden.. als t werkt.

ik wacht op een 1.2 comfort pack, klopt geen bluetooth er in.

Geplaatst

Zou wel mooi zijn als het plug and play werkt, inbouwen en activeren. Bij smart werkte dat altijd. Volgende keer zal ik het bij de dealer navragen.

Geplaatst

Afhankelijk van of de afstandsbediening kan worden aangesloten, heb je in ieder geval de mogelijkheid om volume etc. te bedienen.

Misschien voor een prikkie een origineel inbouwradio van een hoger pakket met BT op de kop tikken? Maar dat zou ik je niet aan raden, investeer misschien het geld in een radio waarop stuurbediening kan worden aangesloten.... Zoals dit: KLIK?? En dan natuurlijk de MIC nog even ergens weg werken als je BT werkend wil krijgen.

Geplaatst

Ik heb vorige week een mail gestuurd naar de webmaster van die website met de vraag of ik deze gelijk aan mijn radio kon bevestigen. Ik kreeg het onderstaande antwoord terug:

The radio functions will work directly, but you need to have the bluetooth function already for that function to work with the upgrade kit.

Aangezien ik ook een parrot carkit heb besteld kan ik de stuurbediening dus gewoon aanschaffen en eventueel enkel de knoppen voor het radio beheer erin te plaatsen. De bluetooth werkt hierin dan echter nog niet, echter plaats ik daar toch de losse parrot voor.

Geplaatst

Ik heb vorige week een mail gestuurd naar de webmaster van die website met de vraag of ik deze gelijk aan mijn radio kon bevestigen. Ik kreeg het onderstaande antwoord terug:

The radio functions will work directly, but you need to have the bluetooth function already for that function to work with the upgrade kit.

Aangezien ik ook een parrot carkit heb besteld kan ik de stuurbediening dus gewoon aanschaffen en eventueel enkel de knoppen voor het radio beheer erin te plaatsen. De bluetooth werkt hierin dan echter nog niet, echter plaats ik daar toch de losse parrot voor.

Ga je over tot aanschaf van de stuurwielbediening voor alleen de radio functies? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met betrekking tot het inbouwen :-) Misschien een paar foto's?

Geplaatst

Ik volg dit topic ook, ik ben zeer benieuwd naar de ervaring van mensen die het hebben aangesloten

Geplaatst

Let wel op dat je ALLEREERST de - pool van de accu los haalt VOORDAT je de aan de airbag zit!

Helaas zie ik dat nergens staan in de handleiding. Maar het kan gevaarlijk zijn om de airbag los te halen als je het niet goed doet (ontploffen) en airbags zijn ook niet goedkoop.

Geplaatst

Let wel op dat je ALLEREERST de - pool van de accu los haalt VOORDAT je de aan de airbag zit!

Helaas zie ik dat nergens staan in de handleiding. Maar het kan gevaarlijk zijn om de airbag los te halen als je het niet goed doet (ontploffen) en airbags zijn ook niet goedkoop.

Foto 4: verwijder de zekering van de airbag.

Geplaatst

Foto 4 in de link die ik heb geplaatst geeft inderdaad aan dat de zekering er eerst uitgehaald mag worden. Ik raad je aan even in de handleiding van je auto te kijken welke zekering je eruit moet halen. Ik wacht nog even tot het einde van de maand en dan ga ik de stuurbediening aanschaffen. Ik zal ook proberen om dan een wat duidelijkere handleiding te maken.

Geplaatst

Als het wel zou werken is het wel ideaal, voor 40 dollar een mooie stuurbediening;)

Met verzendkosten is het 64 dollar :o

Geplaatst

Klopt, mja anders mag je 2 pakketten erbij kopen en kost 1500 euro :wink:

Ja ja gelijk heb je :rolleyes:

Maar ik ben beetje ongeduldig geweest en heb alvast besteld. Ik laat jullie gauw weten over hoe en wat ;)

Geplaatst

Ja ja gelijk heb je :rolleyes:

Maar ik ben beetje ongeduldig geweest en alvast besteld. Ik laat jullie gauw weten over hoe en wat ;)

Heb je die upgrade gekocht? #nice :D

Ik ben erg benieuwd, ik wil nog even wachten totdat ik weer loon heb haha.

Geplaatst

Ik heb vandaag de dealer gesproken, die heeft gebeld naar KIA nederland. KIA nederland zegt dat het niet gaat werken omdat er geen aansluiting is van het stuur naar de radio. De dealer adviseerde me het toch te installeren, ookal is het alleen voor de looks :)

Ik zou zeggen wacht even met bestellen, ik laat je wel weten of het werkt of niet.

Geplaatst

Misschien even kijken of het echt zo is dat het niet naar de radio gaat. Vaak is alles gewoon bedraad en aangelegd zodat bij bepaalde opties simpelweg gewoon de stekker aangesloten kan worden. Waarom denk je dat die persoon van jou link het wel kon installeren.... Waarschijnlijk omdat het al bedraad was.

kijk maar eens naar de tweeter optie (in het voorportier bij de buitenspiegel) die hier in nederland niet standaard is. De kabeltjes liggen er wel.

Geplaatst

Misschien even kijken of het echt zo is dat het niet naar de radio gaat. Vaak is alles gewoon bedraad en aangelegd zodat bij bepaalde opties simpelweg gewoon de stekker aangesloten kan worden. Waarom denk je dat die persoon van jou link het wel kon installeren.... Waarschijnlijk omdat het al bedraad was.

kijk maar eens naar de tweeter optie (in het voorportier bij de buitenspiegel) die hier in nederland niet standaard is. De kabeltjes liggen er wel.

Ik denk eerlijk gezegd hetzelfde als jij..

Geplaatst

Ik ben zeer benieuwd!

Super die installatie gids.. Maar als ik u was zou ik gewoon de accu ontkoppelen dan ben je er zeker van dat je geen gezeik krijgt met die airbag

Geplaatst

De dealers moeten commercieler denken, bouw het gewoon in als de klant erom vraagt! Ik vroeg bij het bestellen van de Pico om eentje met schuifdak, krijg je een 6 maanden levertijd, bied als dealer een alternatief. Nee tuurlijk niet! Ook vraag je om een offerte voor het achteraf plaatsen van zo'n dak, ook nooit gekregen.?? Dak zit er nu wel in :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...