Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Derrek

Leden
  • Aantal Items

    1669
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    129

Alles dat geplaatst werd door Derrek

  1. Xtra40, ik weet dat je veel van de Rio af weet en veel hulp en adviezen geeft. En of ik weet wat een ionisator is? Jazeker! Heeft met mijn opleiding en mijn vak te maken. Ik weet ook hoe de lucht dan ruikt. Maar ik weet niet of er een ionisatiesysteem in mijn Rio zit.
  2. Dank je voor de uitleg. Maar waterstof heeft niet veel met wat wij water noemen (H2O) te maken. Om waterstof te produceren moet er energie in gestopt worden. Dat kost gas, olie, noem maar op. Het fungeert dan als het ware als een soort accu voor deze energie dat er met een waterstofmotor weer wordt uitgehaald en omgezet wordt in kracht (beweging). Een waterstofmotor loopt dus niet op water. Ik begrijp dat in de Joe Cell water gebruikt wordt en geen waterstof. Zou het wel waterstof zijn, dan zou de truck wat duidelijker worden, maar kun je ervan uitgaan dat wat je minder aan benzine verbruikt, er vooraf als energie in dat waterstof is gestopt. Met andere woorden, dat er in totaal geen enkele winst wordt behaald,
  3. Leuk verhaal. Maar ik snap niets van die Joe cell. En ook niet van die Geet processor. 75% minder brandstof.... 1 op 60 voor de Rio! Maar heeft een benzinemotor van nu minder dan 25% rendement? Water heeft op zich immers geen energie. Toch?
  4. Hoe weet je dan of je die niet hebt?
  5. Hier in het Rio forum staan wat ervaringen over chiptuning, powerboxen, piggybacks.
  6. Derrek

    Cruise control Rio

    Denk niet dat dit een probleem is, maar een keuze in het programmeren. Het is inderdaad zo dat de cruisecontrol niet volgas naar de ingestelde snelheid gaat. Dat kun je doorgaans ook niet zelf veranderen. Zo worden de Cruisecontrols afgesteld om zuinig te rijden en om geen doorschieten over de ingestelde snelheid te krijgen.
  7. Lijkt me niet. De originele wielmaat van de staken velgen van de Kia Rio 2012 is 4 x 100 x36 met een gatdiameter van 54,10 mm. Dit laatste geef je niet op van deze velgen, maar is wel erg belangrijk omdat daarop het wiel gecentreerd om de as gecentreerd wordt. Deze maat moet eigenlijk exact goed zijn anders zou de auto alleen gedragen worden door de 4 wielbouten!!! Maar ook de offset wijkt te veel af. Deze moet 36 mm zijn en bij je velgen is dat 56,50. Dit betekent dat de banden meer dan 2 centimeter naar binnen komen te staan! Geen gezicht en ze zullen dan wel zeker de binnenspatborden raken als je instuurt. Wel er goed zijn de Continental Wintercontact TS830 banden.
  8. Heel duidelijke uitleg! Hiermee moet iedereen het wel aankunnen om het zelf te doen. Ik heb nu al een Thule trekhaak met 13 polige Jaeger onder mijn Kia gezet en die vind ik ook prima staan hoor. Dat er wat uit de bumper gehaald moet worden vind ik eigenlijk wel netjes staan. Het stoort me in ieder geval geenszins. Maar smaken verschillen. Maar zou ik het overdoen, dan zou ik deze trekhaak ook zeker overwegen. Ik ben toch wel benieuwd hoeveel centimeter de bodemvrijheid nu is (ik heb geen uitlaatsierstuk). Zo te zien toch minder dan de Thule?
  9. Derrek

    Afneembare trekhaak

    Vraagje. Hoe groot is de bodemvrijheid onder deze trekhaak?
  10. @xtra40, Dan kunnen in Noord-Holland en Zuid-Holland dus binnenkort alle Rio's met echte xenon rijden! edit: hoe moet ik quoten.
  11. Of het gaat lukken, dat weet ik niet; het staat even in de ijskast. Moet even wat inspiratie opdoen om er weer (3e keer) aan te beginnen. Heb wel van wasknijpers al vast spateltjes gemaakt om het glas op te wippen. Ben het dus niet vergeten. Moet wel geweldig staan als het lukt. Krijg er al weer een beetje zin in....
  12. Daar wordt regelmatig over gesproken. Maar komt niet van de grond. Ik wil wel een keer helpen en bij mij thuis doen (Lisse) op een zaterdag. Alleen ik heb geen loods te beschikking, dus het moet buiten (wel op eigen terrein). Alleen bij goed weer dus. heb plaats voor maximaal 4 Rio's. Hoor het wel.
  13. Daar kan je zeker van zijn. 3 x meer!
  14. Misschien is dat zo, maar alle kaarten lopen natuurlijk achter, de een alleen een beetje meer dan de ander. Maar heb je daar nu echt zoveel last van? Ik geloof het niet. Daarentegen werkt het ingebouwde navisysteem voortreffelijk. Zelf op de rotonde wordt de afslag aangegeven! Dat doe onze met de nieuwste kaarten geupdate TomTom op onze andere auto echt niet. En alle losse navikastjes niet omdat die alleen met het GPS systeem werken. En dan zo'n kastje met draad naar je aansteker ziet er niet uit vergeleken met een mooi ingebouwd systeem met groot scherm. Zeg nu zelf. Ik bedoel maar, elk nadeel heeft zijn voordeel (uitspraak is niet van mij). Voor mij is het een klein nadeel voor een groot voordeel. Natuurlijk zou LG het updatesysteem kunnen verbeteren door meer informatie en aan het update abonnementsysteem van Tomtom, waar je voor een vast bedrag per jaar 4 updates van de kaart krijgt, kan LG nog een puntje zuigen. Maar misschien komt dat nog.
  15. Derrek

    Verlagen RIO 2012

    Bij de Gamma verkopen ze zakken zand. Kost weinig en hij staat flink lager.
  16. Derrek

    Lakschade

    Lijkt me niet zo handig. Eigen risico is wellicht al hoger dan die Euro 150,-. En anders wel de kosten voor terugval in trede. Bij waarborgfonds moet je bewijzen dat de schade door een andere auto is veroorzaakt. Het is jammer, maar bite the bullit en neem je schade. Beter dan je maanden blijven ergeren.
  17. Helemaal mee eens. Maar vergeleken met bijv. onze 1.0 liter 107 heeft de Rio motor weinig koppel vanaf stationair waardoor de motor vrij snel af slaat. Vermogen is mij meer dan genoeg en ook de topsnelheid die ik nooit rijd. En dat ie eigenlijk de enige reden dat ik aan tuning gedacht hebt. Ik heb voor deze 1.2 gekozen en niet om de 1.4 om de financiele redenen (zie hiervoor).
  18. Ik ben wel geen autotechnicus, maar je kunt bijvoorbeeld door het ontstekingstijdstip te veranderen onder andere het koppel en het toerental waarbij het maximum koppel wordt bereikt, veranderen. Dan verander je mechanisch niets en ook de cylinderinhoud blijft gelijk.
  19. Maar dat moet die dealer toch zelf weten of hij zijn graf wil graven. Dat denk jij wel, maar misschien denkt de dealer daar heel ander over en is hij blij dat hij van je af is. Hij wil je blijkbaar geen gratis service geven.
  20. Begrijp dat je boos bent, maar zoals jij alle vrijheid hebt om je wagen waar dan ook met de grootst mogelijke korting te kopen, zo heeft een garagebedrijf nu eenmaal het volste recht om werk voor bepaalde mensen te weigeren. Natuurlijk verliest hij dan een potentiele klant, maar blijkbaar heeft hij geen vertrouwen in die klant en daar kiest hij dan voor. Als je de kosten van de monteur wil betalen, dan zal hij je de service vast wel geven. Of wil je dat de garage jouw kosten betaald en wil je gratis service?
  21. Heeft niets met dit onderwerp te maken. Maar haal die reclame toch van je mobiel af, joh.
  22. Hier komt hij: Mijn Kia Rio 1.2 CVVT Superpack met Navipack zakelijk aangekocht met bijtelling voor prive. Aankoop prijsverschil zelfde uitvoering 1.2 CVVT (€ 17.790) t.o.v. 1.4 (€ 20.220) = € 2.430,- KIA (=Kleine Investerings Aftrek) 28% van investering (alleen mogelijk bij 1.2 CVVT) = € 4.981,20 Bijtelling per jaar 14% i.p.v. 20% en ook nog eens van een lager aankoopbedrag = € 1.553,40 per jaar x 5 jaar = € 7.767,- Totaal verschil: € 15.178,20. En dan tel ik het wegenbelasting voordeel niet eens mee.
  23. Het zou fijn zijn als KGC wellicht kan overleggen met KiaNL m.b.t. garantie bij deze tuning? Het heeft blijkbaar veel voordelen om een Rio 1.2 CVVT zo te laten tunen. En zeker als hij nog zuiniger wordt (en daardoor minder CO2). En dan heb ik het natuurlijk niet over Powerboxen, Piggyboxen etc.
  24. Voor zover ik weet, worden in de autowereld de kosten van garantie (onderdelen en ook de werkuren voor een standaard tarief) door de importeur aan de garage vergoed. De kosten voor garantie hoeft dus niet uit de (verkoop)marge te worden bekostigd. Service daarentegen moet wel uit de (verkoop)marge worden gehaald. Dit wetende begrijp ik dat de dealers onderscheid (moeten) maken tussen kosteloze service en (door de importeur) betaalde garantie. Voor Service moet je naar het bedrijf waar je de auto gekocht hebt (die de marge van jouw aankoop hebben opgestreken) en garantie kun je overal krijgen. Service moet immers wel betaald worden; de monteurs willen graag, net als iedereen (toch?), salaris voor hun werk ontvangen. Ik vind dat heel normaal. Want zul je de volgende keer een nieuwe auto bij de service verlenende dealer kopen of laat je hem dan barsten en ga je dan weer shoppen naar de goedkoopste? Ik denk dat ik het weet....
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...