Jump to content
  • Sign Up

Doublebogey5

Leden
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutraal

About Doublebogey5

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Citroen C5. Wordt heel binnenkort Kia Niro

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Echte strenge winters hebben we de laatste jaren niet meer gehad. Dus waarom investeren in winterbanden? Want als er dan een keer een pak sneeuw ligt of het is glad dan is er altijd nog het openbaar vervoer. Toch?
  2. Tikfoutje mag ik aannemen. Anders word ik helemaal gek. Weer een nieuwe term...
  3. Helemaal duidelijk. Gaan het zien. Dank!
  4. En dan doel ik uiteraard niet op het groene stuurtje dat je wel of niet ziet...
  5. Misschien heb ik wat gemist maar ben wel benieuwd waar je kunt zien of LFA nu aan of uit staat.
  6. Is een optie. Dank voor de tip.
  7. Vanmiddag samen met echtgenote heel de binnenkant leeg- en schoongemaakt. Paar schaafplekjes buitenkant met wat verf bijgewerkt. Morgen naar wasstraat en dan gaat de dealer in Groningen (Havik) foto's maken en proberen de C5 aan de man/vrouw te brengen. Had paar weken geleden ook 'n lijntje uitgeworpen naar Wil van Mijn Auto Af of zoiets en kreeg een bod van 538. Had al begrepen dat je beter niet met deze mensen in zee moet gaan. Marktplaats zie ik ook niet zitten. Te veel gedoe. Afwachten dus maar. Maar auto rijdt nog prima en ziet er voor zijn leeftijd van 15 jaar goed uit. Niet vreemd, want hij heeft al die jaren bij ons in de parkeergarage van het appartementencomplex onder dak gestaan. Is een bedrag tussen 600 en 750 een beetje reeel?
  8. Deze discussie bevestigt nog maar weer eens waar wij het in ons draadje LKA perikelen onlangs over hadden. Spraakverwarring en onduidelijkheid alom over wat nu precies LFA en LKA doen. Zag trouwens ergens dat je ook van de C5 komt. Fantastische auto waarvan ik na 275000 km over 2 weken ook met enige pijn afscheid neem ten faveure van een Niro.
  9. Moet nu toch nog even reageren. Ik had me in mijn eerste post al verontschuldigd dat ik als toekomstige simpele Niro-rijder ingebroken heb in jullie e-Niro gebeuren. Een heleboel zaken gelden namelijk voor beide versies, dacht ik. Alleen punt 2 dus niet. Over het bereik hoef ik me straks geen zorgen te maken. Dank in ieder geval voor je inbreng. Heb er zeker wat aan.
  10. Duidelijk. Ga het straks allemaal wel meemaken. Denk dat ik zo snel mogelijk wel een paar van die systemen uit ga zetten. Hou best van lekker stevig doorrijden en wil dan niet door allerlei piepjes of een onverwachte ruk aan het stuur van de wijs gebracht te worden. Alleen die ACC in de file lijkt me wel handig. Wat mij betreft einde discussie.
  11. Misschien zijn we niet allemaal zo snel van begrip! Natuurlijk heb ik die uitleg gelezen, meermalen zelfs, maar het roept bij mij alleen maar meer vragen op. Zo lees ik ondermeer dat LFA "tracks the vehicle in front during high traffic conditions, and identifies appropriate spaces in other lanes to move in to safely and gain more ground in heavy congestion. Prima. Maar wat als naar een andere rijstrook gaan verhinderd wordt door het LKA? Maar laat maar, ik zal straks zelf wel proberen door schade en schande wijs te worden. Excuses voor de overlast!
  12. Dank voor beide reacties, maar mijn punt blijft bestaan. Zo begrijp ik van de een dat stop & go in de file gebruik maakt van LFA (in combinatie met ACC), terwijl de ander aangeeft dat als je de ACC gebruikt je je over LDWS en LFA niet echt druk moet maken. Nogmaals het is me redelijk helder allemaal maar ik blijf de terminologie vaag vinden. En nu nog de knopjes op stuur en dashboard snel kunnen vinden.
  13. Dank voor je snelle reactie. Maar dan heb je ook nog bij de Niro het zogenaaamde LDWS (Lane Departure Warning System) waarbij systeem niet actief optreedt maar alleen met piepjes waarschuwt als je over de lijntjes gaat. Hoort dus bij LKA of misschien toch bij LFA? Zeg het maar. Sorry hoor, in grote lijnen snap ik het natuurlijk allemaal best, maar het blijft allemaal wat vaag. Zo kom je de letters LKA bijvoorbeeld nergens tegen in een Niro-brochure en de een heeft het over ACC, de ander gebruikt voor het zelfde de term SCC. Dat leidt allemaal tot behoorlijk wat (spraak)verwarring. En ik heb daarnaast ook het idee dat de deze veiligheidssystemen niet allemaal gelijk werken op de diverse Kia types. Bij de Ceed zal het zich wellicht net wat anders uiten dan bij de Stonic en zelfs tussen de Niro en e-Niro kunnen verschillen bestaan.
  14. En sorry als ik me weer tussen de E-rijders meng. Lijkt me toch een universeel Niro-probleem. Toch?
  15. Wil nog even terugkomen op het gebruik van allerlei veiligheidssystemen die je in de Niro kunt tegenkomen. Ik krijg over 3 weken een Hybride DynamicLine en denk nu al redelijk goed ingelezen te zijn. Alleen blijf ik de uitleg over LKA(S), LDWS, LFA en ACC (of SCC) behoorlijk vaag en onduidelijk vinden. Ook van de filmpjes van Kia word ik nauwelijks een cent wijzer. Zo wilde ik bijv. weten of mijn toekomstige auto straks in een file met behulp van ACC of LFA autonoom kan stoppen en daarna ook weer autonoom kan wegrijden (stop & go). Of werkt het systeem pas vanaf 30 km per uur? Niemand heeft mij daarop nog een bevredigend antwoord kunnen geven. De een zegt van wel, de ander, zoals de Kia chatdame, weet het gewoon niet. Wat ik tot nu toe wel regelmatig lees is dat veel Niro-rijders nogal aanhikken tegen het feit dat ze al rijdend door dit soort systemen gecorrigeerd worden. Vraag: Wie is de eerste die het allemaal eens duidelijk op papier kan zetten?
×
×
  • Create New...