Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Derrek

Leden
  • Aantal Items

    1669
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    129

Alles dat geplaatst werd door Derrek

  1. Heb ik inderdaad ook een offerte van. Maar ik heb het even gehad. Alhoewel de resultaten bij Dijk wel interessant lijken. Wacht nog even de ontwikkelingen af m.b.t. garantie.
  2. Over 5 jaar gerekend meer dan € 10.000,- verschil....
  3. Derrek

    Start stop knop

    Bij de Rio kun je de sleutel onderweg zo uit het raam gooien. Gebeurt niets. Alleen als je hem uit zet en daarna weer wilt starten, dan gaat dat niet. De sleutel wordt blijkbaar alleen gecontroleerd bij het indrukken van de startknop. Overigens vind ik het systeem vooral ook handig voor de kofferbak. Loop je met een berg boodschappen in je handen, dan hoef je niet eerst een sleutel uit je zak te vissen, maar kun jede klep zo openen.
  4. Noem eens één onafhankelijk autoprogramma op die 18% vermogenswinst bewijst. Ik kan het niet geloven en wetenschappelijk is het ook zeker niet te verklaren.
  5. Ik wil maar zeggen, laat je toch niets op de mouw spelden!
  6. En heeft deze verkoper hiervoor bij "de Block" gewerkt?
  7. Derrek

    Prijs kleine beurt

    Ik haal ook ook alles bij de Action en doe alles zelf. Dan weet ik meteen dat ik niet opgelicht wordt door mijn dealer en ik spaar ook dat ritje uit naar de Bovag garage. Ik drink mijn biertje ook niet op een terrasje, maar haal het bij de super en drink het op op het parkeerterrein. Dan hoef ik de kosten van de stoeltjes niet te betalen. Mijn Rio haal ik op in Korea en rijd ik zelf naar huis waar ik hem zelf in de waxoil zet. Veel goedkoper.
  8. Dat wil ik best doen, maar liever iets dichterbij als Tholen. En als er meer liefhebbers bij kunnen zijn, dan nog beter. Het probleem zal zijn om een geschikte locatie te vinden (loods of werkplaats) En iemand die het wil organiseren.
  9. Derrek

    Verbruik Rio 2011

    Ja, maar dan zit je niet te zweten! En heb je ook gemeten met airco uit en ramen open?
  10. Derrek

    Prijs kleine beurt

    In de onderhoudslijst staan een aantal gemiddelde hoeveelheden vermeldt voor bijvullen. Bijvoorbeeld bij remvloeistof, ruitensproeiervloeistof en klein materiaal. Ik kan dat wel begrijpen hoor. Ze kunnen elke cc wel gaan meten, maar dat kost ook tijd en, gezien de uurprijzen en – lonen die we allemaal willen verdienen zou dat ook weer kosten met zich meebrengen. Ik vind de all-in prijzen wel schappelijk en je kunt het natuurlijk wel fileren en de krenten uit de pap nemen, maar dan moet je kiezen voor een beurt op basis van nacalculatie. Ben bang dat je dan wel eens duurder uit kan zijn.
  11. In het begin leuk. Maar denk dat je hem gauw zat bent. Die trendy kleuren zijn vaak zo snel ouderwets.
  12. Smaken verschillen. Ik vind zwarte velgen een hoog sjonnie gehalte hebben.
  13. Vergeet niet om de 6 ohm (min. 25 W) weerstanden parallel aan te sluiten als je LED lampen voor je RAW gebruikt. Dit om de knipperfrequentie normaal te houden. Kun je hier bestellen.
  14. Derrek

    Prijs kleine beurt

    Bij de meeste auto's is een kleine beurt alleen olie verversen (zonder oliefilter) en even de auto nalopen zaken als ruitensproeier vloeistof, remvloeistof, etc. de rubbers en met een oliespuitje even de deuren etc. smeren. Bij Kia heet dat blijkbaar een "oliebeurt". Komt bij andere merken niet voor. Een "kleine beurt" is bij de Rio meer dan een kleine beurt bij andere merken. Het is wel verwarrend, maar aan de andere kant heb ik van mijn dealer meteen bij onderhandeling al een lijstje met de (vaste) onderhoudsprijzen van de Rio gehad en ik was er wle blij mee. Ook ik heb toen eens doorgerekend wat dat per km. voor de eerste 7 jaar betekent en dat is nog altijd een stuk goedkoper dan voor de Peugeot 107 die we ook hebben.
  15. Derrek

    Waxoil

    Ja, commercieel en marketingtechnisch doen ze het wel goed. Maar voor de rest is het volgens mij een wassen neus.
  16. Derrek

    Waxoil

    En hoe weet je dat het er werkelijk op zit? Het kan best hoor want de importeur gooit in elke Kia zo'n setje, of het nu gebruikt wordt of niet. En die poetser wordt toch al betaald in de afleverkosten dus spaart die geld uit voor de was als hij die sealant ervoor gebruikt. De manier is dus inderdaad gewoon weigeren dubbel te betalen. Ik heb zelf de sealant van Poorboys gebruikt en het in een half uurtje erop gezet. Dus ik ben er echt zeker van dat er een sealant op zit!.
  17. Mijn punt is dat je beter kunt genieten van je auto. Ik begrijp wel de argumenten (vnl. kosten) van het verbruik en als er dan goede tips zijn die anderen kunnen gebruiken, bijvoorbeeld hoe je voordeliger kunt rijden of tanken, eco tuning, etc. dan is dat een goede bijdrage (daar is dit forum voor bedoelt dacht ik en daarom lees ik het ook en probeer soms een bijdrage te leveren). Maar zijn mensen die blijkbaar niets van juridische zaken afweten en dan met het idee komen of een poll openen om de fabrikant of importeur gezamenlijk voor de rechter te slepen, wat echt een kansloze zaak is, dan vind ik dat geen goede bijdrage want daar kan niemand iets mee. Waarom begint bijv. de ANWB of de Conumentenbond geen procedure? Er is immers geen enkele auto die in de praktijk voldoet aan de fabrieksverbruikscijfers. Maar dat is algemeen bekend. Toch? Geniet van je Pica, Rio, etc. want het zijn geweldige auto's. Toch?
  18. Derrek

    Waxoil

    Smeren ze het dan ook op de banden, koplampen, achterlichten? Bij mijn dealer weet ik het niet. Ik heb bedankt voor het aanbod (en Euro 200,- uitgespaard).
  19. Gelukkig een verstandige consument.
  20. Nee, maar ik begin wel heel veel medelijden te krijgen met degenen die dat wel doen.
  21. Derrek

    Waxoil

    Ik wil niet vervelend doen hoor, maar als de wagens uit Korea komen dan zitten ze onder de vettigheid ter bescherming. Het poetsbedrijf moet dat eraf halen. En daar betaal je onder andere "afleverkosten" voor. Want je gelooft toch niet dat ze waxoil over de ruiten smeren? Natuurlijk niet!
  22. Derrek

    Waxoil

    En het belangrijkste: geen 200 Euri's lichter!
  23. Is het gelukt?
  24. Hebben jullie het er nog steeds over? Geen enkele auto verbruikt toch in de praktijk wat de fabriek opgeeft. De cruise is ook altijd veel duurder dan de advertentie aangeeft. En de mobieltjes zijn echt niet gratis. Welkom in de echte wereld. Je zult altijd zelf je gezonde verstand moeten blijven gebruiken. De Picanto is een van de zuinigste auto's in de praktijk. Denk daaraan en word gelukkig.
  25. Ik vond het ook geen gezicht en heb LED-lampen in mijn RAW gedaan. Die zijn wit, maar stralen oranje (amber) licht uit. Er moeten wel 6 Ohm weerstanden bij gemonteerd worden om de knipperfrequentie goed te houden. Die is nl stroomgestuurd en gaat bij LED lampen veel sneller knipperen. Maar het resultaat is geweldig. En ze gaan veel langer mee (oftewel bijna nooit stuk)
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...