Optima 4
2015->heden
Alles over de Kia Optima 4 vind je hier
33 topics in dit forum
-
- 2 antwoorden
- 3,6k weergaven
De flitsmeldingen in de ingebouwde navigatie van een Optima PHEV kloppen vrijwel nooit. Reden is, dat afmelden van een flitsmelding nauwelijks mogelijk is. Vlak voor een flitsmelding verandert aan de rechterkant het flitsers symbool en kun je een flitser afmelden. Dan moet je wel eerst controleren of de flitser weg is. Als je dan op de knop druk is die weer verandert in een flits melding. Het gevolg is dat je meestal een reeks flitsmeldingen achter elkaar krijgt van rijders die tevergeefs geprobeerd hebben een flitsmelding af te melden. Oplossing: het symbool om een flitser af te melden langer laten staan of (tijdelijk) een apart symbool voor het afmelden van een fl…
Laatste antwoord door Tzeunis, -
- 2 antwoorden
- 3,4k weergaven
RTL Autowereld Deze week rijden we met de Kia Optima Sportswagon RTL Autowereld, zondag 15 januari om 17:30 bij RTL7 en de herhaling, zaterdag 21 januari om 11:30 bij RTL4.
Laatste antwoord door Tzeunis, -
- 25 antwoorden
- 22,3k weergaven
Hallo! Ik ben nieuw hier en heb ik een vraagje. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben van plan de Optima Sportswagon aan te schaffen. Net zoals mijn vorige auto's moet deze weer wit worden. Dat vind ik het mooist. Hoe witter, hoe beter . Nu heb ik wat twijfels over de kleuren die Kia aanbiedt. Je hebt Clear White (Solid) en Snow White Pearl (metallic). De dealer vertelde mij dat Clear White (Solid) het "meest wit" is en dat Snow White Pearl (metallic) "meer geel" is. Echter, als je de kleuren op de Kia website bekijkt, dan lijkt dat net andersom te zijn. Dit is Clear White (Solid) op de Kia website: En dit is Snow White Pearl (met…
Laatste antwoord door ludoke, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 4,3k weergaven
Heb een magentis 2.0 uit 2004. Jaar geleden nokkenaspositiesensor vervangen wegens storing bij starten. Nu week terug weer hetzelfde probleem,na het starten liep de wagen 2 seconden en schakelde zich dan uit,uitlezen gaf weer storing aan .Gereset door garage ,wat mee rondgereden door monteur ,sensor werd schoongemaakt ook al kwam de storing niet terug.Nu paar dagen mee gereden ,en weer stond ik stil.Pas na veelvuldig starten kon ik naar huis rijden.Eenmaal gestart blijft hij lopen.Motorman. lampje brandt. Sensor is pas jaar oud ,maar paar duizend me gereden. Waar moet ik aan denken ? Weer nieuwe plaatsen ,of zit het ergens anders.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 3,7k weergaven
22 september 2016 door Kia Nederland aan de dealers geïntroduceerd in Breukelen.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 9 antwoorden
- 6,7k weergaven
Soo, het is wel lang geleden dat ik hier wat gepost heb maar als "Lurker" las ik toch regelmatig de topics. Ik zie dat ik onze auto's ook uit de garage van het forum heb gewist maar dat is verder niet zo belangrijk. Mijn Sportage (aut/AWD) moest afgelopen week voor een grote beurt en 1e APK naar onze dealer. De verkoper had me al verteld dat hij een Optima zou meegeven om de dag mee door te komen. En wat gebeurd er die dag? Ik werd fliefd Nu wist ik dat ze deze Sportage graag zouden inkopen ( en weer verkopen, ik denk zelfs dat ze al een vraag hadden liggen) omdat deze uitvoering niet meer gemaakt wordt in de fabriek om langzaam maar zeker productieband st…
Laatste antwoord door jan4, -
Kia Optima (2016)
door JeeCee- 1 volger
- 13 antwoorden
- 9,8k weergaven
Ik was net in onderhandeling om mij een Optima aan te schaffen en dan gebeurt dit, toch maar even uitgesteld dan. Wel erg snel vind ik, een levensloop van slechts 5 jaar, zo'n prachtkar! Kia stoomt de volgende generatie Optima klaar voor een lancering in 2016. Onze spionagefotograaf spotte de nog flink ingepakte Koreaan op de Nürburgring en wist voor het eerst een glimp van het interieur op te vangen. Dat de Optima geen minimale facelift, maar een complete make-over krijgt, wordt eens te meer duidelijk. Eerder dit jaar werd de huidige Optima Hybrid nog opgefrist, waarmee de auto weer voldoet aan de eisen voor 20% bijtelling. De voor ons tweede generatie van de …
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 5,2k weergaven
Dus... sinds vorige week heb ik een Optima.Prachtige auto, mooi uiterlijk. Eigenlijk alles wat je wenst. Maar dan, ff claxoneren naar je vrienden, buren of met gevaar. En ja, ik weet: doelloos claxoneren kost je een flinke duit als oom agent in de buurt is. Maar dat geluid. Man Man Man, dat geluid uit die lullige claxon... Hoe kan ik dat oplossen? Want ik denk dat die claxon ook met het alarm systeem verbonden zit, iemand hier erbvaring mee? Vind dit geluid wel echt bizar lullig klinken uit zon auto...