Verbruik Rio 2011
#41 ONLINE
Gepost 21 november 2011 - 20:11
Je bent niet de enige, ik heb ook erg veel verbruikt en wel mijn best gedaan
schik niet, 1 op 15,3!
Bezoek mijn persoonlijke website www.remko.me
Zuinigste verbruik: 20,5 km/l
Gemiddeld verbruik: 17 km/l
Alleen niet ingelogde gebruikers en gasten zien deze advertenties
#42 OFFLINE
Gepost 21 november 2011 - 20:15
Maar ik heb geen zin om een week mijn Picanto te moeten missen; en zonder boordcomputer in zijn auto, kunnen we niet even snel in 10 km zien waar het probleem in zou kunnen zitten.
#43 ONLINE
Gepost 25 november 2011 - 15:07
#44 OFFLINE
Gepost 25 november 2011 - 15:28
#45 ONLINE
#46 OFFLINE
Gepost 27 november 2011 - 02:05
M'n rijgedrag is rustig maar niet sloom en boven de 110 km/u ben ik nog niet geweest. Van het schakeladvies van de BC trek ik me niets aan. Ik schakel op gevoel en op het toerental (rond 2500). Afremmen doe ik zoveel mogelijk op de motor en ik hou redelijk afstand tot m'n voorganger en probeer te anticiperen. Voor mij is het ook een uitdaging om zuinig met deze auto te kunnen rijden. Als dat rond de 2000km niet blijkt te gaan lukken ga ik toch eens oriënteren op chip-tunen. Al is het maar een verbetering van 8 à 10% in vermogen en verbruik dan vind ik de kosten (€300,00?) meer dan de moeite waard. Benzine wordt almaar duurder. Over zo'n 1000km plaats ik een update.
ps Wie heeft ervaring met, of kennis over een iets hogere bandenspanning dan de voorgeschreven 2.2 bar? Ik denk aan 2.4 bar.
Remko .me, op 24 oktober 2011 - 17:38, zei:
Beste wat ik gehaald heb is 1 op 16. Vandaag getankt en nu 1500km op de tank en afgelopen tank 1 op 14 gereden.Valt me erg tegen tot nu toe.
Hoe is jullie verbruik?
#47 OFFLINE
Gepost 27 november 2011 - 11:30
dijk48, op 27 november 2011 - 02:05, zei:
M'n rijgedrag is rustig maar niet sloom en boven de 110 km/u ben ik nog niet geweest. Van het schakeladvies van de BC trek ik me niets aan. Ik schakel op gevoel en op het toerental (rond 2500). Afremmen doe ik zoveel mogelijk op de motor en ik hou redelijk afstand tot m'n voorganger en probeer te anticiperen. Voor mij is het ook een uitdaging om zuinig met deze auto te kunnen rijden. Als dat rond de 2000km niet blijkt te gaan lukken ga ik toch eens oriënteren op chip-tunen. Al is het maar een verbetering van 8 à 10% in vermogen en verbruik dan vind ik de kosten (€300,00?) meer dan de moeite waard. Benzine wordt almaar duurder. Over zo'n 1000km plaats ik een update.
ps Wie heeft ervaring met, of kennis over een iets hogere bandenspanning dan de voorgeschreven 2.2 bar? Ik denk aan 2.4 bar.
je kan je banden oppompen zoals beschreven is als volbeladen toestand,harder zou ik niet doen omdat de wegligging in gevaar komt,bv wegstuiteren in een bocht met richels.ik rijd zelf ook altijd met bandenspanning op volbeladen toestand.
#48 ONLINE
Gepost 27 november 2011 - 11:48
Ik heb heel erg bewust gereden, afremmen op motor... Daarna echt onwijs rustig optrekken.Heb gemerkt dat ik tegenwind had, en moes de airco aan, dus ik zie 1 op 18 wel zitten.
#49 OFFLINE
Gepost 27 november 2011 - 11:54
Remko .me, op 27 november 2011 - 11:48, zei:
Ik heb heel erg bewust gereden, afremmen op motor... Daarna echt onwijs rustig optrekken.Heb gemerkt dat ik tegenwind had, en moes de airco aan, dus ik zie 1 op 18 wel zitten.
ik kan nog niets proberen hahah ,ik heb m,n nieuwe rio nog niet.
pfff lang hoor vanaf 2sept ,maar ja
#50 ONLINE
Gepost 27 november 2011 - 17:17
Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt.
#51 OFFLINE
Gepost 27 november 2011 - 20:02
Ik zit nu weer op een fijne 1 op 13,8. Maar onwijs rustig optrekken zit daar niet bij, 2500-3000 toeren, enkele keer iets meer.
#52 ONLINE
Gepost 27 november 2011 - 20:10
#53 OFFLINE
Gepost 30 november 2011 - 19:29
hier ben ik maar weer eens een keer.
Wat is er een hoop veranderd in de tussentijd
Remko, mmm tja Rio.... waarom nou je had zo'n mooie auto hahaha
en dan die kleur he....
Levert Kia alleen witte Rio's?
Iedereen heeft in dit topic een witte Rio.
Goede schutkleur voor alle sneeuw die we dit jaar gaan krijgen.
Wat ik niet begrijp is hoe Kia het voor elkaar heeft gekregen om de Rio wegenbelasting vrij te krijgen.
Ik rij met mijn mooie blauwe Venga al bijna net zo duur
En eh Remko
Doe NORMAAL man haha
je haalt me al bijna in met het aantal kilometers,
Kom je nog eens een keer uit je auto haha
PS veel plezier nog van je Rio, het is je gegund!!
#54 ONLINE
Gepost 30 november 2011 - 19:41
Ein-de-lijk, je bent er oook weer is een keer.... das te lang geleden!
Thankssssssssss
#55 OFFLINE
Gepost 30 november 2011 - 19:58
Remko .me, op 30 november 2011 - 19:41, zei:
Ein-de-lijk, je bent er oook weer is een keer.... das te lang geleden!
Thankssssssssss
jaja druk he,
Volgende maand mijn aller eerste grote beurt, je ziet wel hoeveel ik rij.
Het is wel direct veel geld
ik zal weer af en toe hier rondneuzen, en vwb Amersfoort
Die afspraak staat!
Dat was toch de locatie voor een nieuwe KIA club dag?
#56 ONLINE
Gepost 4 december 2011 - 22:27
Deze week proberen enorm zuinig proberen te rijden, maar het weer heeft enorm veel invloed op het gebruik. Toen het nog iets warmer was, begin van de week ging het beter dan aan het einde, toen vloog de brandstof erdoor en daardoor is het verbruik met de week afgenomen.
Hier gewoon een paar foto's, ik heb 597,3 km gereden en 33,01 liter getankt!

Erg netjes als je het mij vraagt. Ik denk dat als ik het stadsverkeer dit weekend niet had meegerekend ik misschien 1 op 19 had kunnen halen. Helaas had ik op de terugweg vanuit Groningen veel tegenwind.
Boardcomputer:

Boardcomputer was wel heel erg optimistisch onderweg..
Mijn oude record stond op 17,2km/l.
Hoe ik dit doe? Rijden volgens het nieuwe rijden, mensen schijnen continue met groot licht of irritant toeteren bij het stoplicht. Remmen doe ik bijna niet, terugschakelen zorgt ervoor dat je vaart mindert. Ik probeerde de instant fuel economy onder de 10l/100km te houden bij het wegrijden, dit bespaart enorm veel brandstof. Daarnaast op de snelweg maximaal 100km per uur.
#57 OFFLINE
Gepost 5 december 2011 - 10:25
6.5L/100km stond nu op de meter, veel beter gaat het met mijn/onze rijstijl niet worden denk ik, ook teveel stadsverkeer.
En inderdaad is de boordcomputer een stuk optimistischer dan in werkelijkheid, dat hoor ik van meer Rio-rijders...
#58 OFFLINE
Gepost 5 december 2011 - 11:18
Het verschil tussen 5,5 of 6,5 L/100km is bij 34.000 km per jaar rij => EUR 550/jaar.
#59 OFFLINE
Gepost 5 december 2011 - 17:50
Ik hoor het graag van je, want dan kan ik het voor mezelf ook bijhouden!
Remko .me, op 4 december 2011 - 22:27, zei:
Deze week proberen enorm zuinig proberen te rijden, maar het weer heeft enorm veel invloed op het gebruik. Toen het nog iets warmer was, begin van de week ging het beter dan aan het einde, toen vloog de brandstof erdoor en daardoor is het verbruik met de week afgenomen.
Hier gewoon een paar foto's, ik heb 597,3 km gereden en 33,01 liter getankt!

Erg netjes als je het mij vraagt. Ik denk dat als ik het stadsverkeer dit weekend niet had meegerekend ik misschien 1 op 19 had kunnen halen. Helaas had ik op de terugweg vanuit Groningen veel tegenwind.
Boardcomputer:

Boardcomputer was wel heel erg optimistisch onderweg..
Mijn oude record stond op 17,2km/l.
Hoe ik dit doe? Rijden volgens het nieuwe rijden, mensen schijnen continue met groot licht of irritant toeteren bij het stoplicht. Remmen doe ik bijna niet, terugschakelen zorgt ervoor dat je vaart mindert. Ik probeerde de instant fuel economy onder de 10l/100km te houden bij het wegrijden, dit bespaart enorm veel brandstof. Daarnaast op de snelweg maximaal 100km per uur.
#60 ONLINE
Gepost 6 december 2011 - 11:20
Hou het bijvoorbeeld bij via autoweek.nl
1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers

Bekijk Garage