EV6
2021->heden
Discussies, Vragen en Weetjes over de EV6vind of plaatst u hier
71 topics in this forum
-
- 2 replies
- 103 views
Dag, a een binnen ik ervaar twee zeer irritante software zaken op de EV6 de laatste tijd: gebruikersvoorwaarden melding. Deze verschijnt pas wanneer ik al 500 meter aan het rijden ben. Accepteren kan alleen als de auto stil staat. Wordt er verwacht de auto zo maar ergens aan de kant van de weg stil te zetten, uit te doen, weer te starten? Helpt niet want de melding komt pas weer naar voren wanneer je gaat rijden… Hoe lossen anderen dit op? met een accu capaciteit van meer dan 100 km range ineens de routebegeleiding naar een oplaad station te leiden. De auto deed dit voor de software update nooit. Dit is: Erg ver van tevoren Onnodig omdat …
Last reply by Jacob Dijk, -
- 1 follower
- 0 replies
- 45 views
Dag, ik rijd sinds 2022 de EV6. Overwegend positief, maar buigt laatste tijd hard naar negatiever. Waarom? Ik kan niet meer sneller dan 125kwh laden…. De auto stopte vorig jaar meerdere malen na enkele minuten met hyper chargen. Zeer vervelend de eerste keren omdat je na de lunch denkt weer verder te kunnen… Een tijdje hierna wilde de auto ineens niet meer hyper chargen. Na 6 weken gerepareerd. Helaas hierna nooit meer laadsnelheden van boven de 200 kwh gehaald. Zojuist nog bij Fastned aan een 300 kwh lader een max va 113 gehaald. Voorverwarmd, zat nog 40% in accu. Lange reizen worden hierdoor erg vervelend Meer mensen deze ervaring?
Last reply by Jacob Dijk, -
- 4 replies
- 406 views
Goedendag, van de een op de andere dag is het geluid in mijn Kia EV6 verandert. Het klinkt heel dof en de navigatiestem komt enkel nog maar uit 1 speaker. Ook de systeemgeluiden zijn zeer zacht. Ik heb alle instellingen 3 keer nagelopen maar alles staat goed. Is dit een bekend probleem? Weet iemand een oplossing of zal ik naar de Kia dealer moeten gaan? Alvast bedankt voor de reacties.
Last reply by Marty VP, -
- 1 follower
- 2 replies
- 122 views
Mijn Kia EV6 kan niet meer snelladen (DC Charging). Thuis aan de laadbox kan ik hem wel opladen. Heeft iemand een idee?
Last reply by Paulus28, -
iccu problemen 1 2 3
by Ed Bouhuijs- 4 followers
- 50 replies
- 12.1k views
Hoi allemaal, Ik rijd met veel plezier een ev6, tot afgelopen dinsdag. Hij laadde thuis op en stopte daarmee bij 84%. Waarschuwing toen ik ging rijden: 12v accu laadt niet bij. Hij ging steeds langzamer en stopte er toen helemaal mee. Kia pechhulp gebeld en de auto is naar de Kia dealer gesleept. Ik heb 4 dagen vervangend vervoer. Garage belde dat de ICCU stuk was en dat ze dat onderdeel moesten bestellen. Kon vrij lang gaan duren. Balen. Zijn er onder jullie ook soortgelijke storingen?
Last reply by PieterT, -
- 1 follower
- 0 replies
- 128 views
Eén van de meest irritante features van de EV6 is de DAW, het kopje koffie dat soms om de vijf minuten verschijnt. Vooral als je met een caravan rijdt (zorgt voor meer beweging) gaat het alarm te pas en vooral te onpas aan. Normaal gesproken zou je dit uit kunnen zetten bij bestuurdershulp. Maar daar zit bij ons maar één optie namelijk de optie m.bt. het voertuig dat voor je rijdt. Geen DAW. Heeft iemand enig idee is dit niet meer uit te zetten in mj 2025 of moet ik op een andere plek zoeken.
Last reply by Cj V, -
- 0 replies
- 121 views
gezien de lange levertijd van een vervangende ICCU voor de EV6 lijkt het mij niet meer dan normaal, dat KIA de daardoor ontstane kosten gaat vergoeden, zoals autohuur, brandstofkosten , en vergoeding voor het grotere aantal kilometers . graag reactie naar mertensron1@gmail.com
Last reply by Snotneuzeke, -
- 1 follower
- 1 reply
- 130 views
Sindskort ben ik overgestapt van een Sportage naar een EV6. Binnekort vertrek ik op vakantie met de caravan. In modeljaar tot 2025 kon je in het EV-menu een trailermode vinden waar je kon instellen wat voor aanhanger de ev6 trekt. Nu zie ik bij aansluiten van de caravan op de auto dat de range ongeveer halveert en er verschijnt in het dashboard het woord ' trailer' . Klopt het dat je vanaf modeljaar 2025b niet meer de grootte van de trailer kan instellen van? Alvast dank
Last reply by Cj V, -
- 4 replies
- 1.1k views
EV6 voor 2e keer ICCU kapot! Grrrr. Koelvloeistof liep weg. Die koelt de ICCU. Hierdoor ook 12V accu kapot. Na 10mnd wederom ellende. Kia zegt: gevalletje van pech. Ik zeg: onbezorgd rijden met Kia, vergeet t. Andere ICCU niet op voorraad. U moet wachten. Hoelang? Weten ze niet. Ondertussen kun je zelf een nieuwe accu en je huurauto betalen. Schande.
Last reply by Cees M, -
- 5 replies
- 285 views
Vanmiddag proefgereden eerst in een EV3, reed lekker ontspannen hoge zit was positief gestemd. Dealer had ook EV6 staan in de luxe uitvoering, hiermee gereden met een grote grijns op mijn gezicht. Wil toch nog even nadenken, en thuisgekomen wat info over de 6 opgedaan. toen toch wel geschrokken van de reviews, flink wat elektronische storingen en volgens een gerenommeerd Engelse auto weekblad staat deze auto op de 4e plek qua betrouwbaarheid. wat zijn jullie ervaringen? ik hoor graag van jullie
Last reply by Jordi van Herel, -
Ik heb een EV6 58kWh uit feb 2023. Kan daar een V2Ladapter (220 V aftappen uit de laadstekker) op worden aangesloten zonder aanpassingen in de software? Heeft iemand ervaring met een V2L adapter van een andere leverancier? De KIA adapter is erg duur € 326.
Last reply by HarryF, -
- 1 follower
- 2 replies
- 242 views
Configuratie: iPhone 16pro met ios18 verbonden via kabel in een Kia ev6. Zodra verbonden en op CarPlay gedrukt ben ik alle controle over audio kwijt, kan ik geen radio meer luisteren en staat het geluid op voice mode, wat voor geen meter klinkt. Na verloop van tijd (of omdat ik alle knopjes blijf proberen) krijg ik ineens geluid over de speakers, maar is alle controle over het geluid en is het radiogeluid nog steeds weg. Gisteren met mijn iPhone 12 en ios17 had ik dit probleem totaal niet. Zijn er meer die dit probleem hebben?
Last reply by Bart Rommelaere, -
- 1 follower
- 0 replies
- 190 views
Ik heb een Kia ev6 uit 2021 en ik heb problemen met de kachel. Hij is nu een aantal keer terug geweest naar de dealer die hebben twee onderdelen ontvangen en toch tijdens het rijden wordt hij nog regelmatig koud heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ze zeiden wel iets van van een aircopomp heeft iemand haar ervaring mee of heeft iemand nog andere ideeën
Last reply by Thea van Veenschoten, -
- 0 replies
- 115 views
Hoi mede-EV6'ers, Sinds April 2022 rijd ik met veel plezier in een EV6 AWD plus (advanced of zoiets) en eigenlijk zijn alle bekende euvels mij bespaard gebleven. Echter, kraakt de bestuurderstoel sinds een paar maanden in toenemende mate. De dealer heeft er bij de winterwissel naar gekeken en even wat aangedraaid en met siliconenspray gespoten, maar dat is (uiteraard) geen blijvende oplossing - zo blijkt. Iemand anders met dit euvel en een oplossing? Dank! Hugo
Last reply by Hugo020, -
- 1 follower
- 2 replies
- 297 views
Wij zijn sinds een week de eigenaar van een Kia EV6 GT-Line uit 2024 en zijn nog steeds op ontdekkingstocht. Ik heb een tweetal gebruikers profielen aangemaakt voor mijn vrouw en mijzelf. Als mijn vrouw voor het laatst heeft gereden (onder haar profiel) staat de stoel erg naar voren waardoor ik met moeite kan instappen. Is het mogelijk om de sleutel te koppelen aan een gebruikers profiel zodat bij openen gelijk het juiste profiel (en stoelafstelling) gaat worden ingesteld? Ik weet namelijk dat dit mogelijk is bij een Link & Go.
Last reply by Ricardo Beel, -
- 2 replies
- 857 views
M’n EV6 doet helemaal niks meer. Ging eerst niet meer uit, ging niet in een versnelling nu niet meer aan. Ook geen contact via connect app. Batterij staat op 81%. Heeft iemand dit vaker gehad? Is bij mij de tweede keer….
Last reply by xiangming huang, -
- 1 reply
- 205 views
Hallo Kia vrienden ik ben sinds een maand blije bezitter van een EVT GT line uit 2022 met een volle accu kan ik maximaal 330KM rijden. Terwijl ik niet harder rij dan 100KM/H en de verwarming op 20gr heb staan. Het verbruik staat op 24,4KW/H kan iemand mij vertellen of dit normaal is
Last reply by Ricardo Beel, -
- 1 reply
- 1.2k views
Het is een mooi model. Ik heb de ev6 gtline 4wheel drive. Auto van het jaar 2022 maar heeft een kabeltje nodig om Apple CarPlay aan de gang te krijgen? Bij goedkopere modellen die ik huurde in het buitenland was dat niet nodig. Binnen een jaar twee keer noodnummer moeten bellen omdat de auto het niet deed? Volgens de man van het noodnummer moet je per week minimaal een rit van 45 minuten maken om ervoor te zorgen dat de 12 volts batterij opgeladen blijft????? Wie kan dat geloven? Dus als je op vakantie gaat en je auto op Schiphol parkeert, dan moet je de boosdoener bellen en laten komen om je auto aan de praat te krijgen? Veel foutjes die eigenlijk met goed automanagemen…
Last reply by Ann, -
- 0 replies
- 181 views
Hallo, Ik overweeg een Kia EV6 Light Edition aan te schaffen. Vanwege de SEPP subsidie is het interessant om deze in 2024 nog aan te schaffen. Heeft iemand positieve/nagatieve ervaringen met de Light Edition?
Last reply by Sjoerdie, -
- 4 followers
- 101 replies
- 15.4k views
Ik heb sinds vandaag een fout bij het openen van de Kia Connect app (zie afbeelding). Uiteraard al diverse keren geprobeerd. Wifi al een keer opnieuw ingesteld en ook via 4g geprobeerd. Elke keer zonder resultaat. Iemand anders hier ook last van? Ik gebruik een iPhone (11 pro) met iOS 16 (beta). Dit ging voor gister wel goed, maar nu opeens dus niet meer. Iemand een idee? Is er ook een status pagina waarop je kunt zien of alle services van Kia goed werken?
Last reply by Henk53, -
- 1 reply
- 285 views
hallo allemaal Sinds de laatste software-update is de volume regeling niet meer apart in te stellen voor radio en media. Met als gevolg dat na het overschakelen van apple car play naar radio het geluid uit de speakers knalt. Hebben meer rijders hier last van? De instellingen zijn wel zichtbaar in een menu maar hebben geen functie meer
Last reply by Willie wonka, -
- 1 follower
- 0 replies
- 365 views
Doordat ik de laadklep lang open heb laten staan is mijn 12V accu van de Kia EV6 leeg gelopen; blijkbaar een bekend probleem?!?! Nu probeer ik de 12V accu middels een lader op te laden maar dat lukt niet. Het lijkt erop dat er meer stroom uit de accu getrokken wordt dan ik erin kan stoppen. Maar dat weet ik niet zeker. Is dit ook een bekend issue en weet iemand wellicht een oplossing? Alvast bedankt, Ruud.
Last reply by KiaRudy, -
- 2 replies
- 565 views
Verzekering eist een klasse 3 SCM/CCV alarm. Het betreft hier een EV6 GT-line AWD. Wie heeft er ervaring met achteraf inbouwen van alarm klasse 3. Hetzij een origineel via KIA dealer of aftermarket systeem.
Last reply by fiddler, -
- 1 follower
- 3 replies
- 381 views
Rij sinds 30k kilometer rond met een ratelend/tikkend geluid veroorzaakt door luchtstromen achter vrachtauto's en bij hoge snelheid is het harder vergelijkbaar met tikken van knikkers in een harde plastic beker (sorry voor de omschrijving). Online gezocht suggesties gaan van afdekking wielkast tot vastzetten hoofdaccu afdekking. 3x bij dealer een keer meerdaags geweest van: niets geconstateerd tot de suggestie aan mij: zoek een sloot of muur voor de auto ?!? Verder prima auto nu 64k wordt gek van het geluid hebben jullie een oplossing of is er een dealer met wel echte monteurs die het willen oplossen? Ik zet er een slagroomtaart op in als het verholpen wordt. …
Last reply by Burt, -
- 3 replies
- 621 views
Auto gaat bij na het uitzetten automatisch weer aan. Krijg de auto EV6 niet uit. wat is de oplossing?
Last reply by Andreas,