Kia EV6
2021->heden
Alles over de Kia EV6 vind je hier
78 topics in dit forum
-
Schip volgen
door Jensel67- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hoe kan ik het schip volgen waar onze ev6 opstaat? Ik ben inmiddels in bezit van ons chassisnummer. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Andre078, -
Sinds een jaar een KIA EV6. 77 kWh batterij. Als eerste: het is een geweldige auto! een paar kleine irritaties 1. De lanecontrol moet je elke keer weer uitzetten, kan dat niet anders??? 2. Mijn klok start soms op een hele verkeerde tijd, Dat haalt ie van internet zegt de garage of er is niks aan te doen?? 3. Een enkele keer is mijn routeplanner volledig van streek. Update?? 4. De kachel vind ik ook niet perfect. Had hiervoor een Volvo die op een vaste temperatuur stond en nooit een probleem gaf. Hier moet ik voortdurend altijd bijregelen?? Met de app ontdooien en voorverwarmen is dan weer perfect 5. De interne circulatie gaat aan als …
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 574 weergaven
Hi, Binnenkort moet ik een keuze maken voor een nieuwe leaseauto. Kan iemand me vertellen of je met het sound system van de EV6 naar internet radio kunt luisteren of kan dat alleen via een aangesloten mobiele telefoon? Alvast dank voor jullie reacties.
Laatste antwoord door ThomasAmsterdam, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Voor onze, nog te leveren EV6 ben ik me vast aan het orienteren op winter of all season banden. Ik loop aan tegen het fenomeen (zelfs in het instructieboekje) dat er gesproken wordt over twee verschillende snelheidsindexen, nl. H voor de 255 band en V voor de 235 band. Dat is raar, want de snelheid wordt opgegeven als max 188 en dus met H nog voldoende marge. Wat zou een logische verklaring kunnen zijn dat voor de smallere band een hogere snelheidsindex wordt opgegeven/gevraagd? Het zal toch niet zo zijn dat een smallere band zoveel minder luchtweerstand oplevert dat het de maximumsnelheid significant beinvloed... Graag zinvolle reacties, de flauwe kan ik zelf wel verzinn…
Laatste antwoord door RBu, -
Verbruik na opladen
door AJMK- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Telkens als ik de auto (Kia EV6plus) opgeladen heb, zie ik in het display voor het verbruik (kwh/100km) ineens een veel hoger verbruik aangegeven. B.v. voor het laden wordt aangegeven 15.6 kwh/100 km. bij een snelheid van 110km/h. Heel netjes dus. Na het laden geeft hij aan b.v. 35 of soms nog hoger), dat langzaam terugloopt, maar niet meer naar de 15.6 van daarvóór. Dan blijft het verbruik "hangen" bij b.v. 18.6, ook als ik snelheid verminder naar 100 km/h. Dat is dan wel weer hoog, zeker bij een buitentemperatuur van 19 graden celsius. Dit vind ik heel vreemd. Is dit herkenbaar en weet iemand wat er dan aan de hand is?
Laatste antwoord door Peter-036, -
Geluid radio gaat bij starten direct naar maximaal 75 - kan dan niet zachter alleen via de telefoon
door Ronald M- 0 antwoorden
- 828 weergaven
Dag mensen, ik ben Ronald rij een KIA EV6 sinds eergisteren gaat de radio bij het starten direct naar maximaal 75. Je kunt het volume soms niet lager krijgen en soms wel. Lukt het om lager te krijgen dan gaat die automatisch weer omhoog. Met de telefoon lukt het wel om lager te krijgen en houden. En soms lukt het om door 2 keer op de volumeknop op het stuur te drukken om het volume vast te zetten. Hebben andere gebruikers hetzelfde probleem wel eens gehad. Dan hoor ik graag hoe ik het kan oplossen. Gr, Ronald
Laatste antwoord door Ronald M, -
- 13 antwoorden
- 6,1k weergaven
Ik heb medio juli 2022 een Kia EV6 Plus besteld in, jawel gewaagd, Moonscape Matte. Deze is tot dusver nog niet geleverd, dealer en importeur kunnen/willen geen uitspraak doen over de gemiddelde levertijd. Wie heeft zijn EV6 net geleverd gekregen, en wanneer is die besteld? Of wie weet überhaupt meer van de levertijden. De levering was oorspronkelijk gepland in maart, maar nu staat de auto nog steeds “in order” , d.w.z nog niét geproduceerd, laat staan verscheept.
Laatste antwoord door Reinier van Wattum, -
Update ev6
door Hans de wit- 0 antwoorden
- 703 weergaven
Ik heb begrepen,dat als ota wil gebruiken eerst handmatig een update moet doen.Echter als ik de update van de Kia side download duurt het uren voordat hij binnen is en dan nog uren overzetten naar een usb stick .Ik heb toch een heel snelle computer.ik heb dit toch maar gedaan en na uren downloaden zegt hij in de auto ,dat de update niet volledig is.Us er een snellere mannier om dit te downloaden en dan zidanig dat het volledig is.
Laatste antwoord door Hans de wit, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Als je stilstaat met de ev6 en je wil achteruitrijden dan schokt de auto bij het gaspedaal indrukken.Bij mijn vorige automaat Kia nero laat je het rempedaal los en gaat de auto langzaam rijden de ev6 niet.Je moet dan weer het gaspedaal intrappen en dat gaat dan met en schok.Vervelend bij het inparkeren.
Laatste antwoord door Hans de wit, -
- 0 antwoorden
- 659 weergaven
Ik heb een KIA EV6 gt-line gekocht(aug.’22 maar nog niet geleverd) en wil opzetspiegels kopen maar weet niet welke geschikt zijn. Kan iemand mij daarin adviseren?
Laatste antwoord door HJK, -
Hoe bevalt het?
door Terp1234- 1 volger
- 15 antwoorden
- 5,5k weergaven
Momenteel lease ik nog een e-Niro, één van de eersten. Eind maart loopt het contract af en heb ik vorige week een waardige opvolger besteld in mijn ogen: EV6 Plus RWD, interstellar grey en trekhaak. Ik kijk er erg naar uit, levertijd staat op week 13. De e-Niro is al een fijne auto, maar met de proefrit in de EV6 was ik gelijk helemaal om. De ID.4, Enyaq en Ioniq 5 vielen snel van mijn shortlist af. Maar ik ben erg benieuwd naar de nieuwe berijders wat hun ervaringen zijn en al meer gereden hebben dan alleen een proefrit. Op Youtube komen wat issuetjes voorbij die hopelijk opgelost zullen worden met updates, zoals: Traag op gang komen van de verwarming. Dat v…
Laatste antwoord door jerry055, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo Allemaal, sinds een paar dagen "proud owner" van een KIA EV6. Wat mij verbaasde (misschien ben ik wel te verwend) is dat er geen lader voor de telefoon is ingebouwd (Zo'n matje waar je de telefoon op kan leggen). In het midden console is daar een prima plek voor. Heeft er iemand een creatieve oplossing gevonden om dit te realiseren? Misschien bestaat er wel gewoon een bestaande oplossing voor? Ik lees het hier graag terug! Fijne Dag Allemaal! Igor
Laatste antwoord door igorkl, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo Kia rijders Sinds augustus ben ik in het bezit van een mooie kia ev6 gt line Afgelopen week heb ik aantal geprobeerd om te laden bij een shell recharge station van 175 kw maar dat lukt niet. Ik kan de stekker erin doen, de betaling wordt geaccepteerd, dan geeft hij aan dat het laadproces wordt gestart en vervolgens de melding dat hij klaar is. Er is dan 0% geladen. Heeft iemand hier ook problemen mee? Gr Carla
Laatste antwoord door Wieger, -
Heating probleem
door Stefa- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Rijdt nu 2 maanden in mijn EV GT. Echter hij warmt de binnenruimte alleen op als ik na het aanzetten van de auto tussen de knoppen synch en driver only schakel. Doe ik dit niet dan blijft er alleen buitenlucht gegeven worden. De energie laat ook zien dat de airco/heat O,OO kWh verbruikt. hierdoor werkt de remote verwarming ook niet. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat een auto die in april 2021 besteld is, in december 2022 op de weg komt, waarbij er al een productietijd is geweest van anderhalf jaar van andere EV6 modellen met hun pre-heat issues en dergelijke KIA niet in staan is deugdelijke software te maken en/of klimaatregeling. Moet je extreem lang op het topmod…
Laatste antwoord door RadarWolf, -
Ik heb een Kia EV6 Plus. Van oktober 2022. Deze laad ik thuis op aan een wandlaadpaal, met 11 kwh. De door Kia opgegeven actieradius is voor deze auto 528 km (theoretisch, dat snap ik). Maar hij laadt niet verder op dan rond de 425 kw. Dat is gemiddeld 100 km minder dan aangegeven. Als ik bij temperaturen van rond het vriespunt wegrij, gaat er zomaar weer 50 km vanaf. Wie heeft deze ervaring ook? Als dit zo doorgaat heb ik na 7 jaar nog maar een actieradius van 100 km!
Laatste antwoord door W K, -
- 0 antwoorden
- 534 weergaven
Bij het wegrijden slaat de automaat wel eens over. Je hoort een bonkend geluid als de transmissie niet in de juiste positie ligt. Het gebeurt onwillekeurig. Maakt niet uit of de motor warm of koud is. Soms op een dag niet en op een andere dag gebeurt het 5 keer. De transmisie olie is reeds vervangen door een "betere" maar het probleem blijft. Het gaat om een Niro HEV jan 2019. De garage kan natuurlijk niks vinden...
Laatste antwoord door rgjmensink, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Na nachtvorst zijn de deurgrepen van mijn kia ev6 bevroren. Onmogelijk om de deuren te openen. Wat kan ik doen?
Laatste antwoord door Martine, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste, mijn probleem is dat niet alle agenda's in de auto terecht komen, terwijl ze wél in de Connect agenda staan. Ik heb een samsung telefoon, gebruik de Google Agenda app daarin, de Kia Connect app en een ev6. De Google Agenda app op mijn telefoon ontvangt en toont al mijn zakelijke afspraken en meeting invitations via een koppeling met Outlook. In de Google Agenda komen ook de meeting invites die ik vanuit mijn gmail account krijg en maak ik prive-afspraken handmatig. De Kia Connect app toont keurig álle agenda items. Echter het scherm in de auto toont alléén de gmail afspraken, niet de zakelijke. Hoeveel agenda-vinkjes ik ook aan-en-uit zet in de Con…
Laatste antwoord door pieter kramer, -
Navigatie EV6
door Martine- 1 antwoord
- 703 weergaven
De navigatie van de EV6 vertoont geen oplaadpunten meer, terwijl we dat wel hebben ingesteld in het menu bij POI's. Wat kunnen we doen?
Zonneschermen
door DZ14- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo allemaal, heeft iemand van jullie al ergens goede zonneschermen gevonden voor (achterin) de EV6? Ze lijken er te zijn voor ongeveer elk model, maar ik kan niks vinden voor de EV6.
Laatste antwoord door DZ14, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik heb in december 2021 mijn EV6 gekregen. Ik had hem in sept 2021 besteld met trekhaak. Auto was geleverd zonder trekhaak en tot heden (29-3-2022) geeft dealer aan dat trekhaak nog steeds in backorder staat. Bij mijn vorige auto's (geen Kia's) werd een trekhaak altijd al inde fabriek gemonteerd. Is bij KIA normaal dat trekhaak niet bij productie gemonteerd wordt en zijn er meer KIA EV6 rijders die wachten op de levering van een trekhaak
Laatste antwoord door Derrek, -
Geluidsniveau van piep bij achteruit rijden EV6
door Gast Michiel- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo, de EV6 maakt luid piepgeluid bij achteruit rijden, lijkt wel een vuilniswagen. weet iemand hoe dit uit kan of minder luid?
Laatste antwoord door Terp1234, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Op Youtube een filmpje van Nextmove (Duitstalig) waarbij een snelheid van 260 op de teller gehaald wordt. (Even na 7:00)
Op afstand vergrendelen.
door Gast LJe- 1 antwoord
- 814 weergaven
Op afstand vergrendelen EV6 schuifdak is niet beschikbaar.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Miniatuur
door Gast Big J- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Zouden er een miniatuur model te verkrijgen zijn van de EV6. is bedoeld als verrassingskado om daarna de auto te gaan Helen bij de dealer.
Laatste antwoord door DZ14,