Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Welk klasse alarm heb jij in je auto?

18 leden hebben gestemd

1. 1. Welk klasse alarm heb jij in je auto?

• Klasse 1 - Startonderbreker
    • Klasse 2 - Autoalarm
    • Klasse 3 - Autoalarm detectie via radarmodulen of ultrasoonsensoren
    • Klasse 4 - Voertuigvolgsysteem
      0
    • Klasse 5 - Voertuigvolgsysteem in combinatie met klasse 3
      0

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Binnenkort ontvang ik mijn nieuwe Rio SP en omdat ik de klasse 1 beveiligingssysteem (zonder akoestisch alarm) nogal mager vind was ik verder aan het kijken naar welke beveiligingssystemen er allemaal zijn voor mijn heilige koe. Ik denk dat ik voor klasse 4 of 5 ga.

Ik was benieuwd welk merk en klasse alarm jullie allemaal in je heilige koe hebben zitten?

En wat zijn jullie ervaringen met beveiligingssystemen klasse 4 of 5?

Dit is wat ik zover op het internet heb gevonden:

fleetaccess.nl

telpoint.nl

satlite.nl

Geplaatst

Je hebt in een rio standaard klasse 1 en 2

4 en 5 zijn denk ik interessant als je een lamborghini rijdt ofzo.....

Geplaatst

Dat in de Rio ook een klasse 2 alarm in zit was bij mij niet bekend, maar dat zou zeker mooi zijn! :-)

@Mcbeef, weet je het zeker dat een klasse 2 alarm in de Rio zit? Want in deze topic zegt men van niet.

Je hebt in een rio standaard klasse 1 en 2

4 en 5 zijn denk ik interessant als je een lamborghini rijdt ofzo.....

Geplaatst

Test het eens uit.. Zet je wagen op slot met de afstandsbediening en wacht 2 tot 3 minuten. Open dan je wagen eens met de sleutel ipv de afstandsbediening.. Je zult verbaasd zijn..

Geplaatst

klopt idd :) kan je eigenlijk gelijk al doen had ik het idee...volgens mij moest je wel je sleutel er al in doen en dan op slot klikken en dan open doen met de hand...

Geplaatst

Moet ik wel eerst mijn Rio hebben (komt binnenkort :wink: ). Dus jullie zeggen dat de Rio een klasse 1 en 2 alarmsysteem hebben?

Geplaatst

Inderdaad. De Rio begint te toeteren zodra je de deur opent! Wist ik ook niet.

Heb zelf een GPS trackersysteem geinstalleerd (klasse 5?). Een "poorboys" versie weliswaar, maar ik kan zo opvragen waar de auto is.

En voor nog geen Euri 70,-.

Geplaatst

Heb zelf een GPS trackersysteem geinstalleerd (klasse 5?). Een "poorboys" versie weliswaar, maar ik kan zo opvragen waar de auto is.

En dat werkt zeer goed heb ik kunnen zien :) Zou je misschien voor de gegadigden een korte omschrijving kunnen zetten van waar je de tracker haalt ? ( conrad ) en wat je vervolgens moet doen. bedankt alvast derrek!

Geplaatst

Dat is een mooie prijs voor een klasse 5 alarm. Ik ben benieuwd waar je hem gehaald hebt en is hij SCM gecertificeerd? En wat is de maandelijks bijdrage betaal je voor het tracken?

Geplaatst

derrek kan het je precies uitleggen maar het is een kastje die je bij conrad koopt en ergens verstopt in je auto, je stopt er een simkaart ( pre paid ) in en zo kan je via je telefoon communiceren met dat ding. dus opvragen waar hij is. ik geloof nooit dat dit SCM gecertificeerd is maar als hij gejat wordt en je bent er snel bij...of als je wilt weten waar je vriendin uithangt :)

Het is een klasse 4 want klasse 5 is 4 en 3 samen en dat is niet het geval.

als je echt een SCM wil hebben dan kost dat een stuk meer dan 70 euro.

Geplaatst

Zoals ik zei, het is zelf ingebouwd en een ”poorboys” versie. Het is dan ook geen SCM-systeem. Maar het werk wel! En voor zeer weinig geld kun je vrij eenvoudig zelf een prima GPS tracker (volg) systeem in je Kia bouwen. En je kunt de positie van je auto altijd zelf opvragen.

Neem daarvoor GPS GSM GT-170 tracker te bestellen bij Conrad (€ 49,99 en met IDEAL geen verzendkosten). Je krijgt dan een GPS tracker met de mogelijkheid om op afstand met je smartphone de positie op te vragen die je dan (biv. bij je Android smartphone) op Google Maps te zien krijgt.

Van de Aldi vervolgens een prepaid SIMkaart (€ 9,99) erin en je hebt een compleet syteem zonder verdere abonnementskosten.

In de tracker zit een oplaadbare accu die met een bijgeleverde 220V USB lader opgeladen wordt. Bestel je dan een 12 V USB adapter erbij (€ 6,99), dan kun je de tracker ergens in je auto verstoppen en (eventueel achter het contact) op de accu aansluiten. Er zit een eigen accu in de tracker die een paar dagen volhoud zodat hij altijd paraat is, ook als het contact uit staat..

Het systeem werkt eenvoudig.

Zodra je wagen gejat is, stuurt je met je eigen smartphone een SMS-code naar de tracker en de tracker stuurt de coordinaten van de positie per SMS terug naar je smartphone. De coordinaten worden vervolgens in Google Maps geladen en je ziet op de kaart exact op Google Maps waar je auto op dat moment is.

Je kunt, als je auto eenmaal gestolen is, ook een code sturen naar de tracker dat deze automatisch bijvoorbeeld elke minuut de positie doorstuurt en je dan kun je de auto volgen. Er zoijn een aantal verschillende codes. Elke SMS kost 4 cent van de prepaid Simkaart zodat je met een Aldi-Prepaid kaart standaard al 275 x de positie kunt opvragen voordat je standaard beltegoed op is.

Dan moet je de kaart opwaarderen en dan moet je de Simkaart wel even terug in een GSM stoppen (moet ook bij de eerste keer activeren en vergeet dan niet om de SIM-kaartbeveiliging uit te zetten). Opwaarderen moet wel 1 x per jaar (minimaal € 10,-) omdat het gegoed na 1 jaar vervalt en de simkaart dan niet meer werkt.

Ik heb het zo geinstalleers en het werkt perfect. Ook in Zweden waar we geweest zijn. Al met al heb je voor totaal € 66,97 een prima eigen volgsystem in je Kia!

Er is ook nog een tracker type GT-280 (€ 71,99) die als extra de mogelijkheid heeft om een code naar de tracker te sturen waarna de tracker vanzelf terugbelt naar je smartphone zodat je zelfs de gesprekken in de auto kunt afluisteren!

Leuk of niet?

En niet gebruiken om je vrouw te volgen.....

• Like 3
Geplaatst

Dank je Derrek voor je uitgebreid uitleg. Het is een mooi goedkoop oplossing voor een volg systeem.

Iets om over na te denken.

• 3 weken later...
Geplaatst

Van de week contact gehad met de dealer en hij vertelde me dat de Rio een CRM dubbele klasse 1 alarm heeft (startonderbreker + blokkering op de brandstofvoorziening) en een alarm via de claxon (alarm via claxon is niet erkend door CRM, dus de Rio heeft alleen klasse 1 alarm).

Maar in het boekje kan ik nergens vinden dat de Rio een dubbele klasse 1 alarm heeft (alleen startonderbreker). Weet iemand hier meer over?

• 1 maand later...
Geplaatst (aangepast)

klasse 1 alarm heeft altijd een dubbele blokkering dus start motor ontsteking of

ontsteking en je brandstof voorziening

dus een dubbele klasse is en beetje onzin maar het is zeker een klasse 1

maar wou nog even melden dat als je je motor kap open doet dan zie je naast je motor nog een toeter zitten

en achter je gril /bumper zit er ook een????

die naast de motor is voor je start onder breker

en je hebt pas een klasse2 alarm als je een accu hoorn hebt

dus niet dat toetertje onder je motor kap maar een hoorn met zijn eigen stroom voorziening er in

en een klasse 3 als je dus daar boven op ook nog een binnenruimte detectie hebt

aangepast door xtra40
  • 6 maanden later...
Geplaatst

Test het eens uit.. Zet je wagen op slot met de afstandsbediening en wacht 2 tot 3 minuten. Open dan je wagen eens met de sleutel ipv de afstandsbediening.. Je zult verbaasd zijn..

Hoe test je dit zonder sleutels en alleen met de afstandbediening?

Geplaatst

In de auto gaan ziten, afsluiten met de remote en na 3 minuten de deur openen.

Oke bedankt, ga het zo meteen is uitproberen.

Groeten,

Eric

Geplaatst

Het is bij mij nog niet gelukt.

Auto met a.b op slot gedaan ( heb dus een start knop in de superpack ) min 3 min gewacht en toen met het sleuteltje die voor als de a.b het niet meer doet uit de a.b geschoven kan worden deze in het slot gedaan en toen daarmee de vergrendeling geopend.

De deuren gingen normaal open en hoorde op deze manier niets. Dit lijkt mij begrijpelijk omdat dit sleuteltje als een alternatief werkt.

Groeten,

Eric H.

• 4 weken later...
Geplaatst

Maand geleden een tweedehands Sportage 3 gekocht. Blijkt er een naderhand ingebouwd alarm in te zitten wat niet door de dealer is ingebouwd. Wist niet hoe het werkt. Monteur van de dealer heeft het vanmorgen uitgeprobeerd. Blijkt dus een sirene op te zitten en de lampen gaan knipperen en binnen gaat een ledje knipperen dat het alarm in werking is geweest. Uitschakelen gaat via de afstandsbediening van de sleutel. Maar monteur verteld dat er nu wel een probleem is als de batterij afstandsbediening leeg is. Je heb dan een code nodig om het alarm uit te zetten via een knopje in de auto. En dat zat niet bij de papieren van de auto. Verkoper probeert nu of hij de vorige eigenaar kan bereiken of deze de code nog heeft.

Bedrijf wat alarm heeft ingebouwd bestaat niet meer, dus ik kan niet nagaan wat voor klasse alarm of merk het is.

De monteur teste het door raam open te doen en toen de auto af te sluiten met afstandsbediening. Na 30 seconden stak hij zijn hand door raamopening naar binnen en alarm ging af.

Nu zitten op de raamstijlen van de voorruit aan beide kanten een sensor. Ik dacht eigenlijk dat deze voor de dual climate control waren. Zijn deze sensors misschien van het alarm?

Geplaatst

heb je daar een foto van ??

zo als jij het uit legt lijken mij dat de ultrasoon detectoren 

heeft de monteur toevalig niet gekeken naar het merk van het alarm 

anders kan je die vragen of hun er achter kunnen komen ik ken die wel dan moet je binne een aantal seconden een code met je knopje doen 

en dan gaat het alarm er als nog af

Geplaatst

heb je daar een foto van ??

zo als jij het uit legt lijken mij dat de ultrasoon detectoren 

heeft de monteur toevalig niet gekeken naar het merk van het alarm 

anders kan je die vragen of hun er achter kunnen komen ik ken die wel dan moet je binne een aantal seconden een code met je knopje doen 

en dan gaat het alarm er als nog af

en de foto

post-1075-0-27781500-1364383645_thumb.jpg

Geplaatst

ja dat zijn heel duidelijk de ultrasoon detectors van het alarm ze staan wel niet helemaal goed afgesteld helaas 

ze horen naar het midden van de achter raam gericht te staan zeg maar en niet naar beneden 

maar ze zijn duidenlijk van het alarm

Geplaatst

Omdat ik niet wist waar het van was heb ik ze naar beneden gedraaid omdat ik dat mooier vond. haha

Ik zal ze nu goed zetten. Volgende week gaat de auto naar dealer om de dingen te herstellen die ik heb gevonden. Zal dan vragen of ze naar het merk kunnen kijken. Hopelijk hebben ze dan ook de code kunnen achterhalen bij vorige eigenaar.

Jammer dat bedrijf dat alarm heeft ingebouwd net gesloten is vanwege de crisis. Ze bestonden al 50 jaar met de verkoop van auto onderdelen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...