Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Derrek

Leden
  • Aantal Items

    1669
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    129

Alles dat geplaatst werd door Derrek

  1. Xenon in grootlicht en bochtverlichting van de Rio kan wel, maar xenon heeft als nadeel dat het moet opstarten en het duurt een paar seconden totdat de lichtopbrengst maximaal is. Daarom is het minder geschikt voor (afzonderlijk) grootlicht en bochtverlichting omdat je met grootlicht ook wel eens wilt seinen en de bochtverlichting gaat ook maar even aan en dan weer uit. Gecombineerd dim- en grootlicht (H4) gaat wel omdat dan dezelfde xenonlamp gebruikt wordt voor dim en grootlicht. Alleen een kapje wordt met een elektromagneet verschoven waardoor bij grootlicht ook via de onderkant van de reflector licht uitgestraals wordt. Ik gebruik zelf LED lampen voor bochtverlichting en voor de mistlampen en ga die nu ook voor grootlicht proberen. Dit alles in combinatie met Pilot Pro Xenonlampen in het dimlicht. LED-lampen gaan heel lang mee en hebben (vanzelfsprekend) dezelfde lichttemperatuur als de LED-lampen van de dagrijverlichting.
  2. Dan nog hoef je je niet druk te maken. Nooit wordt iets met terugwerkende kracht verboden of verplicht. Dus als het nu voor je huidige auto toegestaan is, dan blijft dat voor je huidige auto gelden. Een voorbeeld zijn veiligheidsgordels die bij oldtimers (ik geloof van voor 1961) niet verplicht zijn omdat die verplichting pas in dat jaar van kracht werd.
  3. Halogeen is dus heter en xenon beter (maar ook duurder en moeilijker in te bouwen).
  4. Ja, maar niet bij auto's!
  5. De onze staat al vanaf afgelopen vrijdag gepoetst en wel klaar te glimmen bij de dealer. Maar Kia Nederland heeft afgelopen week een grote computerstoring gehad waardoor er geen kentekens (deel1) konden worden aangevraagd! We hopen nu op a.s. donderdag.....
  6. Wat de garage zeg is pure onzin! Die hebben er dus totaal geen verstand van. Xenon lampen geven wel veel meer licht dan halogeen, maar worden MINDER warm. Dus niksandplekken! Xenon verlichting is veel efficienter (4 - 5 x) dan halogeen. Dat komt omdat halogeen met een gloeidraadje werkt (zoald de Philips lamp van de vorige eeuw) die zo heet wordt dat die gaat gloeien. Xenon werkt op een ander principe en heeft geen gloeidraad. Xenon werkt met hoge spanning waardoor er een vlamboog tussen twee draden ontstaat die wel veel licht, maar weinig warmte geven. Xenon lampen zijn maar 35 Watt en geen 55 Watt maar geven toch 2 - 3 x zoveel licht. De garage heeft er kennelijk geen zin in, maar als je eenmaal xenon gehad hebt, dan wil je nooit meer iets anders.
  7. Derrek

    airco

    Een goede aircospecialist haalt eerst het koudemiddel er volledig uit waarna hij een overdruktest en een onderdruktest doet om de meten of er ergens een lek zit. Het systeem wordt (met lucht) onder druk gezet en dan na een poosje kan worden gekeken op de drukmeter verminderd. Hetzelfde met onderdruk waarbij de lucht uit het systeem gezogen wordt. Blijft alles beide keren op druk, dan weet je at het goed is. Als er een lek is, dan kun je zoeken waar met fluoricerend gas en de blauwe lamp. Bij geen lek wordt het systeem gevuld met nieuw (gerecycled) koudemiddel waarin een olietoevoeging zit. Kost inderdaad Euri 100,-, maar dan ben je zeker.
  8. Ik heb het idee dat de echte xenonlampen toch een andere kleur hebben dan de wannabies. 8000K bij echte xenon is toch echt al flink blauw hoor. Is natuurlijk wel vreemd want 8000K is 8000K. Heb zelf 6000K Pilot en die hebben al een blauwige gloed.
  9. Een rooie! Is ook een mooie kleur; niet schreeuwerig rood en ook geen bordeaux maar mooi metallic en precies goed rood.
  10. Derrek

    IPHONE 4 doet raar

    Is heel normaal bij Apple. Die werken alleen samen met eigen producten. Neem een Kia model Appel (met afgeronde hoeken...).
  11. Een luchtfilter zal met de moderne motoren niet uitmaken. Dat was heel vroeger met de vergassers (caruburateurs).
  12. Derrek

    Carkit / bluetooth

    Typisch een reactie van een Apple aanbidder. Lijkt mijn vriend wel. Maar het geeft niet hoor, ook hij is verder een heel aardige jongen. Ik weet overigens nog niet of mijn Android het goed doet in de Rio hoor. Ik heb de auto nog niet.... Zat maar een beetje te stangen.
  13. Volgende week dinsdag kan ik het je laten weten. Dan heb ik die dag gepland om de Pilot Xenon lampen, de wit/oranje richtingaanwijzer LED's, de witte LED lampen voor de bochtverlichting en de witte LED lampen voor de mistlampen in te bouwen. Ik heb alles klaarliggen (alleen de Rio is er nog niet).
  14. Derrek

    Carkit / bluetooth

    Ha ha ha ha. Je bedoelt natuurlijk dat de iphone niet overweg kan met de geweldig en innoverende techniek van de Kia carkit. Maar dat is heel normaal hoor. Apple belooft veel, berekent nog meer en geeft weinig waaronder maar een jaar garantie. Laatst Radar nog gezien?
  15. Dan heb je nog mazzel dat je man bent. Bij mijn dochter hoorden ze een vrouwenstem en daarop weigerden ze om ook maar een wegenwacht te sturen! Ter vergelijking van kosten: bij CB betaal je € 35,- per jaar voor pechhulp Nederland (wegeneacht € 50,- per jaar) en dat is dan wel inclusief de eigen woonplaats (bij ANWB een aanvullende service van € 20,- per jaar) en de mobiliteitsgarantie (bij ANWB een extra van € 13,- per jaar). Pechhulp buitenland kost € 25,- extra per jaar (totaal dus € 60,-) inclusief repatriering van de auto bij grote pech en vervangend vervoer (rekent de ANWB € 18,- per jaar extra voor). Totale kosten pechhulp Europa incl. Nederland en woonplaats en met vervangend vervoer is bij CB 60,- per jaar en bij de ANWB totaal € 126,- per jaar. Waarbij bij CB elke bestuurder van de auto is verzekerd voor pechhulp (staat op de verzekeringspolis van de auto) en bij de ANWB is dat voor één persoon.
  16. Onzin? Het is een waar gebeurt verhaal dat mijn dochter met een lekke band op de Brienenoordbrug stil kwam te staan hoor. En ze heeft de wegenwacht opgeroepen voor hulp bij het verwisselen van de band. Maar die hoorden een vrouwenstem en het lidmaatschap was van mij, een man dus. Daarop weigerde de ANWB om ook maar een wegenwacht naar haar toe te sturen! Geen enkele coulance van de ANWB en ik ben uiteindelijk op mijn motor 60 kilometer en naar toe gereden om zelf te helpen Ruim aan uur heeft mijn dochter daar angsten uitgestaan. Ik ben vanaf mijn 18e als autoliefhebber lid geweest van de ANWB en ook van de daaraan gekoppelde wegenwacht en Autokampioen. In 35 jaar heb ik één keer gebruik gemaakt van de wegenwacht toen de bobine van mijn Seat het begaf. Die had de wegenwachter niet bij zich en liet daarop mijn auto alsnog verslepen naar mijn garage. Tot zover niets mis. Maar na 35 jaar lidmaatschap leende ik mijn auto aan mijn dochter die met pech op de Brienenoordbrug stil kwam te staan. Sindsdien wil ik helemaal niets meer met die club te maken hebben en heb alles direct opgezegd. Ik denk dat het goed is om ervan bewust te zijn dat de wegenwachtkaart PERSOONLIJK is en niet op de auto staat. Dat in tegenstelling tot de alternatieven die er tegenwoordig zijn (Route Mobiel, Centraal Beheer, etc.). Dat betekent bijvoorbeeld ook dat als je vrouw onderweg alleen pech krijgt, zij NIET geholpen wordt door de wegenwacht op jouw lidmaatschap. Daarvoor hebben ze bij de ANWB een “partnerkaart” bedacht. “Voor slechts €32,- per jaar kan uw partner óók gebruik maken van de expertise van de Wegenwacht. ” Handig als e samen één auto in het gezin deelt met je partner zoals zo velen. Of je auto uitleent aan je kinderen. Maar, zeggen de voorwaarden van de ANWB: “Onder partner wordt dus niet verstaan familieleden die op hetzelfde adres wonen, zoals broer, zus, vader, moeder, dochter of zoon.” De kinderen mogen dus gewoon elk Ieder € 50,- betalen voor een eigen lidmaatschap voor dezelfde auto. Dus in mijn geval een gezin met 2 kinderen = € 50,- + € 32,- + € 50,- +€ 50,- = € 182.- lidmaatschap per jaar voor de wegenwacht. Dit zonder kosten voor de "aanvullende services". Ieder nadeel heeft zijn voordeel an dat is dat als jij en een andermans auto rijdt en pech krijgt, jij ook geholpen wordt door de wegenwacht. Vroeger kon je overigens niet eens lid worden van de wegenwacht zonder eerst lid te worden van de vereniging ANWB. Nu wordt je automatisch lid van de ANWB als je een wegenwacht lid wordt of je dat nu wilt of niet. Als je gelukkig en tevreden bent met de wegenwacht, ook prima hoor.
  17. Je hebt ze ook van SWH (type Drift) met een rood in plaats van geel biesje en van Wolfrace zonder biesje. Hang af van de kleur van je Rio welke het beste staat.
  18. Derrek

    Carkit / bluetooth

    Hoezo? Ik heb geen probleem hoor! :D :D :D
  19. Ik ben al meer dan 20 jaar verzekerd bij Centraal beheer en heb alleen maar goede ervaringen. CB vergoed ook 3 jaar nieuwwaarde en zijn wel uitstekend telefonisch bereikbaar. Ik heb in die jaren wel eens een paar schadegevalletjes gehad (gelukkig nooit mijn eigen schuld) en heb nooit moeilijkheden gehad met betalingen. Ben vriendelijke te woord gestaan en goed geholpen. Alles wordt direct geregeld met het schadebedrijf, behalve het eigen risico dat je dan later teruggestort krijgt als de tegenpartij schuldig is. Bovendien heb ik sinds een aantal jaren ook de pechhulpverzekering erbij genomen in plaats van de dure ANWB wegenwacht die mijn dochter met mijn auto en een lekke band op de Brienenoordbrug lieten verrekken met een lekke band omdat de wegenwachtpas persoonlijk is en niet op haar naam stond. De pechhulpverzekering van CB staat op naam van het voertuig en dus is iedereen die met je auto rijdt verzekerd van hulp. Helaas heb ik ook daarmee al eens een ervaring opgedaan toen mijn auto (van 12 jaar oud) in Limburg kapot ging en niet snel te repareren was. CB werkt met de bergingscentrales die direct een bergingsauto sturen om je van de snelweg af te halen waarna ze op een veilige plek (en dus niet op de vluchtstrook zoals de WW) je auto nakijken en repareren. Toen dat niet op korte termijn mogelijk bleek, zijn we meegenomen naar de centrale en konden een auto uitkiezen (we kregen een Kia Sportage mee!) om naar huis te rijden. Mijn auto is per auto-ambulance naar mijn garage in de Randstad gebracht en de leenauto kon ik hier in de buurt inleveren. En alle kosten vielen zonder geteut onder de verzekering. Veel veiliger, goedkoper en beter geregeld dan de Wegenwacht!
  20. Niet zoveel gas geven..
  21. Derrek

    Carkit / bluetooth

    Apple? Koop toch een Android!
  22. Ik heb LED-lampen klaarliggen voor de richtingaanwijzers. Die zien er uit als witte LED-lampen, maar geven oranje licht.
  23. Dank voor je tip, maar het gaat natuurlijk niet om de leverancier maar om de maker (fabrikant) van de velg. De velgen voor de Rio zijn van Wolfrace en dat is, zover ik herinner, een merk dat al zeer lang bestaat. Voor de Peugeot zijn ze van SWH drift (die hebben een rood randje en dat accentueert heel mooi bij zwart). Ik heb alle velgen al binnen en ze zijn echt heel mooi en zien er goed uit. Natuurlijk moet ik afwachten (en gen stoeprandjes nemen.....
  24. We hebben een homelink in onze Peugeot 107. Je kunt er de bediening van je garagedeur en/of toegangshek in programmeren zodat je de afstandsbediening niet meer hoeft te zoeken als je thuiskomt. Is wel een handig accessoire (als je tenminste een automatische garagedeur hebt). Ik denk dat dit in deze spiegel is ingebouwd?
  25. En ik 2 sets van deze. Een set (15") zit al onder onze zwarte Peugeot 107 (staat geweldig!) en een set (17") ligt al klaar in de garage voor onze nieuwe witte Rio (levering april/mei)
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...