Beste Kia rijders,
Ik heb sinds een paar weken problemen met het infotainment systeem van mijn Niro model 2020. De auto is 16 maanden oud en heeft 42000 gereden.
Ik denk dat de eerste symptomen zich al eind november aandiende bij gebruik van het spraak besturing systeem , ik kreeg een melding dat de service niet beschikbaar was.
Dit werd gevolgd een 2 weken later na wegrijden uit achteruit dat de camera aan bleef staan en bijna geen functie meer werkte, stoppen en motor uitzetten bracht geen oplossing. Uitzetten en uitstappen en op slot doen om vervolgens weer in te stappen werkte gedeelte en de camera was uit, echter een aantal knoppen werkte nog steeds niet. Het indrukken van de reset button bracht uiteindelijk de oplossing en alles werkte weer.
De dag erop naar de dealer die de laatste update installeerde en zou bij herhaling moeten gaan zoeken wat de oorzaak is.
Nu 25 december bleef het scherm zwart en was niet aan te krijgen zoals reeds hierboven genoemde stappen tot het indrukken van de reset button.
Nu is mijn vraag, ik rij de auto sowieso als full lease en heb geen zin om allerlei onderzoeken of tests te laten doen. Daarom wil ik rechtstreeks via Leaseplan de dealer dwingen het systeem te laten vervangen. Hebben jullie soortgelijke ervaring en wat is er al ondernomen?
Groet,
Michael