EV6
2021->heden
Discussies, Vragen en Weetjes over de EV6vind of plaatst u hier
55 topics in this forum
-
- 1 reply
- 43 views
Verzekering eist een klasse 3 SCM/CCV alarm. Het betreft hier een EV6 GT-line AWD. Wie heeft er ervaring met achteraf inbouwen van alarm klasse 3. Hetzij een origineel via KIA dealer of aftermarket systeem.
Last reply by Ricardo Beel, -
- 0 replies
- 56 views
hallo allemaal Sinds de laatste software-update is de volume regeling niet meer apart in te stellen voor radio en media. Met als gevolg dat na het overschakelen van apple car play naar radio het geluid uit de speakers knalt. Hebben meer rijders hier last van? De instellingen zijn wel zichtbaar in een menu maar hebben geen functie meer
Last reply by EV6 addict, -
- 3 replies
- 125 views
Goedendag, van de een op de andere dag is het geluid in mijn Kia EV6 verandert. Het klinkt heel dof en de navigatiestem komt enkel nog maar uit 1 speaker. Ook de systeemgeluiden zijn zeer zacht. Ik heb alle instellingen 3 keer nagelopen maar alles staat goed. Is dit een bekend probleem? Weet iemand een oplossing of zal ik naar de Kia dealer moeten gaan? Alvast bedankt voor de reacties.
- 2 replies
- 134 views
Auto gaat bij na het uitzetten automatisch weer aan. Krijg de auto EV6 niet uit. wat is de oplossing?
- 1 follower
- 1 reply
- 61 views
Wij krijgen de laadstekker thuis niet los van de auto.
Last reply by RBu, -
- 0 replies
- 46 views
Kia EV6 GTline uit mei 22 ik kan niet meer wisselen tussen radio en verwarming op het kleine display ook de interne ventilatie knop doet het niet meer! deze doet het wel als ik tunnel in rijdt maar gaat daarna niet meer uit! alle ander knoppen airco/achterruitverwarming e.d. doen het wel. reset heeft niet geholpen. iemand hier ook bekent mee?
Last reply by Rob van der Heijden, -
- 1 follower
- 2 replies
- 80 views
Kunnen de deurhandels van een Kia EV6 uitklappen als je met de sleutel bij je, de auto nadert? Dacht dit gelezen/gezien te hebben, maar kom in de instellingen niets tegen om dit te bewerkstelliggen.
- 1 follower
- 2 replies
- 112 views
Rij sinds 30k kilometer rond met een ratelend/tikkend geluid veroorzaakt door luchtstromen achter vrachtauto's en bij hoge snelheid is het harder vergelijkbaar met tikken van knikkers in een harde plastic beker (sorry voor de omschrijving). Online gezocht suggesties gaan van afdekking wielkast tot vastzetten hoofdaccu afdekking. 3x bij dealer een keer meerdaags geweest van: niets geconstateerd tot de suggestie aan mij: zoek een sloot of muur voor de auto ?!? Verder prima auto nu 64k wordt gek van het geluid hebben jullie een oplossing of is er een dealer met wel echte monteurs die het willen oplossen? Ik zet er een slagroomtaart op in als het verholpen wordt. …
Last reply by EVarie, -
- 2 followers
- 19 replies
- 2.6k views
Hoi allemaal, Ik rijd met veel plezier een ev6, tot afgelopen dinsdag. Hij laadde thuis op en stopte daarmee bij 84%. Waarschuwing toen ik ging rijden: 12v accu laadt niet bij. Hij ging steeds langzamer en stopte er toen helemaal mee. Kia pechhulp gebeld en de auto is naar de Kia dealer gesleept. Ik heb 4 dagen vervangend vervoer. Garage belde dat de ICCU stuk was en dat ze dat onderdeel moesten bestellen. Kon vrij lang gaan duren. Balen. Zijn er onder jullie ook soortgelijke storingen?
Last reply by KIA 2022, -
- 1 reply
- 176 views
Hoi hoi, zeer tevreden over EV6, over 2 weken vooreerst op vakantie. Ik wil dan gebruik maken van A better route planner ivm OBD dongle. Iemand ervaring mee? Welke dongle werkt goed met iPhone? Hoor graag! Thx alvast.
Last reply by Murcielaygo, -
- 2 replies
- 351 views
EV6 - Mei 2024 Ik was van mijn vorige auto (Mazda) gewend dat de deuren automatisch in het slot sprongen, als ik wegliep. Mijn EV6 opent wel de deuren bij aanlopen, maar sluit niet bij weglopen. Mis ik een instellinkje ??
- 1 reply
- 165 views
EV6 - Mei 2024 Er staat mij vaag bij, dat ik de eerste dagen bladerend door de handleiding, ergens heb gelezen dat je (knopje ofzo ?) de laatste instructie van de navigatie kan laten herhalen, als je deze (door gesprek ofzo) gemist hebt. Ik heb dat in mijn navigatie-app op mijn telefoon ook. Maar ik kan dat nergens terugvinden. Weet iemand meer, of heb ik het mij verbeeld ??
Last reply by Brumpie, -
- 1 reply
- 362 views
M’n EV6 doet helemaal niks meer. Ging eerst niet meer uit, ging niet in een versnelling nu niet meer aan. Ook geen contact via connect app. Batterij staat op 81%. Heeft iemand dit vaker gehad? Is bij mij de tweede keer….
Last reply by Wallie Wij, -
- 0 replies
- 263 views
Ik ben nu een maand of 10 in het bezit van een prachtige EV6. Ziet er super mooi uit, uiterst compleet (GT-Line) Prima rij eigenschappen en in de zomer een heerlijke reiswagen. Helaas heeft de auto in de afgelopen maanden steeds verschillende keuren vertoond en het valt mij op dat iedere keer wanneer de auto daarvoor bij de dealer aan de stekker is geweest....zich weer een ander "dingetje" voordoet zoals : de verwarming doet het niet, Na veranderen van bestuurder / profiel gaat de auto niet meer uit, Dan doet de keyless entry het opeens weer eens niet, automotive uitrijden blijkt ook iedere keer een gok of ie het doet, De auto is niet meer in een rijstand vooruit of …
- 1 reply
- 521 views
Hallo allemaal, ik ben dolblij met mijn KIA EV6 en plan nu een wintersport rit. nu hoor ik van mijn Kia dealer dat als je een glazen schuifdak hebt, ze geen dakdragers verkopen omdat het openssl niet blokkeert als er een dakkoffer opzit. klopt dit? heeft iemand hier ervaring mee?
Last reply by Bartjacobs, -
- 1 follower
- 0 replies
- 333 views
In mn geliefde ev6 heeft mijn geliefde dochter haar geliefde earpods laten vallen. Tussen de achterbank dooR. Voorheen heb ik eea met een magneet weten te verwijderen maar dat lukt deze keer niet. Het oortje ligt ws net achter de 220v stekker. Heeft iemand een idee hoe ik daar bij kom en of het verwijderen van de bank wellicht op eenvoudige manier kan?
Last reply by David Linewood, -
- 6 followers
- 100 replies
- 8.9k views
Ik heb sinds vandaag een fout bij het openen van de Kia Connect app (zie afbeelding). Uiteraard al diverse keren geprobeerd. Wifi al een keer opnieuw ingesteld en ook via 4g geprobeerd. Elke keer zonder resultaat. Iemand anders hier ook last van? Ik gebruik een iPhone (11 pro) met iOS 16 (beta). Dit ging voor gister wel goed, maar nu opeens dus niet meer. Iemand een idee? Is er ook een status pagina waarop je kunt zien of alle services van Kia goed werken?
Last reply by ElectricKia, -
- 1 follower
- 7 replies
- 3.4k views
Beste gebruikers, In de winter laadt mijn EV6 standaard zeer traag (laadsnelheid van 53 kw als dieptepunt). Reizen met de toch al teruglopende actieradius in de winter, wordt zo een uitdaging. De accuverwarming kan dat oplossen, maar het gebruik daarvan vergt invoeren van een snellader als bestemming in de auto-navi. En dat is een uitdaging. Ik zie dat systeem als een ingebouwde practical joke, zo slecht. De app accepteert geen route met laadpunten van een andere app (ABRP in combinatie met een BT OBD2 dongle als topper voor mij). De database van de laadpunten is verouderd en de laadsnelheden kloppen niet (daardoor verdwijnen de meeste laadpunten als je de snelste op…
Last reply by Sevennine, -
- 1 follower
- 1 reply
- 483 views
Ik heb sinds 2 maand de EV6 PLUS RWD 77 Kwh. Een minpunt vindt ik de lichtopbrengst van de koplampen. Het lijkt wel mee te vallen maar zeker niet als het geregend heeft en de weg reflecteert , De vorige auto - vw golf - had een complete witte weg voor je , dat is nu verleden tijd. Al uitgevonden dat de GT beter licht heeft en dat de lampen niet over te zetten zijn ( dit is confirmed door 2 Kia dealers ). Nu de hamvraag: Zijn er 3rd party lampen mogelijk om de standaard te vervangen met als resultaat, meer lichtopbrengst ? Zo ja , welke lampen hebben jullie gebruikt en misschien ook foto / filmpje met voor en na ? De dealer heeft de lampen al nagekeken…
- 1 follower
- 0 replies
- 191 views
De kia connect laat niet altijd mijn agenda zien en ook niet de afspraken. In mijn telefoon naar kia connect. Daar zie ik de afspraak wel.
Last reply by martineleveld, -
- 1 follower
- 2 replies
- 825 views
Vandaag kia ev6 light edition opgehaald maar de garage beweerd dat het geen keyless entry heeft maar staat overal wel vermeld bij div garages Wie heeft ook een kia ev6 light edition en heeft u wel keyless entry en waar bestaat dat uit ( hoe werkt dit ) Ik hoor het graag Met vriendelijke groet Willie
Last reply by Willie wonka, -
- 2 followers
- 10 replies
- 2.7k views
Hallo allemaal, Ik ben Paul en rij sinds 5 maanden in een Kia ev6. Ik ben erg te vreden over de auto maar heb sinds het begin problemen met m'n Android auto koppeling. Het systeem is heel onstabiel en de ene rit gaat het een lange tijd goed en tijdens sommige ritten valt de verbinding binnen 5 minuten weg om vervolgens elke keer verbinding te maken, op te starten om vervolgens weer te verbreken. Scherm meldt dat de telefoon niet reageerd. In eerste instantie nieuwe en originele kabel gekocht maar helaas mocht dit niet helpen. Bij navraag bij de dealer werd er gezegd dat de telefoon elke week opnieuw opgestart moest worden omdat het geheugen zou vol lopen. …
Last reply by PMI, -
- 0 replies
- 270 views
Hallo EV6 rijders / geïnteresseerden, Ik rij momenteel een e-Niro MY20 met stoffen bekleding en zit te denken om 'm in te ruilen op een MY22 EV6 Air met de vegan lederen bekleding en zonder stoelventilatie. Ik woon in het zuiden van Spanje en heb zo mijn twijfels of dat nepleer niet veel te zweterig is. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Last reply by Elhovo, -
- 0 replies
- 343 views
Iemand in mijn gezin heeft haar trouwring tussen de achterbank en rugleuning verloren. Maar hoe kan ik de zitting omhoog krijgen om eronder te kijken?
Last reply by Jacgo29, -
- 0 replies
- 441 views
Als ik mijn hond in de auto (ev6 plus) heb en de auto afsluit gaat het alarm af. Hoe zet ik dat uit?
Last reply by Lewin,