Andre Kwaks Posted March 29, 2022 Posted March 29, 2022 Ik heb in december 2021 mijn EV6 gekregen. Ik had hem in sept 2021 besteld met trekhaak. Auto was geleverd zonder trekhaak en tot heden (29-3-2022) geeft dealer aan dat trekhaak nog steeds in backorder staat. Bij mijn vorige auto's (geen Kia's) werd een trekhaak altijd al inde fabriek gemonteerd. Is bij KIA normaal dat trekhaak niet bij productie gemonteerd wordt en zijn er meer KIA EV6 rijders die wachten op de levering van een trekhaak Quote
Peter-036 Posted March 30, 2022 Posted March 30, 2022 Ik heb 't even geprobeerd, maar bij trekhaakcentrum.nl kan ik 'm configureren, vast of afneembaar.......of 'ie dan ook direct leverbaar is? Bel ze eens, dan kun jij de dealer wellicht verder helpen. Quote
Terp1234 Posted April 4, 2022 Posted April 4, 2022 Heb afgelopen zaterdag mijn EV6 ontvangen, MET trekhaak. Maar de dealer heeft hem wel zelf moeten monteren voor aflevering. Weet ook niet hoe dat zit, maar misschien te maken met verschillende type trekhaken wereldwijd (in VS hebben ze weer andere type). Maar vervelend dat je er zo lang op moet wachten en zeker als recente afleveringen wel met trekhaak worden afgevelerd. Quote
Derrek Posted May 14, 2022 Posted May 14, 2022 De originele trekhaken voor Kia’s zijn van Mobis (=Hyunday) https://www.mobisparts.eu De importeur van Kia in Nederland levert doorgaans helaas niet deze door de Koreanen voor de betreffende auto ontworpen trekhaken maar (goedkopere) lokaal ingekochte trekhaken. Zo staat het debacle van de inferieure wiebelhaken van de Niro nog vers in het geheugen die door KMNL als “origineel” aan de dealers geleverd werden. In feite waren dit bestaande trekhaken die wat aangepast waren om te kunnen monteren. Ik heb uiteindelijk een Mobis trekhaak onder mijn Niro laten monteren en naar volle tevredenheid stabiel ook voor fietsdragers met E-bikes. Volgens mij is dit de trekhaak die je nodig hebt: https://www.mobisparts.eu/accessories/detail/5512 Je kunt hier zelfs de montagehandleiding downloaden en dan zie je ook aan de tekeningen dat deze voor de EV6 is. Quote
Recommended Posts